Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Megan tuli heti raskaaksi vaikka ikää jo 37 vuotta.

Vierailija
18.10.2018 |

Vastahan ne keväällä meni naimisiin. Oletan, että lasta on alettu yrittämään vasta avioliiton aikana. Kuninkaallisillahan se menee niin, että ensin pidetään isot häät ja sen jälkeen perustetaan perhe.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä vaan aloin miettimään kun joku puhui kaksosista, että äidin puolen suvussa niitä on aikas paljonkin, äidillä tosin ei. Ja kun ollaan neljännestä puhuttu niin mikähän mahtaa olla todennäköisyys, että tulisi samalla viideskin..... :o

Vierailija
62/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 54 jatkaa tuohon hedelmällisyyden loppuvaiheen "leimahdukseen" liittyen.

Omat mummoni elivät aikana ennen ehkäisyä. Kummallakin oli useita lapsia, ja kumpikin sai kuopuksensa 42-vuotiaana. Ikäeroa edelliseen lapseen oli kummallakin sellaiset 6-7 vuotta. He kuolivat jo kauan sitten, joten en ole voinut asiasta kysyä. Mutta olen huomannut, että todella moni heidän ikäpolvensa äiti sai iltatähden samalla tavalla samassa iässä.

Oliko kysymyksessä äkillinen hedelmällisyyden nousu? Vai varomattomuus; ajateltiin että nyt kärsii jo ajella loppuun saakka? Vai ihan samanlainen iltatähden kaipuu kuin nykyään, ajatus että olisipa kiva saada vielä yksi vauva? Kertokaa te, joilla on ollut mahdollisuus kysyä mummolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi , ei niin tarkoituksella ja yhdellä kerralla, 38 vuotiaana. Ja elettiin vieläpä oikein stressaavaa aikaa tuolloin.

Toki meillä oli lapsia ennestään, jos se nyt asiaan mitenkään vaikuttaa.

Raskaus meni loistavasti ja aiemmista raskauksista tuttu lievä raskausajan diabeteskin pysyi poissa.

Vierailija
64/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hedelmällisyyden nousua ei kyllä ole nelikymppisenä. Kaksosten todennäköisyyden kasvu johtuu siitä, että kun munasarjojen toiminta alkaa hiipua, hormonitasot nousevat kun keho yrittää pitää yllä munasarjojen toimintaa. Tällöin munasoluja irtoaa useammin kerralla kaksi, kun nuorempana irtoaa useammin vain yksi.

Kaksosten todennäköisyyden kasvu liittyy ironisesti siis siihen, että hedelmällisyys alkaa laskea.

Vierailija
65/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 35v ja tulin raskaaksi luomusti toisesta kierrosta sen jälkeen kun oltiin alettu lasta yrittämään. Ei se hedelmällisyys nyt niin radikaalisti vielä oo laskenut ja on yksilöllistä.

Vierailija
66/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meghan on hoikka, toisin kuin suurin osa av-mammoista ja se vaikuttaa aika paljon raskaaksi tulemisessa.

Itse olen poikkeus tässäkin. Mitä isompi ja vanhempi niin sitä paremmin raskautunut.

Vierailija
67/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kahlata ketjua läpi, mutta minä oli 36v kun tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta. Painoindeksi oli 36, takana kaksi sektiota ja mies oli sairastanut edellisvuonna kivespussitulehduksen ja sairaalassa oli sanottu, ettei lapsia välttämättä enää tule. Olin 9pv vaille 37v kun tyttö syntyi. 

Vierailija
68/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottiin 39-vuotiaana julkisen puolen lapsettomuusklinikalla, että mulla on nuoret munasarjat ja oikeassa olivat; 12 munasolua kerättiin, 10 hedelmöittyi alkioiksi.

Meillä lapsettomuuden syy siis kokonaan miehessä, mutta en jaksanut vaihtaakaan.

Nyt kaksi lasta.

Vierailija
69/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Meghan kuitenkin aivan huippukunnossa ja terve, terveellisillä elämäntavoilla pysyy yleensä munasolutkin kunnossa vaihdevuosiin asti.

Tuo on yleinen harhaluulo!

Rakastan sitä kun kommentti pätkäistään keskeltä katki, jolloin koko kommentin merkitys muuttuu ja siihenhän voi sitten kommentoida hyvin nasevasti. Voisi nähdä vähän enemmän vaivaa kuin piikitellä yksittäisestä ilmaisusta, vaikka kommentoida toisen kommenttia kokonaisuudessaan.

Viestisi loppuosa ei mitenkään poista sitä faktaa, että alkuosa on harhaoppia. Siksi koko viestiä oli turha lainata.

Turha kommentoida ollenkaan jos kykene ymmärtämään sisältöä. Voin avata tuon lainaamasi pätkän, jotta asia selviää. Terveellisesti elävistä naisista suurimmalla osalla hedelmällisyys ei laske raskautumisen kannalta läheskään ratkaisevasti ennen vaihdevuosia.

Kommentissani taisin todeta hedelmällisyyden kuitenkin laskevan enkä väittänyt, että jokaisella naisella tärppää ykkösestä.

Jospa minä yrittäisin avata sinulle omaa väitettäsi. Puutuin siis siihen, kun väitit että terveillä ja terveellisesti elävillä munasolutkin pysyvät kunnossa vaihdevuosiin asti. Siis kuukautisten loppumiseen asti? Jopa yli 50-vuotiaaksi? Vaihdevuodet=kuukautisten loppuminen. Terveillä elämäntavoilla ei valitettavasti voi vaikuttaa hedelmällisyyteen silloin, kun on yksinkertaisesti liian vanha.

Olet oikeassa, muttet silti ymmärtänyt kommenttiani oikein. Se voi kuitenkin johtua esim. lukihäiriöstä eikä tyhmyydestä tai sitten nautit saivartelusta. Onhan meitä monenlaisia, yksilöitä tosiaan.

Vierailija
70/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 54 jatkaa tuohon hedelmällisyyden loppuvaiheen "leimahdukseen" liittyen.

Omat mummoni elivät aikana ennen ehkäisyä. Kummallakin oli useita lapsia, ja kumpikin sai kuopuksensa 42-vuotiaana. Ikäeroa edelliseen lapseen oli kummallakin sellaiset 6-7 vuotta. He kuolivat jo kauan sitten, joten en ole voinut asiasta kysyä. Mutta olen huomannut, että todella moni heidän ikäpolvensa äiti sai iltatähden samalla tavalla samassa iässä.

Oliko kysymyksessä äkillinen hedelmällisyyden nousu? Vai varomattomuus; ajateltiin että nyt kärsii jo ajella loppuun saakka? Vai ihan samanlainen iltatähden kaipuu kuin nykyään, ajatus että olisipa kiva saada vielä yksi vauva? Kertokaa te, joilla on ollut mahdollisuus kysyä mummolta.

Mummoni sai isäni 40-vuotiaana ja teki kuulemma vähän liiankin selväksi, ettei enempää lapsia oltaisi kyllä enää toivottu. Mutta hän taisi olla vähän turhankin "suorapuheinen" (ilkeämielinen noita) :D En yhtään siis osaa sanoa ovatko iltatähdet yleensä olleet tervetulleita tai toivottuja ennen ehkäisyn aikaa

Vierailija
71/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tuo "leimahdus" pitää paikkansa koska minua panetti juuri 39v-41v. jatkuvasti :) Ja näin jatkuvasti unia että olin raskaana, synnytin tai hoidin pientä vauvaani. Kroppa yritti huijata minua vielä viimeisen kerran tekemään lisää lapsia! 

Sama täällä, paitsi että menin lankaan.

Vierailija
72/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silvia ja Anne Pohtamo tekivät viimeisensä 39-vuotiaana. Kuningatar Elisabet teki lapset kahdessa sarjassa.

Niin, jos on aiempia lapsia niin raskautuminen myöhemminkin onnistuu helpommin kuin vanhalla ensisynnyttäjällä. Ja mitään minulla ei ole Meghania vastaan, mutta kyllähän hän on vanha ensisynnyttäjä.

Ja hyvällä kunnolla ei ole munasolujen määrän kanssa mitään tekemistä. Ihminen voi olla terve ja hyväkuntoinen vaikka munasolut loppuisivat ennenaikaisesti. Jotenkin ärsyttää tämä julkkisten glorifiointi, että raskautuminenkin on vain Meghanista itsestään kiinni kun hän on pitänyt itsestään niin hyvää huolta! Suinkaan tuurilla tai genetiikalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa...

Vierailija
73/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi 42 -vuotiaana. Tärppäsi 4 kuukauden yrittämisen jälkeen ilman mitään hoitoja. Menkat loppuivat vasta, kun olin 56 v.

Vierailija
74/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää taas veikkaan että vahinko kävi ja oli pakko mennä naimisii jotta kulissit säilyy

mää en vaa ymmärrä tätä että heti eka vuoden aikana pitäis olla se lapsi, joojoo normaalisti tapaillaan vuosia ennenkö naimisii, mutta iha oikeesti, joku tässä mättää?

Vierailija
75/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On Meghan kuitenkin aivan huippukunnossa ja terve, terveellisillä elämäntavoilla pysyy yleensä munasolutkin kunnossa vaihdevuosiin asti.

Tuo on yleinen harhaluulo!

Rakastan sitä kun kommentti pätkäistään keskeltä katki, jolloin koko kommentin merkitys muuttuu ja siihenhän voi sitten kommentoida hyvin nasevasti. Voisi nähdä vähän enemmän vaivaa kuin piikitellä yksittäisestä ilmaisusta, vaikka kommentoida toisen kommenttia kokonaisuudessaan.

Viestisi loppuosa ei mitenkään poista sitä faktaa, että alkuosa on harhaoppia. Siksi koko viestiä oli turha lainata.

Turha kommentoida ollenkaan jos kykene ymmärtämään sisältöä. Voin avata tuon lainaamasi pätkän, jotta asia selviää. Terveellisesti elävistä naisista suurimmalla osalla hedelmällisyys ei laske raskautumisen kannalta läheskään ratkaisevasti ennen vaihdevuosia.

Kommentissani taisin todeta hedelmällisyyden kuitenkin laskevan enkä väittänyt, että jokaisella naisella tärppää ykkösestä.

Jospa minä yrittäisin avata sinulle omaa väitettäsi. Puutuin siis siihen, kun väitit että terveillä ja terveellisesti elävillä munasolutkin pysyvät kunnossa vaihdevuosiin asti. Siis kuukautisten loppumiseen asti? Jopa yli 50-vuotiaaksi? Vaihdevuodet=kuukautisten loppuminen. Terveillä elämäntavoilla ei valitettavasti voi vaikuttaa hedelmällisyyteen silloin, kun on yksinkertaisesti liian vanha.

Olet oikeassa, muttet silti ymmärtänyt kommenttiani oikein. Se voi kuitenkin johtua esim. lukihäiriöstä eikä tyhmyydestä tai sitten nautit saivartelusta. Onhan meitä monenlaisia, yksilöitä tosiaan.

Halusin vain korjata tuon yhden selvän asiavirheen viestistäsi. Virheen, jonka itsekin myönnät. Miksi edelleen syytät siitä, että en ole ymmärtänyt kommenttiasi oikein?

Vierailija
76/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

mää taas veikkaan että vahinko kävi ja oli pakko mennä naimisii jotta kulissit säilyy

mää en vaa ymmärrä tätä että heti eka vuoden aikana pitäis olla se lapsi, joojoo normaalisti tapaillaan vuosia ennenkö naimisii, mutta iha oikeesti, joku tässä mättää?

Hääpäivä ilmoitettiin jo joulukuussa 2017, joten mahan pitäisi olla jo aika paljon isompi, jos vahingosta kyse.

Vierailija
77/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tulin, tai no, olin 36 vuotias kun tulin raskaaksi ja 37v. kun synnytin. Tulin raskaaksi tosi pian sen jälkeen, kun alettiin yrittään.

Onnea Meghanille ja Harrylle!

Vierailija
78/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

m85 kirjoitti:

Aika laiha Meghan on naiseksi, joka on ollut jo 11 kuukautta raskaana. Menivät nääs kihloihin marraskuussa 2017.

Noin se kuninkaallisilla menee. Ja ainakin kruununperijät testataan ennen kuin naimalupa edes irtoaa, koska perillisiä on tultava.

Vierailija
79/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noilla kuninkaallisilla ole pääsy johonkin superhedelmöityshoitoihin joihin tällaisilla maallikoilla ei ole pääsyä

Itseasiassa ihan julkisellakin puolella ainakin Satakunnassa pääsee heti hoitoihin. Jos toukokuun alussa meneesuunnittelukäynnille ja kierto alkaa puolessa välissä kuuta niin heti alotetaan munasolujen kasvatus. Punktio siis kesäkuun alussa ja pari päivää sen jälkeen siirto ja 50 prosentin todennäköisyys että onnistuu. Yleensä seuraavassa kuussa siirretään taas niin kauan kuin alkioita on. Eli tosi nopeesti pääsee "vaikeilla" hoidoillakin alkuun.

Vierailija
80/81 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä se ihmetytä, että 37-vuotias tuli raskaaksi, vaan se, että tuli näin nopeasti raskaaksi. Nuorilla naisillakin saattaa mennä vuosia ennen onnistunutta raskautta. Toki täysin mahdollista, tiedän vanhempiakin heti raskautuneita, mutta harvinaisempaa se on.