mikä ihmeen tauti mua vaivaa?
Eilen illalla iski pahoinvointi ihan yht'äkkiä ja oksensin yön aikana 7 kertaa. Nyt on enää vain pahoinvointia ja vilu (ei kuumetta). Ja ihan järkyttävä päänsärky, lihakset jumissa, särkylääkkeistä ei apua.
Niska-hartiaseutu on muutenkin ollut viime aikoina taas kipeä, mies hieroi eilen ja tuntuu että nyt jumit on vielä pahemmat.
Nyt kaikki av-diagnoosit kehiin! Todennäköisesti kuolen, sitä ainakin tässä alkaa toivomaan.
Kommentit (7)
Tottakai sä kuolet! Mutta kukaan ei tiedä, milloin on se elokuun viimeinen päivä.
Vatsatauti. Tarttuu vaikka ostoskärryjen kahvasta tai maksupäätteeltä erityisen herkästi. Noroviruksessa oksennetaan just puolen tunnin välein puol vuorokautta. Kai siinä menee niskatki jumiin, kun jännittää niitä oksentaessa
olisko noro-virus tai ruokamyrkytys?
Geomagneettinen myrsky ja aurinkomyrskyt vaikuttaa joihinkin ihmisiin näin. Voi liittyä myös serotoniinitasojen muutoksia, unohtelua, ärtyneisyyttä, univaikeuksia tai uneliaisuutta
Tekisi mieli olla muiden kanssa samaa mieltä, mutta oman kokemukseni mukaan terveydenhuolto tarttuu aika herkästi tuohon kuume+päänsärky+niskajumi-yhdistelmään. Se kun voi liittyä kai myös aivokalvontulehdukseen... Multa ainakin vastaavassa tilanteessa kysyttiin tosi huolellisesti niskajumin laatua, koska aivokalvontulehduksen niskajäykkyys on kai kuitenkin eri asia kuin normi lihasjumi. (Ei ollut aivokalvontulehdusta mulla. Oli alkava vesirokko, joka ainakin aikuisella saattaa tehdä muut oireet ennen näppylöitä.) Joten varmaan kannattaisi vähintäänkin soitella sinne paikalliseen terveysneuvontaan, vaikka toki nuo oireesi voivat selittyä ihan tavallisella mahataudillakin.
Ruokamyrkytystä mietin itsekin. Vatsatautia ei ole tainnut lapsuuden jälkeen olla, silloin muistan sen kestäneen pidempään (ei sillä että toivoisin oksentelevani edelleen! Käsidesiå käytän vähän joka välissä mutta kyllähän nuo taudit silti tarttuu.
Aivokalvontulehdus kai vaatisi sen kuumeen ja sitä ei ole.
Oon ihan hullun puhelukammoinen niin en uskalla soittaa mihinkään 😂 Mutta täytyy toivoa että huomenna olo olisi sitten jo parempi, pakko mennä kouluun nimittäin.
Joku ruokamyrkytys?