Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin ihmisten annetaan asua omakotitalossa? He eivät ymmärrä mitään vuokralla elävien tuskasta

Vierailija
21.10.2018 |

Minusta valtion pitäisi ottaa haltuunsa maan omakotitalot ja siirtää niihin ihmisiä vuokrataloista. Alkuperäiset asukkaat taas lähetettäisiin vuokrataloon. 10 vuoden kuluttua he saisivat palata omakotitaloon, jos he olisivat asenteiltaan oikeita.

Seppo, 55, Sodankylä

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaaah niin raikkaita tuulahduksia neuvostoliitosta ja kommunismista.

Ei se toiminut silloin eikä toimi nytkään ja tervetuloa yrittämään ottaa mun koti haltuun, vinkkinä voin sanoa että ei kannata yrittää.

Laki on laki. Pakko sinun olisi antaa talosi vuokratalossa asuville.

Seppo

Kuten sanoin tervetuloa yrittämään, oli laki mikä tahansa.

Vierailija
22/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo 55 Sodankylästä taitaa kärsiä nyt ihan muista tuskista kuin vuokralla-asumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee Sepi töihin ja osta itelles ihka oma omakotitalo, niin jos vaikka se tuska sillä vähän helpottaisi. Provohan tän on pakko olla, mutta hyvin sait tähän kiteytettyä tietyn porukan asenteen siitä, kuinka kaiken vaan pitäisi tulla automaattisesti ilman omia ponnisteluja eteen muiden kustantamana. "Emmää oo mitään valmis ite tekemään mutta kyllä mulle kuuluu silti ihan kaikki sama mitä muillekin"- asenne välillä ottaa kyllä päähän ja paljon. 

Vierailija
24/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lainaa pankista, olen kysynyt. Ainoa keino minulle saada omakotitalo on, että valtio järjestää sen minulle.

Vierailija
25/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö, me emme asu omakotitalossa, mutta emme myöskään vuokralla. Pähkinä purtavaksi aapeelle??!

Vierailija
26/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin ihmisten annetaan ostaa ruokaa? He eivät ymmärrä millainen nälkä Afrikassa on.

Vierailija
27/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta valtion pitäisi ottaa haltuunsa maan omakotitalot ja siirtää niihin ihmisiä vuokrataloista. Alkuperäiset asukkaat taas lähetettäisiin vuokrataloon. 10 vuoden kuluttua he saisivat palata omakotitaloon, jos he olisivat asenteiltaan oikeita.

Seppo, 55, Sodankylä

Siis oikeasti Ritva 45 Jakomäestä.

Vierailija
28/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa lainaa pankista, olen kysynyt. Ainoa keino minulle saada omakotitalo on, että valtio järjestää sen minulle.

Säästä.

Vierailija
29/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo 55, vaihdetaan vaan, mutta samalla saat jäljellä olevat lainat n. 100.000€ hoidettavaksi + muut juoksevat kulut. Kävikö tämä mielessä, kun vaadit vaihtoa? Aika monella omakotiasujalla on lainoja ja talossa on sellaisia kiinteitä kuluja joita koko ikänsä vuokralla ollut ei tule edes ajatelleeksi.

Vierailija
30/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo nyt kyllä ihan kaikki Sepot laaksossa aloittajalla..

Vierailija
31/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mee Sepi töihin ja osta itelles ihka oma omakotitalo, niin jos vaikka se tuska sillä vähän helpottaisi. Provohan tän on pakko olla, mutta hyvin sait tähän kiteytettyä tietyn porukan asenteen siitä, kuinka kaiken vaan pitäisi tulla automaattisesti ilman omia ponnisteluja eteen muiden kustantamana. "Emmää oo mitään valmis ite tekemään mutta kyllä mulle kuuluu silti ihan kaikki sama mitä muillekin"- asenne välillä ottaa kyllä päähän ja paljon. 

Tämähän on Vasemmistoliiton fundamentaaleja tavoitteita. Mitä maailmankuvaa luulit heidän äänestäjänsä edustavan?

Vierailija
32/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo anna vuokrakämppäsi kodittomalle niin opit arvostamaan vuokrakämppää paremmin

Vierailija
33/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kerrostalossa omistusasunnossa asuvana olen turvassa tältä suunnitelmalta, olisi kauheaa joutua pakotetuksi omakotitaloon.

T:laiska ja urbaani

Vierailija
34/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko "antaa" naapurin talon valtiolle edelleen jaettavaksi, ei varmaan tarvi mitään lupia kun kerran on laki? Nimim. Häädin jo

Vierailija
35/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin siinä tätä menoa käykin, kun maan valtaavat ne, jotka täällä vain saavat luukulta kaiken.

Vierailija
36/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tän käsiin hajoavan rahareiän ihan ilmaiseksi, muuttaisin mielelläni vuokralle kerrostaloon.

Vierailija
37/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo nyt kyllä ihan kaikki Sepot laaksossa aloittajalla..

Tarkoitit kai että ei ole kaikki Sepot (Sodan)kylässä?

Vierailija
38/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oma talo ole automaattisesti loistolukaali,voi olla pieni ja halpa mökki.

Vierailija
39/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa omalla rahalla valita minkälaisen asuinmuodon haluaa.

Pienestä ollaan aloitettu ja omaan taloon päästy, miksi antaisin tämän ilmaiseksi jollekin joka ei ole laittanut tikkua ristiin tämän takia?

Et ymmärrä mitään vuokralla elävän tuskasta. Valtio lievittää tätä tuskaa ottamalla talosi sinulta 10 vuoden ajaksi, jos luovutat sen vapaaehtoisesti ja 10 vuoden kuluttua asenteesi on oikea.

Seppo

Mikä tuska? Eikö joko ikisessä lehdessä nykyisin hehkuteta vuokraamisen ihanuutta ja kannustetaan ihmisiä pikemmin vuokralle, kuin ostamaan oma talo tai asunto?

Kummatko sinä nyt tämän väitteen vuokraamisen ihanuudesta ja kannattavuudesta?

Vierailija
40/50 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. En tiedä. Pitäisi varmaan olla jokaiselle annettu numero ja hallitus määräisi missä kolhoosissa kukin saa asua ja pulinat pois tai tulee pamppua niin, että tukka lähtee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi