NYT NAISET VASTATKAA REHELLISESTI! Miksi...
Se on niin tärkeää, että esim. astianpesukone on täytetty juuri niin kuin sinä haluat ja miehen täyttämä ei kelpaa. Sitten menet ja uudelleen järjestelet astiat uudelleen, tai vaikkapa tomaatit pitää pilkkoa sillä tavalla kuin sinä olet tottunut tekemään ja toinen tyyli ei kelpaa.
Tämä oli siis tietty osoitettu naisille/miehille joilla on tällaisia ongelmia.
Mikä siinä on? Vääntäkää rautalangasta! Miksi toinen tyyli ei kelpaa, jos lopputulos on sama?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä kuulostaa rasittavalta tuo ap:n nainen tai sitten ap on täysi tunari.
Olen itse nainen ja ihmettelen, että miten voi olla niin tärkeää, että asiat menee juuri omien neuroosien mukaan.
Otin tällaisen esimerkin, koska työpaikallani nainen tekee elämästäni helvettiä joka haluaa tehdä kaiken juuri hänen tavallaan, muu ei kelpaa (ja samalla itse tunaroi, koska koittaa tehdä asioita mitä ei edes itse osaa)
AP
Meil löytyy töistä vastaava. Se odottaa tunaroinnin jälkeen, että joku on auttamassa. Hiilenä korjailee virheitään. Tekis välillä mikä on oikein, niin olis senkin elämä helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä kuulostaa rasittavalta tuo ap:n nainen tai sitten ap on täysi tunari.
Olen itse nainen ja ihmettelen, että miten voi olla niin tärkeää, että asiat menee juuri omien neuroosien mukaan.
Otin tällaisen esimerkin, koska työpaikallani nainen tekee elämästäni helvettiä joka haluaa tehdä kaiken juuri hänen tavallaan, muu ei kelpaa (ja samalla itse tunaroi, koska koittaa tehdä asioita mitä ei edes itse osaa)
AP
Sitähän se neuroosi nimenomaan tarkoittaa, että häiritsee kovasti jos ei joku ole kuten itse haluaa ja on tottunut.
Ja tiskikoneen voi monella tavalla täyttää väärin, ja se on sitten eri asia että käykö korjaamassa tai sanooko asiasta jotain.
Mielestäni täytyy oppia nielemään sitä, että ihmiset tekee eri tavalla asioita.
Miehessä vikaa, jos ei opi ihan omaehtoisesti täyttämään konetta niin, että tulee puhtaat tiskit tai ei välitä paskaisista astioista. En jakaisi elämääni ja kotiani minkä tahansa luuserin kanssa. Tosin monella tuntuu, ettei ole vaihtoehtoa vaan se mies on kammottava teini, joka tekee vain pyydettäessä ja silloinkin sinne päin eikä kanna mitään vastuuta. Helpompaa olla yksin kuin elää sellaisen vitutuksen kanssa, mitä tuollainen luuseri saisi itsessäni aikaan.
Eli, en kommentoi mihinkään mitään, mutta toisaalta oletan, että mies tekee kotitöitä ja myös saa aikaan puhtaita astioita, pyykkejä ja pintoja ihan sanomatta sanaakaan. Onneksi oma mieheni on tällainen.
Oma isäni on aika ääripää yrmy ja hyvä esimerkki tästä kontrollifriikkien neuroottisuudesta. Aina haluaa tunkea väliin neuvomaan, leipääkään en ole oppinut leikaamaan saati kauppakassia täyttämään oikein vaikka ikää on lähemmäs 30 :D Ja pääsin Mensaankin, että kyllä pitäisi hahmotuskyvyn riittää, kyllä osaan leikata sen s*atanan leivän!!!! mutta totta, on monta tapaa tayttaa tiskikone väärin.
Tomaatin kannoissa on hermomyrkkyä, niin kuin lehdissä ja varsissakin. Tiskikonetta ei kannata pestä puolituhjänä. Ekologisista syistä.
Itse kyllä perustelen asian miehelle. Sama hän minulle. Joissakin asioissa sillä ei ole väliä. Esim.imuroinnissa . Mies ei ole koskaan imuroinut ovien takaa tms. Mutta esim.pyykin ripustamisessa huonosti tehty työ lisää seuraavan vaiheen työmäärää.
Ei mitään merkitystä.
Ystäväni - mies - osaa perheestään ainoana täyttää tiskikoneen oikein. :D
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Meil löytyy töistä vastaava. Se odottaa tunaroinnin jälkeen, että joku on auttamassa. Hiilenä korjailee virheitään. Tekis välillä mikä on oikein, niin olis senkin elämä helpompaa.
Juuri vastaava tilanne. Kai siihenkin menee työaikaa kun kyttää miten toiset tekee asioita.
Tänään korotti ääntään minulle ja sanoi, etten saa seisoa eräässä paikassa, koska se on hänen paikka ja on tottunut olemaan siinä :D tila on yhteinen missä kaikki tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni järjestelee tiskit uudelleen, kyse heterosuhteesta. Selvittäkää miehet tämä.
Sama. Ja mäkättää avatuista tölkeistä ja tomaatinjämistä.
Ei mua haittaa muutakuin se, että lautanen laitetaan vinoon vieden toisen lautasen tilan. Tomaatin kun leikkaa väärinpäin se siemenkota valuu hukkaan/räpii jokapaikan.
Olen itse aika tarkka siitä, että koti on sellaisessa kunnossa kuin itse haluan. Siksi laitan esim. itse mielelläni vaatteet pesun ja kuivauksen jälkeen kaappiin. Pidän siitä, että pinot ovat suoria ja kaikki näyttää siistiltä ja sievältä. Mieheni on rennompi ja usein en viitsi sen kummmmin sanoa jos jokin asia ei miellytä. Korjaan sen sitten joskus, kun mies ei huomaa. Olen kuitenkin kiitollinen siitä, että mies tekee kotihommia. On helpompi suoristaa jokin maitopurkki kuin lähteä koko kauppareissulle itse siksi, että ei kestä sitä, että toinen laittaa maitopurkit väärin jääkaappiin käytyän kaupassa.
Kyllä meillä silti sanomistakin välillä tulee. Mies esim. ottaa puhtaat vaatteet pesukoneesta ja laittaa ne vessanpöntön kannen päälle kasaan ennen kuin vie ne kuivamaan. Minusta puhtaita vaatteita ei saa laittaa moiseen paikkaan ja miehestä olen nipo, kun kauhistelen tuota tapaa. Yleisesti ottaen pärjäämme kuitenkin hyvin tapoinemme yhdessä, vaikka olemmekin erilaisia.
Jos astianpesukoneen täyttää ihan päin h*lvettiä niin tosiaan osa astioista jää likaiseksi. Eli mun kysymys onkin sitten, että kun asiasta sanoo, niin miksi sitä pesukonetta ei voi opetella täyttämään kunnolla ja niin, että kaikki astiat tulee puhtaiksi? Miksi tehdä turhaa työtä kun jo kerran pestyt astiat pitääkin sitten pestä taas uudelleen? Ihan älyvapaata.
Mulle ei oo mitään väliä. Tehköön mies hommat niin kuin huvittaa, hyvä vaan kun tekee. Miksi ap on ottanut nipottajan?
Minulle on ihan sama, miten mies tiskikoneen täyttää, kunhan laittaa ne likaiseksi jääneet astiat takaisin tiskiin, eikä kaappiin. On aika kypsää alkaa tekemään ruokaa, jos kaapissa ole kuin likaisia kattiloita.
Vaimokulta tykkää täyttää koneen äärimmilleen niin että osa astioista jää toisinaan likaiseksi ja herkemmät iittalan lasit ovat lohkeilleet. Hiljalleen on alkanut hyväksyä myös väljempää täyttötapaani, vaikka on aiemmin pitänyt sitä "tuhlailevana".
En ole käynyt astianpesukoneentäyttökurssia, mutta mielestäni osaan täyttää sen ihan moitteettomasti. Kuitenkin joskus joku lautanen tai lusikka jää likaiseksi. Selviän tästä ongelmasta laittamalla ko. astian uudelleen pestäväksi. Asun yksin, joten en voi huutaa asiasta kenellekään, enkä ala myöskään syyllistämään itseäni.
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt astianpesukoneentäyttökurssia, mutta mielestäni osaan täyttää sen ihan moitteettomasti. Kuitenkin joskus joku lautanen tai lusikka jää likaiseksi. Selviän tästä ongelmasta laittamalla ko. astian uudelleen pestäväksi. Asun yksin, joten en voi huutaa asiasta kenellekään, enkä ala myöskään syyllistämään itseäni.
Hyvä kommentti
Mä olen tiskinatsi. Täytän tiskikoneen tietyllä tavalla, jonka olen todennut hyväksi. Astiat mahtuvat hyvin, puhdistuvat kunnolla ja ovat loogisessa järjestyksessä myös tyhjennystä ajatellen.
Tästä syystä minä hoidan meillä tiskit 98%:sti. Ja teen sen ihan mielelläni eikä mieskään ole kiukutellut vastaan. Hän ei tunne mitään suuria intohimoja tiskikoneen täyttämistä ja tyhjennystä kohtaan, joten antaa mun hoidella sen homman. Silloin harvoin kun hän tiskarin täyttää, hän yleensä myös tyhjentää sen. Ja jos minä tyhjennän, pidän mölyt mahassani vaikka ärsyttäisikin se tapa millä hän sen on täyttänyt. Tämä on niitä asioita, mistä meillä ei ole riidelty vuosikausiin.
Pointti ei ollut siis pelkästään astianpesukoneen täyttö, vaan ylipäätään asioiden tekeminen juuri sinun tavallasi. Mistä voit olla varma, että sinä olet aina oikeassa? Tai onko sillä niin väliä jos toinen ei tee aina 100% täydelliseti asioita.
Ihmisten on helpompi olla jos on vähän joustavampi.
Astianpesukoneen täyttäminen näyttää herättävän voimakkaita tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Jos tiskikone on täytetty väärin niin silloin osa astioista jää likaiseksi tai koneeseen ei mahdu optimaalista määrää astioita. Siksi ne astiat pitää järjestellä uudelleen.
Kyse ei ole siitä että nainen pitäisi omaa tapaansa parempana kuin miehen vaan siitä että miehen tapa on oikeasti väärä ja hänen pitää uhriutumisen ja valittamisen sijaan opetella oikea tapa.
Tää on hauska, ja erityisen hauskaa on se että kirjoittaja varmaan ihan vilpittömästi huomaa tuossa mitään erikoista. "Kyse ei ole siitä että oma tapa olisi parempi vaan että toisen tapa on huonompi".
Nimenomaan, ne astiat pitää olla siellä oikein niin että sinne mahtuu optimaalinen määrä astioita ja ne peseentyy mahdollisimman hyvin ettei niitä tarvi uudestaan pestä.