Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän työntekijät ei kuulu liittoon

Vierailija
19.10.2018 |

Meillä on ollut yli kymmenen vuotta useampi työntekijä eikä kukaan kuulu liittoon eikä ole tarvekaan, koska ovat hyviä työntekijöitä ja heitä ei ole tarkoitus huijata mitenkään eli ovat säästäneet 10v aikana ison summan.
Silloin kun perustettiin työpaikat, niin työsuojelun tarkastaja kävi ja hän sanoi, että turha maksaa liiton maksuja ja meitä sitoo lakisääteiset maksut ja tessit kuitenkin.
Työttömyys ei ole riski mikäli työntekijä tekee normaalisti työnsä.
Mielestäni meillä on todella hyvä ilmapiiri eikä ole turhia sairaslomia taatusti ollut.
Edellisen lakkoilun aikana meidän työntekijät sai kiitosta asiakkailta etteivät osallistuneet työnseisaukseen.
Itse en arvosta kiristyslakkoja ja niitä en arvosta ketkä niitä tukee.
Ja kyllä, me olemme niitä yrittäjiä joita tämä irtisanomiset ns koskee eikä kukaan meidän työntekijöistä pelkää irtisanomista.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-5000000000/5

Eiköhän liittoon kuulumattomatkin kuulu Loimaan kassaan. Toivottavasti sinäkin kuulut syt-kassaan etkä ylimielisesti oleta että yrityksesi on kuolematon. 

Yritykseni itseasiassa on kuolematon tai ainakin seuraavat 50v arviolta enkä ole riippuvainen siitä taloudellisesti kokonaan.

En kuulu mihinkään muuhun kuin työterveyshuoltoon 😂

Trololololololololooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Mikähän mahtaa olla syy ettet usko?

On aloja joilla on 100% tulevaisuus, kun hoitaa asiansa.

Ja se etten ole taloudellisesti yhden yrityksen varassa ei ole edes harvinaista nykyään.

Voin realisoida varallisuutta tiukan paikan tullen ja tiedän rahojeni riittävän loppuelämäni ajaksi.

Vierailija
22/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies laittoi kyselyn, ja halusi tietää, kuka kuuluu ja mihin liittoon. HÄn pitää siitä listaa ja päivittää sitä aina ennen työtaistelun uhkaa. Sitten hän kertoo niille, jotka eivät kuulu liittoihin, että heidän pitää sitten tulla töihin, vaikka muut eivät tulisi. Heitä on työpaikassani 2. Kieltäydyin vastaamasta esimiehen uteluun ja hän sanoi, että työvuorojen järjestämisen takia on kerrottava, kuuluuko liittoon ja mihin liittoon.

Käsittääkseni hänellä ei ole tuollaista oikeutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottelin työnantajani kanssa sopimuksen, että minulle ei tarvitse maksaa sairausajan palkkaa, mutta minulta ei myöskään saa kysyä sairasloman syytä. Hyvin toimii. Sairastan tosi harvoin, mutta joskus haluan vapaapäivän muusta syystä (harvoin tietenkin, niin ettei työnantaja kärsi toiminnastani). Palkkani olen neuvotellut riittävän korkeaksi jo muutenkin, niin ei haittaa jäädä ilman palkkaa silloin kun en töitäkään ole tekemässä. Reilua kummallekin osapuolelle.

Tämä tosin vaatii kovaa luottoa työnantajalta, koska tämä lienee laitonta ja voisin suuttuessani kääntääkin kelkkani ja haastaa oikeuteen tmv.

Vierailija
24/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pelasta työttömyydeltä, että tekee työnsä hyvin. Vain typerys luulee, että työttömäksi jäädään ainoastaan yt-neuvottelujen kautta. Konkurssit, erilaiset katastrofit ja firman lopettaminen ovat ihan yleisiä syitä. 

Liittoon voi kuulua ihan hyvin salaa. Itse ainakin maksan jäsenmaksut itse. Siihen kuuluu mm. maksutonta koulutusta. Olen käynyt ja ihan ok koulutusta on ollut ja on saanut iltapalankin samalla. Myös muita ilmaisia tapahtumia on ollut, mm. teatteriin olen päässyt ilman erillismaksua, on ollut omia iltoja. Jos haluaa, pystyy koko sen 370 euron edestä käyttämään erilaisia etuja. Omassa liitossani on kiinteä vuosimaksu palkasta riippumatta. 

Niin ja liittoon kuuluminenko sitten pelastaa työttömyydeltä siinä tapauksessa, että firma menee konkurssiin? En nyt ihan tajunnut logiikkaasi.

T. En ole koskaan kuulunut ay-liikkeeseen ja aina minua ovat työnantajat hyvin kohdelleet

Se oli vain vastaus ap:lle, joka oli sitä mieltä, ettei jää työttömäksi, jos tekee työnsä hyvin. 

Vierailija
25/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esimies laittoi kyselyn, ja halusi tietää, kuka kuuluu ja mihin liittoon. HÄn pitää siitä listaa ja päivittää sitä aina ennen työtaistelun uhkaa. Sitten hän kertoo niille, jotka eivät kuulu liittoihin, että heidän pitää sitten tulla töihin, vaikka muut eivät tulisi. Heitä on työpaikassani 2. Kieltäydyin vastaamasta esimiehen uteluun ja hän sanoi, että työvuorojen järjestämisen takia on kerrottava, kuuluuko liittoon ja mihin liittoon.

Jos on työvuorot sovittava, niin aika oleellinen tieto tietää ketä tulee töihin.

Vierailija
26/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilta liittoon kuulumattomilta pitäisi poistaa kaikki liiton neuvottelemat edut.

Ja kirkkoon kuulumattomilta kristilliset vapaapäivät.

Vierailija
27/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pelasta työttömyydeltä, että tekee työnsä hyvin. Vain typerys luulee, että työttömäksi jäädään ainoastaan yt-neuvottelujen kautta. Konkurssit, erilaiset katastrofit ja firman lopettaminen ovat ihan yleisiä syitä. 

Liittoon voi kuulua ihan hyvin salaa. Itse ainakin maksan jäsenmaksut itse. Siihen kuuluu mm. maksutonta koulutusta. Olen käynyt ja ihan ok koulutusta on ollut ja on saanut iltapalankin samalla. Myös muita ilmaisia tapahtumia on ollut, mm. teatteriin olen päässyt ilman erillismaksua, on ollut omia iltoja. Jos haluaa, pystyy koko sen 370 euron edestä käyttämään erilaisia etuja. Omassa liitossani on kiinteä vuosimaksu palkasta riippumatta. 

Niin ja liittoon kuuluminenko sitten pelastaa työttömyydeltä siinä tapauksessa, että firma menee konkurssiin? En nyt ihan tajunnut logiikkaasi.

T. En ole koskaan kuulunut ay-liikkeeseen ja aina minua ovat työnantajat hyvin kohdelleet

Se oli vain vastaus ap:lle, joka oli sitä mieltä, ettei jää työttömäksi, jos tekee työnsä hyvin. 

Ap kirjoittaa vain omasta firmasta eli meiltä ei laiteta pois eikä työt lopu mikäli asiallisesti tehdään työt.

Ap

Vierailija
28/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on työvuorot sovittava, niin aika oleellinen tieto tietää ketä tulee töihin.

Työnantajalla ei ole oikeutta vaatia työntekijältä tietoa mihin liittoon hän kuuluu tai kuuluuko ylipäänsä mihinkään. 

Vierailija
29/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen listan kerääminen on laitonta toimintaa. Sitä paitsi, jos kyseinen työ julistetaan lakon alaiseksi, sitä ei tee kukaan paitsi yrittäjä itse. Ei liittoon kuulumaton eikä kuuluva.

Vierailija
30/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisen listan kerääminen on laitonta toimintaa. Sitä paitsi, jos kyseinen työ julistetaan lakon alaiseksi, sitä ei tee kukaan paitsi yrittäjä itse. Ei liittoon kuulumaton eikä kuuluva.

Ei ole oikeutta varmaankaan kysyä, mutta kyllä töitä saa tehdä vaikka kuka jopa se liittoon kuuluvakin mikäli ei kerrota teille muille.

Vierailija
31/31 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalla ei ole oikeutta vaatia työntekijältä tietoa mihin liittoon hän kuuluu tai kuuluuko ylipäänsä mihinkään. 

Esimiehellä on todellakin oikeus etukäteen selvittää onko työntekijät lakossa vai eivät. Nimittäin jos tätä tietoa ei esimiehelle anna pyydettäessä, ja on sitten pois, ei työnantajalla ole mitään velvoitetta palkanmaksuun tältä ajalta, se on luvaton poissaolo silloin. T. HR

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä