Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokailu uimahallin pukuhuoneissa

Vierailija
18.10.2018 |

Milloin tämmöinen käytäntö on otettu käyttöön? Hiljattain olen aloittanut uimahallissa uimisen. Asia johon kiinnitän edelleen huomioni on omien eväiden syömisen pukuhuoneessa. Siinä samoissa tiloissa missä muut pukeutuvat saattaa vieruskaveri levitellä penkille voipaperiin käärityt voileivät, mehut yms. Roskista nopeasti vilkaisemalla näkyy jätteiden olevan pääsääntöisesti olevan ruokaperäistä (banaanin kuoria, mehutölkkejä, voileipäpakkausten kuoria, vanukaspakkauksia)
Pukuhuoneissa ruokaillaan ennen ja jälkeen uimisen.

Onko todellakin näin että syömistä ei voi tehdä ennen kotoalähtöä? Tai uimisen jälkeen esim uimahallin kahvilassa tai aulassa?
Eilenkin eräs perheenäiti oli vallannut 1/4 pukuhuoneen penkkitiloista lapsilleen jotka söivät vanukkaita ennen uimaanmenoa. Siinä kaikessa rauhassa lapset välipalanansa söivät vaikka eräs vanhempi rouva uimasta tultuaan pyysi ystävällisesti laskutilaa märille uima- ja pesutarvikkeilleen. Äiti vain katsoi kiukkuisesti mummoa eikä tehnyt elettäkään että pukuhuoneessa ruokailevat tenavat olisivat liikkuneet tuumaakaan.

Ymmärrän, että diabeetikot tarvitsevat säännöllisesti ruokaa tai verensokerin laskiessa on tankkausta saatava heti. Nyt vain tuntuu, että on pukuhuoneet ovat ruokasaleja.
Saakin olla tarkkana vaatteita vaihtaessa ettei niihin saa toisten ruokatahroja mukaansa.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että tämä jotain häiritsee. Itsellä pienet eväät mukana yleensä jotain kuivahedelmää tai pähkinöitä, joita on helppo ohimennen syödä, koska urheilun jälkeen tulee mulle ainakin helposti huono olo ja jano. En viitsi maksaa joka kerta erikseen siitä, että menisin kahvilaan ja kotiin on matkaa kuitenkin.

Vierailija
42/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama jos joku siellä syö kunhan ei vie sitä vähäistäkin penkkitilaa jota ainakin meidän kylän uimahallissa on muutenkin tosi vähän. Märkä uimapuku antaa yleensä hyvin tilaa :D Ja jos asiasta tulee ongelmia, en epäröisi kannella henkilökunnalle. Pukuhuoneet on kuitenkin ensisijaisesti pukemista varten ja eväät voi syödä muuallakin. Itse en ihan ymmärrä syömistä pukuhuoneessa siinäkään mielessä että se on uintiajasta pois. Meillä yhdellä maksulla saa olla 1,5 tuntia sisältäen kaiken uimisen, saunomisen, pesemisen, pukemisen ja evästelyn. En itse käyttäisi aikaa syömiseen. Mennään ja tullaan portin kautta niin ajan ylitys kyllä huomataan.

Siis. Onko ne penkit jotenkin enemmän märkien uikkareiden säilytykseen enemmän kuin pillimehua juovien lasten istumiseen? Miksi ihmeessä se märkä uikkari kaipaa penkkiä johonkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimisen jälkeen on jano ja monesti nälkäkin, joten juominen ja miksei pieni välipalakin on hyvä juttu. Minusta on ihan ok syödä pukuhuoneessa pientä evästyyppistä välipalaa (isompi ruoka sitten kotona).

Pukuhuoneesssa tarvitaan huomaavaisuutta puolin ja toisin eli tottakai huolehditaan, että kaikki pääsevät omille pukukaapeilleen eli siirrytään sen verran. Uimahallin kahvioon (kuten ei mihinkään muuhunkaan kahvilaan) saa mennä syömään omia eväitä. Aulan penkit tms. on myös ihan ok välipalan syöntipaikka. Pienten lasten kanssa saa välipalalla rytmitettyä pukemista kätevästi eli lapsille vaatteet päälle ja eväät esiin ja saa itse puettua rauhassa, kun lapset syö tai toisin päin eli lapset pyyhkeen mutkaan juomaan "eväsmehunsa" ja itse saa puettu sillä aikaa ja sitten pukee lapset. 

Uimisen jälkeen on jano. Kyllä varmasti, mutta opettakaa lapsille jo pienestä pitäen, että vesi on paras janojuoma! Ei pillimehu. Eikä se pukeminen niin aikaa vievä homma ole, etteikö lapsi voisi sen aikaa odottaa, että pääsee kahvilaan tai aulaan syömään vanukkaansa pyörtymättä nälkään.

Kyllä itse asiassa parin uinnista väsyneen ja nälkäisen lapsen pukeutuminen voi olla aivan perkeleen aikaa vievä homma. Lupaan, että kaikki pääsee helpommalla jos hörpätään vettä ja haukataan banaanit alusvaatteisillaan siellä (oman) pukkarikaapin edessä. Aulatilaa ei kaikissa halleissa hirveästi ole, ja vaikka olisiki ulkovaatteissa tulee aulassa hikikiukku. Ja on helpompi pukea kaikki vaatteet kerralla siellä asiaan tarkoitetussa pukuhuoneessa, kuin kantaa uimakassit ja kolmen ihmisen ulkovaatteet käsivarrella aulaan, kaivaa sieltä kamaröykkiön keskeltä ne banaanit ja sen jälkeen aloittaa haalarirumba siinä kulkevien ihmisten tiellä.

Aamen!

Vierailija
44/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on aivan sama jos joku siellä syö kunhan ei vie sitä vähäistäkin penkkitilaa jota ainakin meidän kylän uimahallissa on muutenkin tosi vähän. Märkä uimapuku antaa yleensä hyvin tilaa :D Ja jos asiasta tulee ongelmia, en epäröisi kannella henkilökunnalle. Pukuhuoneet on kuitenkin ensisijaisesti pukemista varten ja eväät voi syödä muuallakin. Itse en ihan ymmärrä syömistä pukuhuoneessa siinäkään mielessä että se on uintiajasta pois. Meillä yhdellä maksulla saa olla 1,5 tuntia sisältäen kaiken uimisen, saunomisen, pesemisen, pukemisen ja evästelyn. En itse käyttäisi aikaa syömiseen. Mennään ja tullaan portin kautta niin ajan ylitys kyllä huomataan.

Siis. Onko ne penkit jotenkin enemmän märkien uikkareiden säilytykseen enemmän kuin pillimehua juovien lasten istumiseen? Miksi ihmeessä se märkä uikkari kaipaa penkkiä johonkin?

Uimahalli.. ei pikaruokala

Vierailija
45/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, oikeastiko joku puolustaa pukuhuoneessa syömistä? Kiva tulla puhtaana suihkusta jonnekin klähmäkäsien, mehutöhnän ja murujen keskelle. Ei ne kaikki mitään diabeetikoita voi olla. Kyllä sen nälän kestää vielä jonkun aikaa, kun on kerran jaksanut pari tuntia uidakin. Tai sitten ui vähemmän aikaa ja reippailee aikaisemmin kotiin/ kahvioon/ minne tahansa muualle syömään.

Vierailija
46/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vaikea ymmärtää että kahvilassa ei voi syödä omia eväitä!

Ja joka käpykylän uimahallissa tuskin on kahvilaa.

Jos yksi törppö kerran valtasi penkin eväillään niin voi voi. Sille törpölle sanotaan että tiivistä että muutkin mahtuu ja niin monta kertaa että ymmärtää. Muut normaalisti välipalaa syövät voi sitten jättää rauhaan.

Eikä tarvitse olla edes käpykylä, Kuopio on kuitenkin Suomen 9. suurin kaupunki, ja kunnan uimahalleissa ei kummassakaan ole (enää) kahviota ja aulassa on se yksi penkki. Itse asiassa toisen uimahallin kanssa koko koko kaupunginosassa ei taida olla kahvilaa.

Onneksi pukutilat ovat tilavat eikä olla varmasti oltu kenenkään tiellä banaaneinemme.

Vierailija
47/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ei ilman pillimehua voi selvitä lapsen kanssa kauhistuttavasta uimahallista. Olen tällaista lasta joskus pukuhuoneessa kuunnellu, kun äitinsä oli sen pillimehun UNOHTANUT!!!

Vierailija
48/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, oikeastiko joku puolustaa pukuhuoneessa syömistä? Kiva tulla puhtaana suihkusta jonnekin klähmäkäsien, mehutöhnän ja murujen keskelle. Ei ne kaikki mitään diabeetikoita voi olla. Kyllä sen nälän kestää vielä jonkun aikaa, kun on kerran jaksanut pari tuntia uidakin. Tai sitten ui vähemmän aikaa ja reippailee aikaisemmin kotiin/ kahvioon/ minne tahansa muualle syömään.

Mitä ehdottaisit kun uimahalliin ja sieltä kävelymatkat ovat n. 45 minuuttia, lapset 1v, 3v ja 6v ja kahviota tai aulapenkkiä ei ole? Että pysykää kotona, jätetään se uinti-osuus kokonaan pois hallireissusta tai pidä lapsia nälässä koska jotakuta häiritsee banaanin syönti pukutiloissa? Enpä taida.

Katson kyllä että emme vie liikaa tilaa tai jätä jälkeemme sotkua.

Vierailija
49/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin tilanteesta uimahallin henkilökunnalle.

Pukuhuone on tarkoitettu riisumiseen ja pukeutumiseen, ei ruokailupaikaksi.

Vierailija
50/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ehdottaisit kun uimahalliin ja sieltä kävelymatkat ovat n. 45 minuuttia, lapset 1v, 3v ja 6v ja kahviota tai aulapenkkiä ei ole? Että pysykää kotona, jätetään se uinti-osuus kokonaan pois hallireissusta tai pidä lapsia nälässä koska jotakuta häiritsee banaanin syönti pukutiloissa? Enpä taida.

Katson kyllä että emme vie liikaa tilaa tai jätä jälkeemme sotkua.

Vinkki: banaanit haisevat kuvottaville, joten viethän kuoret mukananne.

ohis

Vierailija
51/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki ei tule sinne uimaan suoraan kotoa tai ole menossa suoraan kotiin sieltä. Tai sitten matka kodin ja uimahallin välillä saattaa olla pitkähkö. Muiden huomiotta jättäminen ja tilan valtaaminen on epäkohteliasta oli syy mikä tahansa mutta en ymmärrä miten ketään voi häiritä se, että joku syö eväitä pukuhuoneessa. Kyllä itselläkin on pakko olla vähintään vesipullo mukana koska uidessa kuivuu ja jos olen menossa suoraan töihin uimasta niin monesti on evästäkin. 

Vaihda sinä ap vaan uikkarisi siellä äläkä kyttää muiden tekemisiä niin mekin syödään vaan eväitämme eikä ihmetellä että mitä tuo yksi tonkii roskiksia. 

Syötkö kotonasikin pesu- vaatehuoneessa? Kokeile uimahallissa sinäkin joskus kahvilaa.

No mieltymyksensä kullakin.

Ei kaikissa uimahalleissa ole kahviota tai muuta ns taukotilaa asiakkaille. Tai jos on niin se saattaa olla suljettuna. 

Vierailija
52/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimisen jälkeen on nälkä joten aika fiksu äiti kun on varannut eväät matkaan niin ei tarvitse kuunnella huutoa kotimatkalla ja ehtii tekemään ruoankin rauhassa. Toinen juttu on se, että urheilijat tarvitsevat ravintoa mielellään nopeasti suorituksen jälkeen jolloin banaanit ja palautusjuomat ovat varmasti käytössä.

Mies

Eikö sitä palautumista voi harrastaa esim kahvilan tiloissa tai uimahallin aulassa jossa on penkki- ja pöytätilaa?

Tuskinpa se "palautuminen" vaatii sen enpää tilaa kuin pukeminenkaan tai oikeastaan vähemmän. Kysehän oli siis banaanin syömisestä tai juoman juomisesta. Lapsiperhe tuskin voi kahvilaan mennä syömään omia eväitään ja onhan tuo toisaalta aika kätevää kun tyrkkäät pillimehun käteen yhdellee ja alat pukemaan toista. Huono on uimahalli jos tila pukkarissa loppuu kesken eväiden syöntiin. Toki täytyy sanoa että eihän sitä pukuhuonetta kuuluu kokonaan valloittaa ja tilaa kuuluu tehdä pukiessaankin mutta se on eri asia kuin eväiden syönti.

Mies

Niin, mies näin sanailee. Miehet varmaan pukkarissa vetävätkin banaanin ja se siitä. Siellä harvemmin on 5-6 ruokailevaa seuruetta, kuten naisten puolella on. Jos siellä nääs olisikin  vain yksi äippäli pesuettaan syöttämässä, mutta kun on useita, niin kyllä se tila vaan loppuu.

Vierailija
53/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärrän, että uimahalli ei ole ravintola ja oon samaa mieltä siitä, että voileivät ja vanukkaat ei sinne kuulu, mutta joku pieni eväs esim. banaani ja pillimehu.. Miten voi häiritä noin paljon? Tikusta teette asiaa.

Vierailija
54/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jokaisella kolmella lapsella vuorollaan ennen kouluikää ollut eväät mukana uinnin jälkeen.

Ketään toista uimahallin pukuhuoneen käyttäjää ei eväiden syönti ole haitannut.

Vierailija
55/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä ilkialasti kolmen ruokalajin illallisen, jonka ilkialaston tarjoiluhenkilökuntani kantaa minulle.

Alkuruoaksi valitsen etanoita, keveän keiton tai raikkaan salaatin.

Pääruoaksi nautin grillattua lohta, artisokkavaahtoa ja puikulaperunoita, joita kokkini grillaa wc-tiloissa.

Jäliruokana suosin passionhedelmää ja suklaahyydykettä.

Aperitiivejä en nauti uimahallissa, mutta suosin viinitarjoilua ateriani ajan.

En tiedä, miksi ihmiset katsovat minua paheksuvasti. 

Vierailija
56/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimisen jälkeen on nälkä joten aika fiksu äiti kun on varannut eväät matkaan niin ei tarvitse kuunnella huutoa kotimatkalla ja ehtii tekemään ruoankin rauhassa. Toinen juttu on se, että urheilijat tarvitsevat ravintoa mielellään nopeasti suorituksen jälkeen jolloin banaanit ja palautusjuomat ovat varmasti käytössä.

Mies

Haisevat tuotteet syödään aulassa.

Ihminen

Vierailija
57/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee helposti huimaava olo uimahallissa, siksi ymmärrän pikkusyömiset ja juomiset siellä. Mutta ei sinne nt minkään pitsalaatikon kanssa tarvitse tulla.

Jos sua alkaa helposti huimaamaan uimahallissa niin suosittelen että pysyt sieltä poissa ennenkuin sulle käy siellä huonosti. Muutenkin suosittelen että puhut asiasta lääkärillesi koska ei tuo kyllä ihan normaalilta kuulosta eikä sitä varmaan vanukkaalla kuntoon hoideta😰

Vierailija
58/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä varmaan uinnin jälkeen pieni välipala syödä esim banaani, mutta jos jotkut vetää jotain vanukkaita, niin toivottavasti siivoavat jälkensä. Yleensä kahviossa ei omia eväitä saa syödä. En tosin tiedä päteekö joka paikassa. Ja itse ainakin pitäisin huolen, etten itse/lapseni ole muiden tiellä jotka tulevat pukeutumaan.

Vierailija
59/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimisen jälkeen on jano ja monesti nälkäkin, joten juominen ja miksei pieni välipalakin on hyvä juttu. Minusta on ihan ok syödä pukuhuoneessa pientä evästyyppistä välipalaa (isompi ruoka sitten kotona).

Pukuhuoneesssa tarvitaan huomaavaisuutta puolin ja toisin eli tottakai huolehditaan, että kaikki pääsevät omille pukukaapeilleen eli siirrytään sen verran. Uimahallin kahvioon (kuten ei mihinkään muuhunkaan kahvilaan) saa mennä syömään omia eväitä. Aulan penkit tms. on myös ihan ok välipalan syöntipaikka. Pienten lasten kanssa saa välipalalla rytmitettyä pukemista kätevästi eli lapsille vaatteet päälle ja eväät esiin ja saa itse puettua rauhassa, kun lapset syö tai toisin päin eli lapset pyyhkeen mutkaan juomaan "eväsmehunsa" ja itse saa puettu sillä aikaa ja sitten pukee lapset. 

Muistaakseni 80- ja 90- luvuilla omien lasteni ollessa pieniä uimahallien pukuauloissa syöminen oli kiellettyä ja hyvin selvittiin lapsilauman kanssa pukemisesta.

Aina on pukuhuoneessa syöty. Niin kauan kuin olen treenannut. Se on ollut ohjeenakin. Banaani ja juoma vähintäänkin. Ja tosiaan aloitin uimisen 80-luvulla ihan natiasena ja jatkan edelleen omaksi huvikseeni. Koskaan ei ole tullut vastaan ongelmaruokailijoita. Käyn uimassa monta kertaa viikossa edelleenkin. Ja Helsingin eri halleissa. Monesta on kokemusta ja paljon.

Vierailija
60/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä se sua haittaa jos joku syö banaanin uimahallin pukkarissa palautumisen vuoksi..kaikkea kanssa.

Banaanit H A I S E V A T. Ne voi syödä aulassa.

ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi