Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kookosöljy tai oliiviöljy kasvoille parempi kuin varta vasten tehty kosmetiikka?

Vierailija
14.09.2025 |

Haluaisin vain, että Ihoni voisi hyvin. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole tosissasi. 

Vierailija
2/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta on sianrasvasta valmistettu ihravoide.  Kysele näiltä luomu/keto/paluu luontoon ihmusiltä, he antavat ehkä reseptin koska sitä valmistavat.

Vierailija
4/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa mielummin vaikka ruusu(kasvo)vettä tai turvaudu laadukkaaseen luomu-ja vegaanikosmetiikkaan. Bottega Verdeä paljon itsellä. 

Vierailija
5/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on, jos haluat tukkeutuneet ja laajentuneet ihohuokoset ja tykkäät kutisevasta, punoittavasta, epäpuhtaasta ja ärsyyntyneestä ihosta. 

Vierailija
6/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan ihotyypistä mikä sopii kellekin. 

Vierailija
7/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo öljyt vain tukkivat ihohuokoset, eivätkä edes kosteuta. Myös nuo luomutuotteet, joissa on jotain hemmetin yrttejä ja heiniä, ovat huijausta. 

Tutkitusti ihoa auttavat hyarylonihappo, peptidit, retinoli ja c-vitamiini. 

Vierailija
8/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iholle ei kannata laittaa mitään sellaista, mitä et pystyisi syömään. 

Vierailija
9/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin saat sillä finnejä, ihomatoja ja mustapäitä.

Vierailija
10/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaikka tällä palstalla siihen tuleekin lähinnä alapeukkuja. Täällä on jotain kemikaaliuskovaisia tai ehkä kosmetiikkakauppiaita tai muuten aivopestyjä. Kokeile itse, niin näet. Oliiviöljyn haju ei kyllä ole kovin miellyttävä tuossa tarkoituksessa.

Itse olen käyttänyt pelkkää kookosöljyä jo 15 vuotta. Ainoastaan reissussa käytän jotain kevyttä kasvovoidetta tuubista, koska kookosöljy on reissussa vähän hankalaa. Käytän kookosöljyä myös purskutteluun, ikenet tykkää.

Silmien lähelle, varsinkaan yläpuolelle, ei kannata laittaa. Ei se vaarallista ole, mutta tuntuu inhottavalta silmissä. Ja koska se levittäytyy sulaessaan helposti, niin yläluomille laitettuna sitä päätyy viiveellä aina silmiin. En laita kulmakarvojen alapuolelle enkä ihan alaluomiin.

Kookosöljy on ihonhoidossa myös lähes ilmaista. Iso purkki maksaa saman kuin tuubi halpaa voidetta, mutta purkki kestää ikuisuuden. 

Vierailija
11/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kookosöljy ei ole kasvoille kovin hyvä, tukkii helposti ihoa eikä näytäkään kauniilta. Tosin olen itse kookosöljyä käyttänyt joskus myös kasvoille, eikä ongelmia. Parikymppisenä käytin vuosien ajan pelkkää kookosöljyä vartalovoiteena, aina suihkun jälkeen kostealle iholle. Kasvoillekin välillä, mutta kasvoille tykkäsin laittaa useammin manteliöljyä (pehmeämpää). 

25+ aloin käyttämään enempi kosmetiikkaa eikä enää pelkkää kookosöljyä tai manteliöljyä, joten hommasin kasvovettä ja hamppuöljyä kasvoille. Olen käyttänyt kasvoille vaihtelevasti myös arganöljyä ja avokadoöljyä, mutta eivät ole minulle niin hyviä kuin hamppuöljy. Kevyempää öljyä jos haluaa esim. kesäisin, niin ruusunsiemenöljy on hyvä. 

Olen nyt 32 ja minulta on kysytty useamman kerran, olenko laittanut botoksia otsaan kun se ei liiku vaikka kohottelisin kulmia. En ole. Äitini on käyttänyt pelkkää kookosöljyä myös, ja hänelläkin hyvä iho. Äitini aikoinaan opetti, ettei iholle pitäisi laittaa mitään mitä ei voi syödä, mutta en ole sitä aina noudattanut. Esim. kasvoveteni on sellaista korean kosmetiikkaa, etten söisi. 

Vierailija
12/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että omat iho-ongelmat nimenomaan loppuivat siihen, kun lopetin kaiken maailman tököttien käytön ja siirryin pelkkään kookosöljyyn. Meikkaan kyllä satunnaisesti, mutta en enää käytä edes meikkivoidetta, enkä enää tarvitse sitä. 

Vierailija
13/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein parasta on sianrasvasta valmistettu ihravoide.  Kysele näiltä luomu/keto/paluu luontoon ihmusiltä, he antavat ehkä reseptin koska sitä valmistavat.

Näillä on usein paljon parempi iho ja luontainen kondis, kuin muilla. Siis jos verrataan vaikkapa viiskymppistä hoikkaa luomu-80% keto-energia-ihmistä tavalliseen viiskymppiseen joka ei elä noin. 

Tai vaikkapa Maria Nordinin ulkonäkö verrattuna yhteen hänen ikäiseen tuttuun naiseen, joka haukkuu Mariaa. Ero on aika järkyttävä. 

Vierailija
14/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kookosöljy ei ole kasvoille kovin hyvä, tukkii helposti ihoa eikä näytäkään kauniilta. Tosin olen itse kookosöljyä käyttänyt joskus myös kasvoille, eikä ongelmia. Parikymppisenä käytin vuosien ajan pelkkää kookosöljyä vartalovoiteena, aina suihkun jälkeen kostealle iholle. Kasvoillekin välillä, mutta kasvoille tykkäsin laittaa useammin manteliöljyä (pehmeämpää). 

25+ aloin käyttämään enempi kosmetiikkaa eikä enää pelkkää kookosöljyä tai manteliöljyä, joten hommasin kasvovettä ja hamppuöljyä kasvoille. Olen käyttänyt kasvoille vaihtelevasti myös arganöljyä ja avokadoöljyä, mutta eivät ole minulle niin hyviä kuin hamppuöljy. Kevyempää öljyä jos haluaa esim. kesäisin, niin ruusunsiemenöljy on hyvä. 

Olen nyt 32 ja minulta on kysytty useamman kerran, olenko laittanut botoksia otsaan kun se ei liiku vaikka kohottelisin kulmia. En ole. Äitini on käyttänyt pelkkää kookosöljyä myös, ja hänelläkin

No onpa poikkeuksellista, että 32-vuotiaalla ei ole valtavia juonteita otsassaan :D

Vierailija
15/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ jos lukisit paremmin niin huomaisit, ettei kyse ollut juonteista vaan siitä, ettei otsa liiku kun kohottelee kulmia 

botoksin kanssa ilmeisesti sama efekti 

Vierailija
16/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan syötävät öljyt sovi ihonhoitoon. Eivät kosteuta ollenkaan. Haloo ihan oikeesti. yök

Vierailija
17/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ jos lukisit paremmin niin huomaisit, ettei kyse ollut juonteista vaan siitä, ettei otsa liiku kun kohottelee kulmia 

Mistä lähtien öljy on vaikuttanut lihaksiin?

Vierailija
18/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko sen olevan öljyjen vaikutusta :D Älä oleta. 

Pointti oli, että iho on hyvä vaikka ei ole käyttänyt tietynlaista kosmetiikkaa. 

Vierailija
19/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan syötävät öljyt sovi ihonhoitoon. Eivät kosteuta ollenkaan. Haloo ihan oikeesti. yök

Sopivat hyvin. Levität öljyn kostealle iholle ja vaikka hierot kunnolla (guasha myös hyvä kasvoille) 

Kasvoille toimii myös kosteuttava kasvovesi + öljy. Jos iho kaipaa enemmän tai haluaa meikata ihoa, niin kasvovesi, kosteuttava seerumi, kosteuttava voide ja päälle öljy tai meikki. 

Vierailija
20/21 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä usko sen olevan öljyjen vaikutusta :D Älä oleta. 

Pointti oli, että iho on hyvä vaikka ei ole käyttänyt tietynlaista kosmetiikkaa. 

No onpa jännä, että 32-vuotiaalla on hyvä iho. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme