Miksi joidenkin ihmisten annetaan asua omakotitalossa? He eivät ymmärrä mitään vuokralla elävien tuskasta
Minusta valtion pitäisi ottaa haltuunsa maan omakotitalot ja siirtää niihin ihmisiä vuokrataloista. Alkuperäiset asukkaat taas lähetettäisiin vuokrataloon. 10 vuoden kuluttua he saisivat palata omakotitaloon, jos he olisivat asenteiltaan oikeita.
Seppo, 55, Sodankylä
Kommentit (50)
Seppo 55 Sodankylästä taitaa kärsiä nyt ihan muista tuskista kuin vuokralla-asumisesta.
Mee Sepi töihin ja osta itelles ihka oma omakotitalo, niin jos vaikka se tuska sillä vähän helpottaisi. Provohan tän on pakko olla, mutta hyvin sait tähän kiteytettyä tietyn porukan asenteen siitä, kuinka kaiken vaan pitäisi tulla automaattisesti ilman omia ponnisteluja eteen muiden kustantamana. "Emmää oo mitään valmis ite tekemään mutta kyllä mulle kuuluu silti ihan kaikki sama mitä muillekin"- asenne välillä ottaa kyllä päähän ja paljon.
En saa lainaa pankista, olen kysynyt. Ainoa keino minulle saada omakotitalo on, että valtio järjestää sen minulle.
Ööööö, me emme asu omakotitalossa, mutta emme myöskään vuokralla. Pähkinä purtavaksi aapeelle??!
Miksi joidenkin ihmisten annetaan ostaa ruokaa? He eivät ymmärrä millainen nälkä Afrikassa on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta valtion pitäisi ottaa haltuunsa maan omakotitalot ja siirtää niihin ihmisiä vuokrataloista. Alkuperäiset asukkaat taas lähetettäisiin vuokrataloon. 10 vuoden kuluttua he saisivat palata omakotitaloon, jos he olisivat asenteiltaan oikeita.
Seppo, 55, Sodankylä
Siis oikeasti Ritva 45 Jakomäestä.
Vierailija kirjoitti:
En saa lainaa pankista, olen kysynyt. Ainoa keino minulle saada omakotitalo on, että valtio järjestää sen minulle.
Säästä.
Seppo 55, vaihdetaan vaan, mutta samalla saat jäljellä olevat lainat n. 100.000€ hoidettavaksi + muut juoksevat kulut. Kävikö tämä mielessä, kun vaadit vaihtoa? Aika monella omakotiasujalla on lainoja ja talossa on sellaisia kiinteitä kuluja joita koko ikänsä vuokralla ollut ei tule edes ajatelleeksi.
Ei oo nyt kyllä ihan kaikki Sepot laaksossa aloittajalla..
Vierailija kirjoitti:
Mee Sepi töihin ja osta itelles ihka oma omakotitalo, niin jos vaikka se tuska sillä vähän helpottaisi. Provohan tän on pakko olla, mutta hyvin sait tähän kiteytettyä tietyn porukan asenteen siitä, kuinka kaiken vaan pitäisi tulla automaattisesti ilman omia ponnisteluja eteen muiden kustantamana. "Emmää oo mitään valmis ite tekemään mutta kyllä mulle kuuluu silti ihan kaikki sama mitä muillekin"- asenne välillä ottaa kyllä päähän ja paljon.
Tämähän on Vasemmistoliiton fundamentaaleja tavoitteita. Mitä maailmankuvaa luulit heidän äänestäjänsä edustavan?
Seppo anna vuokrakämppäsi kodittomalle niin opit arvostamaan vuokrakämppää paremmin
Onneksi kerrostalossa omistusasunnossa asuvana olen turvassa tältä suunnitelmalta, olisi kauheaa joutua pakotetuksi omakotitaloon.
T:laiska ja urbaani
Voinko "antaa" naapurin talon valtiolle edelleen jaettavaksi, ei varmaan tarvi mitään lupia kun kerran on laki? Nimim. Häädin jo
Noin siinä tätä menoa käykin, kun maan valtaavat ne, jotka täällä vain saavat luukulta kaiken.
Saat tän käsiin hajoavan rahareiän ihan ilmaiseksi, muuttaisin mielelläni vuokralle kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo nyt kyllä ihan kaikki Sepot laaksossa aloittajalla..
Tarkoitit kai että ei ole kaikki Sepot (Sodan)kylässä?
Ei se oma talo ole automaattisesti loistolukaali,voi olla pieni ja halpa mökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa omalla rahalla valita minkälaisen asuinmuodon haluaa.
Pienestä ollaan aloitettu ja omaan taloon päästy, miksi antaisin tämän ilmaiseksi jollekin joka ei ole laittanut tikkua ristiin tämän takia?
Et ymmärrä mitään vuokralla elävän tuskasta. Valtio lievittää tätä tuskaa ottamalla talosi sinulta 10 vuoden ajaksi, jos luovutat sen vapaaehtoisesti ja 10 vuoden kuluttua asenteesi on oikea.
Seppo
Mikä tuska? Eikö joko ikisessä lehdessä nykyisin hehkuteta vuokraamisen ihanuutta ja kannustetaan ihmisiä pikemmin vuokralle, kuin ostamaan oma talo tai asunto?
Kummatko sinä nyt tämän väitteen vuokraamisen ihanuudesta ja kannattavuudesta?
Niin. En tiedä. Pitäisi varmaan olla jokaiselle annettu numero ja hallitus määräisi missä kolhoosissa kukin saa asua ja pulinat pois tai tulee pamppua niin, että tukka lähtee.
Kuten sanoin tervetuloa yrittämään, oli laki mikä tahansa.