Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT NAISET VASTATKAA REHELLISESTI! Miksi...

Teette arjesta liian haastavaa.
16.10.2018 |

Se on niin tärkeää, että esim. astianpesukone on täytetty juuri niin kuin sinä haluat ja miehen täyttämä ei kelpaa. Sitten menet ja uudelleen järjestelet astiat uudelleen, tai vaikkapa tomaatit pitää pilkkoa sillä tavalla kuin sinä olet tottunut tekemään ja toinen tyyli ei kelpaa.

Tämä oli siis tietty osoitettu naisille/miehille joilla on tällaisia ongelmia.

Mikä siinä on? Vääntäkää rautalangasta! Miksi toinen tyyli ei kelpaa, jos lopputulos on sama?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on nimenomaan isäni opettanut että se mikä tehdään, tehdään kunnolla. Rasittavaa sitten katsoa sellaista tunarointia että kotitöitä tehdään vasemmalla kädellä huiskaten ja lopputulos on mitä on. Likaisia astioita, pölyisiä nurkkia, ryppyisiä pyykkejä, jatkuvasti kateissa olevia tavaroita, avatuissa pakkauksissaan pilalle kuivuvia elintarvikkeita. Lopputuloshan se ratkaisee. Pitäisikö työpaikoillakin hyväksyä huolimattomasti tehty työ?

Vierailija
42/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti ei ollut siis pelkästään astianpesukoneen täyttö, vaan ylipäätään asioiden tekeminen juuri sinun tavallasi. Mistä voit olla varma, että sinä olet aina oikeassa? Tai onko sillä niin väliä jos toinen ei tee aina 100% täydelliseti asioita.

Ihmisten on helpompi olla jos on vähän joustavampi.

Astianpesukoneen täyttäminen näyttää herättävän voimakkaita tunteita.

Niin olen siis AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös on niin lannistavaa. Minä olisin vaan iloinen jos mies tekisi kotitöitä. Ei tee, mutta arvostella osaa. Olen oppinut nielemään kiukun ja hymyileen nätisti. Kyllä kulta, tarviin neuvoja tässä hommassa jonka oon tehny 20 vuotta ja sä et kertaakaan.🙂

Vierailija
44/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Nuorempana olin vähän tuollainen, mutta nyt lasten myötä olen paljon rennompi. Joo, joku lapsi on joskus ollut päiväkodissa yöpuvun housut jalassa kun mies on pukenut tai pyykit ovat kuivuneet vähän rypyssä.. so..

Vierailija
45/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, jos täytyäisi koneen loppuun asti ja laittaisi pyörimään. Mies vaan harvemmin tekee niin. Lautasia lojuu pöydillä, ja kun minä yritän laittaa ne koneeseen, niin ei sinne mitään mahdukkaan kun kaikki on pistetty sikin sokin, eikä sillä tavalla että jokainen astia veisi mahd. vähän tilaa. Pakko niitä on sitten järjestää uudelleen.

Vierailija
46/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskikoneen täyttöön kommentoin sen verta että monet täyttää koneen niin että sinne ei mahdu paljoakaan astioita. Kun sen järjestää kunnolla ja loogisesti niin mahtuu enemmän astioita kerralla

Eiköhän aloittaja just puhunut tästä. Vaikka se ois sun mielestä epäloogisesti täytetty, ilmapiiri saattaisi pysyä parempana ja sinä stressitömämpi, kun hyväksyisit muitakin tapoja.

Oon aloittajan kanssa samaa mieltä ja tietoisesti opetellut ottamaan lunkimmin ja antamaan miehelle tilaa tehdä asiat tavoillaan. Suosittelen todella.

Kyllä se "kärsivä kirkkaimman kruunun saa" asenne kannattaa unohtaa.

Vierailija
47/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tapa on parempi. Sinun tavassa on jotakin vikaa, esim. astiat eivät puhdistu, jäävät likaisiksi tai menevät jopa rikki. Tomaatti leikataan käyttötarkoituksen mukaan. Palakoko- ja muoto sen mukaan. Kätevämpää leikkaustapaa kannattaa myös suosia, jotta säästyy aikaa ja onhan silläkin arvonsa, että asiat tehdään "oikealla tavalla". T. Besserwisser-Nainen

Vierailija
48/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu asiasta, kaikki tavat vaan eivät ole yhtä hyviä. Esimerkkeinä vaikka tuo että tiskikone jää vajaaksi tai astiat ei tule puhtaiksi, tai esim. pyykki on ripustettu kuivumaan ruttuun eli vaatteet ovat ekstraryppyiset kuivina. Jos lopputulos on sama, niin silloin nipotus tekotavasta on tietysti turhaa. Valitettavasti kaikki ihmiset eivät vaan ole yhtä käteviä kaikissa käytännön asioissa, eikä kyse välttämättä ole tyhmyydestä vaan kokemuksen puutteesta. Silloin onmielestäni ihan ok kertoa (asiallisesti) miten homma hoituu tehokkaammin = vähemmän turhaa työtä. Itse olen ainakin ollut ihan kiitollinen jos joku on kertonut miten voin tehdä jonkun asian paremmin samalla tai jopa vähemmällä vaivalla.

Vierailija
49/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaatin kannoissa on hermomyrkkyä, niin kuin lehdissä ja varsissakin. Tiskikonetta ei kannata pestä puolituhjänä. Ekologisista syistä.

Itse kyllä perustelen asian miehelle. Sama hän minulle. Joissakin asioissa sillä ei ole väliä. Esim.imuroinnissa . Mies ei ole koskaan imuroinut ovien takaa tms. Mutta esim.pyykin ripustamisessa huonosti tehty työ lisää seuraavan vaiheen työmäärää.

Mitä ihmeen hermomyrkkyä??

Vierailija
50/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehessä vikaa, jos ei opi ihan omaehtoisesti täyttämään konetta niin, että tulee puhtaat tiskit tai ei välitä paskaisista astioista. En jakaisi elämääni ja kotiani minkä tahansa luuserin kanssa. Tosin monella tuntuu, ettei ole vaihtoehtoa vaan se mies on kammottava teini, joka tekee vain pyydettäessä ja silloinkin sinne päin eikä kanna mitään vastuuta. Helpompaa olla yksin kuin elää sellaisen vitutuksen kanssa, mitä tuollainen luuseri saisi itsessäni aikaan. 

Eli, en kommentoi mihinkään mitään, mutta toisaalta oletan, että mies tekee kotitöitä ja myös saa aikaan puhtaita astioita, pyykkejä ja pintoja ihan sanomatta sanaakaan. Onneksi oma mieheni on tällainen.

Mistä tunnistat luuserin? Se ei osaa täyttää tiskikonetta. 😂

Mun mies on päällikköasemassa, tienaa hyvin, on todella perhekeskeinen, hoitaa lapset ja kodin hyvinkin osaltaan. Ei juo, ei ole ylipainoinen, ei tupakoi. Seksi toimii todellakin. Mut pakko kai toi luuseri on jättää, kun se täyttää ton astianpesukoneen miten sattuu. Tommosta teiniä katsele.

Vierailija
51/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskikoneen täyttöön kommentoin sen verta että monet täyttää koneen niin että sinne ei mahdu paljoakaan astioita. Kun sen järjestää kunnolla ja loogisesti niin mahtuu enemmän astioita kerralla

Eiköhän aloittaja just puhunut tästä. Vaikka se ois sun mielestä epäloogisesti täytetty, ilmapiiri saattaisi pysyä parempana ja sinä stressitömämpi, kun hyväksyisit muitakin tapoja.

Oon aloittajan kanssa samaa mieltä ja tietoisesti opetellut ottamaan lunkimmin ja antamaan miehelle tilaa tehdä asiat tavoillaan. Suosittelen todella.

Kyllä se "kärsivä kirkkaimman kruunun saa" asenne kannattaa unohtaa.

Millä tavalla se ilmapiiri pysyy parempana, jos joutuu pyörittämään tiskikonetta kahteen kertaan kun astiat jäävät likaiseksi ja osa ei edes mahdu kyytiin kun joku ei viitsi laittaa kunnolla, tai silittämään/pesemään uudestaan huonosti tai ei lainkaan kuivumaan ripustettuja vaatteita, tai heittämään muuten täysin päteviä elintarvikkeita roskiin kun niitä ei voi laittaa takaisin jääkaappiin, tai elämään p*skassa tai siivoamaan uudestaan koska imuria on pyöritetty puoli minuuttia keskellä lattiaa, tai kuuntelemaan tarhan haukut ja lapsen itkut koska lapsella on ollut päällä säähän täysin sopimattomat vaatteet, tai mikä tahansa sadoista esimerkeistä missä ihan oikeasti toinen on juosten k*ssut hommansa? Se on ainoastaan lisää turhaa työtä, lisää koneiden pyörittämistä ja lisää pahaa mieltä, mutta ilmeisesti sitten rentoa meininkiä ainakin yhdelle perheen jäsenelle. Joskus - aika usein - se "toinen tapa" on faktuaalisesti huonompi.

Vierailija
52/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös heterosuhteessa elävän miehen, joka järjestelee tiskikonetta uudelleen ja huutaa asiasta vaimolleen lähes päivittäin. Kyseinen henkilö myös tarkastaa jokaisen ruokakauppareissun kuitin ja menee aivan sekaisin, jos lompakosta puuttuu 10 senttiä rahaa, vaikka on hyväpalkkaisessa työssä. Kaikki kotityöt täytyy pakonomaisesti suorittaa joka päivä, vaikka niille ei olisi tarvetta (kissankarvojen päivittäinen  imurointi huoneesta, jonka ovi on suljettuna ja kissat eivät ole siellä edes käyneet) ja tyyppi valittaa jatkuvasti, kuinka hänellä ei ole aikaa tehdä mitään. Edes yhden puhelinsoiton järjestäminen ei onnistu ilman aikatauluttamista, vaan hän saattaa soittaa kertoakseen että päivämääränä x hänellä voisi olla aikaa soittaa pidempi puhelu. 

Kotitöiden hoitaminen tehokkaasti ja hyväksi havaitulla tavalla on ihan ok, ja tätä tapaa voi yrittää "opettaa" myös muille samassa taloudessa oleville... Mutta jossain menee se käytännöllisyyden ja neuroottisuuden raja. Tämä ei ole mikään sukupuolikysymys.

Vierailija
53/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehessä vikaa, jos ei opi ihan omaehtoisesti täyttämään konetta niin, että tulee puhtaat tiskit tai ei välitä paskaisista astioista. En jakaisi elämääni ja kotiani minkä tahansa luuserin kanssa. Tosin monella tuntuu, ettei ole vaihtoehtoa vaan se mies on kammottava teini, joka tekee vain pyydettäessä ja silloinkin sinne päin eikä kanna mitään vastuuta. Helpompaa olla yksin kuin elää sellaisen vitutuksen kanssa, mitä tuollainen luuseri saisi itsessäni aikaan. 

Eli, en kommentoi mihinkään mitään, mutta toisaalta oletan, että mies tekee kotitöitä ja myös saa aikaan puhtaita astioita, pyykkejä ja pintoja ihan sanomatta sanaakaan. Onneksi oma mieheni on tällainen.

Mistä tunnistat luuserin? Se ei osaa täyttää tiskikonetta. 😂

Mun mies on päällikköasemassa, tienaa hyvin, on todella perhekeskeinen, hoitaa lapset ja kodin hyvinkin osaltaan. Ei juo, ei ole ylipainoinen, ei tupakoi. Seksi toimii todellakin. Mut pakko kai toi luuseri on jättää, kun se täyttää ton astianpesukoneen miten sattuu. Tommosta teiniä katsele.

Jätä se sika!

Vierailija
54/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää korjatko toisen aikuisen tekemisiä. Tehkää seuraavalla kerralla itse.

Vierailija
55/75 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva.fi opetti, että tomaattikin herättää suuria tunteita. Ei jumalauta. 

Vierailija
56/75 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/75 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu asiasta, kaikki tavat vaan eivät ole yhtä hyviä. Esimerkkeinä vaikka tuo että tiskikone jää vajaaksi tai astiat ei tule puhtaiksi, tai esim. pyykki on ripustettu kuivumaan ruttuun eli vaatteet ovat ekstraryppyiset kuivina. Jos lopputulos on sama, niin silloin nipotus tekotavasta on tietysti turhaa.

Tätä eivät nykypäivän pohjattoman relativismin sokaisemat ihmiset ymmärrä, ilmeisesti ei ap:kaan. Entä jos aivokirurgiassa tai rakennussuunnittelussakin ajateltaisiin, että jokainen tapa on yhtä hyvä - riippumatta lopputuloksesta. Romahtaneen talon suunnittelijaa pitäisi sitten erikseen kiitellä, että hienoa kun osallistuit.

Vierailija
58/75 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän riippuu asiasta, kaikki tavat vaan eivät ole yhtä hyviä. Esimerkkeinä vaikka tuo että tiskikone jää vajaaksi tai astiat ei tule puhtaiksi, tai esim. pyykki on ripustettu kuivumaan ruttuun eli vaatteet ovat ekstraryppyiset kuivina. Jos lopputulos on sama, niin silloin nipotus tekotavasta on tietysti turhaa.

Tätä eivät nykypäivän pohjattoman relativismin sokaisemat ihmiset ymmärrä, ilmeisesti ei ap:kaan. Entä jos aivokirurgiassa tai rakennussuunnittelussakin ajateltaisiin, että jokainen tapa on yhtä hyvä - riippumatta lopputuloksesta. Romahtaneen talon suunnittelijaa pitäisi sitten erikseen kiitellä, että hienoa kun osallistuit.

Ha,ha :D nyt sitten haet mahdollisimman kaukaa esimerkkejä, aivokirurgiasta ja talonrakentamisesta...

Vierailija
59/75 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka alapeukutit, kerrotko miksi järjestelet uudestaan tiskit?

Kun miehen "järjestelyn" jälkeen apk:ssa on 3 haarukkaa, 2 lasia, 4 lautasta ja 1 kattila ja "nyt se on täynnä".. pienellä uudelleenjärjestelyllä sinne saakin, yllätys yllätys, mahtumaan 5 henkisen perheen 1 päivän aikana käyttämät astiat ja ruuanvalmistusastiatkin. Siksi, ihan ajan, veden ja sähkön säästön takia.

Vierailija
60/75 |
17.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aika tarkka siitä, että koti on sellaisessa kunnossa kuin itse haluan. Siksi laitan esim. itse mielelläni vaatteet pesun ja kuivauksen jälkeen kaappiin. Pidän siitä, että pinot ovat suoria ja kaikki näyttää siistiltä ja sievältä. Mieheni on rennompi ja usein en viitsi sen kummmmin sanoa jos jokin asia ei miellytä. Korjaan sen sitten joskus, kun mies ei huomaa. Olen kuitenkin kiitollinen siitä, että mies tekee kotihommia. On helpompi suoristaa jokin maitopurkki kuin lähteä koko kauppareissulle itse siksi, että ei kestä sitä, että toinen laittaa maitopurkit väärin jääkaappiin käytyän kaupassa.

Kyllä meillä silti sanomistakin välillä tulee. Mies esim. ottaa puhtaat vaatteet pesukoneesta ja laittaa ne vessanpöntön kannen päälle kasaan ennen kuin vie ne kuivamaan. Minusta puhtaita vaatteita ei saa laittaa moiseen paikkaan ja miehestä olen nipo, kun kauhistelen tuota tapaa. Yleisesti ottaen pärjäämme kuitenkin hyvin tapoinemme yhdessä, vaikka olemmekin erilaisia.

Suoristaa maitopurkki?????

Hauska olisi tietää millaista kontrollifriikkiä vinossa oleva maitopurkki ahdistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän