Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei mene kirpparilla tavarat kaupaksi

Vierailija
17.10.2018 |

Ekaa kertaa kirpparille ja laitoin vaatteille ja tavaroille maltilliset hinnat. Joissakin jopa "liian halvat". Ei saakeli, ei sieltä oo ostettu kuin 1 vaate pois kuljeksimasta! Huomasin, että kyseisellä kirpparilla oli tosipaljon hyvää tavaraa. Ehkä omani sitten hukkuu sinne paljouteen.

Kauhean duunin vain jouduin näkemään vaatteiden pesussa ja myyntikuntoon laittamisessa, kuljetuksessa ja hinnoittelussa. Ei ollut kyllä vaivan väärti.

Seuraavaksi menee suoraan lahjoitukseen ylimääräiset vaatteet/tavarat. Olen onneksi vähentänyt kulutusta, joten mietitään sitä sitten joskus viiden vuoden kuluttua. Jos nämä kirpparillaolevat tavarat ei nyt mene kaupaksi niin suoraan keräykseen menevät.

Ihan kammottavaa miten paljon nykyisin on hyväkuntoisia vaatteita maailmassa, saatikka niitä huonokuntoisia lumppuja. Älkää ostako kaupasta uutena enää, ostakaa käytettynä. Ihan pahaa tekee.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös vaatteiden koko on naisten vaatteissa todella ratkaiseva tekijä! Itselläni se ongelma että vaatteeni ovat niin pienikokoisia etteivät ne monelle mahdu, esim. koon 32 housut ovat todella haastava saada kaupaksi. Olivat siistejä ja nykyaikaisia vaatteita, hintaa max pari euroa, mutta kirppareilla taitaa parhaiten mennä ihan perus S-L koot. Viisikymppisen äitini vaatteet (s-koko) menivät paremmin kaupaksi kuin omani (xs) vaikka omani olivatkin nykyaikaisempia ja nykymuodin mukaisia. Tuntuu myös ettei ne oman ikäiseni (+-25) enää tyydy ihan perusvaatteisiin kirppiksillä, vaan etsivät merkkituotteita tai sitten jotain priimakuntoista retroa tms. 

Tämä kokemus siis Kuopiossa. Pari vuotta sitten vielä meni todella hyvin vaatteet kaupaksi! Viikossa sai useita satoja ihan jollain peruslindex/ginatricot hyväkuntoisilla kamoilla.

Vierailija
22/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn kirpparilla aina halvalla, koska en itsekään ole valmis maksamaan kirppitavarasta paljoa. Silti käy siistit, vähän käytetyt vaatteet huonosti kaupan. Lisäksi jotain tavaraa aina häviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Juuri tyhjennettiin kirppis pöytä. Kahden viikon myynti noin 350€. Paljon rahaa sekin on, mutta aiemmin samassa ajassa vastaavasta tavarasta saanut puolet enemmän. Olen hinnoitellut ihan samaan tapaan mutta nyt vaan meni vähemmän kaupaksi. Nykyään saa jo niin halvalla vaatteita ja kodintavaraa kaupoista ettei käytetty enää oikein kelpaa vaikka kuinka hyväkuntoista olisi.

Vierailija
24/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä myynti on kiinni myös paikasta. Olen ainakin itse huomannut, että tietyt pöydät myyvät paremmin ja liian suurella kirppiksellä ei monikaan viitsi käydä läpi kaikkia pöytiä. Paras myynti on keskisuurella kirpparilla ja sielläkin jos on saanut pöydän hyvältä paikalta.

Vierailija
25/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteissa ei merkkaa pelkästään vaatteen laatu ja kunto sekä hinta vaan yksinkertaisesti kirpparilla näkee paljon sellasia vaatteita, jotka on suoraan jostain 2005-2011 väliltä. Ei kukaan pukeudu enää siihen tyyliin. Kyllä ihmiset katselee kirpparilta vaatteita, jotka on joko hyvinkin ajattomia tai ajankohtaan/omaan tyyliin/muotiin sopivia. Myös useilla ongelmana on tuotteiden esillepano, koska jos kirpparipöytä on ihan täynnä niin ei sitä jaksa sieltä mitään bongailla tai ruveta kaivelemaan. Yksinkertaisella ja siistillä pöydällä, jonne vie tarvittaessa aina lisää tavaraa, on tullut hyvin kauppaa.

Tuo aikaraja on omaa kuvitelmaasi.

2000+-ikäisten vaatteiden todellinen ongelma on huono laatu. Se on ihan sama onko se rätti noudettu kaupasta 2004, 2007 vai 2012.

Viimeksi kunnollisia vaatteita ja materiaaleja on tehty 1990-luvulla.

Vierailija
26/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjontaa on liikaa, Hyväkuntoiset isot vaatteet, sekä naisten että miesten, tuntuu menevän, mutta muuta ihan satunnaisesti. Muovilelut menee hyvin, pehmoleluja menee jonkin verran. Astioita menee välillä. Mutta pelkkiä naisten vaatteita on turha lähteä myymään, niitä on liikaa. Ei ihmiset osta määräänsä enempää edes kirppareilta ja sieltä tullaankin enemmän hakemaan tarpeeseen kuin heräteostoja. 

Vierailija
27/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan kirppikseltä naistenlehtiä max 0,50 e, kirjoja max 2 e, Iittalaa jos on halpaa.

Vierailija
28/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn:

Paljonko olisitte valmiita maksamaan klassisista hyväkuntoisista aikuisten merkkivaatteista? Tyyliin Peakin villakangastakista tai Fjällrävenin parkatakista?

Hyväkuntoisista (ei nyppyjä ja kulumaa villakangastakissa) korkeintaan 20e, parkasta 15e tai alle. Nuo ovat keskiluokan merkkejä, eivät mitään parempaa laatua välttämättä. Ei pelkällä merkillä voi myydä.

Vierailija
29/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn:

Paljonko olisitte valmiita maksamaan klassisista hyväkuntoisista aikuisten merkkivaatteista? Tyyliin Peakin villakangastakista tai Fjällrävenin parkatakista?

Oletuksella että ovat hyväkuntoisia ja uudehkoa mallistoa: 40-50 e.

Vierailija
30/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn:

Fjälräven on vähän kaksipiippuinen juttu, koska tosi kovia hintoja sekä uutena että käytettynä. Itse ostaisin maks. 30€, koska ei ole tyyliäni. Siskoni etsii tällähetkellä fjälrävenin sopuhintaista takkia ja uskon, että jos takki olisi hyväkuntoinen, hän saattaisi maksaa siitä jopa 80€ Peakin villakangastakista maksaisin sen 30€ maks.

Vierailija
31/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli kerran myymässä kirpparilla. Se pöytä makso erikseen et sai myydä kamansa, niin lopputulos oli miinus 14 eur. Eihän siinä voinu kun nauraa. Se kiikuttaa Uffelle suoraan nykyään.

Vierailija
32/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vielä ole löytänyt kirpparilta juuri mitään tarpeellista. Joskus tulee ostettua halvalla esim. kirjoja. Mutta vaatteita ja kenkiä en yleensä kirpparilta löydä.

Eikä kukaan yleensä osta niitä tavaroita, joita itse siellä kauppaan.

Ehkä en vaan ole kirppari-ihminen.

Vierailija
33/51 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en vielä ole löytänyt kirpparilta juuri mitään tarpeellista. Joskus tulee ostettua halvalla esim. kirjoja. .

Tämä on muuten nyt uusi ilmiö. Kirjoja tuntuu menevän paljon, ihan kaikenlaisia kirjoja, kun hinta on kohdallaan. Dekkareita, romaaneja, sarjakuvia, lasten kirjoja, nuorten kirjoja, tietokirjoja. Näin loma-aikaan varsinkin kijorja menee ja yllätyin myös, kun kesälomalla meni paljon kirjoja. Muutama vuosi sitten kirjat ei menneet ei sitten yhtään, paitsi suosituimmat lastenkirjat. Ihmiset on selvästi alkaneet lukea taas. 

Vierailija
34/51 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
35/51 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omista vaatteista menee parhaiten kaupaksi siistit, uudenveroiset mekot ja tunikat. Perus kauluspaidat, lyhyet paidat yms jää myymättä, samoin usein myös hienommat juhlamekot.

Housuja ei kukaan jaksa sovitella kirpparilla ja hameet ei ole oikein olleet muodissa. Merkkilaukut menee ihan kivasti, kenkiä, koruja ja muita asusteita on vaikea saada kaupaksi.

Hinta vaatteissa max 5€, merkkilaukuista voi ehkä pyytää 10-15€, jos on hyvä kuntoinen ja ajanmukainen. Takit on menneet myös hyvin 5€ hintaan, jos myy oikeaan aikaan. Merkkitakeista, esim joutsenen untuvasta olen saanut 15€.

Kirpparihintoja ei kannata verrata mihinkään fb-kirppis tai antikvariaattihintoihin!

Miksi myyt näitä? Uudenveroisia ja siistikuntoisia? Käytä tuotteet itse elinkaarensa loppuun ja maailma kiittää.

Tai älä ainakaan osta uusia tilalle. Täälläkin monesti lukenut perustelut kalliille merkkilaukuille: laadukkaita ja ajattomia, voi jättää jälkipolville perinnöksi.

Vierailija
36/51 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole toiminut myyjänä, mutta asiakkaana maksan vaatteesta enintään euron. Vaatteesta kuin vaatteesta, on se sitten naisten tai lasten ja merkkiä tai ei. Tai no, jostain hyvin harvasta juhlamekosta olen kyllä maksanut 2 e, mutta yleensä tosiaan pysyttelen max 1 e linjalla. Ei ole akuuttia tarvetta mistän vaatteesta yleensä koskaan, joten ostan vain hyvät tarjoukset, hyvää edullisella hinnalla. Miksi ostaisin kalliimmalla? On kokemusta siitä, kun tahroja ei saa pois, tai kun vaate repeää käytössä tai neppari lähtee tai turkiskuoriaiset ovat tehneet reikiä. En halua laittaa vaatteisiin suuria summia.

Vierailija
37/51 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli just 2 viikkoa pöytä, sain 390 € rahaa.

Kaupaksi meni: miesten kengät ja takit, kaikki hyväkuntoisia ja vähänkäytettyjä, ei vanhanaikaisia vaan mieheni, joka laihtui vuodessa 25 kg. Kengät oli sellaisia, joista ei vaan pitänyt, pari kertaa käytettyjä.

Sisustusesineet myi ihmeen hyvin, luulisi että niitä on jo kaikilla ihan tarpeeksi.

Lamput: remontissa meille laitettiin kattoon ledit ja kaikki roikuvat lamput jäi tarpeettomiksi. Kaikki meni kaupaksi.

Lasten tämän kauden vaatteet: fleecet, lenkkarit, takit, villasukat, ulkoiluhousut.

Käsilaukut.

Lelut: legot, My Little Ponyt, Littlest Pet Shopit... pussitin niitä 3€/pussi, ne meni nopsasti.

Sen sijaan minun vaatteet ei oikein myyneet. Hintaa 1-2€, siistejä, vähänkäytettyjä. Ehkä koko oli väärä?

Myöskään verhot ja päiväpeitot ei menneet.

Miesten vaatteet meneekin hyvin kaupaksi koska niitä on niin vähän myynnissä. Itsekin ostaisin mielelläni enemmän pukuja, muuta vähän parempaa pukinetta tms halvalla, mutta kun ei juuri koskaan löydy. 

- miesoletettu

Vierailija
38/51 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain viiden päivän kirpparipöydästä 150 e voittoa. Lähes kaikki 0,50-2 e tuotteita. Viereisessä pöydässä eräs nainen sai kantaa lähes kaiken kotiin. Päivitteli, miten nykyään ei mene vaatteet kaupaksi. Katsoin hänen hintojaan ja esim H&M lasten kesämekot, jotka maksavat uutena 4,90 e, oli hinnoitellut 3,50 e. Mitä ihmettä! Itsellä noita samoja mekkoja meni 10 kpl hetkessä, kunkin hinta 1 e. Vaatteet menee kyllä hyvin kaupaksi, etenkin lastenvaatteet. Hinta ja kunto tottakai ratkaisee!

Vierailija
39/51 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy koskaan itsepalvelukirppiksillä.

Hengetöntä hommaa. Ei voi tinkiä, ei jutella.

Kamat on ylihintaista epäkiinnostavaa krääsää. Yleensä likaista ja rikkinäistä

Vierailija
40/51 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut rahaa ostaa alunperinkään kalliita vaatteita itselle eikä lapselle, joten en edes yritä kirpparilla myydä. Vien keräykseen. En pidä voittona sitä, että jos on käyttänyt uutena ostettuihin tavaroihin esim.500 e ja saisin niistä 300e ja siitä pois pöytävuokra, vaatteiden pesu ja kuivatus, silitys, autolla paikalle vienti, järjestely ja ylimääräisten poisvienti! Torissa myyn isompia tavaroita halvalla niitäkin ja periaate on ainoastaan, että saa pois nurkista, kun on vähän säilytystilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän