Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 16-vuotias ja mulle määrättiin ketipinor

Vierailija
17.10.2018 |

Luin ettei sitä saisi antaa alle 18-vuotiaille. Voiko siitä olla jotain haittaa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, yhtäkään pilleriä et ota. Ensinnäkin, tuo annostus on aivan liian suuri. Toisekseen, ketipinoria ei ole tarkoitettu kuvaamiesi oireiden hoitoon. Kolmanneksi, tuolla annoksella kun syöt ketipinoria, olet viiden vuoden päästä lihonut 30kg ja olet täysin kyvytön normaaliin elämää. Vaadi toinen lääkäri, jos eivät sinua usko käske vanhempiasi vaatimaan.

Jatkan vielä. Ketipinoria siis käytetään kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon, mutta muiden kuvaamiesi oireiden yhteydessä epäilen mielialasi vaihtelujen johtuvan muista syistä (voisit toki hieman avata, että millä frekvenssillä mielialasi vaihtelevat ja kuinka voimakkaasti). Antamiesi tietojen perusteella epäilisin ahdistuneisuushäiriötä. Näin suppeilla tiedoilla toki edes arvion antaminen on hyvin vaikeaa. Painotan kuitenkin sitä, että on hoitavalta lääkäriltäsi täysin edesvastuutonta määrätä ikäisellesi ihmiselle neurologiseen kehitykseen niin voimakkaasti vaikuttavaa lääkettä, mitä Ketipinor on.

Vierailija
42/44 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska lääke tosiaan tekeee zompiksi ja lisäksi aiheutti itellä sydämemmen rytmihäiriötä. Ketipinor on antipsykootti ja sen käyttötarkoitus on skitsofreniaan lähinnä ja silti lääkärit määrää tuota myrkkyä ahdistukseen, unettomuuteen ynnämuuhun vaikka bentsot olisi paljon vähä haittasempia lääkkeitä ja toimivimpia. Itse suosittelen pysymään kuitenkin kaikista lääkkeistä erossa ja polttamaan kannabista. Siitä ollu apua ahdistukseen ja unettomuuteen paljon enemmän kuin yhdestäkään lääkkeestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä oireita sulla on?

Voi p*ska. Vastasin tähän äsken pitkästi, mutta ei anna lähettää. Lyhyemmin sitten: masennusta, ahdistusta, epätodellisuuden tunnetta, pelkotiloja (=joku tekee mulle pahaa, ei tosin ole ollut vähään aikaan), suurta mielialojen vaihtelua. En ole kuitenkaan psykoottinen.

Ap

Söin tismalleen samaa lääkettä tismalleen samoihin ongelmiin (sekä unettomuuteen) noin kolmen vuoden ajan. Toimi hyvin, tasoitti pahimpia kuoppia ja neutralisoi mielialaa, pelot hävisivät pikkuhiljaa ja sain nukuttua. Nyt olen ollut ilman lääkitystä neljä vuotta. Ainakin itse olin tyytyväinen päästessäni noista ikävistä tuntemuksista eroon.

Ei kannata pelätä muiden kokemuksia vaan miettiä, miltä lääke sinusta jonkin ajan kokeilun jälkeen tuntuu. Joskus joutuu kokeilemaan useamman pillerin, ennen kuin sopiva löytyy.

Vierailija
44/44 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankauta, määrättiin! Ala opettelee vastustamaan sitä mitä määrätään! Vattu niitä ei ole pakko ottaa. Mitä lampaita ootte? Mene ulkoilemaan luontoon! Lue ja kuuntele musaa, hanki lemmikki ja ystävä, rakastettu sekä rakkautta. Itke ja ulise, naura sekä iloitse. Hiiteen mömmöt!