Ruokailu uimahallin pukuhuoneissa
Milloin tämmöinen käytäntö on otettu käyttöön? Hiljattain olen aloittanut uimahallissa uimisen. Asia johon kiinnitän edelleen huomioni on omien eväiden syömisen pukuhuoneessa. Siinä samoissa tiloissa missä muut pukeutuvat saattaa vieruskaveri levitellä penkille voipaperiin käärityt voileivät, mehut yms. Roskista nopeasti vilkaisemalla näkyy jätteiden olevan pääsääntöisesti olevan ruokaperäistä (banaanin kuoria, mehutölkkejä, voileipäpakkausten kuoria, vanukaspakkauksia)
Pukuhuoneissa ruokaillaan ennen ja jälkeen uimisen.
Onko todellakin näin että syömistä ei voi tehdä ennen kotoalähtöä? Tai uimisen jälkeen esim uimahallin kahvilassa tai aulassa?
Eilenkin eräs perheenäiti oli vallannut 1/4 pukuhuoneen penkkitiloista lapsilleen jotka söivät vanukkaita ennen uimaanmenoa. Siinä kaikessa rauhassa lapset välipalanansa söivät vaikka eräs vanhempi rouva uimasta tultuaan pyysi ystävällisesti laskutilaa märille uima- ja pesutarvikkeilleen. Äiti vain katsoi kiukkuisesti mummoa eikä tehnyt elettäkään että pukuhuoneessa ruokailevat tenavat olisivat liikkuneet tuumaakaan.
Ymmärrän, että diabeetikot tarvitsevat säännöllisesti ruokaa tai verensokerin laskiessa on tankkausta saatava heti. Nyt vain tuntuu, että on pukuhuoneet ovat ruokasaleja.
Saakin olla tarkkana vaatteita vaihtaessa ettei niihin saa toisten ruokatahroja mukaansa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aivan sama jos joku siellä syö kunhan ei vie sitä vähäistäkin penkkitilaa jota ainakin meidän kylän uimahallissa on muutenkin tosi vähän. Märkä uimapuku antaa yleensä hyvin tilaa :D Ja jos asiasta tulee ongelmia, en epäröisi kannella henkilökunnalle. Pukuhuoneet on kuitenkin ensisijaisesti pukemista varten ja eväät voi syödä muuallakin. Itse en ihan ymmärrä syömistä pukuhuoneessa siinäkään mielessä että se on uintiajasta pois. Meillä yhdellä maksulla saa olla 1,5 tuntia sisältäen kaiken uimisen, saunomisen, pesemisen, pukemisen ja evästelyn. En itse käyttäisi aikaa syömiseen. Mennään ja tullaan portin kautta niin ajan ylitys kyllä huomataan.
Siis. Onko ne penkit jotenkin enemmän märkien uikkareiden säilytykseen enemmän kuin pillimehua juovien lasten istumiseen? Miksi ihmeessä se märkä uikkari kaipaa penkkiä johonkin?
No märkähän se on uinnin jälkeen? Ei toki valuvan märkä mutta käytetty. Johonkin mun pyyhe ja uimapuku pitää kai laskea siksi ajaksi kun puen. Kertokaa toki minne sen laitan jos penkki ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on aivan sama jos joku siellä syö kunhan ei vie sitä vähäistäkin penkkitilaa jota ainakin meidän kylän uimahallissa on muutenkin tosi vähän. Märkä uimapuku antaa yleensä hyvin tilaa :D Ja jos asiasta tulee ongelmia, en epäröisi kannella henkilökunnalle. Pukuhuoneet on kuitenkin ensisijaisesti pukemista varten ja eväät voi syödä muuallakin. Itse en ihan ymmärrä syömistä pukuhuoneessa siinäkään mielessä että se on uintiajasta pois. Meillä yhdellä maksulla saa olla 1,5 tuntia sisältäen kaiken uimisen, saunomisen, pesemisen, pukemisen ja evästelyn. En itse käyttäisi aikaa syömiseen. Mennään ja tullaan portin kautta niin ajan ylitys kyllä huomataan.
Siis. Onko ne penkit jotenkin enemmän märkien uikkareiden säilytykseen enemmän kuin pillimehua juovien lasten istumiseen? Miksi ihmeessä se märkä uikkari kaipaa penkkiä johonkin?
No märkähän se on uinnin jälkeen? Ei toki valuvan märkä mutta käytetty. Johonkin mun pyyhe ja uimapuku pitää kai laskea siksi ajaksi kun puen. Kertokaa toki minne sen laitan jos penkki ei käy.
Ööö, kassiisi, sinne kaappiin? Miksi sen siinä penkillä pitäisi lötköttää? Kassiinhan se menossa kuitenkin.
😀😁😂 joku on vetänyt herneen nenään, kun ihmiset on järkeviä. Uinti kuluttaa paljon. Välipala kuuluu asiaan. Se on järkevä vetää naamaan, ennen pukemista. Siinä on hyvä aika, että vähän ehtii kuivua.
Sanotte usean tekevän sitä. Eiköhän se silloin lueta normaaliksi.
Kyllä on nykyään heiveröisiä ja huimaukseen taipuvaisia naisia ja lapsia kun pitäö olla eväät mukana jollain hiton 1,5h uimareissun aikana. Itse pentuna harva se päivä pyöröilin Etelä-Haagasta Pirkkolan uimahalliin jossa uimme ja sukeltelimme koko sallitun ajan. Sitten pyörällä takaisin kotiin. Kertaakaan minulla ei ollut eväitä mukana, ei edes sitä pillimehua. Hyvin selvisin ilman huippauksia joka kerta. Mielestäni silloin 70' luvulla kukaan ei syönyt uimahalleissa muualla kuin kahviossa. Oli mielestäni pukkareissa jopa kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pukkarin penkille tietenkään. Kassiin. Joo ärsyttää sellaiset jotka eivät osaa kuivata itseään ollenkaan suihkualueella. Tuovat vettä pukkuhuoneisiin ja iskevät märät uikkarit penkille. En sano, että kommentoija olisi pukuhuoneen kastelija, mutta aina välillä niitä löytyy.
Tutkijat inhoavat erittäin sokeroituja pillimehuja. Tuhdit suomalaislapset lyllertävät bussiin ja pulleassa ja hikisessä kourassa on pillimehu, jotta lapsi jatkaa 10 minuutin matkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä se sua haittaa jos joku syö banaanin uimahallin pukkarissa palautumisen vuoksi..kaikkea kanssa.
Banaanit H A I S E V A T. Ne voi syödä aulassa.
ohis
Shampoot ja rasvat haisevat. Jättäkää sellaiset kotiin. Ja varsinkin ne hiussuihkeet.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä jostain syystä uimisen jälkeen on todella heikko olo, siksi syön nopeaa jonkun myslipatukan ja juon vettä, että elimistö palautuu nopeasti. Lasten kannalta taas on helppoa pitää rauhassa paikoillaan, kun samalla saa imeä sitä pillimehua. SItä en kyllä tiedä, miksi koko penkki pitäisi vallata sillä mehun ryystämisellä. Eikä uimahalleissa sen ruuan pitäisi ikinä olla kovin haisevaa tai sotkevaa. Pari kertaa olen nähnyt kun joku alkaa kuorimaan appelsiinia roiskuttaen sitä mehua muuallekin. Samoin pähkinät on sellaisia, joita ei kannata lämpimässä ja kosteassa pukuhuoneessa syödä. Nämä voimakashajuiset eväät kun pahasti allergisilla voivat aiheuttaa jo pelkällä hajulla sen reaktion.
Kloorissa kun puljaa niin ei ihme jos heikottaa. Kokeilkaa uida seuraavaksi ydinvoimalan uraanivedessä.
Olen käynyt viimeisen viiden vuoden aikana paljon uimahalleissa. Kyllä, joskus jotkut syövät eväitä pukuhuoneessa. Ei, en ole kertaakaan häiriintynyt siitä. Enemmän ahdistaa ap:n kaltaiset ihmiset. Iik, lapsi söi vanukkaan pukuhuoneessa!
Vierailija kirjoitti:
Me kyllä syödään pukutilossa, tosin toiset huomioiden. Mitään kahviota ei ole, ja aulassa tasan yksi (vino ja ei laskualustaksi kelpaava) penkki, enkä näe järkeä siirtyä sinne ulkovaatteet kainalossa tai ulkohousut jalassa hikoillen välipalastamaan. Paljon helpompi kun lapset saa puettuaan ja hiukset harjattuaan ottaa eväänsä pukuhuoneessa sitä mukaa.
Välipalastamaan!
Sokeudun
En usko, että edes suurinosa kommentoijista käy uimahallissa. Ja lapsiperhe pukuhuoneessa ärsyttää monia, syö ne tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kyllä syödään pukutilossa, tosin toiset huomioiden. Mitään kahviota ei ole, ja aulassa tasan yksi (vino ja ei laskualustaksi kelpaava) penkki, enkä näe järkeä siirtyä sinne ulkovaatteet kainalossa tai ulkohousut jalassa hikoillen välipalastamaan. Paljon helpompi kun lapset saa puettuaan ja hiukset harjattuaan ottaa eväänsä pukuhuoneessa sitä mukaa.
Välipalastamaan!
Sokeudun
Voi hirviä. Vähälläpä lähti 😂
Vierailija kirjoitti:
En usko, että edes suurinosa kommentoijista käy uimahallissa. Ja lapsiperhe pukuhuoneessa ärsyttää monia, syö ne tai ei.
Niin, se on jännä juttu mikä ketäkin häiritsee.
Jo on aikoihin eletty, että uimahallin PUKUHUONEESSA jotkut syövät eväitään. En ole käynyt uimahallissa vuosiin, mutta 80-luvulla kun lasten kanssa joskus käytiin, niin pukuhuone oli pukuhuone, eikä siellä kukaan syönyt mitään. Jos uinnin jälkeen teki mieli jotain, niin kahvio oli sitä varten. Ennen uintia ei syömistä suositeltu ollenkaan.
Kävimme koulun kanssa liikunnantunneilla uimahallissa jonne mentiin bussilla. Ei ollut eväitä eikä mehuja ennen eikä jälkeen ja hyvin selvittiin koko komppania pyörtymättä. Kerta toisensa jälkeen, vuodesta toiseen. Mitenköhän nykyään? Saavatko lylleröt koulusta eväspussin mukaan jos käyvät uimassa? Onko vanukasta ja pillimehua,keksejä,myslipatukoita ja banaaneita?
Vierailija kirjoitti:
😀😁😂 joku on vetänyt herneen nenään, kun ihmiset on järkeviä. Uinti kuluttaa paljon. Välipala kuuluu asiaan. Se on järkevä vetää naamaan, ennen pukemista. Siinä on hyvä aika, että vähän ehtii kuivua.
Sanotte usean tekevän sitä. Eiköhän se silloin lueta normaaliksi.
Kylläpäs on vaikeaa taas.
Jos pukukopissa on vähän tilaa ja sen valtaavat picknicille asettuvat lapsiperheet niin, etteivät vanhemmat ihmiset saa laskutilaa saati istumatilaa ja heitä vain mulkoillaan vihaisesti, meillä on ongelma.
Mihin sinä tuolla vuodatuksellasi viittasit tässä ap:n esittämässä asiayhteydessä?
Hajusta olen kyllä samaa mieltä, mutta luulisi että ne siellä vauvanvaippojen ja menkkasiteiden kanssa samassa roskiksessa mahtuu olemaan.