Pelottaa, kohdunkaulansyöpä?
Sain kuulla että minulla on hpv 16, noin pari vuotta sitten. Paino on noussut, virtsaamistarve hieman tiheämpi ja nyt, ensimmäistä kertaa ikinä, yhdynnän jälkeistä verenvuotoa. Lääkärit eivätkä hoitajat ole rauhoittaneet mieltä yhtään, tuntuu että kukaan ei edes haluaisi uskoa että näin nuorelle voisi käydä mitään. Silti olen törmännyt useisiin uutisiin, joissa juuri nuoria naisia on kuollut aggressiiviseen syöpään kun asiaa ei hoidettu ajoissa. Kun paniikissa viestittelin viimeisimmän gynen kanssa (vanha pappa, jotenkin todella outo henkilö) hän sanoi ettei minun pitäisi vaivata päätäni tuollaisella.
Minuun sattuu, ollut ongelmia suoliston kanssa vuosia ja yhdellä exälläni on ollut epäilystä kurkun/pään alueen syövästä. Kuulin tämänkin aivan puskista, vasta vuosien jälkeen. Jälkeenpäin olen ajatellut, entä jos olenkin kantanut tätä jo monta vuotta, ja nyt alkaisi olemaan se aika kun syöpä voisi alkaa kehittymään? Mitä helvettiä pitää tehdä, minulta on suostuttu tutkimaan vain keliakiaa ja ruoka-allergioita ja kilpirauhasia, mutta tuntuu että vain ikäni takia kukaan ei ota minua tosissaan! Pelkään ja vatvon asiaa, etenkin nyt kun oireet vaan lisääntyvät niin käteni tärisevät tätäkin kirjoittaessa. En halua joutua juoksutetuksi turhissa kokeissa, mutta ei ole yhtään rahaa mennä yksityisille tutkimuksiin.
Kommentit (6)
Papa-koe, sukupuolitautitestit, hiiva-ja bakteerivaginoositestit.
Ei se ole maailmanloppu, jos syöpä on alkuvaiheessa! Mars palaan! Multa on hoidettu pari vuotta sit.
Etkö saisi jostain vaikka lainattua rahaa yksityistä varten? Saisit mielenrauhan syövän suhteen.
Etkö siis käynyt seurannoissa tuon löydön jälkeen? Etkä enää saa papa-koetta? Tämä kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta....
Siis et saa edes papaa?