Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tehtävä hoitaa isoäitiä?

nukka
18.10.2018 |

Meillä on 8kk vauva jonka isoäiti on hurahtanut pikkuiseen jo raskausaikana todella voimakkaasti. Tunnen itseni nipoksi kun minua on alkanut häiritä mummon ja lapsen tapa olla yhdessä. Mummo vaatii tapaamista vähintään kerran viikossa ja joka kerran pitelee vauvaa rintaansa vasten ja "sulkeutuu" seurasta. Kuiskailee "mummo rakastaa, mummon rakkain"-koko ajan vauvalle ja jos vauva inahtaa tai yrittää vääntää itseään pois sylistä lähtee mummo nopeasti kauaksi minusta ja miehestä, ettemme ota vauvaa. Mummo on mukava ihminen luonteeltaan mutta esim. minua ei noteeraa millään tavalla kun olen paikalla, ärsyyntyy selvästi läsnäolostani. Olenko yliherkkä? Mummo on alusta asti anellut vauvaa yökylään, sanoi 2 viikon ikäiselle vauvalle "tänään jäät mummon luokse, mummon luona on hyvä". Sanoin etten jätä vastasyntynyttä hoitoon missään nimessä. Alkoi ITKEÄ ja sanoi että hän saa vauvasta voimaa jatkaa töissä. Sanoo tätä samaa aina kun pyytää tapaamista, jopa sanamuodoin ettei "jaksa tulevaa työviikkoa", ellei saa sylitellä vauvaa. Ei ole saanut yöhoitoon koska imetän enkä jotenkin usko että hän pystyy tarkkailemaan VAUVAN tarpeita. Jos vauva vaikka kaipaa tilaa, lattialla olemista tms. niin se ei käy päinsä tämän mummon kanssa. Mitä voin tehdä pahoittamatta mummon mieltä? Kyseessä miehen äiti johon ollut tosi hyvät välit ennen vauvan syntymään.

Mies on kiusaantunut ja yrittää olla ottamatta kantaa asiaan. Ei selvästi tajua miksi minua stressaa mummon kyläilyt ja heillä vieraileminen. Mummo on tavallaan niin herttainen olemukseltaan kuitenkin, mutta ahdistaa ettei hän selvästi pysty näkemään minun merkitystäni ja rooliani lapsen elämässä. Ja juu, olen "kiitollinen" siitä että on välittäviä isovanhempia mutta en voi tunteilleni mitään.

Kommentit (10672)

Vierailija
10461/10672 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[quot=Vierailija]Osa isovanhemmista on ilmeisesti joko lukutaidottomia tai he eivät ymmärrä puhetta. Ehkäpä muistisairaus tai dementia vaivaa vanhuksia? Vai onko sittenkin menossa valtataistelu miniän tai vävyn kanssa? Mikähän siinä on niin vaikeata, että mummolassa - ja etenkin anoppilassa - alkaa heti valtataistelu???

Lyhytkin mummolakyläily raastaa vanhempien hermoja! Isovanhempien on kiusallaankin yritettävä muuttaa lapsen rytmiä mummolavierailulla päälaelleen. Jos lapsi menee kotona nukkumaan klo 20-21 mennessä, niin isovanhempien mielestä lapsi voisi valvoa mummolassa ainakin puoleenyöhön. Ja seuraavana aamuna on lapsilla silmät ristissä klo 14 aikaan iltapäivällä.

Kun kotona on ateriarytmi, niin mummolassa syödään koska sattuu. Ruokaa laitetaan, jos viitsitään. Jos ei viitsitä, niin lämmitetään eineksiä mikrossa. Välipaloja, makeaa ja sokerihöttöä tuputetaan lapsille ruoka-aikojen välillä, ettei tarvitse laittaa kunnollista ruokaa.

Kotona äiti ja isä valvovat lastensa TV:n ja tietokoneen katselua. Mummolassa väännetään televisio ja tietokone jo aamulla kukonlaulun aikaan auki. Isovanhempien tavoite on, että lapsi saa katsoa televisiosta kaikki ohjelmat. Tietokoneella saa pelata tuntikausia. On ihan sama, tuleeko televisiosta pelottavia ohjelmia tai mitä lapset tietokoneelta näkevät. Monet isovanhemmat eivät myöskään ymmärrä internetin ja sosiaalisen median vaaroja.

Sitten lasten vanhemmille - äidille ja isälle - valitetaan, että miksi käytte niin harvoin mummolassa. Miksiköhän???

Miksi isovanhemmat eivät ymmärrä lasten parasta? Lapselle on eduksi, jos aikuisilla on yhtenäiset tavat ja lapsen oman kodin sääntöjä kunnioitetaan mummolassakin. Lapsi on oppinut kotonaan tietyn päivärytmin. On järjetöntä kiusantekoa isovanhempien taholta sekoittaa lapsen rytmi päälaelleen.

Joten varokaa itsekkäitä ja hankalia isovanhempia. He tuhoavat vuosien kasvatustyön tulokset jo muutamassa päivässä!

Tuo riippuu vähän siitä elävätkö isovanhemmat tuolla tavalla itsekin vai onko kyseessä tosiaankin valtataistelusta. Omaa äitiäni ei ole ruoanlaitto koskaan kiinnostanut ja itsekin on paljon koneella työnsä puolesta ja muutenkin. En odota, että hän muuttuisi yhtäkkiä aivan eri ihmiseksi kun lapseni on käymässä, nukumme kotona ja minä huolehdin siitä että lapsi saa ruokaa, ongelmia ei ole ollut. Äitini ei ole koskaan valittanut ja on antanut meidän toimia lapsemme kanssa miten haluamme.

Samaa mieltä, ei anopin tarvitse muuttaa omaa elämänrytmiään miniän perheen rytmiin.  Jos lapsenlapset tuodaan mummolle, siellä eletään mummolan mukaisesti.  Lapsi ei todellakaan mene pilalle muutamasta erilaisesta päivästä, ei kuukaudestakaan.  Lapset jos ketkä osaa joustaa, onhan niitä erilaisia päiviä siellä kotioloissakin.  

Minun anoppini oli esiintyvä taiteilija ja sen mummolan "rytmi" oli niin erilainen kuin olla voi verrattuna siihen, miten meillä kotona tehtiin.  Lapset rakasti olla mummolassa, kun siellä oli niin jännää.  Voi sanoa, että vähän kuin päälaellaan kaikki.  Kotona oltiin sitten taas kodin käytänteiden mukaan.  Mitä ihmeen nipottajia te nykyäidit olette?  Vai onko kaikki vain teeskentelyä?  Herkkujen syöminen mummolassa ei ole ketään sairastuttanut ja tuskin ne myrkkyjä lapsille antaa.  Jos lapsi ei halua olla mummolassa, niin sitten ette häntä sinne vie ja sillä siisti.  Saatte te huolia elämäänne muutenkin.

Vanhemmilla ei ole mitään tarvetta viedä lasta mummolaan tai edes olla tekemisissä mummon kanssa.

Meillä mummo mm siedätti laktoosi-intolerantikkoa punaisella maidolla ja valehteli ettei ole kissankarvoja.

Lapsi tuli todella kipeäksi maidosta ka joutui sairaalaan kissankarvoista.

No just, ajattelinkin kirjoittaessani, että pitäisiköhän tähän nyt kumminkin ottaa allergiat esimerkiksi päinvastaisesta tapauksesta, mutta ajattelin, että ne jokainen ymmärtää muutenkin.  Suurimmalla osalla lapsista kun ei ole allergioita.

Päinvastoin nykyään tuntuu olevan jokaisella lapsella joku allergia. Jos ei ole, niin kyllä äiti keksii hänelle sellaisen.

Niin, minäkin "keksin" lapselleni tuon laktoosi-intoleranssin ja kissa-allergian. Äiti kun olen ja mummon sitten kuuluu näyttää, että keksin tällaisia. Lapsella on myös astma, joten hän meni niistä kissankarvoista täysin tukkoon ja ambulanssilla sairaalaan.

Nämä on ihan uskomattomia juttuja. Kuka oikeasti uskaltaa lähteä leikkimään lapsen hengellä? Meillä onneksi vain kokeiltiin auttaako laktoositon ruokavalio lapsen mahaoireisiin, mutta mummon oli todella vaikea selvitä kuukautta niin, että ei saanut antaa tavallista jäätelöä, "eihän pieni määrä mitään haittaa". Hetkeksikään en voinut jättää mummoa lapsen kanssa kahdestaan, koska heti tilaisuuden tullen lykättiin jäätelöpuikko käteen.

Me ollaan miehen kanssa kumpikin sanottu anopille ainakin kolme kertaa nyt että ei mielellään annettaisi jäätelöä taaperolle kun on huomattu että hänellä menee jostain maha sekaisin niin kokeillaan josko se jäätelö olisi se ongelma. Että mehujäitä voi kyllä antaa jos haluaa tarjota herkkuja - hän tilaa ruoat kotiin ja mehujäät on halvempiakin kuin jäätelöpuikot eli ei voi olla siitä kiinni että vaikea/ kallis toteuttaa. Niin eikös TAAS viime kerralla kun poika oli hoidossa niin mummo sanoi mulle hakiessa että hän antoi jäätelön "mutta se oli iihan pieni vain" :( No joo siis eihän kolmevuotiaalle aikuisten kokoisia muutenkaan anneta? Sanoin hammasta purren että pliis jos ei nyt enää niitä jäätelöitä kun tosiaan se maha on joskus ihan sekaisin ja ois kiva tietää mistä se johtuu. Juu kuulemma ensi kerralla kysyy meiltä ensin! Mitä kysymistä siinä nyt enää on kun on moneen kertaan sanottu että ei jäätelöä?? Miksi ton ikäinen tarvitsee just sen nimenomaisen jäätelön kun kuitenkin muita herkkuja on olemassa plus hedelmät on sille kaikkein mieluisimpia muutenkin....

Te olette itse vastuussa siitä, mitä annatte mummon syöttää lapselle. Jos on kolme kertaa rikottu sääntöjä, niin miksi ihmeessä viette hoitoon, kun tiedätte jo entuudestaan, mitä tulee tapahtumaan.

Minä olisin sanonut jo tiukasti tuossa vaiheessa. Tuo on selvää ylikävelyä ja kunnioituksen puutetta mummon puolelta. Mummo käyttää valtaa ja vallankäyttö on helppoa,kun ei osata pitää puolia.

Poika oli ollut hoidossa tässä välissä ihan ongelmitta, siis ei joka kerta saa sitä jäätelöä, ja noi sanomiset on ollut silleen että me ollaan oltu siellä itse myös kylässä ja mummo on kysynyt että otetaanko jäätelöt ja me on sanottu että pojalle annetaan tällä hetkellä vain mehujäitä. Ja ihan hyvin näytti menevän perille, ei jankannut. Mutta sitten tosiaan oli ollut vähän kuumempi päivä ja anoppi oli ajatellut että pitäähän sitä saada hellepäivänä jätski. Uskon kyllä että tällä kertaa uskoi oikeasti kun kysyi vielä huolestuneena tekstarilla perään että ei kai pojalle tullut maha kipeäksi mutta ihmettelen vaan tota miksi vielä pitää kysellä että no joko nyt saa antaa jäätelöä, miksi ei kelpaa herkuksi ne mehujäät ja hedelmät...

Minä velana ihmettelen, mikä helvetin pakko sille penikalle on ylipäänsä antaa herkkuja kaiken aikaa? Miksei se voi syödä ruoka-aikana, kuten muutkin ihmiset?

Miksi tämä jäätelö muuten on näille mummoille niin ihmeellinen asia? Oma äitinikin on aina tyrkyttämässä jäätelöä. Itse en ole ikinä erityisemmin jäätelöstä edes välittänyt, ja silti minulle 45-vuotiaalle pitää tyrkyttää jotain Valion "kermajäätelöä". nugaata tms mikä ei edes maistu miltään. Kuvitteleeko ne, että jäätelö on jotenkin terveellistä herkkua, kun samalla pieteetillä ei tyrkytetä kuitenkaan irtokarkkeja, joista ainakin minä pitäisin ja useimmat lapset varmaan myös?

Ja tosiaan tuo herkkujen tyrkyttäminen. Tätä ketjua lukiessa olen onnellinen että ei ole lapsia. Kun äitini yrittää tyrkyttää jopa koiralleni koko ajan jotain, vaikka olen sanonut että koira syö kerran päivässä eikä herkkuja muuta kuin koulutustilanteissa. No sitten täytyy kumminkin saada antaa kinkkua ja "kouluttaa" koiraa samalla. Tämä tarkoittaa sitä, että seisoo kinkunpala kädessä ja virnuilee kun koira tekee kaikki osaamansa temput peräkanaa, ihmetellen että mitä häneltä tällä kertaa odotetaan kun mitään käskyä ei kuulu?

Voin vain kuvitella millainen äitini olisi lapsenlapsen kanssa...

Mutta joo, selittäkää tämä herkkujuttu tyhmälle. Minulla ei ole mitään tarvetta antaa herkkuja kenellekään, joten en käsitä sitä. Luuleeko ne ilmaisevansa sillä rakkauttaan? Mutta onhan se nyt aika tyhmää ilmaista rakkauttaan glukoosi-fruktoosisiirapilla, joka rasvoittaa maksaa? Ja sitähän nuo nykyaikaiset jäätelöt ovat pullollaan.

Kun se jätski (ja muut herkut) maistuu niin hyvältä lapsen suussa. Näin mulle anoppi kertoi, kun käskin rajoittaa herkkujen määrää. Hänkin (75 v) on vielä hengissä, niin mitä haittaa siitä jätskistä on? Anoppi on ihan pokkana tarjonnut neljävuotiaille puolen litran pakettia jäätelöä, jossa jotain kastikkeita ja muita sattumia. Mun mies sanoi, että ei todellakaan tuollaista satsia kerralla, niin anoppi haukkui meidät huonoiksi vanhemmiksi, kun ei mitään hyvää sallita lapsille. On se järkyttävää, kun joka päivä ei ole karkkipäivä, telkkariakaan ei lapsi saa katsoa mielin määrin.

Vierailija
10462/10672 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 40 v. kun tulin mummoksi ensimmäisen kerran. Hyvin olen hoitajaksi kelvannut. Mitään erimielisyyttä ei ollut siitä asiasta koskaan.

No nyt olen 70 v. ja ihmettelen näitä mummojuttuja. Samalla tavalla minä vieläkin lapsia hoitaisin ja itse asiassa naapurin pikkupoikaa hoidankin aina tarvittaessa. Mistä nämä jutut tulee vai onko nykyiset pikkulasten äidit vaativampia. Tai sitten täällä liioitellaan asioita. En tunne yhtään täällä kuvattua hullua mummoa. Suurin osa ystävistäni on nyt juuri tässä iässä suht. pienten lasten isovanhempia ja kaikki on ihan älykkäitä ihmisiä ja kelvollisia hoitajia.

Omat lapsenlapset on järkeviä ja kunnollisia, iloisia nuoria miehiä ja käyvät useinkin kummassakin mummolassaan ihan vaan siksi, kun haluavat nähdä meitä isovanhempiaan. On tultu jo tyttöystävänkin kanssa. Missä ne hullut ja hurahtaneet mummot ja papat on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/10672 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 40 v. kun tulin mummoksi ensimmäisen kerran. Hyvin olen hoitajaksi kelvannut. Mitään erimielisyyttä ei ollut siitä asiasta koskaan.

No nyt olen 70 v. ja ihmettelen näitä mummojuttuja. Samalla tavalla minä vieläkin lapsia hoitaisin ja itse asiassa naapurin pikkupoikaa hoidankin aina tarvittaessa. Mistä nämä jutut tulee vai onko nykyiset pikkulasten äidit vaativampia. Tai sitten täällä liioitellaan asioita. En tunne yhtään täällä kuvattua hullua mummoa. Suurin osa ystävistäni on nyt juuri tässä iässä suht. pienten lasten isovanhempia ja kaikki on ihan älykkäitä ihmisiä ja kelvollisia hoitajia.

Omat lapsenlapset on järkeviä ja kunnollisia, iloisia nuoria miehiä ja käyvät useinkin kummassakin mummolassaan ihan vaan siksi, kun haluavat nähdä meitä isovanhempiaan. On tultu jo tyttöystävänkin kanssa. Missä ne hullut ja hurahtaneet mummot ja papat on?

Et sinä niistä ystävistäsikään tiedä millaisia isovanhempia ja miten käyttäytyvät aikuisia lapsia ja miniöitään ja vävyjään kohtaan.

Moni piinaava narsistimummo on mitä hurmaavin ja herttaisin muille.

Vierailija
10464/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä niistä ystävistäsikään tiedä millaisia isovanhempia ja miten käyttäytyvät aikuisia lapsia ja miniöitään ja vävyjään kohtaan.

Mun anoppi itkeskelee kylillä sääliä kerjäten, kun julma miniä on manipuloinut anopin kultapojan äitiään vastaan eikä anoppi näe edes rakkaita lapsenlapsiaan kuin ihan satunnaisesti.

Unohtaa kyllä mainita, että kultapojan tärkein tehtävä on olla äidille ilmainen renki. Korjata, rempata ja rakentaa. Hyvin ehtii olla äitinsä apuna, kun työpäivä kestää 8 - 10 tuntia, riippuen siitä, onko etä- vai lähipäivä. Siitä jää 14 - 16 tuntia äidin pikku tehtäviin, eihän nuori perheellinen mies unta tarvitse, eikä omassa kodissa mitään tarvitse tehdä, jos anopin takkapuut tarvitsevat aakkostusta. Miniä on anopille kynnysmatto, jota ei tarvitse noteerata mitenkään. Ne rakkaat lapsenlapsetkin ovat lähinnä pokaaleita, joiden tärkein tehtävä on näyttää söpöltä kuvissa, joita sitten esitellään kylän muille juoruämmille kutomapiirissä.

Mutta joo, anoppi raukalla ei ole aavistustakaan, miksi häntä näin sorsitaan. Ikinä ei ole hänelle syytä kerrottu (on kerrottu ihan suoraan). Mainittakoon, että anopin muutkin lapset ovat hyvin vähän tekemisissä äitinsä kanssa. Kaikki vika on lapsissa.

Vierailija
10465/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikkihan on mahdollista maailmassa, mutta kyllä minä ystävistäni pystyn aika hyvin sanomaan, ovatko narsisteja vai ei, kyllä sitä vuosikymmenien aikana toisen jo oppii tuntemaan. Osa on vielä entisiä pitkäaikaisia työkavereita, joista kyllä ko. luonne olisi tullut esiin ihan varmasti.

Eikä kukaan mun ystävistäni missään ikinä hauku miniöitään, ei esitä yhtään mitään yli-innokasta mummoa enkä tiedä heissä ketään, joilla olisi huonot välit lapsiinsa.

Tällaisia todellisia törmäyskursseja en ole koskaan nähnyt.

Surullista on, jos näin huonot välit on sukulaisiin, ainahan se vaikuttaa muuhunkin lähisukuun ja inhottavaa vielä se, että tavallaan pakottaa muut valitsemaan puolensa. Olen minä muista asioista syntyneitä riitoja ja välien katkeamista kyllä nähnyt.

Vierailija
10466/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikkihan on mahdollista maailmassa, mutta kyllä minä ystävistäni pystyn aika hyvin sanomaan, ovatko narsisteja vai ei, kyllä sitä vuosikymmenien aikana toisen jo oppii tuntemaan. Osa on vielä entisiä pitkäaikaisia työkavereita, joista kyllä ko. luonne olisi tullut esiin ihan varmasti.

Eikä kukaan mun ystävistäni missään ikinä hauku miniöitään, ei esitä yhtään mitään yli-innokasta mummoa enkä tiedä heissä ketään, joilla olisi huonot välit lapsiinsa.

Surullista on, jos näin huonot välit on sukulaisiin, ainahan se vaikuttaa muuhunkin lähisukuun ja inhottavaa vielä se, että tavallaan pakottaa muut valitsemaan puolensa. Olen minä muista asioista syntyneitä riitoja ja välien katkeamista kyllä nähnyt.

Et pysty. Etkä tiedä ollenkaan millaisia he ovat muille ihmisille.

Etkä sinä tiedä mitään mitkä heidän välinsä tai yleensä yhtään mitään muutakaan.

Ja muuten tuo että pakotetaan valitsemaan puoli on just todella tyypillistå narsistille.

Vierailija
10467/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se oli ihan oma äiti. Omituista asiassa on että itse olen tosin lapseton. Hän kilahti veljenpojista niin paljon että yritti tehdä minusta sijaisvanhemman mukaan leikkiin. Jatkuva vauvakuvaspämmi, soitot ja itkun tuhrut kun pikkuinen oli ollut flunssassa... huoh. Yritti ajaa pihalle hakemaan synttäreille ym. ja lopulta syyllisti että minä vieraannun vauvoista? EVVVK! Eihän siinä auttanut kuin laittaa välit jäähylle. Jälkeenpäin ajateltuna yritti paikkailla omia virheitään tällä "hyvä mummo" -näytöksellä, kun itse ei saanut sitä lämmintä kiiltokuvasukua.

Vierailija
10468/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä tiedä mitään mitkä heidän välinsä tai yleensä yhtään mitään muutakaan.

Ja muuten tuo että pakotetaan valitsemaan puoli on just todella tyypillistå narsistille.

No sinäkö sitten pystyt ja tiedät?

Aika perustellusti voi tuon väitteesi pohjalta sanoa, että et sinäkään tiedä yhtään mitään siitä, millaisia tuntemasi ihmiset ovat muille ihmisille tai ylipäänsä et pysty sanomaan kenestäkään yhtään mitään muutakaan.  Et osaa edes narsistia erottaa, et sinä sitä sen paremmin tee kuin kukaan muukaan sitten.  

Vierailija
10469/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika perustellusti voi tuon väitteesi pohjalta sanoa, että et sinäkään tiedä yhtään mitään siitä, millaisia tuntemasi ihmiset ovat muille ihmisille tai ylipäänsä et pysty sanomaan kenestäkään yhtään mitään muutakaan.  Et osaa edes narsistia erottaa, et sinä sitä sen paremmin tee kuin kukaan muukaan sitten.  

Se joka sen häiriökäytöksen kohteeksi joutuu pystyy ja tietää.

Vierailija
10470/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on erikoista, että mun anopilla on käynyt niin huono säkä, että kaikki lapset ovat etääntyneitä äidistään. Yksi on erakkoluonne, asuu yksikseen. Tyttären on etäännyttänyt vävy ja pojan paha miniä, eli minä. Anoppi on tietysti ihan viaton, ikinä ei ole virheitä tehnyt. Lapset vaan tulleet isäänsä, kun eivät tottele.

Tämä samainen oli aikoinaan töissä esimiehenä. Alaiset kävivät töissä lääkkeiden voimin, kun yksi nautti alaisten kyykyttämisestä.

Vierailija
10471/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se joka sen häiriökäytöksen kohteeksi joutuu pystyy ja tietää.

No kuule koettu on täälläkin, joten tasan varmasti tunnistan.

Vierailija
10472/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa narsisteja, jotka olisivat narsisteja vain yhdelle ihmiselle tai muutamalle.  Narsismi tulee esiin lopulta joka tapauksessa ja se vaikuttaa kaikkiin ihmissuhteisiin, missä ollaan läheisemmin tekemisissä.  Esim. työkaverina narsisti on kyllä ennen pitkää tunnistettavissa.   

Pomo voi vielä narsisminsa pitää piilossa, jos on sellainen johtaja, joka on vain ylhäisessä yksinäisyydessään jossain aivan muualla kuin alaistensa parissa.  Sellainen pomo voi olla jopa ns. hyvä pomo, joka pitää kovastikin alaistensa puolta ja nauttii siitä, että hänestä pidetään.  Narsismi näkyy silloin muulla tasolla, vertaistensa joukossa.

Läheisissä ihmissuhteissa se näkyy aina,  tavalla tai toisella.  Kaikki ei ehkä tunnista narsismia käsitteenä, mutta tuntevat olonsa aina jotenkin huonoksi tämän seurassa, kärsivät hänen itsekorostuksestaan ja energiasyöppöydestään.

Mutta tästä aiheesta on jo muita ketjuja paljon, joten tämä jääköön nyt tähän.

Vierailija
10473/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva voisi mennä töihin niin riittäisi rahat vanhainkotiin.

Vierailija
10474/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi, jonka isoäidille ei pystynyt laittamaan rajoja. Juurikin tuollaista samanlaista käytöstä (tosin sisarukseni saivat sitten taas huonompaa kohtelua, koska "esikoinen on tärkein"). Mammalle ei rajoja vedetty, jos vedettiin niin kostotoimenpiteet olivat taatut. Vaikka mamma minua nostikin jalustalle niin silti sain tietyllä tapaa osakseni henkistä väkivaltaa. Oli salaisuuksia mitä ei saanut vanhemmille kertoa tai poliisi tulee ja vie kotoa pois (useimmiten salaisuus oli se että "lainasi" meidän viikkorahat), korvaan supsuteltiin isän puolen suvusta törkyä, asioita piti tehdä ettei mammalle tule paha mieli ja jos mammalassa oli kylässä kaveri niin se kaveri nostettiin jalustalle ja meitä lapsenlapsia mollattiin ja syyteltiin kaikesta. Tämä kaikki näkyy yhä tänä päivänä, samoin kuin vanhat kaunat joita epäoikeudenmukainen kohtelu sai aikaan.

Mä olen jo 31v. Mamma on ollut kuolleena yli 10v. Ja silti minä ja mun vanhempi pikkusisko edelleen pyristellään pois mamman varjosta.

Jos isovanhempi on rajaton, eikä hänelle saa asetettua rajoja niin suojelkaa lapsia ja laittakaa välit poikki jos tarpeellista. Kukaan ei ole ansainnut tätä sontaa, jonka läpi mä yritän edelleen kahlata.

Vierailija
10475/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä AP:lle kuuluu? Lapsi täyttää jo 5. Onkko kyläilyt mummollassa muuttuneet ? Oliko muutrn pappaa olemassa?

Vierailija
10476/10672 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää!

Jääräpäisiä ihmisiä ei pidä pyytää lastenhoitajaksi eikä antaa lasta heille hoitoon mummolaan. Jääräpää-sukulaiset eivät joko kuule, kuuntele tai halua kuunnella mitään. Heidän tavoitteensa on toteuttaa omaa läheisriippuvuuttaan ja omia fantasioitaan lapsenlapsen kanssa ja lapsen vanhempien yli kävellen.

MillaPetteri on ruoka-aineallerginen eikä saa syödä suklaata, sitrushedelmiä ja pähkinöitä. Isovanhemmile tämä on ilmoitettu hyvissä ajoin ja monta kertaa. MillaPetteri EI saa syödä näitä ruokia. Kun äiti, isä ja MillaPetteri menevät lyhelle kyläilylle anoppilaan, niin kas kummaa!

Anoppilassa on laaja kattaus suklaakonvehteja, suklaamunia ja suklaamakeisia eri muodoissa. Ja kaikki laitetaan näkyvästi tyrkylle niin, että pienikin lapsi saa ne itse otettua pöydiltä ja lipastojen päältä. Sanot anopille ja appiukolle, että nämä ruoat on lapselta kielletty. Appivanhemmat pyörittelevät silmiään ja nauravat: "Ei se haittaa, jos lapsi vähän maistaa".

Uimataidottomia lapsenlapsia kuskataan ilman lapsen vanhempien lupaa uimarannalle. Uimataidottomia lapsia ei haluta, osata tai viitsitä valvoa. Isovanhemmat istuvat kaukana rannalla juoruamassa ja lapset keikkuvat ilman vieressä olevaa valvojaa vedessä. Tämä on silkkaa välinpitämättömyyttä ja laiskuutta.

Lapsen turvallisuus on lapsen vanhempien vastuulla. Kannattaa harkita tarkkaan, kenelle antaa lapsensa kylään ja hoitoon.

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni oli kuolla mummolassa. Lapsella paha kissa-allergia. Mummo valehteli, ettei Torista ostettu matto olisi kissahuushollista (tiesi sen olevan mutta valehteli kysyttäessä). Ambulanssilla mentiin sairaalaan.

Jos ei itse olisi oltu paikalla, lapsi olisi kuollut, koska mummo höpötti tappiin asti, ettei kohtaus ainakaan matosta voi johtua, että ei kukaan tuolla lailla voi kissalle allerginen olla jne.

Vierailija
10477/10672 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää!

Jääräpäisiä ihmisiä ei pidä pyytää lastenhoitajaksi eikä antaa lasta heille hoitoon mummolaan. Jääräpää-sukulaiset eivät joko kuule, kuuntele tai halua kuunnella mitään. Heidän tavoitteensa on toteuttaa omaa läheisriippuvuuttaan ja omia fantasioitaan lapsenlapsen kanssa ja lapsen vanhempien yli kävellen.

MillaPetteri on ruoka-aineallerginen eikä saa syödä suklaata, sitrushedelmiä ja pähkinöitä. Isovanhemmile tämä on ilmoitettu hyvissä ajoin ja monta kertaa. MillaPetteri EI saa syödä näitä ruokia. Kun äiti, isä ja MillaPetteri menevät lyhelle kyläilylle anoppilaan, niin kas kummaa!

Anoppilassa on laaja kattaus suklaakonvehteja, suklaamunia ja suklaamakeisia eri muodoissa. Ja kaikki laitetaan näkyvästi tyrkylle niin, että pienikin lapsi saa ne itse otettua pöydiltä ja lipastojen päältä. Sanot anopille ja appiukolle, että nämä ruoat on lapselta kielletty. Appivanhemmat pyörittelevät silmiään ja nauravat: "Ei se haittaa, jos lapsi vähän maistaa".

Uimataidottomia lapsenlapsia kuskataan ilman lapsen vanhempien lupaa uimarannalle. Uimataidottomia lapsia ei haluta, osata tai viitsitä valvoa. Isovanhemmat istuvat kaukana rannalla juoruamassa ja lapset keikkuvat ilman vieressä olevaa valvojaa vedessä. Tämä on silkkaa välinpitämättömyyttä ja laiskuutta.

Lapsen turvallisuus on lapsen vanhempien vastuulla. Kannattaa harkita tarkkaan, kenelle antaa lapsensa kylään ja hoitoon.

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni oli kuolla mummolassa. Lapsella paha kissa-allergia. Mummo valehteli, ettei Torista ostettu matto olisi kissahuushollista (tiesi sen olevan mutta valehteli kysyttäessä). Ambulanssilla mentiin sairaalaan.

Jos ei itse olisi oltu paikalla, lapsi olisi kuollut, koska mummo höpötti tappiin asti, ettei kohtaus ainakaan matosta voi johtua, että ei kukaan tuolla lailla voi kissalle allerginen olla jne.

Meillä mummu on omien puheiden mukaan kovin hoitointoinen. On saanut mahdollisuuden hoitaa, mutta kappas, tärkeintä oli saada vauva äkkiä päikkäreille, että mummu voi soitella tuttavat läpi, kuinka hän on nyt TAAS hoitamassa, kun miniä ja poika eivät pärjää. Itse siis väkisin halusi hoitaa, vaikka esim kaupassa käyminen vauvan kanssa ei ollut hankalaa, kunhan piti huolen ettei nälkä yllätä. Ja tosiaan, allergiat ovat vain minun keksintöä, vilkkaan tien varrella (nopeusrajoitus 100 km/h) ei viitsinyt katsoa lasten perään ja lapset olisi pitänyt päästää mummun tuttavien luo näyttelyesineeksi. Mutta ihan hyvin se puoli vuotias voi olla ilman kaukaloa autossa, matkaakin vain 20 km.

Kun näistä sanoi, niin pilkkaa takakireydestä ja liikojen vaatimisesta sai osakseen. Kun ei annettu periksi, niin sitten alkoi syyllistäminen ja marttyrointi.

Nykyään ei juurikaan olla tekemisissä, mummu ei ikinä ole lastenvahtina. Ei, vaikka edelleen pyytää, kun olisi niin kiva. Mummu on jäänyt lapsille vieraksi, kun emme halua olla tekemisissä rajattoman käskyttävän ihmishirvön kanssa.

Vierailija
10478/10672 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aivan järkyttynyt vieläkin tän päiväsestä, sori sekava viestioon kirjottanut tänne aiemmin anopin ja miehen kummallisesta suhteesta, jossa ennen itsenäinen mieheni muuttui äidistään läheisriippuvaiseksi vauvan syntymän jälkeen.

Puoli vuotta on nyt tapeltu, kun mies haluaa näyttää vauvaa äidilleen jatkuvasti ja pitää salaa yhteyttä, koska triggeröidyn kuulemma anopista.

Anoppi tunki kylään viikko vauvan syntymästä kaksi kertaa ja pyytämättä, otin heti luulot pois kertomalla etten halua vieraita.

Olen monta kertaa erikseen kertonut, että vauva valvottaa, hänellä diagnosoitiin pahat allergiat ja vauva-aika on ollut superraskas.

Anoppi on hössöttänyt vain itsestään ja oikeudestaan nähdä vauvaa, ei kykene auttamaan hoidossa eikä ole yhtään kiinnostunut minun jaksamisesta.

Eikä hän vanhana juoppona ole pojastaankaan tai vauvasta kiinnostunut aidosti, mummo status on se tärkein.

Olen lähettänyt useita viestejä hänelle puolen vuoden aikana, joissa kerron tilanteesta, anoppi ei vastaa, vaan kiertää mut soittamalla miehelle.

Syyllistää, marisee ja uhriutuu, että miksen saa nähdä lapselastani!

Ei reagoi allergiapuheisiin, paitsi: nyt ei saa mummo antaa jäätelöä, oivoi!

Minäminäminä.

Kuin rikkinäinen levy hän jauhaa vain itsestään, ja kun vihdoin näkee vauvan, ei jaksa edes sylissä pitää istualtaan, vaan tuijottaa vauvaa. Anoppi on ainoa ihminen, kelle vauva ei hymyile, muuten on kuin hymypoika.

Tänään nostin kissan pöydälle,

kun miljoonatta kertaa riideltiin miehen kanssa anopista.

Mies huusi että olen mielisairas ja äitinsäkin on sitä mieltä, ja työkaverit ja että mä olen mustasukkainen sen äidistä, ei ole normaalia.

Pistin viestiä anopille ja kerroin että on riidelty nyt hänen takiaan puoli vuotta, että mies suhtautuu häneen ylisuojelevasti vaikka nyt pitäs saada rauha perheeseen.

Selitin miten olen ollut tosi väsynyt ja ettei anoppi kykene hoitamaan vauvaa fyysisesti, että en jaksa nyt kestitä vieraita.

Pyysin anteeksi jos on ollut laiminlyöty olo yms. ja että vauva nukkuukin huonosti jne.

Anoppi vastaa: MINULLA ON KAIKKI OK, OLEN TERVE JA JAKSAN KYLLÄ.

Pistin uuden viestin, jossa toivoin ettei hän syyllistäisi enää miestä, vaan antaisi nyt meille rauhan selvittää riita.

Anoppi: MINÄ VAIN IHMETTELEN MIKSEN SAA NÄHDÄ LAPSENLASTANI?!

Niinku MITÄ VITTUA?

Nyt tajusin ekaa kertaa mikä epäempaattinen monsteri anoppi on. Ei hän oikeasti välitä kuin itsestään.

Mies suuttui verisesti, kun tein särön hänen täydellisyyteensä ja kuulemma nolasin hänet äitinsä edessä.

Haluaa kuulemma erota.

HARMI.

Kyllä varmaan näkee anoppi poikaa kohta enemmän, notkannattiko tosiaan sotkeentua toisten parisuhteeseen ja uhriutua?

Oon just nyt täynnä pyhää vihaaanoppia ja miestä kohtaan. Anoppi, joka hoidatti muksunsa muilla ja dokasi koko näitten lapsuuden, onkin nyt miehelleni maailman tärkein asia.

Vierailija
10479/10672 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aivan järkyttynyt vieläkin tän päiväsestä, sori sekava viestioon kirjottanut tänne aiemmin anopin ja miehen kummallisesta suhteesta, jossa ennen itsenäinen mieheni muuttui äidistään läheisriippuvaiseksi vauvan syntymän jälkeen.

Puoli vuotta on nyt tapeltu, kun mies haluaa näyttää vauvaa äidilleen jatkuvasti ja pitää salaa yhteyttä, koska triggeröidyn kuulemma anopista.

Anoppi tunki kylään viikko vauvan syntymästä kaksi kertaa ja pyytämättä, otin heti luulot pois kertomalla etten halua vieraita.

Olen monta kertaa erikseen kertonut, että vauva valvottaa, hänellä diagnosoitiin pahat allergiat ja vauva-aika on ollut superraskas.

Anoppi on hössöttänyt vain itsestään ja oikeudestaan nähdä vauvaa, ei kykene auttamaan hoidossa eikä ole yhtään kiinnostunut minun jaksamisesta.

Eikä hän vanhana juoppona ole pojastaankaan tai vauvasta kiinnostunut aidosti, mummo status on se tärkein.

Olen lähettänyt useita viestejä hänelle puolen vuoden aikana, joissa kerron tilanteesta, anoppi ei vastaa, vaan kiertää mut soittamalla miehelle.

Minäminäminä.

Kuin rikkinäinen levy hän jauhaa vain itsestään, ja kun vihdoin näkee vauvan, ei jaksa edes sylissä pitää istualtaan, vaan tuijottaa vauvaa. Anoppi on ainoa ihminen, kelle vauva ei hymyile, muuten on kuin hymypoika.

Mies huusi että olen mielisairas ja äitinsäkin on sitä mieltä, ja työkaverit ja että mä olen mustasukkainen sen äidistä, ei ole normaalia.

Pistin viestiä anopille ja kerroin että on riidelty nyt hänen takiaan puoli vuotta, että mies suhtautuu häneen ylisuojelevasti vaikka nyt pitäs saada rauha perheeseen.

Selitin miten olen ollut tosi väsynyt ja ettei anoppi kykene hoitamaan vauvaa fyysisesti, että en jaksa nyt kestitä vieraita.

Pyysin anteeksi jos on ollut laiminlyöty olo yms. ja että vauva nukkuukin huonosti jne.

Pistin uuden viestin, jossa toivoin ettei hän syyllistäisi enää miestä, vaan antaisi nyt meille rauhan selvittää riita.

Niinku MITÄ VITTUA?

Nyt tajusin ekaa kertaa mikä epäempaattinen monsteri anoppi on. Ei hän oikeasti välitä kuin itsestään.

Mies suuttui verisesti, kun tein särön hänen täydellisyyteensä ja kuulemma nolasin hänet äitinsä edessä.

Haluaa kuulemma erota.

HARMI.

Kyllä varmaan näkee anoppi poikaa kohta enemmän, notkannattiko tosiaan sotkeentua toisten parisuhteeseen ja uhriutua?

Oon just nyt täynnä pyhää vihaaanoppia ja miestä kohtaan. Anoppi, joka hoidatti muksunsa muilla ja dokasi koko näitten lapsuuden, onkin nyt miehelleni maailman tärkein asia.

Yritä puhua mies mukaan pariterapiaan. Jos siis haluat ylipäätään jatkaa. Voisi olla lapsen kannalta hyvä vaikka kävisitte eronkin ollessa pöydällä. Meillä miehen silmiä avasi, kun terapeutti sanoi miehelleni, että hänen äitinsä käytös ei ole normaalia. Se taas on normaalia, että moisen käytöksen kohteena ahdistuu. Tarvittiin ulkopuolinen taho vääntämään rautalangasta, mun sanomisia mies ei halunnut tajuta.

Et ole mielisairas, eihän kukaan jaksaisi tuollaista anoppia. Tsemppiä!

Vierailija
10480/10672 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminä.

Niinku MITÄ VITTUA?

Haluaa kuulemma erota.

HARMI.

Yritä puhua mies mukaan pariterapiaan. Jos siis haluat ylipäätään jatkaa. Voisi olla lapsen kannalta hyvä vaikka kävisitte eronkin ollessa pöydällä. Meillä miehen silmiä avasi, kun terapeutti sanoi miehelleni, että hänen äitinsä käytös ei ole normaalia. Se taas on normaalia, että moisen käytöksen kohteena ahdistuu. Tarvittiin ulkopuolinen taho vääntämään rautalangasta, mun sanomisia mies ei halunnut tajuta.

Et ole mielisairas, eihän kukaan jaksaisi tuollaista anoppia. Tsemppiä!

Olimme menossakin sinne, mutta mies valitsi lopullisesti puolensa.

Hän ei kuulemma ole mikään mammanpoika, vaikka niin väitän.

En usko, että nelikymppinen mies tuosta enää terapiassa muuttuu,

se vaatisi sen,

että hän näkee anopin manipuloinnin.

Ei auta vaikka näytin äitinsä viestit, anoppi on vain viaton uhri, jolta estetään mummous.

Mies välittää vain äitinsä tarpeista, muutos tapahtui vasta vauvan syntymän jälkeen.

Ikään kuin mä olisin vaan ollut joku anopin perillisen sijaissynnyttäjä?!

Kävin tänään lastenvalvojalla ja helpotti kuulla, ettei minun tarvitse anopista välittää enää yhtään, ja että noin pieni vauva on äidistä yön yli erossa vasta parivuotiaana, koska olen ensisijainen hoitaja.

Ehkä se anoppikin ajan kanssa alkaa käsittää, että olisi kannattanut uhriutumisen sijaan osoittaa tukea ja myötätuntoa miniää kohtaan.

Mutta tuskin käsittää, enköhä mä tule olemaan syntipukki tässä.

Mies julisti jo minun rikkoneen perheemme sairaan anoppivihani takia

Miten voikin olla, että sekä lastenvalvoja/neuvola/ystäväni näkevät asiat toisin, vain mies ja anoppi syyttävät yksin minua🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi