Ei mene kirpparilla tavarat kaupaksi
Ekaa kertaa kirpparille ja laitoin vaatteille ja tavaroille maltilliset hinnat. Joissakin jopa "liian halvat". Ei saakeli, ei sieltä oo ostettu kuin 1 vaate pois kuljeksimasta! Huomasin, että kyseisellä kirpparilla oli tosipaljon hyvää tavaraa. Ehkä omani sitten hukkuu sinne paljouteen.
Kauhean duunin vain jouduin näkemään vaatteiden pesussa ja myyntikuntoon laittamisessa, kuljetuksessa ja hinnoittelussa. Ei ollut kyllä vaivan väärti.
Seuraavaksi menee suoraan lahjoitukseen ylimääräiset vaatteet/tavarat. Olen onneksi vähentänyt kulutusta, joten mietitään sitä sitten joskus viiden vuoden kuluttua. Jos nämä kirpparillaolevat tavarat ei nyt mene kaupaksi niin suoraan keräykseen menevät.
Ihan kammottavaa miten paljon nykyisin on hyväkuntoisia vaatteita maailmassa, saatikka niitä huonokuntoisia lumppuja. Älkää ostako kaupasta uutena enää, ostakaa käytettynä. Ihan pahaa tekee.
Kommentit (51)
En voi yhtyä AP:n juttuun. Meillä oli 2 viikon myyntiaika itsepalvelukirppiksellä. Myin omia vaatteitani, kenkiä, neulelankoja valmiiksi pussitettuina. Sisustusjuttuja. Mikään ei ollut merkkitavaraa. Kuitenkin siistejä, ehjiä, silitettyjä. Kävin joka toinen päivä siistimässä loosin ja toin uutta tavaraa. On tärkeä huolehtia myyntipaikan siisteydestä ja lisätä myyntiin tuotteita. Hoitamaton kirppispöytä tai loosi ei houkuttele ketään. Tienasin 420e,tästä oli vähennetty 2 viikon pöytävuokra, tarra-arkit mitä tulostutin kirpparilla, hälärit. Tämä oli joulukuussa 2019 Femmatorilla Keravalla.
Vierailija kirjoitti:
En käy koskaan itsepalvelukirppiksillä.
Hengetöntä hommaa. Ei voi tinkiä, ei jutella.
Kamat on ylihintaista epäkiinnostavaa krääsää. Yleensä likaista ja rikkinäistä
Minä taas tykkään, kun saa katsella ja harkita rauhassa, mitä ostaa. Jos haluan jutella, voin vaihtaa pari sanaa tai porista pitempään jonkun toisen asiakkaan kanssa. Täällä Jyväskylässä on pääasiassa tasokkaita kirppiksiä, lähikunnista löytyvät ne harvat tunkiokirppikset, joista saa mukaansa vain ummehtuneen hajun.
Asiakkaana olen ihmetellyt että miksi useimmat myyjät ei viitsi laittaa lappua minkä kokoisia vaatteita/kenkiä on myymässä. Menisi varmaan alle minuutti kirjoittaa lapulle että tässä on naisten vaatteet kokoa M-L ja kengät 38-39, ja lasten vaatteet noin 8-10 vuotiaalle.
Asiakkaan kannalta paljon helpompi alkaa katsomaan että onko mitään kiinnostavaa jos tietää että koko on todennäköisesti suunnilleen sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Sisustusesineet myi ihmeen hyvin, luulisi että niitä on jo kaikilla ihan tarpeeksi.
Lamput: remontissa meille laitettiin kattoon ledit ja kaikki roikuvat lamput jäi tarpeettomiksi. Kaikki meni kaupaksi.
Lasten tämän kauden vaatteet: fleecet, lenkkarit, takit, villasukat, ulkoiluhousut.
Käsilaukut.
Lelut: legot, My Little Ponyt, Littlest Pet Shopit... pussitin niitä 3€/pussi, ne meni nopsasti.
Sen sijaan minun vaatteet ei oikein myyneet. Hintaa 1-2€, siistejä, vähänkäytettyjä. Ehkä koko oli väärä?
Myöskään verhot ja päiväpeitot ei menneet.
Sama kokemus, lelut ja sisustuskrääsä kuten maljakot, kukkaruukut, kynttilänjalat ja valaisimet menee hyvin, omat vaatteet ja verhot ei sitten millään. Yllättävän hyvin menee myös lastenkirjat, joku sentään lukeekin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain viiden päivän kirpparipöydästä 150 e voittoa. Lähes kaikki 0,50-2 e tuotteita. Viereisessä pöydässä eräs nainen sai kantaa lähes kaiken kotiin. Päivitteli, miten nykyään ei mene vaatteet kaupaksi. Katsoin hänen hintojaan ja esim H&M lasten kesämekot, jotka maksavat uutena 4,90 e, oli hinnoitellut 3,50 e. Mitä ihmettä! Itsellä noita samoja mekkoja meni 10 kpl hetkessä, kunkin hinta 1 e. Vaatteet menee kyllä hyvin kaupaksi, etenkin lastenvaatteet. Hinta ja kunto tottakai ratkaisee!
Oletko laskenut, paljonko noista vaatteista olet alunperin maksanut? Mikä on voitto?
Voitto on myynti miinus pöytävuokra. Ei alkuperäisillä hinnoilla ole merkitystä ”voiton” kannalta, koska ei niitä ole bisnesmielessä ostettu vaan omaan käyttöön. Verrata voi siihen että vie ilmaiseksi kierrätykseen, jolloin ei saa mitään tai sitten myy ja saa rahaa.
Itse ostan lastenvaatteita. Siistejä, ehjiä ja ajanmukaisia. Tai valkoisia vauvanvaatteita, niitä tosin harvoin löytää. Valkoiset vauvanvaatteet kun sopii unisex. Molemmat tyttöni tykkäävät valkoisista. Niihin voi yhdistää mitä vaan mieleistä. Vaikka kierrätystä suositaankin on joutunut ostamaan paljon uutena. Niin huonokuntoisia tuodaan myyntiin ettei itse ilkeisi. Sama on fb marketplace. Todella kuraa myydään hirveällä hinnalla. Varsinkin jos merkki on Newbie. Hyvin usein käytetyn hintanon ollut enemmän kuin kaupan hinta. Olen tietoinen siitä että halutaan joku tietty kukkakuosi. Newbiet on myös kirppiksillä hinnoteltu niin että olkoot ja jääkööt, väärin pestyjä pesuaineille haisevia, pitsit rytyssä. Pesty ja kuivattu pilalle. Pitsin paikka ei ole kuivusrumpu ja täysin kuivaksi asetus. Pitsi paakkuuntuu ruttuun.
Siis:
Sinä olet myymässä vanhoja
Olet ostamassa itse itsellesi uusia
Sanot muille: Ostakaa vanhoja
Että sinä saat myytyä vanhasi ja ostettua uusia
Kaksoinaismoralismin huippu
Mikset itse käytä niitä vanhojasi loppuun, jos kerran suosittelet muita käyttämään vanhoja ?
Zincc
Itsellä kävi kauppa hyvin. Tytöt ovat siirtyneet aikuisten vaatteisiin, joten möin pois kaikki loput 140-150 cm vaatteet Ja pieneksi jääneet kengät. Leluja (esim. Schleich-hevosia). Adidaksen yms. hupparit menivät heti 15 eurolla, muuten möin aikuisten vaatteet 2€/kpl ja 2/3 meni kaupaksi. Mies vei myyntiin levyjä, niillekin löytyi ostajia aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain viiden päivän kirpparipöydästä 150 e voittoa. Lähes kaikki 0,50-2 e tuotteita. Viereisessä pöydässä eräs nainen sai kantaa lähes kaiken kotiin. Päivitteli, miten nykyään ei mene vaatteet kaupaksi. Katsoin hänen hintojaan ja esim H&M lasten kesämekot, jotka maksavat uutena 4,90 e, oli hinnoitellut 3,50 e. Mitä ihmettä! Itsellä noita samoja mekkoja meni 10 kpl hetkessä, kunkin hinta 1 e. Vaatteet menee kyllä hyvin kaupaksi, etenkin lastenvaatteet. Hinta ja kunto tottakai ratkaisee!
Oletko laskenut, paljonko noista vaatteista olet alunperin maksanut? Mikä on voitto?
En osta mitään miettien että jälleen myyn. Kummallinen ajatustapa. Ostan tarpeeseen, käyttöön tai sisustaen kotia. Välillä tyyli muuttuu tai värimaailma, silloin laitan kiertoon. Jos en saa myydyksi kysyn tutuilta, onko jollain kiinnostusta, jos näistä sitten jää jotain kannan UFF laatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa lastenvaatteista oli uusia, osa käytettynä ostettu. Kirpparin idea on nimenomaan se, että kierrätetään ja tehdään löytöjä. Ja jos tosiaan laitan sen 4,90 e mekon hinnaksi kirpparilla 2-3,50 e, niin ei tietenkään tule menemään. Lopuksi joutuisin lahjoittamaan vaatteet keräykseen. Eikö siis parempi myydä se 1 e ja joku saa haluamansa vaatteen halvalla lapselleen. Ei kaikessa voi ajatella voittoa.