Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku kirjoittaa etämummoudesta Hesarissa

Vierailija
21.10.2018 |

Lukijan mielipide. Voisiko joku kopsata kirjoituksen tänne?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha juttu oli, ei siinä ole mitään lukemista.

Vierailija
2/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha juttu oli, ei siinä ole mitään lukemista.

Oliko henk koht ruikutusta vai sen isovanhempien tapaamisoikeuslain rummuttamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tapamisoikeutta taas vaadittiin. Kirjoittaja Isovanhemmat ry:n pj.

Vierailija
4/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ko laki ei mene läpi.

Vierailija
5/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsenlapsia ei näe, kannattaa katsoa peiliin. Siellä se syy on.

Vierailija
6/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina löydy peilistä.

Vierailija
7/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina löydy peilistä.

Kyllä löytyy.

Vierailija
8/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ainakaan minun vanhempani. Eivät lapsenlapset kiinnosta, joten ei haittaa ettei heitä näe.

Vierailija
9/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ainakaan minun vanhempani. Eivät lapsenlapset kiinnosta, joten ei haittaa ettei heitä näe.

Sama. Mun vanhemmat ei ole nähneet lapsiani kuin lyhyesti kerta kahteen vuoteen, eli hoka toinen vuosi 30min. Heitä ei kiinnosta ja olivat aikanaan itsekkäitä huonoja vanhempia lapsilleenkin. Appivanhemmat eivät ole kahta lasta kolmesta nähneet koskaan, eivät ole jaksaneet tulla esim ristiäisiin, ovat sanoneet suoraan että elävät itselleen, muut ei kiinnosta.

Molemmat ihan luokattoman paskoja isovsnhempia. Mutta kun olen erehtynyt pari kertaa asiasts kirjoittamaan avllä, niin kaikki on hyökänneet MUN kimppuun ja keksineet miten minä olen vaikea, hankala, mt-ongelmainen... siis vaika syy on vain ja ainoastaan niissä isovanhemmissa!

Siksi kannattaa pitäö suu kiinni asiasta. Jos on vittumaiset isovanhemmat niin älä erehdy ääneen sanomaan sitä, se nimittäin heti oletusarvoisesti on SUN SYY.

Vierailija
10/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mun vanhemmat ei ole nähneet lapsiani kuin lyhyesti kerta kahteen vuoteen, eli hoka toinen vuosi 30min. Heitä ei kiinnosta ja olivat aikanaan itsekkäitä huonoja vanhempia lapsilleenkin. Appivanhemmat eivät ole kahta lasta kolmesta nähneet koskaan, eivät ole jaksaneet tulla esim ristiäisiin, ovat sanoneet suoraan että elävät itselleen, muut ei kiinnosta.

Molemmat ihan luokattoman paskoja isovsnhempia. Mutta kun olen erehtynyt pari kertaa asiasts kirjoittamaan avllä, niin kaikki on hyökänneet MUN kimppuun ja keksineet miten minä olen vaikea, hankala, mt-ongelmainen... siis vaika syy on vain ja ainoastaan niissä isovanhemmissa!

Siksi kannattaa pitäö suu kiinni asiasta. Jos on vittumaiset isovanhemmat niin älä erehdy ääneen sanomaan sitä, se nimittäin heti oletusarvoisesti on SUN SYY.

Puolison vanhemmat ovat olleet upeita sekä vanhempina että isovanhempina. Minun eivät kummassakaan roolissa. Olen iloinen siitä, että lapsilla on mukavat isovanhemmat puolisoni suvusta. Oma olo on silti aika osaton, kun omien vanhempien vähäinen kiinnostus isovanhemmuuteen oikein alleviivaa sitä, että ei se vanhemmuuskaan heitä samaan tapaan aikanaan jaksanut kunnolla kiinnostaa. Eikä tilanne tästä taida muuttua. Puolison suvussakin kaikesta huolimatta olen itse sukuun naituna se ulkopuolinen, vaikka muilla onkin keskenään läheiset välit.

8

Vierailija
11/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääntääkö joku siis lakia lapsen oikeudesta tavata isovanhempaa? Isovanhemman oikeudesta ei voi olla kyse, koska suhteessa vanhempiinkin se on nimenomaan lapsen oikeus tavata vanhempaa.

Vierailija
13/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vääntääkö joku siis lakia lapsen oikeudesta tavata isovanhempaa? Isovanhemman oikeudesta ei voi olla kyse, koska suhteessa vanhempiinkin se on nimenomaan lapsen oikeus tavata vanhempaa.

Juu vääntää. Kirjoituksen sävy on muutenkin sellainen että ”isovanhemmat ymmärtävät asioita joita vanhemmat eivät”, ”isovanhemmat osaavat lohduttaa kun vanhemmat eivät osaa”, ja ”vanhemmat on velvoitettava turvaamaan isovanhempien rooli lasten elämässä”.

Yhtenä ongelmana henkilö näkee myös isovanhempien ja perheiden välisen välimatkan, teknologia kun ei korvaa kosketusta. Eli ilmeisesti hänen mielestään lain tulisi vaatia ruuhkavuosia eläviä vanhempia roudaamaan lapsenlapsia säännöllisesti mummolaan jonnekin perähikiälle kun ilmeisesti liikenne ei kulje sieltä poispäin ollenkaan. Onpa kiva lapsille käyttää perheen yhteiset viikonloput lakisääteisiin mummolareissuihin. Vaikka eivät nämä tämäntyyppiset isovanhemmat niitä lapsia ikinä ajattelekaan, vaan itseään, ja se on usein se syy miksi niitä välejä ei ole.

Vierailija
14/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö tämä laki läpi Britanniassa? Minulla on anoppi Englannista, häntä ei ole ikinä meidän lapsemme kiinnostaneet, vaikka siellä pitkään asuimmekin.

Vierailija
15/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannu Laaksola ei nyt ymmärrä sitä että isovanhemmat ovat lapsille tärkeitä jos ovat. Eli jos välit ovat lämpimät ja hyvät, nähdään säännöllisesti, isovanhempi on lapselle turvallinen, niin tällöin he ovat tottakai tärkeitä. Ja jos välejä ei ole, niin tuolloin he eivät ole tärkeitä, vaan ihan vieraita ihmisiä.

Vierailija
16/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ihminen joka haukkuu omaa lastaan, ja on pilannut välinsä omaan lapseensa, olisi mitenkään positiivinen henkilö pitää tuon lapsenlapsen elämässä? Tämä isovanhempi on jo osoittanut huonoa vanhemmuutta, miksi hän olisi isovanhempana yhtään parempi?

Vierailija
17/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmilla pitää olla ­oikeus tavata lapsenlapsiaan ja olla läsnä heidän elämässään, luomassa heille turvallisuutta. Isovanhemmat on tuotava lain avulla osaksi sitä perheyhteisöä, johon he kuuluvat. Huoltajat puolestaan on velvoitettava antamaan isovanhemmille sellaiset tiedot, jotka auttavat isovanhempia, kun he tapaavat lapsenlapsiaan.

KANSAINVÄLISTÄ Isovanhempien päivää vietetään tänään lokakuun kolmantena sunnuntaina. Tätä päivää pitäisi viettää iloiten jokaisessa perheessä. Päivän pitäisi muistuttaa vanhempia siitä, että yhdessäolo isovanhemman kanssa antaa lapselle käsityksen ajan kulusta ja yhteisöllisyyden voimasta. Lapsenlapsilla on paikka isovanhempien sydämessä ja päinvastoin.

Hannu Laaksola

puheenjohtaja

Suomen isovanhemmat ry

Jos isovanhemmuutta pitää oikeusteitse penätä, on kyllä ihan lähtökohtaisesti siinä isovanhemmuudessa jotain mätää.

Vierailija
18/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luomassa turvallisuutta?"

Juuri sen pohjattoman turvattomuuden takia minulla oli paska lapsuus ja juuri sen takia en halua lapsiani äitiini tutustuttaa.

OKSETTAA.

Vierailija
19/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYKYPÄIVÄN isovanhemmat eivät kaikki ole vanhuksia. Päinvastoin, moni on siinä iässä, jossa riittää voimia ja tahtoa tehdä paljon lastenlasten hyväksi ja elää osana heidän elämäänsä.

Päinvastoin nykypäivänä yhä useammat isovanhemmat ON vanhuksia, koska lastentekoikä on koko ajan noussut. Tietenkään kaikki isovanhemmat eivät ole hyvin vanhoja nykypäivänäkään.

Vierailija
20/73 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isovanhemmilla pitää olla ­oikeus tavata lapsenlapsiaan ja olla läsnä heidän elämässään, luomassa heille turvallisuutta. Isovanhemmat on tuotava lain avulla osaksi sitä perheyhteisöä, johon he kuuluvat. Huoltajat puolestaan on velvoitettava antamaan isovanhemmille sellaiset tiedot, jotka auttavat isovanhempia, kun he tapaavat lapsenlapsiaan.

KANSAINVÄLISTÄ Isovanhempien päivää vietetään tänään lokakuun kolmantena sunnuntaina. Tätä päivää pitäisi viettää iloiten jokaisessa perheessä. Päivän pitäisi muistuttaa vanhempia siitä, että yhdessäolo isovanhemman kanssa antaa lapselle käsityksen ajan kulusta ja yhteisöllisyyden voimasta. Lapsenlapsilla on paikka isovanhempien sydämessä ja päinvastoin.

Hannu Laaksola

puheenjohtaja

Suomen isovanhemmat ry

Näinhän se on ihannetilanteessa, mutta mitä jos isovanhemmat ovat esim. dementoituneita alkkiksia, kuten eksäni vanhemmat olivat?