Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokakaupan tuotteita, joita et ole kenenkään nähnyt....

Vierailija
16.10.2018 |

...koskaan ostavan etkä tiedä ketään, joka tuotetta käyttäisi. Aloitan: aromisuola.

Kommentit (292)

Vierailija
81/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säilykepurkeissa etanoita, simpukoita ja muita vastaavia eksoottisia nilviäisiä. Mihin näitä edes käytetään? En ole ihan vakuuttunut suolaliemeen säilöttyjen etanoiden herkullisuudeta. Kai niitä oikein nälissään voi syödä. Ainoa paikka mitä voisin edes kuvitella on kokeilla laittaa pizzan päälle.

Totta!

Tuoreet simpukat ja muut nilviäiset - kuten vaikka etanapakasteet ovat hyviä. Mutta miksi nuo?

Kai sitä pitää kuitenkin pikkuhiljaa alkaa pohtia vaihtoehtoisia proteiininlähteitä ennen kuin joku ylikansallinen firma alkaa tuottaa Soylent Greeniä markkinoille...

Vierailija
82/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajustetut roskapussit

Muuten en yleensä ihmettele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitten varmaan ainoa joka pitää hajustetuista roskapusseista :D käytin vauva-aikana niitä vaniljan tuoksuisia, ja hyvin peitti vaippojen hajun. Voisin vieläkin niitä ostaa, mutta enää en tiedä myydäänkö ihan normikaupoissa.

Vierailija
84/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...koskaan ostavan etkä tiedä ketään, joka tuotetta käyttäisi. Aloitan: aromisuola.

Itse olen ostanut, mutta sitä menee ehkä purkki/ kolme vuotta,

Vierailija
85/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyjänä työskennellessä voin kertoa että vanhat ihmiset ostaa paljon eineksiä, pussiruokia, kuivakakkuja, yms valmiita pullia, keksejä, muita puolivalmisteita, yksinkertaisesti kun ei enää jaksa, kykene, osaa laittaa ruokaa. Ei pelkästään vanhukset vaan yllättävää kyllä myöskin tavalliset perheet ostaa näitä tuotteita. Tiedän myös monta opiskelijaa jotka googlettaa miten keitetään perunat tai kananmunat. Tiedän monta jotka eivät oikeasti kehtaa viedä kauppaan omaa kassia vaan ostavat aina uuden.

Kaupasta löytyy myös valmiiksi paistettua jauhelihaa. Kerran asiakas valitti, että osti 400g jauhelihaa ja paistamisen jälkeen oli enää tyyliin 350 g jäljellä ja sanoo että huijaamme häntä.

Myöskin hyvä esimerkki on melkein päivittäin se, että kassalle tulee nainen lapsineen. Hihnalle lapataan eineslihapullia, mikropizzaa, viinirypäleitä, valmiita suklaamuffinseja, karkkia, sipsiä, uunimakkaraa, vaaleaa makaronia, sokerijugurttia, suklaamuroja, mehua, vanukasta, rasvaista juustoa, vehnäpaahtoleipää, ynnä muuta samankaltaista. Kassalla nainen toteaa lapsille että noniin nyt ei tarvitse taas vähään aikaan käydä kaupassa.

Eli siis kyseiset ruuat ihan oikeasti ovat heidän arkiruokaa. Ja tämä ei ole yksittäinen perhe vaan oikeasti näitä on paljon. Puuttuu täysin käsitys siitä miten syödään terveellisesti.

Meitä ihmisiä on moneen junaan ja lopuksi voin kertoa että jokainen tuote mitä kaupasta löytyy niin niitä myydään PALJON viikossa. Jos ei myyntiä, se häviää hyvin nopeasti.

Vierailija
86/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittomauste ym. diibadaiba -mausteseokset puolen kilon purkeissa.

Aivan järjetöntä itsensä ja muiden huijaamista on käyttää tuollaisia mausteseoksia. Ettekö tiedä/halua oppia miltä oikeat mausteet maistuvat? Tämä kehittäisi ruuanlaittotaitoa oleellisesti.

Vierailija
87/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan sellaisia lettujauhoja, joissa on useampaa viljaa pussissa mutta ihan kaiken muun (maito, muna, suola jne) joutuu kyllä lisäämään itse. Ovat ehdottomasti maailman parhaimman makuisia ja ihanan rapeat reunat tulee pannulla paistaessa. 

Mutta itse kysymykseen: porkkanajauheliha. Miksi?!?!?!

Vierailija
88/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittomauste ym. diibadaiba -mausteseokset puolen kilon purkeissa.

Aivan järjetöntä itsensä ja muiden huijaamista on käyttää tuollaisia mausteseoksia. Ettekö tiedä/halua oppia miltä oikeat mausteet maistuvat? Tämä kehittäisi ruuanlaittotaitoa oleellisesti.

Nämä tällaiset on paljon kotoisin laitoskeittiöiden maailmasta. Kai se on helppo tehdä jotain keittoa isossa padassa ja laittaa pari desilitraa valmista mausteseosta sinne joukkoon.

Samoin kun on näitä valmiiksi kuorittuja perunoita ja valmiiksi silputtua sipulia. Harvoin noita kukaan kotona käyttää, mutta laitoskeittiössä säästää tosi paljon aikaa. Ei ole kovin nopeaa silputa kymmenen kiloa sipuleita.

Vierailija
89/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasäilykkeet on mulle sellanen mysteerituote, jota en itse osta enkä tiedä ketään, joka ostaisi. Paitsi siis koiran- ja kissanruoat.

Muut ketjussa mainitut tuotteet on sellaisia, joita ostan. Kondensoitu maitopurkki keitettynä on herkullista kinuskikastiketta. Nonparelleja ja muita koristehärpäkkeitä ym. leivontatarviketta on tullu ostettua useinkin. Ja juotavia jugurtteja, koska lapset tykkää niistä. Hapankaalista en tykkää, mutta ostaisin varmaan just venäläistä jos tykkäisin. Ja lettujauhe on ollut mökkiolosuhteisiin ihan näppärä. Mifuakin ostan, joskin raejuusto ajaa melkein saman asian.

Muistan kun valmiiksi viipaloidut juustot tuli kauppoihin ja tuntui, että ne on ihan uusavuttomille. No nyt ostan aina juuston (ja joskus jopa leivän!) viipaleina, koska on vaan niin paljon helpompi ja nopeampi käyttää, lapsille varsinkin (seuraavan polven uusavuttomat).

Vierailija
90/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina avattu sipulikuutiopussi pakkasessa. Vihaan sipulin leikkaamista ja pussista on näppärä ottaa just sen verran kun tarvitsee.

Vierailija
91/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia joku ostaa valmiiksi keitettyjä ja kuorittuja kananmunia?!

Sehän on jo monta kertaa sanottu tässä ketjussa, miksi joku niitä ostaa...

Vierailija
92/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmis lettujauhe (lisää vain maito ja munat) ja nyt on tullut markkinoille vielä entistä kalliimpi muumimamman lettujauhe.

Siinä tulee jauholle kova kilohinta!

Käteviä mökillä ja vaelluksella, etenkin kun valitsee sellaisen johon ei tarvita muniakaan. 

Vierailija
93/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa asuessani lähimarketissa myytiin pakkauksia jossa oli hapankaalia ja suklaata. Siis samassa paketissa purkki hapankaalia ja kyljessä suklaalevy, molemmat yhteiseen muoviin pakattuna :D En nähnyt koskaan kenenkään ostavan tuota, ja hintakin oli tuplasti sen, kuin jos olisi vaan ostanut ne molemmat omilta hyllyiltään. En vielä tänä päivänä käsitä tuon yhdistelmän ideaa. Jos joku keksii, kertokaa minullekin!

Tuliainen ulkomailla asuvalle ystävälle! Jos se suklaakin siis oli saksalaista merkkiä "Tästä pieni palanen aitoa Saksaa" :D

Vierailija
94/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläinen hapankaali lasipurkissa. Ehkä venäläiset asiakkaat ostavat, itse en uskalla vaikka rakastan hapankaalia.

Osta lasipurkissa olevaa Villen hapankaalia. On todella hyvää kuumennettuna. 

Vierailija
95/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi niin meidän perheessä tölkkilihapullat oli normaalia kotiruokaa. Tölkin sisältö pannulla ja vettä sekaan. Kyytipojaksi keitetyt perunat. Voisin edelleen syödä tölkkilihapullia vaikka mökillä.

Vierailija
96/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kondensoitu maito, sellainen pienehkö metallinen purkki. mitä ihmettä sillä voi edes tehdä?

Kondensoitu maito on maidosta keittämällä valmistettua tiivistettyä maitoa, johon on lisätty sokeria.

Valmiiksi karamellisoitua kondensoitua maitoa (dulce de leche) voi käyttää sellaisenaan tai kuumennettuna kinuskikastikkeen tapaan. Se käy myös kakkujen ja kuppikakkujen kuorrutuksiin tai täytteeksi. Kesällä huoneenlämmössä säilyvä maitotiiviste on kätevä vaikka mökillä, jossa maitotiiviste käy esim. lettutaikinaan tai vaniljakastikkeen tavoin omena- tai marjapiirakoille. Kondensoidulla maidolla voi hyvin korvata maidon kahvissa tai teessä tai makeuttaa kylmät juomat kuten pirtelöt tai frappet. (löhde: Hellapoliisti)

Itse juuri äsken etsin kaupasta, siis etsimällä etsin, kun haluan kokeilla omatekosta jäätelöä ja siihen kuului kondensoitu maito.

F

Vierailija
97/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poron- ,tai lampaanpaisti pakkasesta. Osterit ym. katkarapua kalliimmat äyriäiset.

Yllätyin, että lähikauppa Sale myy noita paisteja. Ei varmaan ole kummoinen menekki.

Vierailija
98/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kuitenkin mietitte, kuka ostaa säilykelihapullia purkissa tai tillilihaa purkissa niin nämä on kokemukseni mukaan vanhempia ihmisiä tai varsinkin miehiä, jotka ovat alkaneet käyttää näitä tuotteita 70-luvulla (tai milloin nämä on saapuneet kauppoihin), eivät itse osaa laittaa ruokaa eikä heillä ole tarvetta tutustua uusiin makuihin.

t: myyjä

Minä pidän mökillä aina varalla mm. paria purkillista säilykelihapullia. Mökki on saaressa ja kovalla tuulella tänne saattaa jäädä jumiin, joten säilyvää vararuokaa on oltava. 

Vierailija
99/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edam-juusto. Oikeasti kuka ikinä haluaisi syödä jotain niin mautonta.

Vierailija
100/292 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kondensoitu maito, sellainen pienehkö metallinen purkki. mitä ihmettä sillä voi edes tehdä?

Jäätelön tekemiseen