Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OAJ ajaa peruskouluun vuosityöaikaa- opettajat eivät halua

Vierailija
19.10.2018 |

Opettajien ammattijärjestö OAJ ajaa pontevasti peruskouluun opettajille vuosityöaikaa, jossa opettajan pitäisi itse raportoida työtuntejaan jne. Erikoista on se, että suuri osa opettajista vastustaa muutosta. OAJ on lisäämässä mm. opetusmäärää, jotta opettajille voidaan maksaa lisää palkkaa. Mikä muu liitto toimii Suomessa samoin? Työntekijän työmäärää lisätään, jotta voidaan maksaa enemmän palkkaa ja sitten kyseessä on palkankorotus. Tämä ei ole vitsi, vaan täyttä totta.

Hommaa hankaloittaa se, että opettajien piirissä on peruskoulussa paljon eri opetusvelvollisuutta noudattavia (19-24 opetustuntia viikossa). OAJ haluaa ajaa kaikkia yhteen opettajuuteen, kuten puheenjohtaja Olli Luukkainen on todennut.

Kommentit (343)

Vierailija
341/343 |
26.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla opettajista on kokemusta muustakin työstä ja siksi he pystyvät vertailemaan.

Mutta onko se työkokemus nykyajasta vai vuosien takaa? Vaiko peräti kesälomituksia opiskeluajoilta?

Työelämä kaikkiaan on kuluttavaa nykypäivänä. En yhtään vähättele opetustyön raskautta, itse en siihen pystyisi persoonani puolesta. Mutta oudoksuttaa vähän sekin ajatus, että nykyaikana työnantajalla ei olisi mitään sananvaltaa siihen, kuinka joku työaikansa käyttää.

Vierailija
342/343 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä tuo "lakisääteinen" kahvitunti tulee, mutta itse voin sanoa, että edes ruokatuntia en ehdi pitämään opetustyössä...Jatkuvasti on joku jotain kyselemässä...Välillä kaipaan aikoja jolloin tein yksityisyrittäjänä hommia, jolloin oikeasti ehti pitämään kahvitauot ja ruokatunnitkin. Nyt on kahdeksan tunnin työpäivä ilman taukoja ja sitten kotiin valmistelemaan seuraavaa työpäivää muutamaksi tunniksi...Sitä on opettajna arki...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/343 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat laiskoja loisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi