Millainen olisi kissojen Aihe vapaa?
Kommentit (1243)
Muita auttajakissoja? Meillä kävi äsken ilmalämpöpumpun korjaaja, ja minä autoin koko ajan. Istuin sen tikkailla, vahdin kaapin päältä että se ei lusmua, ja pyörin jaloissa muutenkin.
Emäntä vielä varoitti, että saatan hypätä korjaajan olkapäälle yllättäen, kuten tein nuohoojalle. Ei se emäntä ymmärrä yhtään aitoa ja pyyteetöntä apua :)
Vierailija kirjoitti:
Muita auttajakissoja? Meillä kävi äsken ilmalämpöpumpun korjaaja, ja minä autoin koko ajan. Istuin sen tikkailla, vahdin kaapin päältä että se ei lusmua, ja pyörin jaloissa muutenkin.
Emäntä vielä varoitti, että saatan hypätä korjaajan olkapäälle yllättäen, kuten tein nuohoojalle. Ei se emäntä ymmärrä yhtään aitoa ja pyyteetöntä apua :)
Täällä on myös työteliäs kissa. Autoin tietokoneen kaapeliasentajaa. Olisin niin halunnut tutkia seinän sisälle näkymiä kun pistorasian suoja irrotettiin. Olisin pienitassuisena varmasti saanut nopeammin kytkökset tehtyä. Apuni ja innostukseni vain huvitti asentajaa ja emäntä nosti minut syliinsä. Turha sitten on valitella ettei kukaan koskaan auta.
No en voi ihan auttajaksi itseäni tituleerata vaan pikemmin työnjohtajaksi, olen aina siellä missä tapahtuu ja seuraan tarkasti mitä palkolliset tekevät että tekevät oikein. Olen liian laiska heiluttaakseni tassuja auttaakseni.
Tuttua on, meillä kun tehtiin putkiremppaa, putkari valitti että minä olen työnjohtajana paikalla kyttäämässä joka hetki.
Vaikka mä olen enemmän käsityöläinen: kun emäntä teki ryijyn, niin valitti että joka ikisessä langanpätkässä olisi kissankuolaa, niin ahkerasti minä olin mukana. Ikään kuin se olisi jotenkin huono juttu, en tajua, eihän se ryijy olisi yhtään sama juttu, jos sitä ei tehtäisi yhdessä.
Sitten mulla on yksi kiva tapa, josta emäntä aina jaksaa harmitella: minä oksennan karvapallot aina matolle, nimenomaan puhtaalle matolle. Nytkin oli ekana adventtina vaihdettu puhdas matto keittiöön, ja minä juuri äsken tuunaisin mattoon vähän persoonallisuutta, oksupallon lisäksi puolisulanutta ruokaa. Saapahan ihmiset jotakin tekemistä, kun pesevät ison maton ahtaasti pesuhuoneessa. Ihmiset kiroilivat kauheasti, onko teidän orjat yhtä pahoja suustaan? Ihme show ihan pikkujutusta.
Minä avustan palveluskuntaa lakanoiden vaihdossa eli kun palvelija levittää lakanaa sängylle niin minä roikun lakanan toisessa päässä.
Viime talvena annoin luovuudelleni vallan. Emäntäni ilme oli näkemisen arvoinen, kun hän kaivoi kaapista esille ruo'oista punotun kesäkassin jonka minä olin tuunannut talven aikana hapsukassiksi! Kannustankin esimerkilläni jokaista täällä käyttämään enemmän aikaa luovuuteen! meitä kissojahan on siunattu pettämättömällä tyylitajulla ja hyvällä maulla. Meidän ei pitäisi heittää lahjojamme hukkaan vaan antaa rohkeammin luovuudelle valta niin sisustamisessa kuin palveluskunnan vaatteiden ja asusteiden tuunaamisessa.
Meikällä kissanaisia riittää. Onko täällä vapaita tyttökissoja?
T. Kolli 5 v ja latino
Ottaisitko isis-kissan taloosi?
Meilläkin osallistutaan lakananvaihtoon, mennään aluslakanan alle ja hyökitään sieltä. Kaikki joustolakanat on täynnä pienen pieniä kynnenreikiä....
Onneksi orjat on sitä mieltä, että lakanoita saa kaupasta, hyvät kissat taas ovat aarteita. Etenkin se isompi ja hikisempi tykkää meistä, aina ostaa nameja.
No on se emäntäkin kiva, aina silittämässä ja hössöttämässä. Nytkin makaan sen sylissä, ja hyrisen.
Minussa on myös vähän nörtin vikaa, menen joskus, palvelijan tehdessä etätöitä työhuoneessa, makaamaan näppäimistön ja näytön väiin. Tarvitsee se tietotyöläinen kattivalvontaa jotta hommat tulee tehtyä.
Perheen pienimmät täällä pistävät parastaan...
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin osallistutaan lakananvaihtoon, mennään aluslakanan alle ja hyökitään sieltä. Kaikki joustolakanat on täynnä pienen pieniä kynnenreikiä....
Onneksi orjat on sitä mieltä, että lakanoita saa kaupasta, hyvät kissat taas ovat aarteita. Etenkin se isompi ja hikisempi tykkää meistä, aina ostaa nameja.
No on se emäntäkin kiva, aina silittämässä ja hössöttämässä. Nytkin makaan sen sylissä, ja hyrisen.
Just oikea asenne sun orjilla. Jos meillä menee jotain rikki, mun omani tapaa sanoa että nehän on vain elottomia esineitä.
Niinkun erään kerran kun hepuloidessani juoksin lipaston päällä olevan varavesikipponi nurin. Orja huomasi sen vasta seuraavana päivänä, vesi oli turvottanut kaapin pintaan jänniä kupruja. Kyllä mä huomasin että sitä vähän harmitti kun se on aika komea vanha kaappi. Mut se vaan otti mut syliin (se tekee niin aina kun sitä jokin harmittaa, mulla on kuulemma rauhoittava vaikutus) ja sanoi että no se on vaan eloton esine, sinä olet sentään erittäin elävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oikea asenne sun orjilla. Jos meillä menee jotain rikki, mun omani tapaa sanoa että nehän on vain elottomia esineitä.
Niinkun erään kerran kun hepuloidessani juoksin lipaston päällä olevan varavesikipponi nurin. Orja huomasi sen vasta seuraavana päivänä, vesi oli turvottanut kaapin pintaan jänniä kupruja. Kyllä mä huomasin että sitä vähän harmitti kun se on aika komea vanha kaappi. Mut se vaan otti mut syliin (se tekee niin aina kun sitä jokin harmittaa, mulla on kuulemma rauhoittava vaikutus) ja sanoi että no se on vaan eloton esine, sinä olet sentään erittäin elävä.
Sinulla on oikein kissanpäivät. Nykyään ei oikein tahdo löytyä palvelualttiita ja nöyriä orjia vaativamman kissan hienostuneeseen makuun. Minä olen pudottanut stereot eivät hajonneet, parkettiin tuli musta kolo.
Naisorja oli tyytyväinen etten saanut laitetta päälleni.
Toisen kerran tiputin joulukaktuksen purkkeineen alas, levitin vielä multaakin , oli yö ja miesorja vähän hikeentyi mutta naisorja vain otti minut syliin ja niin me lakaistiin ja siivottiin enimmät. Aamulla sitten kaivoivat sen inhottavan imurin ja pitihän minun mennä vähä ovensuuhun ,ihan vain siltä varalta, että jos naisorjaa pelottaisi se kauhea kone, niin voisin häntä rohkaista. Minua se ei tietenkään yhtään arveluta.
Minulla on ihan kelvolliset orjat, joskus voisivat herkkuja antaa enemmän.
Mun emäntä on taas kotona!! On ollut jo jonkin aikaa, en ole vaan muistanut käydä kertomassa kun oli ollut niin iso halipula.
Aluksi hän oli vähän hassu, käveli ja puhuikin eri lailla kuin ennen, jotenkin vaikeasti ja hitaasti. Naapuri kävi silloinkin joka päivä kylässä, antoi mulle ruokaa ja siivoili ja jutteli paljon emännän kanssa.
Nyt ei tarvitse enää niin usein käydä kun emäntä on taas semmoinen kun se aina on. Mä saan tosi paljon silityksiä, ja voi kuinka paljon mä olenkaan kehrännyt viime aikoina!
Meillä on aika kiva naapuri, mut en mä silti ikiomaa emäntääni vaihtais edes siihen!
Hipsutin tassulla palvelijan ruokaa ja heitti mut alas pöydältä. Pitäiskö mennä pollarille?
Saako teillä paskantaa sänkyy ilman että tulee korville?
Kurisetko mullekin mikä ohjelma oli kyseessä, niin ohjailen emännän näyttämään sen meilläkin.