Miksi joidenkin ihmisten annetaan asua omakotitalossa? He eivät ymmärrä mitään vuokralla elävien tuskasta
Minusta valtion pitäisi ottaa haltuunsa maan omakotitalot ja siirtää niihin ihmisiä vuokrataloista. Alkuperäiset asukkaat taas lähetettäisiin vuokrataloon. 10 vuoden kuluttua he saisivat palata omakotitaloon, jos he olisivat asenteiltaan oikeita.
Seppo, 55, Sodankylä
Kommentit (50)
Miksi oletat ettei me oltaisi ikinä asuttu vuokralla? Kotitalosta suoraan omaan omakotitaloon täysi-ikäisyyden kynnyksellä?
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalojankin voi vuokrata, niitä vaan tulee harvemmin markkinoille
En halua vuokrata omakotitaloa. Haluan, että valtio järjestää asian kirjoittamallani tavalla. Ne keillä on, heidän on hyväksyttävä omaisuuden jakaminen. Jos eivät hyväksy, olisi vuokrataloissa elävillä oikeus ottaa talo pysyvästi itselleen eikä okt:n omistaja saisi sitä 10 vuoden päästä takaisin.
Seppo
Jokainen saa omalla rahalla valita minkälaisen asuinmuodon haluaa.
Pienestä ollaan aloitettu ja omaan taloon päästy, miksi antaisin tämän ilmaiseksi jollekin joka ei ole laittanut tikkua ristiin tämän takia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat ettei me oltaisi ikinä asuttu vuokralla? Kotitalosta suoraan omaan omakotitaloon täysi-ikäisyyden kynnyksellä?
Anna talosi vuokratalossa NYT asuville.
Seppo
Vierailija kirjoitti:
Minusta valtion pitäisi ottaa haltuunsa maan omakotitalot ja siirtää niihin ihmisiä vuokrataloista. Alkuperäiset asukkaat taas lähetettäisiin vuokrataloon. 10 vuoden kuluttua he saisivat palata omakotitaloon, jos he olisivat asenteiltaan oikeita.
Seppo, 55, Sodankylä
Tai jospa lähetettäisiin suolakaivoksiin Siperiaan?
Terveisin: 260 neliötä merenrannalla.
Vierailija kirjoitti:
Pienestä ollaan aloitettu ja omaan taloon päästy, miksi antaisin tämän ilmaiseksi jollekin joka ei ole laittanut tikkua ristiin tämän takia?
Et ymmärrä mitään vuokralla elävän tuskasta. Valtio lievittää tätä tuskaa ottamalla talosi sinulta 10 vuoden ajaksi, jos luovutat sen vapaaehtoisesti ja 10 vuoden kuluttua asenteesi on oikea.
Seppo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ymmärrä mitään vuokralla elävän tuskasta. Valtio lievittää tätä tuskaa ottamalla talosi sinulta 10 vuoden ajaksi, jos luovutat sen vapaaehtoisesti ja 10 vuoden kuluttua asenteesi on oikea.
Seppo
Tuskasta pääsee ottamalla itse vastuun elämästään. Neuvostoliitto, jossa puolue piti ”huolta” omistaan osoittamalla työpaikan ja asunnon kaatui jo kauan sitten.
T: se merenrannalla asuva
Nunnuka-lailaa Seppo Sodankylästä :)
Ei kovinkaan onnistunut trolli.
Tyydy poronpuremiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna talosi vuokratalossa NYT asuville.
Seppo
Miksi? Ei mullekaan kukaan tätä antanut. Ihan itse piti tehdä töitä, säästää rahaa ja mennä pankkiin pyytämään lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua vuokrata omakotitaloa. Haluan, että valtio järjestää asian kirjoittamallani tavalla. Ne keillä on, heidän on hyväksyttävä omaisuuden jakaminen. Jos eivät hyväksy, olisi vuokrataloissa elävillä oikeus ottaa talo pysyvästi itselleen eikä okt:n omistaja saisi sitä 10 vuoden päästä takaisin.
Seppo
Saattaa olla, että sinä olet tässä se jonka on asioita hyväksyttävä.
Niitä omakotitalojakin on vuokralla. Mä oon asunut jo hyvän aikaa vuokralla omakotitalossa. Omakotitalon mukavuudet, mutta ei tarvi itse maksaa remontteja tms.
Ei muuta kuin adressia pykäämään ja onnea matkaan.
Aaaah niin raikkaita tuulahduksia neuvostoliitosta ja kommunismista.
Ei se toiminut silloin eikä toimi nytkään ja tervetuloa yrittämään ottaa mun koti haltuun, vinkkinä voin sanoa että ei kannata yrittää.
Ja minä kun niin nautin tästä vuokralla asumisen helppoudesta ja vapaudesta, nimenomaan kerrostalossa. Ei mitään isoa pihaa hoidettavana tms.
Myin viime vuonna omistamani omakotitalon pois ja muutin kaupungin keskustaan kerrostaloon vuokralle. Oi tätä autuutta!
Ja ihan tosissani olen.
Elämä on just sellaista miten sen ottaa.
Sääliksi käy aloittajaa, joka onneksi tuskin on todellinen.
Vierailija kirjoitti:
Aaaah niin raikkaita tuulahduksia neuvostoliitosta ja kommunismista.
Ei se toiminut silloin eikä toimi nytkään ja tervetuloa yrittämään ottaa mun koti haltuun, vinkkinä voin sanoa että ei kannata yrittää.
Laki on laki. Pakko sinun olisi antaa talosi vuokratalossa asuville.
Seppo
Kerrotko vähän mitä se vuokralla-asuvien tuska on?
Ja miksi kuvittelet että omakotitalossa asuminen ei aiheuttaisi huolta ja vaivaa?