Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Miksi jotkut suuttuvat, kun sanoo, ettei halua saada omia lapsia? đŸ™„đŸ˜·

Vierailija
15.12.2025 |

Siis oikeasti, mistÀ se viha kumpuaa? Onko se kateus vai mikÀ?

Ajatteleeko nĂ€mĂ€ ihmiset ettĂ€ lisÀÀntyminen on  pakko/velvoite, jonka vĂ€lttĂ€minen on rikos? Miksi sitten on ehkĂ€isy keksitty?

Jotkut vielÀ alkavat pÀteÀ, tyyliin "kyllÀ sun mieli muuttuu", "niin minÀkin sanoin sun ikÀisenÀ", jne.... Melkoisia ennustajia ovat kun nÀkevÀt vuosikymmeniÀ toisen ihmisen tulevaisuuteen.

Helppohan se on muilta vaatia lapsia kun ei tarvitse itse niitÀ synnyttÀÀ, kasvattaa ja maksaa. SiinÀ nÀkyy se itsekkyys, mikÀ nÀiden tökeröiden kommenttien esittÀjillÀ on. He ovat vastuuttomia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

hohhoi taas. KyselyikÀiset löytÀneet palstalle.

Vierailija
2/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi miksi miksi

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi kyselet tyhmiÀ?

Vierailija
4/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LievÀÀ projisointia ap'/:llÀ!

Vierailija
5/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sano, ettĂ€ "KyllĂ€ se sunkin mieli voi muuttua." Siihen he vastaavat pontevasti, ettĂ€ EI MUUTU. Sitten voit sanoa, ettĂ€ no sittenhĂ€n meitĂ€ on kaksi. 

Vierailija
6/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta, jos noin on. SehÀn on tÀysin oma asiasi, mitÀ asian kans pÀÀtÀt tehdÀ. Saa kai siihen sanoa mielipiteensÀ, mutta pÀÀtÀt itse. Sun elÀmÀ on sun elÀmÀ, ja elÀt sitÀ kuten parhaaksi nÀet.

Vierailija
7/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TyhmimmÀt ja pelkurimaisimmat ihmiset jauhavat paskaa muiden valinnoista, joita salaa kadehtivat.

EivÀt itse rohjenneet / tajunneet tehdÀ samoin.

Vierailija
8/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EhkÀ koet sen suuttumuksena heiltÀ, kun et halua lapsia. Se on ollut tapa ennen hankkia lapsia, kun ehkÀisyÀ ei juuri

ollut saatavilla, kuin noin 1960-luvulla tilanne rupesi parantumaan nykypÀivÀÀn asti. Miehet myös kÀyttÀmÀÀn ehkÀisyÀ(kondomi ym)

Ja maailman tilannekin on karsea -saasteet, työttömyys, sota, köyhyys jne

Vierailija
9/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

AlkupÀÀn vastauksista huomaa, ettĂ€ aihe Ă€rsyttÀÀ myös tÀÀllĂ€. 

Minulla on kaksi ihanaa lasta, joista ainakin toinen on vela ja sellaiseksi haluaa jÀÀdĂ€kin. Minusta se on tĂ€ysin fine. Jokainen pÀÀttÀÀ itse, onko se vanhemmuus hĂ€nen juttunsa vai ei. 

Ap, tuollaisille kyselijöille ei tarvitse vastata mitÀÀn muuta kuin "aika nĂ€yttÀÀ" tms. Toisaalta oma-aloitteisesti en alkaisi  selostaa vapaaehtoista lapsettomuuttani, vaan pitĂ€isin sen omana tietonani.

Vierailija
10/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ole ikinÀ edes kyselty miksi mulla ei ole lapsia.-N.68v.

Vierailija
11/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kenen lapsia sÀ haluaisit "saada"?

Vierailija
12/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 34v tyttĂ€reltĂ€ni kysellÀÀn usein. 

Vierailija
13/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄllöÀ. Miten toisen ihmisen makuuhuonepuuhat kiinnostaa toisia niin paljon? Haluavatko he mukaan touhuihin? đŸ€źđŸ€ąđŸ€ź blokkiin tuollaiset Ă€llötykset...

Vierailija
14/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EhkĂ€ jotain omaa projisointia. Eli ap koet ettĂ€ toiset arvostelevat valintaasi vaikka niin ei ole. 

Joskus olen saattanut kommentoida sitĂ€ kun moni vela toitottaa valinnastaan sellaiseen aikalailla ajallisesti lyhyeen tekijÀÀn perustuen. Kuten yyh en halua lapsia meteli ja kakkavaipat. NiitĂ€ vaippoja vaihdetaan se 1,5-2,5 vuotta per lapsi useimmiten. Ja sitten kun joudut sen armaan ukkosi omaishoitajaksi niin aikuisen vaipat ne inhottavia onkin. Tai meteli - no, joskus taapero tai leikki-ikĂ€inen huutaa. Mutta nuo jutut ovat murto-osa vanhemmuudesta. Vela missaa myös sen hienouden kun nĂ€kee mitĂ€ omasta lapsesta tulee, yhteiset reissut teini-ikĂ€isen kanssa, keskustelut pikkutunneille aikuistuvan kanssa. Vanhemmuus on aikalailla elĂ€mĂ€nmittainen matka. Niin jotenkin se yhyy, kakkavaipat- kommentti antaa sanojastaan typerĂ€n kuvan. Jos tuosta sanon niin en minĂ€ yritĂ€ kÄÄnnyttÀÀ ketÀÀn. Mutta sehĂ€n on sama kuin sanoisi hĂ€istÀÀn intoilevalle ettĂ€ HYI EN AINAKAAN MENIS NAIMISIIN MIEHET PIEREE JA PESET JARRUJÄLKIÄ KALSAREISTA KOKO AJAN. Onhan sekin osa avioliittoa, joo, muttei koko homma.

Vierailija
15/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Vihaajat on ÀÀrioikeisto-inceleitÀ, jotka kuvittelevat saavansa pillua raskauspakotuksella

2. Vihaajat on katkeria marttyyrejÀ, jotka hankkivat perheen ja lapsia ja katuvat sitÀ katkerasti. EhkÀpÀ juuri nÀiden incelien hÀpeÀviÀ vanhempia.

3. Pillunpuute panee kitisemÀÀn. 

Usein nÀmÀ typerÀt lapsipakotuskommentit tulee myös mammoilta, iÀkkÀÀmmiltÀ sukulaisilta, työkavereilta jne.

Aika iso yleistys ettÀ aina taustalla olisi tietty miestyyppi, joka nÀitÀ laukoo. Varmasti niitÀkin on, mutta se ei ole koko totuus.

Vierailija
16/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi outoa.  En menisi kyselemÀÀn kenenkÀÀn lapsiasioista, paitsi jos se tulisi muuten puheeksi. SehĂ€n voi olla hyvinkin arka asia. Tutkinnoillakaan ei kyllĂ€ saa vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ kĂ€ytöstapoja, vaikka ne muuten hyviĂ€ onkin.

Vierailija
17/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TyhmimmÀt ja pelkurimaisimmat ihmiset jauhavat paskaa muiden valinnoista, joita salaa kadehtivat.

EivÀt itse rohjenneet / tajunneet tehdÀ samoin.

Kuten sinun vanhempasi?

Vierailija
18/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on yhteensÀ kolme sisarusta, joilla ei ole lapsia. Nyt kun he tarvitsevat yhÀ enemmÀn vanhuuden hoivaa, oletus on, ettÀ minÀ jaksan omien vanhempien ja lasten lisÀksi auttaa myös heitÀ. En jaksaisi, enkÀ haluaisi. Huolehtikaa velat siis, ettÀ teillÀ on varaa vanhana palkata tarvitsemanne apu. Omat vanhemmmat toki hoidan, kuten he minut aikanaan.

Vierailija
19/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EhkĂ€ jotain omaa projisointia. Eli ap koet ettĂ€ toiset arvostelevat valintaasi vaikka niin ei ole. 

Eli onko mielestÀsi ok mennÀ raskaana olevalle naiselle mennÀ hehkuttamaan: "vielÀ ehdit peruuttaa pÀÀtöksen, koska tulet katumaan pÀÀtöstÀsi!" MietipÀ hetki. EhkÀ hoksaat jotain.

Joskus olen saattanut kommentoida sitÀ kun moni vela toitottaa valinnastaan sellaiseen aikalailla ajallisesti lyhyeen tekijÀÀn perustuen. Kuten yyh en halua lapsia meteli ja kakkavaipat. NiitÀ vaippoja vaihdetaan se 1,5-2,5 vuotta per lapsi useimmiten.

Jollekin sekin on liikaa. Mutta moni muukin tekijÀ, kuten jatkuva vahtiminen, yh:ksi tulemisen rkski, ajallinen kasvatustyö 18v ajalta, oman persoonan katoaminen, satojen tuhansien eurojen rahan kulu jne... syitÀ on miljoonia. YritÀ ymmÀrtÀÀ, ettÀ ihmiset elÀÀ eri lailla kuin sinÀ.

Ja sitten kun joudut sen armaan ukkosi omaishoitajaksi niin aikuisen vaipat ne inhottavia onkin.

SitÀ varten velat sÀÀstÀÀ rahaa, ettÀ ostavat hoivapalveluita eikÀ tarvitse olla omaishoitaja. Tai velat pysyy sinkkuina. Tai hommaa eutanasian tms. Miten ikinÀ elÀvÀtkÀÀn elÀmÀnsÀ.

Tai meteli - no, joskus taapero tai leikki-ikÀinen huutaa.

Jos = kun. Teinitkin osaa huutaa, btw.

Mutta nuo jutut ovat murto-osa vanhemmuudesta.

NIin on, ja joillekin se on liikaa. Vatettavasti et ymmÀrrÀ sitÀ. IhmisillÀ on eri arvot kuin sinulla. Se kuuluu elÀmÀÀn.

Vela missaa myös sen hienouden kun nÀkee mitÀ omasta lapsesta tulee, yhteiset reissut teini-ikÀisen kanssa, keskustelut pikkutunneille aikuistuvan kanssa.

Se on hienoa sinulle. Ei velalle. Et ymmÀrrÀ ettÀ ihmisillÀ on eri arvot. Muut ihmiset ei ole sinÀ.

Vanhemmuus on aikalailla elÀmÀnmittainen matka.

Nimenomaan. Velat ei halua sellaista elinikÀistÀ mÀÀrÀaikaista sopimusta, jossa ei ole irtisanomisehtoja.

Niin jotenkin se yhyy, kakkavaipat- kommentti antaa sanojastaan typerÀn kuvan.

Kommenttisi antaa sinusta hölmön kuvan, koska sinÀ ajattelet, ettÀ saat pÀÀttÀÀ mitkÀ syyt on hyviÀ ja huonoja syitÀ olla. IkÀÀn kuin sinulta pitÀisi tulla pyytÀmÀÀn siihen lupa. LievÀÀ jumalakompleksia ilmassa?

Jos tuosta sanon niin en minÀ yritÀ kÄÄnnyttÀÀ ketÀÀn.

Et yritÀ kÀÀnnyttÀÀ, mutta kuitenkin kerrot, ettÀ muiden syyt elÀmÀnvalintoihinsa ovat huonompia kuin sinun syyt. Huomaatko miten tarina pyörii koko ajan sinun ympÀrillÀsi?

Vierailija
20/23 |
15.12.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AlkupÀÀn vastauksista huomaa, ettĂ€ aihe Ă€rsyttÀÀ myös tÀÀllĂ€. 

Minulla on kaksi ihanaa lasta, joista ainakin toinen on vela ja sellaiseksi haluaa jÀÀdĂ€kin. Minusta se on tĂ€ysin fine. Jokainen pÀÀttÀÀ itse, onko se vanhemmuus hĂ€nen juttunsa vai ei. 

Ap, tuollaisille kyselijöille ei tarvitse vastata mitÀÀn muuta kuin "aika nĂ€yttÀÀ" tms. Toisaalta oma-aloitteisesti en alkaisi  selostaa vapaaehtoista lapsettomuuttani, vaan pitĂ€isin sen omana tietonani.

Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus pitÀisi pitÀÀ omana tietona? EihÀn lapsia hankkineetkaan pidÀ omana tietonaan sitÀ, ettÀ on tullut lisÀÀnnyttyÀ. Lapsia hankkineet nimenomaan julistavat asiaa joka paikassa, töissÀ lomia suunniteltaessa ja ties missÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi kolme kaksi