Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hylätty sh harjoittelu

Vierailija
20.10.2018 |

Olen harjoittelussa ja huomenna on viimeinen päivä. Ohjaaja sanoi että saan hylätyn ja minun täytyisi tehdä lisäviikko. Onko kenelläkään kokemusta mitä tällaisessa tilanteessa käy?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolotti ohjaajien seurassa kun olin kertonut siitä.

Ap

Vierailija
62/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähäreistä myös maksetaan, ainakin vielä 2014.

Valmistuin lähäriksi 2014 ja ei kyllä maksettu mun opiskeluaikana meidän harjoitteluista enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on siis ollut vaikea elämäntilanne ja se on ilmeisesti näkynyt minusta, ja olen kertonut ohjaajalle. Surullinen tilanne elämässä. Myös opettaja tietää. Mutta pelkään onko lisäviikko mahdollista tehdä. Onko kellään kokemusta?

Ap

Minä tein aikoinani kaksi lisäviikkoa, koska jaksamiseni oli myös elämäntilanteen vuoksi vähissä (iäkkään vanhemman yllättävä sairastuminen ja avuntarve) ja nuo kaksi lisäviikkoa sain tehdä "osa-aikaisena" eli vähemmän viikkotunteja. Kykenin viimein keskittymään harjoitteluun kunnolla ja loppupalaute olikin, että olin lisäajalla aivan eri ihminen kuin alussa.

Vierailija
65/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä stressaa koulun suhtautumisella. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen. Ja kyllä ne maksavat sen extraviikon mukisematta.

Ei niistä enää makseta

Siis, mistä? Lisäviikoista tai uusitusta harjoittelusta? Kyllä maksetaan, ihan samalla tavalla kuin alkuperäisistäkin viikoista.

Vai sekoitatko nyt ammattikouluharjoitteluihin? Niistä ei tosiaan nykyään makseta sen enempää automekaanikoista kuin lähihoitajistakaan. Sote-alan AMK harjoittelusta taas maksetaan (ja muiden alojen saadaan yleensä palkkaa...)

Tässä taidetaan ennemminkin puhua siitä, maksaako koulu työpaikalle opiskelijan ohjaamisesta. Kyllä maksaa.

Vierailija
66/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin miettinyt voisiko lisäpäiviä tehdä pienemmällä viikkotuntimäärällä.

Ap

Vierailija
67/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taitanut mennä ihan putkeen?

Tuliko paha virhe lääkityksessä tai jossain vastaavassa?

Kyllä siihen varmasti oli joku hyvä syy.

Uutta yritystä sitten vaan ja opettelet sen asian erityisen hyvin mikä meni pieleen.

Vierailija
68/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mennyt täydellisesti, mutta ei tullut mitään vakavaa virhettä mutta ohjaajat olivat sitä mieltä että minun pitää vielä hioa tiettyjä asioita. Mitään isoa virhettä ei tullut mutta tarvitsen vielä harjoitusta mm. ohjausosaamisessa.

Ap

Vierailija
69/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarvitsen lisää varmuutta ja käsitystä kokonaisuudesta, ja että osaan hallita kokonaisuutta. Hankalassa tilanteessa en sitä täysin hallinnut.

Ap

Vierailija
70/78 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat nähneet hylättyjä harjoitteluja, keskeytyneitä harjoitteluja, venyneitä harjoitteluja ja vaikka mitä. Et ole ensimmäinen, etkä taatusti viimeinenkään.

Opettajan tavoite on että sinä läpäiset harjoittelun. Koulun puolesta järjestyy lisäviikko aivan varmasti! Mitä jäät muun luokan osalta rästiin tehtävissä, saat ne vaikka korvaavina tehtävinä. 

Ilman perusteluja ei kenellekään anneta hylättyä tai lisäviikkoa. Ja tuollahan oli jo sinulle perustelut annettu. Suoritat sen lisäviikon, ja teet parhaasi. Tsemppiä! :)

Vierailija
71/78 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/78 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ja ymmärrän myös ohjaajaa. Sh:n työ on sellaista, että huonot elämäntilanteet ei saisi näkyä työssä ollenkaan, koska hoidetaan sairaita ihmisiä ja fokus pitää olla sata. Omat jutut pitäs jättää viimeistään pukkariin kun vaatteet on vaihdettu. Lisäviikolla halutaan nähdä mihin pystyt.

Vierailija
73/78 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on totta. Opettaja ei ole vielä vastannut. Minua jännittää niin paljon mitä tässä käy. Voisin omasta puolesta tehdä vaikka koko harjoittelun uudelleen jos se olisi mahdollista.

Ap

Vierailija
74/78 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minua ei haittaisi jos pitäisi tehdä koko harjoittelu uudelleen.

Ap

Vierailija
75/78 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi minua jännittääkin miten opettaja suhtautuu mun koulu maksaa harjoittelupäivistä.

Ap

Vierailija
76/78 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/78 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei ole vielä vastannut.

Ap

Vierailija
78/78 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ope vastasi? https://fi.iherb.com/c/iherb-brands?rcode=mop737

Googletuksella

hylätty harjoittelu

löytyy kertomuksia VAIN hoitoalan harjoitteluista. Muilla aloilla harjoitteluista pääsee läpi.

Olisiko kyse siitä, että hoitsu-amk:hon hakeutuu töihin kusipäisiä opettajia ja hoitolaitoksiin hakeutuu töihin kusipäisiä työkavereita?

Onnea niille, joilla kävi parempi tuuri, ja saivat kivan opettajan ja kivan ohjaajan sairaanhoitajavaiheen harjoitteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän