Millainen olisi kissojen Aihe vapaa?
Kommentit (1243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juon mielelläni vesikipostani, mutta ensin kokeilen tassulla vettä. Aluksi se huvitti tuota nais kämppistäni, mutta nyt on kuulemma kyllästynyt kuivaamaan lattiaa. Mitä muutama märkä tassun jälki lattiassa haittaa?
Meillä ei ole enää vesikippoa. Kaadoin kipon joka päivä koska vesi ei ollut tuoretta. Nyt on ihmeellinen kukkahärpäke josta pulppuaa vettä. Se loistaa myös pimeässä.
Mä haluun tälläisen https://www.catit.com/shop/flower-fountain-led/
Vierailija kirjoitti:
Nimeni on Tilla Kullervo Orvokki Marjaana Rosenlew, veljeni Nopsi Töpseli XIV, olemme kuninkaallista sukua ja tahdomme Felineä.
Moi. Mä olen Tipsu. Asuin maaseudulla, mutta kun talvi tuli niin yhtäkkiä en päässytkään sisälle. Menin erään perheen terassille ja nyt saan talvisinkin mennä sisälle🐱🐈🧚♂️
Syön Latzia.
Mulle isäntä toi eilen sellaisen kivan villakankaisen laatikon, arveli että joku meistä kolmesta kissasta valitsisi sen nukkumapaikaksi, kun laatikot on yleensä meillä olleet huippusuosittuja.
Vaan ei, ei kelvannut kenellekään. Kai siksi, että se oli varta vasten meille tuotu, me tykätään vaan resuisista pakkauslastikoista.
Olen niin kyllästynyt, koska emäntäni kantaa jatkuvasti niitä kyllästyttäviä purkkiruokia marketista! Saisinpa edes joskus makoisia silakanpäitä ja paksua kermaa!
Ootteko huomannu et Sämpyn ja Hiskin hulmuavat turkit on saaneet kansainvälistä huomiota.
Mä en oo ihan yhtä tuuhee eikä oo välikskään, joku ihminen olis kuitenkin pöyhimässä vähän väliä.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt, koska emäntäni kantaa jatkuvasti niitä kyllästyttäviä purkkiruokia marketista! Saisinpa edes joskus makoisia silakanpäitä ja paksua kermaa!
Olen saletin varma, että jos se isäntä laatikon piilottaa ja sinne on vaikea päästä, niin me tullaan kilpailemaan kenenkä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen saletin varma, että jos se isäntä laatikon piilottaa ja sinne on vaikea päästä, niin me tullaan kilpailemaan kenenkä se on.
Tassuni oli hieman kömpelö, piti kertoa laatikoviestiin. Mutta tämä purkkiruokajuuttukin on ihan saletti. Minua kyllästyttää kanssa. Joskus en sitten millään halua syödä herkkuruokaani vaan tassutan sen. On emäntä ihan ihmeissään. En syö, en syö vaan millään. Parasta olisi saada paistinpannulta rapeaa siikaa tai ahventa. Jos jaksan purkkiruokaboikottia niin saankohan kalaa tai nam nam paistia.
Leikattu sinkkukissa kysyy: Naapurin Martta kävi pissalla kotipihani puun juurella, millainen viesti tämä on ja miten tähän pitäisi reagoida?
Mau kaikki!
Naapurin maatilalla yhdellä nuorella nartulla on varmaan jo kolmas pesue tuloillaan. On sen päivästä rietastelua siellä että kuuluu maukuna meidän ikkunalaudalle asti. Pennut kiljuu, juoksee ja elää kuin pellossa!
Ja kylän kollit jonottaa sen nartun luo! Katselen täältä ikkunaverhon takaa sitä jumalatonta menoa.
Ah, palvelija laittoi juuri kippoon maksamakkaraa, täytyy mennä.
T. Miude
Mummon tyhmä koira vetäisi hänet postireissulla ojaan. Luuli saavansa jäniksen kiinni, se koira.
Mummo kävi tohtorilla. Kaksi kylkiluuta on murtunut.
Lepoa, sanoi tohtori.
Se on oikein.
Lepäämme sohvalla nyt oikein mukavasti, minä mummon rinnan päällä. Hänellä on varmaan turvallinen olo vaikka hän ähkii ja sanoo rumia sanoja.
Sellaisia perkeleillä alkavia. Ei se mitään, minä ymmärrän kyllä, että mummoon koskee. Kivä kun tänään ei imuri huuda...on hiljaista. Milloinkahan mummo jaksaa antaa minulle naksuja? Saanko töpsäyttää hänen nenäänsä käpälällä kohta?
Vierailija kirjoitti:
Mulle isäntä toi eilen sellaisen kivan villakankaisen laatikon, arveli että joku meistä kolmesta kissasta valitsisi sen nukkumapaikaksi, kun laatikot on yleensä meillä olleet huippusuosittuja.
Vaan ei, ei kelvannut kenellekään. Kai siksi, että se oli varta vasten meille tuotu, me tykätään vaan resuisista pakkauslastikoista.
Juu, olisi varmaan parempi jos laatikko olisi laitettu piiloon ja kielletty menemästä sinne, varmaan olisi kissat innostuneet. :)
Vierailija kirjoitti:
Siis niin just sama! Ihan kuin söisi jotain penturuokaa. Haluan kunnolla poskihampaissa raksuvaa evästä ja lypylämmintä separoimatonta maitoa, niinkuin naapurin Heta. Makoisia hiiriä, peltomyyriä....njam. Mahakin toimii paremmin , olen huomannut.
Mutta siskot ja veljet huomatkaa: Älkää edes nuolaisko rupisammakkoa! Tuli paha olo ja rupesi huimaamaan ja kieltä kirvelti. Hylki hvalui huuhta , hilmihhä hämärhi.
Oli hirmuisen kiva kesä. Vähän itketti kun minut vietiin emon luota pois. En oikein nähnyt kunnolla. tuntui, että silmät olisivat olleet jotenkin kiinni.
Isäntä ja emäntä muistutti ettei minua saa jättää sitten yksin., kun uusi perheeni lähtee kaupunkiin,.
Mutta pärjäähän se kissa luonnossa talvellakin, he totesivat ja hymyilivät.
Kyllä minä varmaan pärjäänkin.
Aurinko paistoi ja Ihmislapset leikittivät minua ja sain vaikka mitä herkkuja syödäkseni. Opin kiipeämään olkapäille ja hartioille ja ihmiset kehuivat miten viisas olen. He kehuivat miten karvani kiilsi. Oi miten minua hellittiin. Toisinaan olisi nukuttanut hirveästi. Mutta aina minua otettiin syliin ja leikitettiin.. Saatoin nukahtaa vaikka tietokone-koneen päälle ja valokuvia otettiin....en jaksanut millään leikkiä. Oli niin paljon tekemistä...
Eräänä sateisena iltana lähdettiin kauppaan. Oli jo pimeää. Ihmislapset nukkuivat takapenkillä. Isi aukaisi vahingossa auton oven ja putosin ulos,
Koski kovasti silmään ja kuonoon.
Pelotti. Juoksin auton perässä että he huomaisivat, että putosin vahingossa kyydistä.
Eivät he huomanneet vielä.
Nyt on varmaan aamu, Silmään koskee kovasti eikä sillä näe. Istun tässä ojanpenkalla ruohikossa ja odotan, että perhe tulee hakemaan minut.
Paleltaa ja koskee. On nälkä ja pelottaa. Kohta he varmaan tulevat. Minä odotan.
MInä odotan.
Odotan.
Vierailija kirjoitti:
Oli hirmuisen kiva kesä. Vähän itketti kun minut vietiin emon luota pois. En oikein nähnyt kunnolla. tuntui, että silmät olisivat olleet jotenkin kiinni.
Isäntä ja emäntä muistutti ettei minua saa jättää sitten yksin., kun uusi perheeni lähtee kaupunkiin,.
Aurinko paistoi ja Ihmislapset leikittivät minua ja sain vaikka mitä herkkuja syödäkseni. Opin kiipeämään olkapäille ja hartioille ja ihmiset kehuivat miten viisas olen. He kehuivat miten karvani kiilsi. Oi miten minua hellittiin. Toisinaan olisi nukuttanut hirveästi. Mutta aina minua otettiin syliin ja leikitettiin.. Saatoin nukahtaa vaikka tietokone-koneen päälle ja valokuvia otettiin....en jaksanut millään leikkiä. Oli niin paljon tekemistä...
Eräänä sateisena iltana lähdettiin kauppaan. Oli jo pimeää. Ihmislapset nukkuivat takapenkillä. Isi aukaisi vahingossa auton oven ja putosin ulos,
Pelotti. Juoksin auton perässä että he huomaisivat, että putosin vahingossa kyydistä.
Nyt on varmaan aamu, Silmään koskee kovasti eikä sillä näe. Istun tässä ojanpenkalla ruohikossa ja odotan, että perhe tulee hakemaan minut.
Paleltaa ja koskee. On nälkä ja pelottaa. Kohta he varmaan tulevat. Minä odotan.
MInä odotan.
Odotan.
Älä sure, eläinsuojelu pelastaa sinutkin. Minutkin on loukutettu, rokotettu ja sijoitettu uuteen perheeseen, ja nyt on kaikki hyvin
Naapurin kolli veti viikseen eilen illalla.
Vierailija kirjoitti:
MInä odotan.
Odotan.
😥🐱
Voihan viiksikarvat...! Pari päivää sitten karkasin illalla, olenhan nokkela tyttö! Mamma kävi etsimässä minua, mutta en halunnut sisälle (se ei päästä ulos), joten pysyin piilossa. Olen vasta päälle vuoden ikäinen ja mua suututtaa ihan kauheasti kulkea hihnassa kuin mikäkin piski!! Noh, mamma lähti aamulla aikaisin töihin ja sitten mulle tulikin nälkä!
Menin kotiovelle (asun rivarissa) naukumaan, mutta kukaan ei avannut ovea. Iltapäivällä kuulin taas mamman huutelevan mua ja niinpä saatoin sen töistä kotia. Kuljin edellä häntä pystysssä ja juttelin seikkailuistani. Kotona sain paljon rapsutuksia ja hyvää ruokaa palkinnoksi. Mamma höpisi jotain "vaaroista" ja "eksymisestä", mutta en oikein jaksanut kuunnella.
Tänään naapurin eukko toi mun pihalle loukun. Siis l o u k u n....mamma vei sen pois meidän pihalta ja kyseli naapurilta. Eukko väitti, ettei yrittänyt loukuttaa mua, mutta haki luimistellen loukkunsa pois kun kuuli mun olevan sisällä. Sanoi että laittoi kamalan kapineensa M U N pihalle siksi, että soitin ovikelloa pari päivää sitten.
Mamma on vieläkin vihainen sille naapurille...sillä naapurilla itsellään oli piski joka laahusti vapaana pitkin pihaa vuosikaudet, mutta ei me silti haettu sille loukkua...
Ihmettelen vaan nappisilmilläni moista toimintaa. Miltä olis tuntunut joutua jonnekin vieraaseen taloon, kun oon muutenkin aika ujo ja arka. Tätä miettiessäni makoilen tässä olohuoneen pöydällä enkä kyllä taida uskaltaa enää karata...ainakaan vähään aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä odotan.
Odotan.
😥🐱
Ensilumi peitti hylätyn ja kuoliaaksi paleltuneen kesäkissan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä odotan.
Odotan.
😥🐱
Ensilumi peitti hylätyn ja kuoliaaksi paleltuneen kesäkissan.
Peittäisipä sinutkin ketjua pilaamasta.
Mua kanssa kiinnostaa kauheasti se vesi. Joskus ihminen laskee hanasta vettä kylppärin valkoiseen vatiin että mä saan tehdä kokeita. Jännä kun se on ensin melko kylmää ja mutta lämpenee aina kun mä tökkään sitä tassulla. Vesikupissa on aina melko kylmää, eikä lämpiä vaikka olen yrittänyt.