Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen olisi kissojen Aihe vapaa?

Vierailija
19.10.2018 |

Mitä otsikoita saisimme lukea?

Kommentit (1243)

Vierailija
901/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli hirmuisen kiva kesä.  Vähän itketti kun minut vietiin emon luota pois.  En oikein nähnyt kunnolla. tuntui, että silmät olisivat olleet jotenkin kiinni.

Isäntä ja emäntä muistutti ettei minua saa jättää sitten yksin., kun uusi perheeni lähtee kaupunkiin,.

Mutta pärjäähän se kissa luonnossa talvellakin, he totesivat ja hymyilivät. 

Kyllä minä varmaan pärjäänkin.

Aurinko paistoi ja Ihmislapset leikittivät minua ja sain vaikka mitä herkkuja syödäkseni. Opin kiipeämään olkapäille ja hartioille ja ihmiset kehuivat miten viisas olen.  He kehuivat miten karvani kiilsi.  Oi miten minua hellittiin. Toisinaan olisi nukuttanut hirveästi. Mutta aina minua otettiin syliin ja leikitettiin.. Saatoin nukahtaa vaikka tietokone-koneen päälle ja valokuvia otettiin....en jaksanut millään leikkiä. Oli niin paljon tekemistä...

Eräänä sateisena iltana lähdettiin kauppaan.  Oli jo pimeää. Ihmislapset nukkuivat takapenkillä.  Isi aukaisi vahingossa auton oven ja putosin ulos,

Koski kovasti silmään ja kuonoon. 

Pelotti. Juoksin auton perässä että he huomaisivat, että putosin vahingossa kyydistä.

Eivät he huomanneet vielä. 

Nyt on varmaan aamu, Silmään koskee kovasti eikä sillä näe. Istun tässä ojanpenkalla ruohikossa ja odotan, että perhe tulee hakemaan minut. 

Paleltaa ja koskee. On nälkä ja pelottaa. Kohta he varmaan tulevat. Minä odotan. 

MInä odotan.

Odotan.

😥🐱

Ensilumi peitti hylätyn ja kuoliaaksi paleltuneen kesäkissan.

Peittäisipä sinutkin ketjua pilaamasta.

Pilasinko ketjun? Oikeesti?  pilaako kesäkissan todellinen kohtalo ketjun?

Asun paikalla, joka näyttää olevan hylättyjen kesäkissojen kaatopaikka. Naapuri ja minä olemme pelastaneet kahdeksan vuoden aikana yht. 7 kissaa. Minä neljä, naapuri kolme.  Kaikkia emme ole ennättäneet pelastaa.

Naapuri oli ollut röökillä rappusillaan, tiellä oli jarruttanut henkilöauto ja kissanpentu oli viskattu ovesta ulos. Iltapimeällä naapuri ei ollut kerennyt tunnistaa edes auton merkkiä. Pelasti kesäkissan  ja piti kissan itsellään.

Meidän ikkunan alle on tullut itkemään hylättyjä kissoja joissa raapeimia tai pieniä ruhjeita.  Kolmena syksynä .Eli autosta heitetty ulos talomme kohdalla.  Näille pelastetuille kissoille kävi lopulta hyvin, mutta ei kaikille.

Kissa on onnellisimmallaan vapaana luonnossa metsästämässä hiiriä ja pikkulintuja!

Niin on. Silloin kissa on onnellisimmillaan mutta sillä pitää olla myös koti ihmisten luona, jossa se saa säännöllisesti ruokaa ja juotavaa. Lämmin ja rauhallinen nukkumapaikka ja mahdollisuus saada lääkärinhoitoa.  Ymmärrän tämän ketjun aloitusidean, se on hauska ja hyvin ovat ihmiset (kissat!) kirjoittaneetkin. Mutta jos kissat osaisivat oikeasti kirjoittaa ne  kirjoittaisivat myös järkyttäviä tarinoita joista tulee joillekin paha mieli.  Eihän totuus ole aina hauskaa ja lämminhenkistä.

T. eräs toinen joka on pelastanut hylättylä kissoja.

Vierailija
902/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun emäntä on vieläkin poissa. Hirrrveä ikävä. Naapuri käy pari kertaa päivässä, jää usein moneksi tunniksi lukemaan tai katsomaan telkkaria. En jaksa olla enää piilossa. Tykkäänhän mä kaikista silityksistä, mutta ei kukaan osaa silittää niinkuin oma emäntä. Välillä tuon naapurin yritykset ärsyttää niin että otan kynsillä kiinni ja purenkin. Tai sitten tekee vain mieli sanoa sille että älä sä tänne tuppaa, tuo nyt vaan mun emäntä takaisin. Tai en oikein tiedä miltä tuntuu, pitää juosta sängyn alle rauhoittumaan aina silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako miljoonaa lintua TA.pettiin tänä vuonna, pelkästään Suomess? 40?

Vierailija
904/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mau! Mukavaa kun kohta on taas joulu ja saa kiivetä joulukuuseen. Viime jouluna kaatui koko kuusi kun meikäläinen otti kunnon vauhdit ja karautti latvaan asti. Tuli kyllä vähän härdelliä ja sanomista mutta aion toistaa saman tempun ja monta kertaa!

Vierailija
905/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjalla on toinen, mitä teen? Se on jo jonkin aikaa käyttäytynyt oudosti, esim lähtee ulos pikkukengissä ja ilman takkia, viipyy silti tuntikausia. Sain varmuuden asiasta kun muutama ilta sitten haistelin orjan läpikotaisin. Se on antanut toisen kissan puskea. Kovasti on silitelty salaista kissarakasta. En ole ihan varma onko antanut naamapusujakin. Pistää niin vihaksi, että pitkästä aikaa olen antanut kynttä ja hammasta kun tulee minua muka hyvittelemään.

Vierailija
906/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kestä! kuulin että palvelijani on lähdössä jouluna lomalle, se taas tarkoittaa sitä että minut heitetään vankilaan jota ne kutsuvat kissahoitolaksi. Törkeää,mihin voin valittaa kissaoikeuksien sortamisesta?.

Oletko koittanut palvelijan pakatessa ahtautua matkalaukkuun? Taitavasti piiloutuessa saattaisit päästä mukaan. Kissahoitolat ovat kyllä ikävä kokemus, mutta aina se katuelämän voittaa. Valitus voi tuottaa  tulosta jos palvelija ymmärtää, ei taida kovin virallista valitusluukkua olla tälle asialle.

tehokasta on palvelijan palatessa näyttää myrtynyttä naamaa. Et ole huomaavinasi, käännät selkäsi ja luimistelet sängyn alla. Oppiipahan matkustamaan.

Olen yrittänyt tätä laukkuun änkäytymiskeinoa lukuisia kertoja mutta vielä ei ole onnistanut vaan minut on aina huomattu. En oikein osaa myöskään kantaa kaunaa kun palvelija palaa matkoiltaan vaan ole aina mielin kielin, pusken jalkoja ja hyppään heti syliin, jospa se huomaisi ettei kannata matkailla ollenkaan kun on tälläinen mukava komistus seurana.

Vierailija
907/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro sinä ensin paljonko jäi puuttumaan ?   

Vierailija
908/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia lempinimiä teillä on? Mulla on vaikka mitä, toi eukko on kova höpöttämään mulle. Varsinkin kun ollaan ulkona, toi kuulostaa joltain pikkulinnulta kun koko ajan tulee pientä purpatusta ja lauleskelua. Jännä kun ei toi ihmisten kanssa ole yhtään tommonen.

Aikasemmin jo mainihin että mä oon Väläkky. Kotosalla oon usein Lentämisenkone. Parin viikon päästä mä täytän viis ja kuulemma pietään oikein kissanristiäiset, sitten mä mä saan sukunimenkin, Holgersson.

Vierailija
909/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mutta sinä varmaan osaat kertoa miten noiden kissojen syömien pikkulintujen puute vaikuttaa sinun, Suomen, koko maailmaan ekosysteemiin?

Kysyn tätä ihan asiallisesti ja tiedon kannalta.

Vierailija
910/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan lintuja syö oravat jo poikasina ja munina? Paljonkohan jää verkkoihin euvätroopassa kun metsästävät piiraisiin täytteeksi?

Vierailija
911/1243 |
09.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan lintuja syö oravat jo poikasina ja munina? Paljonkohan jää verkkoihin euvätroopassa kun metsästävät piiraisiin täytteeksi?

No nyt mentiin jo oraviin... tämä on kyllä kissa-juttupalsta.

No sanon kuitenkin  sinulle vastauksen. Oravat syövät linnun poikasia ja munia 569000 tonnia Suomessa kuukaudessa.

Verkkoihin eteläeuroopassa jää arviolta 3, 4 kiloa.

Vierailija
912/1243 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin aloittaa keskustelun silakoista mutta isäntä on ovella lähdössä puku päällä ja pitää käydä kiehnäämässä lahkeissa että saa jätettyä merkkikarvat isäntään. Tietääpä muutkin matkalla vastaantulevat kissat että tämä on varattu. 

Vierailija
913/1243 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi on linnun kuolla nopeasti mun tassuissa kuin tauteihin ja nälkään. Luonto on niin järjestetty, että linnunpoikia syntyy enemmän kuin luonnossa riittää resursseja aikuisille linnuille.

Enkä mä saa lintuja kiinni, mulla on aidattu tontti ja silti olen tuonut tadan yhden linnunpojan. Ja sekin pääsi karkuun, kun emäntä ihmetteli, että mikä mulla oikein on.

Vierailija
914/1243 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks juuri tapaamani kolli ei pure niskaa paritellessa takaapäin . Eka se ei häirinnyt mutta nyt kun asiaa miettii ja muiden narttujen kanssa juttelee, niin tää on kyllä häiritsevää ja jättää jotain olennaista parittelusta pois . Miten kehtaan sanoa tälle tyypille tästä ettei se loukkaannu?

Vierailija
915/1243 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Mutta sinä varmaan osaat kertoa miten noiden kissojen syömien pikkulintujen puute vaikuttaa sinun, Suomen, koko maailmaan ekosysteemiin?

Kysyn tätä ihan asiallisesti ja tiedon kannalta.

Ihmisen toimet ovat aiheuttaneet valtavan sukupuuton ja sama jatkuu. Kerro kaikki ihmisten toimet jotka ovat tuhonneet planeettaa, ilmastoa ja lukuisia lajeja. Kysyn tätä ihan asiallisesti ja tiedon kannalta. Älä vedä nyt muuta luomakuntaa mukaan, koska sinäkin olet eniten syyllinen, kuten ME KAIKKI IHMISET olemme. ME  nimenomaan olemme syyllisiä.

Vierailija
916/1243 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Rakastan isäntääni ja meillä on onnellinen koti. Toisinaan mua kuitenkin ärsyttää. Mä nuolen ja pesen sen parran, hiukset ja kulmakarvat, mutta se ei ikinä lipaise mun takalistoa. Onneksi kuitenkin sisko tekee sen aina kun menen syömään. Mitä tekisinkään ilman häntä. Kyllä se kuitenkin rapsuttaa osaa. Eilenkin makasin sen jalkojen välissä selälläni ja se rapsutti ja silitteli mahaani pari tuntia. Ah, kehräsin niin että kuolasin sen housut märäksi. On se sillein kuitenkin tosi hyvä tyyppi. Joskus ois kuitenkin kiva, kun se edes vähän nuolaisisi nostaessani häntäni pystyyn. Nuollaanko teitä kotona?

- Oletteko joskus joutunut syömään jotain muuta kuin Latzia? Tässä taannoin se alko laittamaan kuppiin jotain ruotsalaista ahvenmössöä. Kai sille tuli joku terveysintoiluvaihe tai jotain. Minä en ainakaan suostu syömään jotain sokeritonta luomuruokaa. Ei mua mikään diabetes-riski kiinnosta. Kaikki me kuollaan joskus. Onneksi mä keksin tehokkaan niksin, niin ei tarvinnut pelkällä nälkäpaastolla mieltä osoittaa. Eräs yö kun se meni nukkumaan, niin kävin kusemassa liedelle. Olisittepa nähnyt sen ilmeen, kun se aamupöhnässä kävi laittamassa levyn päälle! Hahah! Tuoksuni valtasi talon hetkessä. Nykyään ei tosin viitsi mennä lähellekään liettä kun se aika pitkään haisi ällöttävälle piparmintulle, mutta ihan sama mulle - kupista löytyy aina Latzia!

- Kun rikotte jonkun astian, niin onko parempi luikkia karkuun vai esittää söpöä ja tietämätöntä? Oon huomannu, että siskoni jää aina kiinni kun sillä ei pidä pokka, vaan se sujahtaa aina jonnekin sohvan alle piiloon. Mä vaan kehrään ja näytän söpöltä, eikä se urpo viitsi sitten kaivaa sitä ärsyttävää suihkepulloa esiin. Hyi hel**tti että vesi onkin inhottavaa.

- Vihaan ylikaupallsuutta ja markkinamiehiä. Kaikki nuo kauppojen lelut on ihan syvältä. Sanomattakin on selvää, että elävä hiiri on parasta ajanvietettä. Sillä pystyy leikkimään monta tuntia ennen kuin se kuolee. Kiinalaiseen rihkamaan en koske kynnelläkään. Joku lekasorapallo vie ihan sata-nolla noita tehtaan rojuja. Se ääni mikä siitä lähtee kun se kimpoilee puulattiasta, huhhuh!

- Tämä maa on täynnä ihmeellisiä nynnyjä ja kyyliä. Kun mä menen autoon, niin  en muuten missään kalterilaatikossa viihdy minuutiakaan. Kusen sen vaikka täyteen jos ei muuten mene viesti perille. Ainoa hyvä paikka on kuskin olkapäällä. Siitä päästäänkin niihin kyyliin! Siinä olalla istuessa nimittäin muiden kaksijalkaisten päät kääntyy kuin helmipöllöllä. Mikä teidän lempipaikka on autossa?

Vierailija
917/1243 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro koiranaapurisi omituisia tapoja.

Vierailija
918/1243 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin juuri koiramme ebayssa. Kysyttävää?

Vierailija
919/1243 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörröiset matriarkat kirjoitti:

- Rakastan isäntääni ja meillä on onnellinen koti. Toisinaan mua kuitenkin ärsyttää. Mä nuolen ja pesen sen parran, hiukset ja kulmakarvat, mutta se ei ikinä lipaise mun takalistoa. Onneksi kuitenkin sisko tekee sen aina kun menen syömään. Mitä tekisinkään ilman häntä. Kyllä se kuitenkin rapsuttaa osaa. Eilenkin makasin sen jalkojen välissä selälläni ja se rapsutti ja silitteli mahaani pari tuntia. Ah, kehräsin niin että kuolasin sen housut märäksi. On se sillein kuitenkin tosi hyvä tyyppi. Joskus ois kuitenkin kiva, kun se edes vähän nuolaisisi nostaessani häntäni pystyyn. Nuollaanko teitä kotona?

- Oletteko joskus joutunut syömään jotain muuta kuin Latzia? Tässä taannoin se alko laittamaan kuppiin jotain ruotsalaista ahvenmössöä. Kai sille tuli joku terveysintoiluvaihe tai jotain. Minä en ainakaan suostu syömään jotain sokeritonta luomuruokaa. Ei mua mikään diabetes-riski kiinnosta. Kaikki me kuollaan joskus. Onneksi mä keksin tehokkaan niksin, niin ei tarvinnut pelkällä nälkäpaastolla mieltä osoittaa. Eräs yö kun se meni nukkumaan, niin kävin kusemassa liedelle. Olisittepa nähnyt sen ilmeen, kun se aamupöhnässä kävi laittamassa levyn päälle! Hahah! Tuoksuni valtasi talon hetkessä. Nykyään ei tosin viitsi mennä lähellekään liettä kun se aika pitkään haisi ällöttävälle piparmintulle, mutta ihan sama mulle - kupista löytyy aina Latzia!

- Kun rikotte jonkun astian, niin onko parempi luikkia karkuun vai esittää söpöä ja tietämätöntä? Oon huomannu, että siskoni jää aina kiinni kun sillä ei pidä pokka, vaan se sujahtaa aina jonnekin sohvan alle piiloon. Mä vaan kehrään ja näytän söpöltä, eikä se urpo viitsi sitten kaivaa sitä ärsyttävää suihkepulloa esiin. Hyi hel**tti että vesi onkin inhottavaa.

- Vihaan ylikaupallsuutta ja markkinamiehiä. Kaikki nuo kauppojen lelut on ihan syvältä. Sanomattakin on selvää, että elävä hiiri on parasta ajanvietettä. Sillä pystyy leikkimään monta tuntia ennen kuin se kuolee. Kiinalaiseen rihkamaan en koske kynnelläkään. Joku lekasorapallo vie ihan sata-nolla noita tehtaan rojuja. Se ääni mikä siitä lähtee kun se kimpoilee puulattiasta, huhhuh!

- Tämä maa on täynnä ihmeellisiä nynnyjä ja kyyliä. Kun mä menen autoon, niin  en muuten missään kalterilaatikossa viihdy minuutiakaan. Kusen sen vaikka täyteen jos ei muuten mene viesti perille. Ainoa hyvä paikka on kuskin olkapäällä. Siitä päästäänkin niihin kyyliin! Siinä olalla istuessa nimittäin muiden kaksijalkaisten päät kääntyy kuin helmipöllöllä. Mikä teidän lempipaikka on autossa?

Lyhyillä matkoilla viihdyn kyllä kalteriboksissa, pitemmillä työnnän tassun ulos ja silloin pääsen pois boksista. Siirryn sitten boksin katolle , josta seurailen maisemia ja yleistä näkymää. En hortoile ympäriinsä, ymmärrän kuskin tarvitsevan ajorauhan ja pääsen pois boksista vain silloin  kun takapenkillä on joku ihminen varmistuksena.               

Vierailija
920/1243 |
11.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörröiset matriarkat kirjoitti:

Eipä nuole palvelija täälläkään, outoja tyyppejä.

Hah, kävin juuri ell:ssä ja sain pyllyyni inhottavan kirvelevän pistoksen :O järkyttävää, sitä kuulemma tarvitaan tuota vankilaan (= hoitolaan) joutumista varten, millaisia likaisia kolleja siellä onkaan sellitovereina kun pitää pelätä jotain kulkutauteja?!!

Mutta ell kertoi palvelijalle,  että olen priimakunnossa, turkki kiiltää ja olen sentää jo 10v. Ei yhtään ylipainoa vaikka olen koko elämäni syönyt Latzia. Joku terveysvimma oli munkin palvelijalla oli jossain vaiheessa ja se yritti syöttää mulle jotain mukamas hienompaa eläinkaupan ruokaa, siitäpäs mahani meni ihan jumiin ja jouduin ottamaan parafiiniöljyä. Ei ole sen jälkeen kokeillut uudelleen.

Leluista olen samaa mieltä, niihin kiinalaisiin en koske ollenkaan.

Matkustan suht tyytyväisenä kalterilaatikossa, se on turvallista eikä tule paha olo vaihtuvia maisemia katsellessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan