Järkytyin pankin kysymyksistä
Onhan pankki jo vuosia vaatinut omien rahojeni käteisnostoista selvityksiä sekä jos siirrän ulkomaiselle pankkitilille (kun asun ulkomailla) rahaa niin vaativat selvityksiä. Ihan sairasta kyttäämistä. Tänään soittivat taas DanskeBankista kun en ole vastannut uteluihin, tämä on vuoden sisällä jo kolmas. Kirjauduin verkkopankkiin niin kysyvät perus uteluiden lisäksi että kun olen myynyt Suomen kiinteistöni niin mitä omistan nyt täällä ulkomailla! Mitä helkuttia se heille kuuluu?! Minulla ei ole senttiäkään lainaa, ei euroakaan ulosotossa ja käytän tätä Suomen pankkia vähän mutta kyllä kyttäävät kovasti. Ei mitään mikä oikeuttaisi tuohon niskassa huohottamiseen. Ihan järkyttävää. Pakko vaan lakkauttaa tili siellä. Täällä ulkomailla pankki ei vielä kyttää.
Kommentit (74)
Pankki ei tee mitään kun ilmoitan että vanhuksen rahat viedään tililtä.
No kaikki vietiin mitä oli ennen kun edunvalvoja tuli.
Ei edes rikosilmoitukset auttaneet.
Vanhuksella alzheimer.
En avaa tilannetta tarkemmin mutta poliisia en auta enää koskaan enkä pankkia kumarra.
Vierailija kirjoitti:
Pankki ei tee mitään kun ilmoitan että vanhuksen rahat viedään tililtä.
No kaikki vietiin mitä oli ennen kun edunvalvoja tuli.
Ei edes rikosilmoitukset auttaneet.
Vanhuksella alzheimer.
En avaa tilannetta tarkemmin mutta poliisia en auta enää koskaan enkä pankkia kumarra.
Ja kun se rahojen viejäkin oli tiedossa.
Ja joo pankki ei saa kertoa mitään, en tiennyt että kortissa oli credit puolikin eli pakkasille mentiin myös.
kyllä vtutti kirjoitti:
Nordeallakin oli tämmönen kysely verkkopankissa. Ilman niiden täyttöä ei päässyt tilille maksamaan laskuja tai katsomaan edes tiliä.
Sama aikoinaan OP:ssa. Sama tunnereaktio heräsi mullakin.
eli sinä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä vtutti kirjoitti:
Nordeallakin oli tämmönen kysely verkkopankissa. Ilman niiden täyttöä ei päässyt tilille maksamaan laskuja tai katsomaan edes tiliä.
Joo, Amerikan kansalaisuutta jankutettiin monessa kohdassa. Ja taas kuluu aikaa, kun ne käy läpi ihmisten vastaukset, asiakaspalveluun sitä aikaa ei ole ollut vuosikausiin enää.
Tämä on nyt taas ilmeisesti niitä asioita, joissa joillekin on vaikea hahmottaa, että pankit eivät kysele näitä omasta tahdostaan, kun eivät parempaakaan tekemistä keksi. Eivätkä kiusatakseen asiakkaita tai hankaloittaakseen ihmisten elämää. Viranomaistahot velvoittavat pankit tekemään tietyissä tilanteissa selvityksiä ihmisten rahansiirroista. Jos näitä selvityksiä ei tehdä, on pankki pulassa. Varmasti pankitkin mieluummiin käyttäisivät työntekijöidensä aikaa johonkin tuottoisaan toimintaan, jos saisivat valita.
Jos sinulla ei ole mitään salattavaa, vastaa niihin pahuksen kysymyksiin. Muussa tapauksessa tuhlaat omaa ja pankin henkilökunan aikaa, hankaloitat kaikkien elämää ja viet ne viimeisetkin minuutit, joita siihen asiakaspalveluun olisi käytettävissä, kun joutuvat samaa asiaa taas yhdeltä jäärältä kymmeneen kertaan kysymään.
Näemmä pankin johtoporukka tännekin eksynyt kyttäämään. ;D
Faktoissa on se kiva puoli, että ne eivät ole riippuvaisia siitä kuka ne lausuu.
Vierailija kirjoitti:
Noudata vaan lakia niinkuin kaikki muutkin tässä !
Niin ap teki eli lopetti tilin!
Vierailija kirjoitti:
Haha Danske Bank! Pankki joka itse pesi rahaa 200 miljardin euron edestä! Kyttäisivät itseään ensin!
Kyseinen pankki kusettaa muuteenkin. Lopetin tilin aikoinaan. Postissa tuli kirje, että teille maksetaan tilille jäänyt rahasumma yms. tänä ja tuona päivänä. No, eipä ole rahoja näkynyt :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vastaat, että mitä se teille kuuluu. Mitä he siihen?
Mä tein näin. Vastasin että en aio oikeastivastata tällaisiin kysymyksiin. Sanoivat että pakko on vastata, se kuuluu heidän saada tietää. Sanoin että herrat on hyvät ja menee katselemaan ne mun tilitiedot ihan itse.
Mitään ei tapahtunut tämän jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha Danske Bank! Pankki joka itse pesi rahaa 200 miljardin euron edestä! Kyttäisivät itseään ensin!
Kyseinen pankki kusettaa muuteenkin. Lopetin tilin aikoinaan. Postissa tuli kirje, että teille maksetaan tilille jäänyt rahasumma yms. tänä ja tuona päivänä. No, eipä ole rahoja näkynyt :D
":D".
Hyi että mikä nössö. Olisit vaivautunut paikan päälle hoitamaan siirron.
Vuosia sitten eräs läheisiini kuuluva suurehko osakkeenomistaja oli hyvinkin perillä pankkiasioistani, vaikka ei ole pankissa töissä. Jos henkilö ei olisi itselleni niin tärkeä, olisin tehnyt rikosilmoituksen.
Ihme kun ei ole vielä poistettu tätä aloitusta. Ei varmasti montaa päivää vanhene.
Meidän perheen opiskelijoillekin tuli tuollainen kysely. Tulot tasan opintoraha Kelalta. Se näkyy siellä pankissa.
Herrat kyllä saavat siirrellä varojaan Cayman-saarille ja kukaan ei puutu asiaan mutta maan köyhiä on aikaa pitää silmällä.
Pankeille kannattaa vastata geneerisiä ympäripyöreyksiä joissa ei sano oikein mitään. Jos kysyvät netissä niin esittää vastauksena tarkentavia kysymyksiä niihin kysymyksiin joihin ei halua vastata. Luultavasti kukaan ei ikinä palaa asiaan.
Näin sinä säästyt kertomasta pankille sille kuulumattomia asioita ja pankki voi näyttää tehneensä pankkilain mukaista utelua. Kaikki voittavat.
Syy siihen miksi kysytään eikä katsota tilitietoja on se, että toteutunutta rahaliikennettä verrataan siihen ennusteeseen, minkä asiakas on kertonut. Jos poikkeaa, selvitetään miksi. Ei ole tämän vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten eräs läheisiini kuuluva suurehko osakkeenomistaja oli hyvinkin perillä pankkiasioistani, vaikka ei ole pankissa töissä. Jos henkilö ei olisi itselleni niin tärkeä, olisin tehnyt rikosilmoituksen.
En usko hetkeäkään. Anna kun arvaan, varmaan vielä Danske kyseessä kun tuntuu olevan niin pinnalla kyseisen lafkan dissaus :D
Elämme antikristuksen aikaa kirjoitti:
Onhan pankki jo vuosia vaatinut omien rahojeni käteisnostoista selvityksiä sekä jos siirrän ulkomaiselle pankkitilille (kun asun ulkomailla) rahaa niin vaativat selvityksiä. Ihan sairasta kyttäämistä. Tänään soittivat taas DanskeBankista kun en ole vastannut uteluihin, tämä on vuoden sisällä jo kolmas. Kirjauduin verkkopankkiin niin kysyvät perus uteluiden lisäksi että kun olen myynyt Suomen kiinteistöni niin mitä omistan nyt täällä ulkomailla! Mitä helkuttia se heille kuuluu?! Minulla ei ole senttiäkään lainaa, ei euroakaan ulosotossa ja käytän tätä Suomen pankkia vähän mutta kyllä kyttäävät kovasti. Ei mitään mikä oikeuttaisi tuohon niskassa huohottamiseen. Ihan järkyttävää. Pakko vaan lakkauttaa tili siellä. Täällä ulkomailla pankki ei vielä kyttää.
Itsehän odottelen luvattua soittoa Danskelta asuntolaina-asioista mutta näemmä heille on ollut tänään tärkeämpää kyylätä muiden ihmisten rahankäyttöä...
Ei ole näkynyt mobiiliappsissa tuota kyselyä, vai johtuuko siitä, ettei ole mitään palkkaa tms toistuvaa tuohon tilille, vain omia siirtoja.
Onko jollain tullut mob.sovellukseen tuo kysely myös?
Vai verkkopankin puolelle ainoastaan.
Danske on just nyt niin ison rahanpesuskandaalin keskellä että ne on varmaan ihan ylivarovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole näkynyt mobiiliappsissa tuota kyselyä, vai johtuuko siitä, ettei ole mitään palkkaa tms toistuvaa tuohon tilille, vain omia siirtoja.
Onko jollain tullut mob.sovellukseen tuo kysely myös?
Vai verkkopankin puolelle ainoastaan.
Mobiilia käytin itse pelkästään.
Tili suljettu ja asiakkuus lopetettu. Kylläpä helpotti :D