Hylätty sh harjoittelu
Olen harjoittelussa ja huomenna on viimeinen päivä. Ohjaaja sanoi että saan hylätyn ja minun täytyisi tehdä lisäviikko. Onko kenelläkään kokemusta mitä tällaisessa tilanteessa käy?
Kommentit (78)
Kyllä ne harkat aina jotenkin saa hoidettua. Ainakin meillä opet ovat auttaneet, jotta kaikki pysyisivät opinnoissa mukana. Varsinkin, kun syynä on sinulla vaikea elämäntilanne. Tosin harkkapaikan pitäis sanoo puolivälin tienoilla, ettei oo menossa läpi, jotta voisit itse yrittää korjata tilannetta heti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut vain 1 päivänä sairaana. Olen oppinut asioita, mutta vaikean elämäntilanteen takia keskittymiseni on välillä ollut huonompaa. Onko kellään kokemusta onko 1 lisäviikko mahdollinen koulun puolesta?
Ap
jos harjoittelusi hylätään, niin tuo lisäviikko tulee tehtäväksi siis lomilla, viikonloppuina tms. miten sitten asia sovitaankin. Eli et voi olla pois koulusta tuon lisäviikon ajan. Hiukan erikoiselta kuulostaa, että hylsyt tulee ihan puun takaa. Suorittaessani itse harjoitteluja, meillä kävi ohjaava opettaja myös työssoppimisjakson aikana paikan päällä ja tällöin suoritettiin väliarviontia, jossa keskustelin ohjaajani ja opettajani kanssa edistymisestäni. Eikö hylkäämisestä ole ollut "viitteitä" tai etkö ole saanut palautetta harjoittelusi aikana? Joka tapauksessa loppuarvionnissa työssäoppimisjakson päättyessä varmaakin opettajasikin on kiinnostunut kuulemaan ohjaajan tarkat perustelut siitä, miksi hän hylkää harjoittelusi. Muista pyytää/vaatia perustelut, jos hylkäämistä esitetään.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullut että kellään sh-opiskelijalla olisi hylätty. Pelottaa mitä opettaja sanoo.
Ap
meidän ryhmästä yksi sai hylätyn. Suoritti lisäharjoittelun sit kesällä ja sai harjoittelun läpi ja valmistui samaan aikaan muiden kanssa. No problemo. Ei kannata pelätä tai hermoilla. Jos lisäviikko napsahtaa, niin suoritat sen ja otat lisäkokemuksen kannalta. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ja väliarviointi oli nopea. Ohjaajat sanoo että en ole koko ajan ollut riittävän asiakaspalvelualtis.
Ap
Sairaanhoitajan työ ei ole asiakaspalvelutyötä, se on hoitotyötä.
Kannattaisko sun hakea lääkäriltä unilääkkeet, jos et ole saanut nukuttua hyvin?
Itse opiskeluaikana ohjaajani olisivat halunneet hylätä kirurgian harjoitteluni, mutta siinä syynä oli kylläkin heidän oma negatiivinen asenne minua kohtaan, minä nimittäin tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, ja jos joku ei tule mun kanssa toimeen niin sitten siinä toisessa on pakko olla jotain vikaa. Opettajani onneksi hyväksyi hakkasi.
Sama juttu päivystysharjoittelun kanssa, minulle sattui huono tässä ja sain aivan hullun ohjaajan, joka keksi päästään juttuja minusta joita sepitti opettajalle ja opettaja hylkäsi harjoittelun
Kyllä harjoitteluja hylätään. ja on ihan ymmärrettävää, että vaikean elämäntilanteen tms. takia suoritus kärsii. Ala vain ei oikein ole sellainen, että ihmisiä voisi päästää säälistä läpi, vaan asiat nyt vain on osattava.
Yritä suhtautua lisävgiikkoon vain ja ainoastaan mahdollisuutena oppia lisää ja saavuttaa omat osaamistavoitteesi. Hylätty harjoittelu ei ole maailmanloppu, ja sinähän sitä paitsi olet saamassa mahdollisuuden täydentää harjoittelusi, jolloin se ei varsinaisesti hylätty olekaan. Mutta vaikka menisi kokonaan hylkyyn, niin ei muuta kuin uusi yritys myöhemmin. Aina ihminen ei voi oppia yhtä tehokkaasti kuin yleensä, jos on häiritseviä tekijöitä esimerkiksi yksityiselämässä, eikä sitä tarvitse hävetä. Mutta koska tavoitteisiin pitää päästä, niin jos niihin ei ensimmäisellä yrittämällä pääse, niin yritetään uudestaan.
Taito-ongelmat korjaantuvat kyllä, asenneongelmat ovat vaikeampia, mutta korjattavissa ja sitten on niitä ongelmia, joiden kanssa ei pitäisikään päästä valmistumaan. Itselläkin yksi luokkakaveri oli vuorovaikutustaidoiltaan heikko (hyvä esiintyjä, mutta ei ikinä kuunnellut), ADHD-tyyppinen sählääjä ja rajaton. Ei ikinä valmistunut juuri koska harjoitteluja ja toki muitakin kursseja meni niin paljon hylätyiksi. Ja hyvä niin. Hauska tyyppi ja hieno seuramies, mutta enpä haluaisi hänen hoitavan itseäni tai omaistani.
Älä pelkää, olet oppimassa, et töissä. Ehkä tarvitsen sen viikon lisää olevasi vahvempi hoitaja? Se on koulun ongelma ei sinun.
Älä stressaa koulun suhtautumisella. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen. Ja kyllä ne maksavat sen extraviikon mukisematta.
Syystä pelkäät. Opettaja varmasti lyö ensin karttakepillä sormille, jonka jälkeen sylkee sun naamalle, haukkuu sut käärmeeksi ja visvasyyläksi, vie pimeään kellariin ja syöttää tillilihaa.
(P.S. Mä kyllä tahtoisin, että mua hoitais sellaiset ihmiset, jotka eivät PELKÄÄ, MITÄ OPE SANOO... Eli aikuiset?)
Vierailija kirjoitti:
Älä stressaa koulun suhtautumisella. Et ole ensimmäinen etkä viimeinen. Ja kyllä ne maksavat sen extraviikon mukisematta.
Ei niistä enää makseta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ja väliarviointi oli nopea. Ohjaajat sanoo että en ole koko ajan ollut riittävän asiakaspalvelualtis.
ApSairaanhoitajan työ ei ole asiakaspalvelutyötä, se on hoitotyötä.
Kannattaisko sun hakea lääkäriltä unilääkkeet, jos et ole saanut nukuttua hyvin?
Itse opiskeluaikana ohjaajani olisivat halunneet hylätä kirurgian harjoitteluni, mutta siinä syynä oli kylläkin heidän oma negatiivinen asenne minua kohtaan, minä nimittäin tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa, ja jos joku ei tule mun kanssa toimeen niin sitten siinä toisessa on pakko olla jotain vikaa. Opettajani onneksi hyväksyi hakkasi.
Sama juttu päivystysharjoittelun kanssa, minulle sattui huono tässä ja sain aivan hullun ohjaajan, joka keksi päästään juttuja minusta joita sepitti opettajalle ja opettaja hylkäsi harjoittelun
Hyvä sinä, aivan parasko?
Onko tämä tämä hylätty sh-harjoittelutrolli?
Ai lapsivuodeosasto ja asiakaspalvelualttius? :D Ootko jossain Porvoon sairaalassa?
Aika typerää käytöstä harjoittelupaikaltakin näin loppuvaiheessa ilmoittaa että sinut hylätään, lälläslää. Eikö voinut aiemmin sitten varoitella jotta opiskelija ehtisi vielä aktivoitua ja parantaa suoritustaan?
Nyt lopetat sen nössöilyn ja otat opettajaan yhteyttä, totta kai vot olla vain lisäviikon eikä koko harjoittelua tarvitse uusia.
Jos sinulla on skismaa jonkin ohjaajan kanssa, kerro tästä ja sano vositko saada jonkin muun ohjaajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä enää makseta
Siis, mistä? Lisäviikoista tai uusitusta harjoittelusta? Kyllä maksetaan, ihan samalla tavalla kuin alkuperäisistäkin viikoista.
Vai sekoitatko nyt ammattikouluharjoitteluihin? Niistä ei tosiaan nykyään makseta sen enempää automekaanikoista kuin lähihoitajistakaan. Sote-alan AMK harjoittelusta taas maksetaan (ja muiden alojen saadaan yleensä palkkaa...)
Lapsivuodeharjoittelu sh:lla? Ei vaikuta todelta. Toki lastensairaanhoidon harjoittelu voi olla, mutta uskoisin että nuo erikoisemmat menee kätilöopiskelijoille.
Pelkään mitä opettaja sanoo, pelkään mitä opettaja sanoo, pelkään mitä opettaja sanoo.
Mitäpä jos menisit vielä kotiis kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa mitä koulu sanoo. Koulu maksaa harj. Päivistä. Minua ei lisäviikon tekeminen haittaa.
Ap
Olen itse toisella alalla ammattikorkeassa, ja pakottavan syyn takia jouduin pidentämään harkkaani. Oli siis poissaoloa vaativia päiviä.
Kysyin silloin opettajalta, että mitä tehdään, ja tämä itse sanoi, että pidennetään loppupäästä.
Näin tehtiin ja sillä selvä.
En ole ikinä kuullut että kellään sh-opiskelijalla olisi hylätty. Pelottaa mitä opettaja sanoo.
Ap