Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokailu uimahallin pukuhuoneissa

Vierailija
18.10.2018 |

Milloin tämmöinen käytäntö on otettu käyttöön? Hiljattain olen aloittanut uimahallissa uimisen. Asia johon kiinnitän edelleen huomioni on omien eväiden syömisen pukuhuoneessa. Siinä samoissa tiloissa missä muut pukeutuvat saattaa vieruskaveri levitellä penkille voipaperiin käärityt voileivät, mehut yms. Roskista nopeasti vilkaisemalla näkyy jätteiden olevan pääsääntöisesti olevan ruokaperäistä (banaanin kuoria, mehutölkkejä, voileipäpakkausten kuoria, vanukaspakkauksia)
Pukuhuoneissa ruokaillaan ennen ja jälkeen uimisen.

Onko todellakin näin että syömistä ei voi tehdä ennen kotoalähtöä? Tai uimisen jälkeen esim uimahallin kahvilassa tai aulassa?
Eilenkin eräs perheenäiti oli vallannut 1/4 pukuhuoneen penkkitiloista lapsilleen jotka söivät vanukkaita ennen uimaanmenoa. Siinä kaikessa rauhassa lapset välipalanansa söivät vaikka eräs vanhempi rouva uimasta tultuaan pyysi ystävällisesti laskutilaa märille uima- ja pesutarvikkeilleen. Äiti vain katsoi kiukkuisesti mummoa eikä tehnyt elettäkään että pukuhuoneessa ruokailevat tenavat olisivat liikkuneet tuumaakaan.

Ymmärrän, että diabeetikot tarvitsevat säännöllisesti ruokaa tai verensokerin laskiessa on tankkausta saatava heti. Nyt vain tuntuu, että on pukuhuoneet ovat ruokasaleja.
Saakin olla tarkkana vaatteita vaihtaessa ettei niihin saa toisten ruokatahroja mukaansa.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimisen jälkeen on nälkä joten aika fiksu äiti kun on varannut eväät matkaan niin ei tarvitse kuunnella huutoa kotimatkalla ja ehtii tekemään ruoankin rauhassa. Toinen juttu on se, että urheilijat tarvitsevat ravintoa mielellään nopeasti suorituksen jälkeen jolloin banaanit ja palautusjuomat ovat varmasti käytössä.

Mies

Eikö sitä palautumista voi harrastaa esim kahvilan tiloissa tai uimahallin aulassa jossa on penkki- ja pöytätilaa?

Tuskinpa se "palautuminen" vaatii sen enpää tilaa kuin pukeminenkaan tai oikeastaan vähemmän. Kysehän oli siis banaanin syömisestä tai juoman juomisesta. Lapsiperhe tuskin voi kahvilaan mennä syömään omia eväitään ja onhan tuo toisaalta aika kätevää kun tyrkkäät pillimehun käteen yhdellee ja alat pukemaan toista. Huono on uimahalli jos tila pukkarissa loppuu kesken eväiden syöntiin. Toki täytyy sanoa että eihän sitä pukuhuonetta kuuluu kokonaan valloittaa ja tilaa kuuluu tehdä pukiessaankin mutta se on eri asia kuin eväiden syönti.

Mies

Entäpä rasvapäällyisteoset voileivät? Vanukkaat? Lapsilla (kuin aikuisillakin) ruokaa tippuu tasoille tai vanukaspurkkien aukinaiset kannet tahraavat paikkoja. Minä en ainakaan halua saada vaatteisiini mitään jacky makupalan tahraa.

Eiköhän siellä pukutiloissa sen verran eri lotioneja lotrata että jacky- tai margariinitahra ei ole se todennäköisin. Tietenkään eväshetkestä ei saa jättää sotkua jälkeensä.

Vierailija
22/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva siihen pukkariin mitään picnikkiä levittää kuitenkaan. Jos käy harvoin uimassa niin todellakin voi antaa pillimehua eikä aina nipottaa ja tarjota vettä ja kuivia kaurahiutaleita ettei vaan lapsi liho ja hampaat putoa suusta. Meidän lapset ovat jo aikuisia ja saivat pienenä uimisen jälkeen pillimehut ja banaanit. Molemmat ovat liiankin hoikkia ja reikiä 0 joten hyvin meni ilman jatkuvaa nipotusta.

Ja muksut eivät ikinä kiukutelleet, riehuneet tai itkeneet siellä pukkarissa. Siitä vasta olisi nipot valittaneet.

Juu ja mummot mahtui vallam mainiosti myös pukkariin. Lapset istui penkillä nätisti ja söivät välipalan ja minä laitoin sillä välin valmiiksi. WIN-WIN kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimisen jälkeen on nälkä joten aika fiksu äiti kun on varannut eväät matkaan niin ei tarvitse kuunnella huutoa kotimatkalla ja ehtii tekemään ruoankin rauhassa. Toinen juttu on se, että urheilijat tarvitsevat ravintoa mielellään nopeasti suorituksen jälkeen jolloin banaanit ja palautusjuomat ovat varmasti käytössä.

Mies

Eikö sitä palautumista voi harrastaa esim kahvilan tiloissa tai uimahallin aulassa jossa on penkki- ja pöytätilaa?

Ei, koska kahvilassa ei saa syödä omia eväitä. 

Vierailija
24/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies

Varmaan voi tulla nälkä, mutta pitääkö se kattaus tehdä jo pukuhuoneen penkeille. Eikö sen ruokailun voi järjestää vaikka kahvilassa tai aulassa, ellei kestä kotiin asti hengissä?

Vierailija
25/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voikin nykyään mielensä pahoittaa. Käsittämätöntä että joku ottaa ongelmaa jonkun toisen myslipatukan syömisestä. MINÄ en syö myslipatukkaa uimahallin pukuhuoneessa niin ei saatana syö muutkaan HUH! Kuinka noin erikoisherkät kontrollifriikit voi elää tässä maailmassa?

Vierailija
26/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki ei tule sinne uimaan suoraan kotoa tai ole menossa suoraan kotiin sieltä. Tai sitten matka kodin ja uimahallin välillä saattaa olla pitkähkö. Muiden huomiotta jättäminen ja tilan valtaaminen on epäkohteliasta oli syy mikä tahansa mutta en ymmärrä miten ketään voi häiritä se, että joku syö eväitä pukuhuoneessa. Kyllä itselläkin on pakko olla vähintään vesipullo mukana koska uidessa kuivuu ja jos olen menossa suoraan töihin uimasta niin monesti on evästäkin. 

Vaihda sinä ap vaan uikkarisi siellä äläkä kyttää muiden tekemisiä niin mekin syödään vaan eväitämme eikä ihmetellä että mitä tuo yksi tonkii roskiksia. 

Vierailija
27/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Tämä.

Kertoisin henkilökunnalle, varsinkin jos ikäihmisillä ei enää ole tilaa käyttää pukuhuonetta siihen, mihin se on tarkoitettu eli pukeutumiseen.

Törkeyden huippu on opettaa lapsille, ettei muita tarvitse huomioida. Kaiken voi hoitaa myös fiksusti, ei kuten jotkin ihme tollot.

Ihmettelen myös, että kuka haluaa alkaa ruokailemaan tilassa jossa vieressä toiset pyörivät genitaalit paljaina.

Vierailija
28/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä kattaus se on jos juo vettä ja syö myslipatukan tai lapsella on pillimehu ja banaani? Taitaa sen aikuisen valittaja ihmisen persekin viedä 4 x enemmän tilaa siinä penkillä kuin banaani ja pillimehu mitkä yleensä on kyllä kädessä. 

Vierailija
29/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voikin nykyään mielensä pahoittaa. Käsittämätöntä että joku ottaa ongelmaa jonkun toisen myslipatukan syömisestä. MINÄ en syö myslipatukkaa uimahallin pukuhuoneessa niin ei saatana syö muutkaan HUH! Kuinka noin erikoisherkät kontrollifriikit voi elää tässä maailmassa?

Eihän tässä myslipatukasta ollutkaan kyse, vaan uimahallien pukukoppiin tehdyistä picnic retkistä. Valloitetaan istuma- ja laskualustat eväillä niin etteivät uimasta tulleet tai uimaan menevät saa laskutilaa.

Vierailija
30/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä eväitä on hyvä olla mukana, varsinkin jos on diabetes tai muu syy, että pitäisi syödä säännöllisesti. Tosin voisi katsoa mitä ottaa mukaan, vanukas pikku lapselle on varmasti aika sotkuista syömistä ja ei edes mitään terveellistä, banaani, välipalakeksit yms. ovat helppoja eväitä.

Säännöllisesti voi syödä, vaikka ei siellä pukkarissa söisikään.

Vierailija
31/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyörit genitaalit paljaana siellä pukuhuoneessa? Etkö osaa kuivata ja pukea? Tuollainen pyöriminen vasta tilaa vie.

Vierailija
32/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikki ei tule sinne uimaan suoraan kotoa tai ole menossa suoraan kotiin sieltä. Tai sitten matka kodin ja uimahallin välillä saattaa olla pitkähkö. Muiden huomiotta jättäminen ja tilan valtaaminen on epäkohteliasta oli syy mikä tahansa mutta en ymmärrä miten ketään voi häiritä se, että joku syö eväitä pukuhuoneessa. Kyllä itselläkin on pakko olla vähintään vesipullo mukana koska uidessa kuivuu ja jos olen menossa suoraan töihin uimasta niin monesti on evästäkin. 

Vaihda sinä ap vaan uikkarisi siellä äläkä kyttää muiden tekemisiä niin mekin syödään vaan eväitämme eikä ihmetellä että mitä tuo yksi tonkii roskiksia. 

Syötkö kotonasikin pesu- vaatehuoneessa? Kokeile uimahallissa sinäkin joskus kahvilaa.

No mieltymyksensä kullakin.

Vierailija
33/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä kattaus se on jos juo vettä ja syö myslipatukan tai lapsella on pillimehu ja banaani? Taitaa sen aikuisen valittaja ihmisen persekin viedä 4 x enemmän tilaa siinä penkillä kuin banaani ja pillimehu mitkä yleensä on kyllä kädessä. 

Ap. kirjoitti jonkun varanneen neljäsosan penkeistä pukuhuoneruokailua varten. Tästähän keskustelu alkoi, eikä myslipatukasta,.

Vierailija
34/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee helposti huimaava olo uimahallissa, siksi ymmärrän pikkusyömiset ja juomiset siellä. Mutta ei sinne nt minkään pitsalaatikon kanssa tarvitse tulla.

Vierailija
35/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista että ap kyttää roskiksetkin. En ole ikinä uimahallissa nähnyt mitään koko penkin valloittavaa syöminkiä. Olen kyllä nähnyt monen mummon levittävän puoli omaisuutta siihen penkillä ja homma hoituu tuskallisen hitaasti. Mutta olen sitten itse mennyt sivummalle pukemaan sillä ei minunkaan tarvitse koko aikaa seistä/istua just siinä oman kaapin edessä. En jaksa ressata tai valittaa kaikesta. No minulla onkin ihan onnellinen oma elämä ettei tarvitse muita kytätä ja vahtia.

Vierailija
36/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama jos joku siellä syö kunhan ei vie sitä vähäistäkin penkkitilaa jota ainakin meidän kylän uimahallissa on muutenkin tosi vähän. Märkä uimapuku antaa yleensä hyvin tilaa :D Ja jos asiasta tulee ongelmia, en epäröisi kannella henkilökunnalle. Pukuhuoneet on kuitenkin ensisijaisesti pukemista varten ja eväät voi syödä muuallakin. Itse en ihan ymmärrä syömistä pukuhuoneessa siinäkään mielessä että se on uintiajasta pois. Meillä yhdellä maksulla saa olla 1,5 tuntia sisältäen kaiken uimisen, saunomisen, pesemisen, pukemisen ja evästelyn. En itse käyttäisi aikaa syömiseen. Mennään ja tullaan portin kautta niin ajan ylitys kyllä huomataan.

Vierailija
37/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Saako kahvilassa syödä omia eväitä? Kahvila on maksaville asiakkaille.

Vierailija
38/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista että ap kyttää roskiksetkin. En ole ikinä uimahallissa nähnyt mitään koko penkin valloittavaa syöminkiä. Olen kyllä nähnyt monen mummon levittävän puoli omaisuutta siihen penkillä ja homma hoituu tuskallisen hitaasti. Mutta olen sitten itse mennyt sivummalle pukemaan sillä ei minunkaan tarvitse koko aikaa seistä/istua just siinä oman kaapin edessä. En jaksa ressata tai valittaa kaikesta. No minulla onkin ihan onnellinen oma elämä ettei tarvitse muita kytätä ja vahtia.

Roskiset on tultu vilkaistua, kun hiustenharjaamisen jälkeen heitän harjaan irronneet hiukset roskiin.

Vierailija
39/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaikea ymmärtää että kahvilassa ei voi syödä omia eväitä!

Ja joka käpykylän uimahallissa tuskin on kahvilaa.

Jos yksi törppö kerran valtasi penkin eväillään niin voi voi. Sille törpölle sanotaan että tiivistä että muutkin mahtuu ja niin monta kertaa että ymmärtää. Muut normaalisti välipalaa syövät voi sitten jättää rauhaan.

Vierailija
40/77 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimisen jälkeen on jano ja monesti nälkäkin, joten juominen ja miksei pieni välipalakin on hyvä juttu. Minusta on ihan ok syödä pukuhuoneessa pientä evästyyppistä välipalaa (isompi ruoka sitten kotona).

Pukuhuoneesssa tarvitaan huomaavaisuutta puolin ja toisin eli tottakai huolehditaan, että kaikki pääsevät omille pukukaapeilleen eli siirrytään sen verran. Uimahallin kahvioon (kuten ei mihinkään muuhunkaan kahvilaan) saa mennä syömään omia eväitä. Aulan penkit tms. on myös ihan ok välipalan syöntipaikka. Pienten lasten kanssa saa välipalalla rytmitettyä pukemista kätevästi eli lapsille vaatteet päälle ja eväät esiin ja saa itse puettua rauhassa, kun lapset syö tai toisin päin eli lapset pyyhkeen mutkaan juomaan "eväsmehunsa" ja itse saa puettu sillä aikaa ja sitten pukee lapset. 

Uimisen jälkeen on jano. Kyllä varmasti, mutta opettakaa lapsille jo pienestä pitäen, että vesi on paras janojuoma! Ei pillimehu. Eikä se pukeminen niin aikaa vievä homma ole, etteikö lapsi voisi sen aikaa odottaa, että pääsee kahvilaan tai aulaan syömään vanukkaansa pyörtymättä nälkään.

Kyllä itse asiassa parin uinnista väsyneen ja nälkäisen lapsen pukeutuminen voi olla aivan perkeleen aikaa vievä homma. Lupaan, että kaikki pääsee helpommalla jos hörpätään vettä ja haukataan banaanit alusvaatteisillaan siellä (oman) pukkarikaapin edessä. Aulatilaa ei kaikissa halleissa hirveästi ole, ja vaikka olisiki ulkovaatteissa tulee aulassa hikikiukku. Ja on helpompi pukea kaikki vaatteet kerralla siellä asiaan tarkoitetussa pukuhuoneessa, kuin kantaa uimakassit ja kolmen ihmisen ulkovaatteet käsivarrella aulaan, kaivaa sieltä kamaröykkiön keskeltä ne banaanit ja sen jälkeen aloittaa haalarirumba siinä kulkevien ihmisten tiellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi