Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle kova paikka, kun kuulet jonkun pitävän itseään hyvännäköisenä?

Vierailija
19.10.2018 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kova paikka, kun kuulen jonkun saaneen työtä. Viimeksi lähisukulaiseni, nuori kevään ylioppilas työllistyi heti. Minä olen 50v. korkeasti koulutettu, ja haen koko ajan lukuisia työpaikkoja. En saa työtä.

Niin että tässä tilanteessa hyvänäköinen ulkonäkö ei kiinnosta. Ja tiedoksi - olen ikäistäni huomattavan nuoremman näköinen, oikeastaan todella hyvännäköinen yhä.

Minulla ei ole elämänhalua enää vuosikausien työttömyyden jälkeen.

Vierailija
2/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi minulle kova paikka? Pitäköön kukin itseään sellaisena kuin pitää.

Tonnin setelinä reagoisin tuollaiseen ilmoitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kova paikka, mutta särähräähän omakehu aika pahasti suomalaiseen korvaan - kieltämättä. Tulee hassu fiilis siitä ihmisestä.

Vierailija
4/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaan ne, jotka kehuskelevat ulkonäöllään ovat oikeasti hyvin keskinkertaisia.

Naiset , jotka kehuvat saavansa kohteliaisuuksia/ miesten iskevän koko ajan, ovat yleensä meikkipellejä tekoripsissä ja paljastavissa vaatteissa. Meikin alla ihan peruspirkkoja. Jeitä lähestytään, koska näyttävät siltä, et irtoaa helposti.

Miehet, taas jotka pitävät itseään kuumina, ovat usein salipellejä, joiden naamassa ei ole juuri kehuttavaa, mut kroppa pumpattu.

Oikeesti hyvännäköisten ihmisten ei tarvii koittaa koko ajan vakuuttaa muita, että ovat hyvännäköisiä.

Vierailija
5/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaan tavannut hyvännäköistä ihmistä, joka koko ajan kertoisi olevansa hyvännäköinen. Jostain syystä monella kauniilla on jopa huono itsetunto. Johtuisko osittain siitä, että heitä ei oikein uskalleta lähestyä. Luulevat, että se johtuu toisten kiinnostuksen puutteesta.

Vierailija
6/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä vaan ne, jotka kehuskelevat ulkonäöllään ovat oikeasti hyvin keskinkertaisia.

Naiset , jotka kehuvat saavansa kohteliaisuuksia/ miesten iskevän koko ajan, ovat yleensä meikkipellejä tekoripsissä ja paljastavissa vaatteissa. Meikin alla ihan peruspirkkoja. Jeitä lähestytään, koska näyttävät siltä, et irtoaa helposti.

Miehet, taas jotka pitävät itseään kuumina, ovat usein salipellejä, joiden naamassa ei ole juuri kehuttavaa, mut kroppa pumpattu.

Oikeesti hyvännäköisten ihmisten ei tarvii koittaa koko ajan vakuuttaa muita, että ovat hyvännäköisiä.

Ei ole olemassa mitään "oikeasti hyvännäköisiä" ihmisiä, kauneus on katsojan silmässä.

Vierailija
7/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kertaakaan tavannut hyvännäköistä ihmistä, joka koko ajan kertoisi olevansa hyvännäköinen. Jostain syystä monella kauniilla on jopa huono itsetunto. Johtuisko osittain siitä, että heitä ei oikein uskalleta lähestyä. Luulevat, että se johtuu toisten kiinnostuksen puutteesta.

Niin, et siis ole tavannut yhtäkään sinun mielestäsi hyvännäköistä ihmistä, jonka olisit kuullut pitävän itseään hyvännäköisenä. Tässähän nimenomaan on kyse siitä että pitääkö ihminen itse itseään hyvännäköisenä. Minulle on ihan sama vaikka kukaan ei pitäisi minua hyvännäköisenä, pidän itse itseäni hyvännäköisenä. Ihmeen vihamielisesti ihmiset suhtautivat ihmisiin, jotka pitävät omasta ulkonäöstään.

Vierailija
8/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas sinua helppo vetää nenästä. Luuletko, että monikaan hyvännäköinen ei tiedostaisi olevansa hyvännäköinen? Ja vaikka henkilö sanoisi, ettei pidä itseään hyvännäköisenä ei ole mikään todiste siitä, etteikö hän sisimmässään pitäisi, mutta välttääkseen vaikuttamasta itserakkaalta ei kehtaa sitä ääneen sanoa.

En minäkään live-elämässä koskaan kerro kenellekään pitäväni itseäni hyvännäköisenä. En näe tarvetta. Mutta tottakai esim. esim tällsisella anonyymillä palstalla mainitsen asiasta, jos se on itse keskustelun aiheen kannalta oleellista. En näe siinä mitään ihmeellisempää itsekehua, millaiseksi moni tuntuu sen mieltävän.

Vierailija
9/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän ristiriitainen näkemys itseäni kohtaan. Mä pidän itseäni hyvännäköisenä, vaikka näenkin kaikki virheeni ja tiedostan ne. Ja ne ovat virheitä ja puutteita eikävätkä laihan ihmisen itseään läskinä pitämistä. Eli omasta mielestäni olen kaunis mutten ole.

Vierailija
10/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan itsensä kehujan nopeasti maan pinnalle.

Totean esim: Näyttäisit kyllä melko hyvältä, MUTTA nenäsi on jotenkin epäsuhtainen kasvoihisi nähden, hiuksesi ovat ohuet, vatsassai on hieman makkaroita,  korvasi näyttävät omituisilta, pääsi on omituisen muotoinen, sinulla on lautaperse, hampaasi ovat vinot/keltaiset, suusi on liian iso, painoa voisi olla vähemmän/enemmän ym. ym. Jokaisesta löytää helposti parannettavaa. Yleensä itsensä kehuminen loppuu tähän, ja voimme jatkaa taas normaalia keskustelua.

Vierailija
11/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että live elämässä on tarpeetonta puhua ulkonäöstään koska se on kaikkien paikallaolijiden nähtävillä, mutta esim anonyymillä keskustelupalstalla on ihan normi juttu kertoa ulkonäöstään, jos se on keskustelun aiheen kannalta oleellista. Jos se jotakuta kuulijaa loukkaa, niin ongelma on kuulijan omassa itsetunnossa ja kateudessa.

Vierailija
12/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Etenkin itseään hyvännäköisenä pitävien miesten naamalla on usein sellainen typerän näköinen omahyväinen "tiedän olevani hyvännäköinen"-virne. Usein nämä miehet ovat jopa rumia, tai ainakin tuo typerä ilme rumentaa heitä niin vahvasti että vaikea sanoa ulkonäöstä mitään positiivista. Komeimmat tietämäni tapaukset eivät edes tiedä olevansa hyvännäköisiä. Tai eivät ainakaan mainosta sitä, jos tietävät.

Vierailija
13/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään "oikeasti hyvännäköisiä" ihmisiä, kauneus on katsojan silmässä.

Juuri näin. Ei ole myöskään olemassa "oikeasti hyvänmakuista" ruokaa, "oikeasti hyvännäköistä sisustusta", "oikeasti hyvänkuuloista" musiikkia tai "oikeasti hyväntuntuista" vartaloa, koska jokainen aistii omalla tavallaan.

Vierailija
14/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Etenkin itseään hyvännäköisenä pitävien miesten naamalla on usein sellainen typerän näköinen omahyväinen "tiedän olevani hyvännäköinen"-virne. Usein nämä miehet ovat jopa rumia, tai ainakin tuo typerä ilme rumentaa heitä niin vahvasti että vaikea sanoa ulkonäöstä mitään positiivista. Komeimmat tietämäni tapaukset eivät edes tiedä olevansa hyvännäköisiä. Tai eivät ainakaan mainosta sitä, jos tietävät.

En minäkään pidä omahyväisen näköisä ihmisiä viehättävinä, mutta sun pitää tiedostaa, että myös ne neutraalisti käyttäytyvät ja miellyttävästi elehtivät ihmiset voivat myös pitää itseään hyvännäköisenä. Minä pidän ulkonäöstäni mutta se ei näy minusta päällepäin mitenkään. En edes ota kuvia itsestäni koskaan tai ylipäätän tykkää olla kuvattavana. Ei kuvia netissä. Et ikimaailmassa voisi arvata minun pitävän itseäni söpönä ja joskus kauniinakin. Kivittäkää pois, ei tällaisia saa ääneen sanoa edes anonyyminä.

Vierailija
15/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harmittaa kun rikkaat, siis yberrikkaat sukulaiset esittelevät sukelluksiaan ja loma-asuntojaan.

Mutta tekevät niin paljon töitä, sahaavat maasta toiseen ja lapsia on sikana, että

silittelen kissojani pienessä asunnossani, soitan opiskelukaupunkiinsa ainoalleni ja otan pyöröpuikot käteen, vaihan tv-kanavaa ja jatkan tuubihuivia.

Easy life...

Vierailija
16/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totean esim: Näyttäisit kyllä melko hyvältä, MUTTA nenäsi on jotenkin epäsuhtainen kasvoihisi nähden, hiuksesi ovat ohuet, vatsassai on hieman makkaroita,  korvasi näyttävät omituisilta, pääsi on omituisen muotoinen, sinulla on lautaperse, hampaasi ovat vinot/keltaiset, suusi on liian iso, painoa voisi olla vähemmän/enemmän ym. ym. Jokaisesta löytää helposti parannettavaa. Yleensä itsensä kehuminen loppuu tähän, ja voimme jatkaa taas normaalia keskustelua.

Mä en sitten taas nää mitään tarvetta tämmöselle.

Jos joku sanoo mulle, että on omasta mielestään kaunis/komea niin sanon jonkin piirteen hänen ulkonäöstään tai vaatteistaan josta myös itse pidän. Keskustelu yleensä kyllä jatkuu ihan muihin aiheisiin siinä jos jotain keskusteltavaa on.

Useimmat jotka haluavat kommentteja itsestään ovat yleensä pohjimmiltaan epävarmoja. Jos ihminen on minulle tärkeä koen itselleni merkityksellisempänä hänen itsetuntonsa tietoista vahvistamista. Ylilyöntejä jonkin ulkonäössä tai jotain fantasiaa yritän olla tukematta.

Vierailija
17/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana ihmistyyppi❤ Nää samat sanoo hääparille että " kyllä teillekin vielä ero tulee" ja vastasyntyneen vanhemmille, että "katsotaan kuinka monta vuotta tämä lapsi elää, sehän voi kuolla jo vaikka ennen 1-vuotissynttäreitään"

Vierailija
18/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään pidä omahyväisen näköisä ihmisiä viehättävinä, mutta sun pitää tiedostaa, että myös ne neutraalisti käyttäytyvät ja miellyttävästi elehtivät ihmiset voivat myös pitää itseään hyvännäköisenä. Minä pidän ulkonäöstäni mutta se ei näy minusta päällepäin mitenkään. En edes ota kuvia itsestäni koskaan tai ylipäätän tykkää olla kuvattavana. Ei kuvia netissä. Et ikimaailmassa voisi arvata minun pitävän itseäni söpönä ja joskus kauniinakin. Kivittäkää pois, ei tällaisia saa ääneen sanoa edes anonyyminä.

Ymmärsit ehkä väärin. Ei minusta ole mitenkään huono juttu pitää itseään hyvännäköisenä, sehän on hyvä juttu vaan jos on itsetunto kunnossa. Olen minäkin tyytyväinen ulkonäkööni.

Puhun näistä ulkonäköään korostavista, omahyväisen oloisesta tyypeistä, jotka eivät ole edes mitään malleja. Luulevat kyllä olevansa :D

Vierailija
19/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hörähdin tälle käsitteellesi "oikeasti hyvännäköinen". Sinulle ilmeisesti hiuksetkin pitää olla värjäämättömät, että voit sanoa niitä kauniiksi? No, se on sinun kauneusihanteesi, mutta koita muistaa, että sinun kauneusihanteesi ei ole mikään absoluuttinen totuus siitä mikä on kaunista.

Itse esimerkiksi pidän kauniina rajattuja silmiä. Se näyttää minun silmääni hyvältä, paljon paremmalta kuin rajaamattomat silmät. Onko minun kauneusihanteeni väärä?

Vierailija
20/20 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsit ehkä väärin. Ei minusta ole mitenkään huono juttu pitää itseään hyvännäköisenä, sehän on hyvä juttu vaan jos on itsetunto kunnossa. Olen minäkin tyytyväinen ulkonäkööni.

Puhun näistä ulkonäköään korostavista, omahyväisen oloisesta tyypeistä, jotka eivät ole edes mitään malleja. Luulevat kyllä olevansa :D

Okei, nyt ymmärrän :) kiva että täällä saa joskus näin asiallisen vastauksen, kun tuntuu ettei niitä täällä juurikaan pääse lukemaan. Kiitos sinulle💙