NYT NAISET VASTATKAA REHELLISESTI! Miksi...
Se on niin tärkeää, että esim. astianpesukone on täytetty juuri niin kuin sinä haluat ja miehen täyttämä ei kelpaa. Sitten menet ja uudelleen järjestelet astiat uudelleen, tai vaikkapa tomaatit pitää pilkkoa sillä tavalla kuin sinä olet tottunut tekemään ja toinen tyyli ei kelpaa.
Tämä oli siis tietty osoitettu naisille/miehille joilla on tällaisia ongelmia.
Mikä siinä on? Vääntäkää rautalangasta! Miksi toinen tyyli ei kelpaa, jos lopputulos on sama?
Kommentit (75)
Astianpesukoneet, tomaatit, talonrakennus ja aivokirurgia = sama asia.
Ei mun miehen oo koskaan tarvinnu täyttää tiskikonetta.
Mulle on ihan sama, kunhan mies tekee eikä odota palveluksia. Näin nelikymppisenä on ehtinyt törmätä jo useampaankin sankariin, joka uskoo naisen kotityögeeneihin.
Kyllä kelpaa kaikki tyylit täyttää astianpesukone. Tai pilkkoa tomaatit.
T: nainen
Kaikista pahinta on, jos huuhdotaan astiat juoksevalla vedellä ennen koneeseen laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneen täyttöön kommentoin sen verta että monet täyttää koneen niin että sinne ei mahdu paljoakaan astioita. Kun sen järjestää kunnolla ja loogisesti niin mahtuu enemmän astioita kerralla
Eiköhän aloittaja just puhunut tästä. Vaikka se ois sun mielestä epäloogisesti täytetty, ilmapiiri saattaisi pysyä parempana ja sinä stressitömämpi, kun hyväksyisit muitakin tapoja.
Oon aloittajan kanssa samaa mieltä ja tietoisesti opetellut ottamaan lunkimmin ja antamaan miehelle tilaa tehdä asiat tavoillaan. Suosittelen todella.
Kyllä se "kärsivä kirkkaimman kruunun saa" asenne kannattaa unohtaa.
Millä tavalla se ilmapiiri pysyy parempana, jos joutuu pyörittämään tiskikonetta kahteen kertaan kun astiat jäävät likaiseksi ja osa ei edes mahdu kyytiin kun joku ei viitsi laittaa kunnolla, tai silittämään/pesemään uudestaan huonosti tai ei lainkaan kuivumaan ripustettuja vaatteita, tai heittämään muuten täysin päteviä elintarvikkeita roskiin kun niitä ei voi laittaa takaisin jääkaappiin, tai elämään p*skassa tai siivoamaan uudestaan koska imuria on pyöritetty puoli minuuttia keskellä lattiaa, tai kuuntelemaan tarhan haukut ja lapsen itkut koska lapsella on ollut päällä säähän täysin sopimattomat vaatteet, tai mikä tahansa sadoista esimerkeistä missä ihan oikeasti toinen on juosten k*ssut hommansa? Se on ainoastaan lisää turhaa työtä, lisää koneiden pyörittämistä ja lisää pahaa mieltä, mutta ilmeisesti sitten rentoa meininkiä ainakin yhdelle perheen jäsenelle. Joskus - aika usein - se "toinen tapa" on faktuaalisesti huonompi.
OK siivoaminen tms. (normaalin rajoissa) mutta
- "heittämään muuten täysin päteviä elintarvikkeita roskiin kun niitä ei voi laittaa takaisin jääkaappiin"? Miksi? Eikö teillä ole säilytysastioita tai muovikelmua?
- "kuuntelemaan tarhan haukut ja lapsen itkut koska lapsella on ollut päällä säähän täysin sopimattomat vaatteet"? Olisikin paljon parempi jos tarhasta annettaisiin palautetta isälle, joka lapsen oli pukenut. Suora palaute olisi varmaan tehokkaampaa kuin vaimon välittämä.
Mies täyttää minun jäljiltä tiskikoneen uudestaan. Saa täyttää jos itsestä tuntuu siltä, mutta totuus on myös se, ettei kone älyttömän hyvin pese edes silloin kuin se on ladattu ääriään myöten täyteen.
Eli mies saattaa olla oikeassa, mutta minä olen oikeammassa.
On epäekologista pestä vajaita tiskikoneellisia ja typerää laittaa kone päälle siten, että kaikki tiskit ei mahdu kerralla koneeseen. Ja toisaalta se on huono, jos tiskit ei puhdistu kunnolla. Eli jos joku täyttää näin, niin järjestelen itse uudelleen, jotta homma hoituu kunnolla.
Tomaatin kantoja ei ole kiva syödä. Ei myöskään jättimäisiä paloja (esim. puolikkaita tomaatteja) tai pientä silppua, joka mössööntyy salaatin seassa kun tomaatti on niin märkää. Syön toki minkälaiset palat tahansa, mutta kivempi on jos ne on järkeviä käyttötarkoitukseensa nähden.
Ymmärrän siis nillityksen täysin, jos joku ei osaa tehdä näitä kunnolla. Yleensä teenkin nämä hommat itse, kun kaikille kelpaa minun tapani mutta minulle ei kelpaa kaikkien tapa. Helpointa kun minä teen ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneen täyttöön kommentoin sen verta että monet täyttää koneen niin että sinne ei mahdu paljoakaan astioita. Kun sen järjestää kunnolla ja loogisesti niin mahtuu enemmän astioita kerralla
Eiköhän aloittaja just puhunut tästä. Vaikka se ois sun mielestä epäloogisesti täytetty, ilmapiiri saattaisi pysyä parempana ja sinä stressitömämpi, kun hyväksyisit muitakin tapoja.
Oon aloittajan kanssa samaa mieltä ja tietoisesti opetellut ottamaan lunkimmin ja antamaan miehelle tilaa tehdä asiat tavoillaan. Suosittelen todella.
Kyllä se "kärsivä kirkkaimman kruunun saa" asenne kannattaa unohtaa.
Millä tavalla se ilmapiiri pysyy parempana, jos joutuu pyörittämään tiskikonetta kahteen kertaan kun astiat jäävät likaiseksi ja osa ei edes mahdu kyytiin kun joku ei viitsi laittaa kunnolla, tai silittämään/pesemään uudestaan huonosti tai ei lainkaan kuivumaan ripustettuja vaatteita, tai heittämään muuten täysin päteviä elintarvikkeita roskiin kun niitä ei voi laittaa takaisin jääkaappiin, tai elämään p*skassa tai siivoamaan uudestaan koska imuria on pyöritetty puoli minuuttia keskellä lattiaa, tai kuuntelemaan tarhan haukut ja lapsen itkut koska lapsella on ollut päällä säähän täysin sopimattomat vaatteet, tai mikä tahansa sadoista esimerkeistä missä ihan oikeasti toinen on juosten k*ssut hommansa? Se on ainoastaan lisää turhaa työtä, lisää koneiden pyörittämistä ja lisää pahaa mieltä, mutta ilmeisesti sitten rentoa meininkiä ainakin yhdelle perheen jäsenelle. Joskus - aika usein - se "toinen tapa" on faktuaalisesti huonompi.
OK siivoaminen tms. (normaalin rajoissa) mutta
- "heittämään muuten täysin päteviä elintarvikkeita roskiin kun niitä ei voi laittaa takaisin jääkaappiin"? Miksi? Eikö teillä ole säilytysastioita tai muovikelmua?
- "kuuntelemaan tarhan haukut ja lapsen itkut koska lapsella on ollut päällä säähän täysin sopimattomat vaatteet"? Olisikin paljon parempi jos tarhasta annettaisiin palautetta isälle, joka lapsen oli pukenut. Suora palaute olisi varmaan tehokkaampaa kuin vaimon välittämä.
Pointti oli varmaan se, että kun toinen jättää laittamatta ne ruuat takaisin jääkaappiin, niin ne menee sitten pilalle. Ei kai nyt kukaan syö enää jotain juustoa, joka on seissyt lämpimässä pöydällä koko päivän. Roskiinhan se joutaa.
Ja jos toinen vie lapset päiväkotiin ja toinen hakee, niin se hakija joutuu aina kuulemaan haukut. Tai jos toista vanhempaa ei saa koskaan kiinni puhelimella, niin se jonka saa, saa ne haukut. Päiväkoti ilmaisee asiansa ekalle vanhemmalle joka kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut kysyä tuota naiseltasi?
Tämä. Kysyisipä tai kuuntelisipa mieheni joskus, niin ehkä ymmärtäisi ja voisi lopettaa asiasta taistelun. Mä oon nyt 1,5 v. huolehtinut käytännössä yksin meidän kodinhuollosta, koska mies käy töissä ja elättää meidät molemmat ja mä opiskelen. Nyt kun opinnoissa on ollut tiiviimpi tahti, enkä ole aina ehtinyt pitää huushollia putsplankkina on mieskin joutunut siivous- yms. hommiin. Se sitten esim. levittää pyykit ryppyisinä kuivumaan, jolloin sukkamyttyjen kuivuminen voi viedä jopa 4 päivää ja lisäksi paidat on pakko silittää kaapista päälle laitettaessa. Itse oion huolella pyykit, jotta ne kuivuvat seuraavaan päivään mennessä ja esim. t-paidat ovat siistejä pukea päälle ilman silitystäkin. Astiakuivauskaapin kanssa sama homma: jos sen täyttää tietyllä tavalla, siihen mahtuvat helposti yhden päivän kaikkien aterioiden tiskit. Aamulla on myös järkevämpää ottaa puhtaat lautaset suoraan kuivauskaapista, jolloin astioita ei tarvitse yhtenään siirrellä kuivauskaapista varsinaisiin astiakaappeihin.
Lyhyesti: usein teen asiat kuten teen, koska se säästää hemmetisti vaivaa pidemmän päälle. Tuo pyykin kuivamaan laitossa (laiskuuttaan) säästetty 15min. tuo lisätyötä, kun uusi koneellinen pyykkejä ei mahdu kuivaustelineeseen, koska edelliset ovat vielä märät tai sitten joudun keksimään niille mitä mielikuvituksellisimpia kuivauspaikkoja ympäri kämppää. Ärsyttää todella, kun mies ei tajua. Monet pienet, huonosti hoidetut siivous- ym. työt kasaavat vain työtä myöhemmin tehtäväksi kaksin verroin.
Koska mies täyttää sitä siten ettei koneeseen mahdu kaikki tai astiat estävät konetta toimimasta.
Esim. 1 Ylähyllylle kaksi piirakkavuokaa ja kattila -> yhtään lasia ei mahdu koneeseen, koska ne sujahtavat alahyllyn ristikosta läpi koneen pohjalle. Alahylly tyhjänä kone sitten pohottaa ja lasit seisovat pöydällä vuoroaan odottamassa.
Esim. 2 Leikkuuveitset ja kauhat sojottavat pystyssä ruokailuvälinekorissa -> alahyllyssä kiinni oleva propelli ei pääse pyörimään.
Mies käytännön asioissa aivan toivoton. Onneksi on hyvin rakastava, empaattinen, tunneälyinen ja ahkera työssään (matemaatikko).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän riippuu asiasta, kaikki tavat vaan eivät ole yhtä hyviä. Esimerkkeinä vaikka tuo että tiskikone jää vajaaksi tai astiat ei tule puhtaiksi, tai esim. pyykki on ripustettu kuivumaan ruttuun eli vaatteet ovat ekstraryppyiset kuivina. Jos lopputulos on sama, niin silloin nipotus tekotavasta on tietysti turhaa.
Tätä eivät nykypäivän pohjattoman relativismin sokaisemat ihmiset ymmärrä, ilmeisesti ei ap:kaan. Entä jos aivokirurgiassa tai rakennussuunnittelussakin ajateltaisiin, että jokainen tapa on yhtä hyvä - riippumatta lopputuloksesta. Romahtaneen talon suunnittelijaa pitäisi sitten erikseen kiitellä, että hienoa kun osallistuit.
Ha,ha :D nyt sitten haet mahdollisimman kaukaa esimerkkejä, aivokirurgiasta ja talonrakentamisesta...
Sama juttu jos renkaanvaihdon yhteydessä vie autosta otetuista renkaista kaksi varastoon, yhden kellariin ja neljännen jättää auton takakonttiin. Tai nakkaa kaikki työkalut samaan kasaan eikä järjestele niitä lajeittain koon mukaan. Onhan noissa työkalusarjoissakin työkalut koon mukaan, pitäisikö nekin jättää hujan hajan ja etsiä sopiva kaiken keskeltä?
-eri
Teette arjesta liian haastavaa. kirjoitti:
Se on niin tärkeää, että esim. astianpesukone on täytetty juuri niin kuin sinä haluat ja miehen täyttämä ei kelpaa. Sitten menet ja uudelleen järjestelet astiat uudelleen, tai vaikkapa tomaatit pitää pilkkoa sillä tavalla kuin sinä olet tottunut tekemään ja toinen tyyli ei kelpaa.
Tämä oli siis tietty osoitettu naisille/miehille joilla on tällaisia ongelmia.
Mikä siinä on? Vääntäkää rautalangasta! Miksi toinen tyyli ei kelpaa, jos lopputulos on sama?
Meillä mies järjestelee tiskikoneen mun jäljiltäni uudestaan, että osaa sitä sun oma sukupuolesi myös,
Vierailija kirjoitti:
On epäekologista pestä vajaita tiskikoneellisia ja typerää laittaa kone päälle siten, että kaikki tiskit ei mahdu kerralla koneeseen. Ja toisaalta se on huono, jos tiskit ei puhdistu kunnolla. Eli jos joku täyttää näin, niin järjestelen itse uudelleen, jotta homma hoituu kunnolla.
Tomaatin kantoja ei ole kiva syödä. Ei myöskään jättimäisiä paloja (esim. puolikkaita tomaatteja) tai pientä silppua, joka mössööntyy salaatin seassa kun tomaatti on niin märkää. Syön toki minkälaiset palat tahansa, mutta kivempi on jos ne on järkeviä käyttötarkoitukseensa nähden.
Ymmärrän siis nillityksen täysin, jos joku ei osaa tehdä näitä kunnolla. Yleensä teenkin nämä hommat itse, kun kaikille kelpaa minun tapani mutta minulle ei kelpaa kaikkien tapa. Helpointa kun minä teen ne.
Kuulostat todella itserakkaalta tyypiltä. Mieti jos joku korjaisi kaiken mitä sinä teet, koska hän tekee mielestään oikein JA SINÄ TEET KAIKEN VÄÄRIN. Neuvottelun varaa ei ole.
Hyi.
Kuulostaa vähän liioittelulta nyt.