Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistäköhän on nykyään Nita Salovaara, Marianne Åsttöm ja Tii Heilimo?

Vierailija
15.10.2018 |

Olivat upeita kaunottaria, Salovaaran suku omisti Mic Macin. Niin ja pitkä blondi Susanna V...jtn? Muistan Susannan ekst häät komean miesmallin kanssa.
Mikin on elämä vienyt sitten myöhemmin? Olisi kiva tietää?

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari Aspholm muutti Espanjaan ,kävin muutaman kerran niitten ravintolassa

Vierailija
42/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tii Heilimo oli mallina Saksassa ja Amerikasaskin, mutta palasi sitten suomeen lasitaiteilijaksi jonnekin Forssan suuntaan.  Oli kärsineen näköinen ja hampaanvälit olivat mustat.

Tässäpä kuvakin: https://www.finnishglass.fi/tii-heilimo

Ei minusta näytä pahalta. Noita lasiesineitä en kyllä hommaisi, en vaikka ilmaiseksi saisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 16 vuotiaana poikana kävin katsomassa missejä kun oli Sokoksella muotinäytökset,

Juttelin monien missien kanssa

Vierailija
44/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli kuulkaa sitä aikaa Kekkosen-Koiviston Suomessa, ettei täältä todellakaan lähdetty tuosta vaan käymään missään ulkomailla, saatikka että joku muuttaisi sinne!

Kekkosen ja Koiviston aikaan ulkomaille muutti puoli miljoonaa suomalaista. Enimmäkseen Ruotsiin, kun siellä oli töitä ja täällä ei, mutta toki muutama kauemmaksikin lähti.

Myös matkailtiin, mutta eihän se likikään niin yleistä ollut kuin nykyään eikä ollut oletuksena että tietenkin kaikki matkustelevat. Eikä käyty niin kaukana. Nuoriso interreilasi, vanhempaa väkeä lennätettiin Etelä-Euroopan aurinkorannoille, mutta sielläkään mitenkään joka vuosi käyty.

Vierailija
45/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla käytiin leningradissa bussi kyydillä , vietiin vaatteita ja sukkahousuja,

Vierailija
46/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seija Tyni, Irene Ubbesen tms. Missäköhän he ovat? Ja kaunottarien kaunotar Satu Östring. Oi miten upea hän oli.

Vierailija
47/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä missi-laulaja Birgitta Leinonen, oliko ihan Kajjaanista kotoisin alunperin? Nykyään sukunimi Öynap. En tiedä mitä tekee työkseen.

Aika hieno veto kyllä!

Muistan, kun Birgitta voitti jonkun Suosikin farkkumissikisan.

Oisko tämä uusin uutinen?

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2fc3cd28-49ed-428d-bdd2-119bb1…

Vierailija
48/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martina Kallionalusta ja biisi "Hietaniemi biitsi", hieno! 

Sitten oli toinen oikea laulaja jota kaipaan, Mona-Carita; https://finnhitsaaja.blogspot.com/2016/05/mona-carita-mika-fiilis-finnl…

Vierailija
49/96 |
01.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesmalleistamuistan Mark al-Zein. Oli kyllä kuuma ja kovasti eksoottinen täälläpäin. Body kunnossa ja kivat kasvot.

En tiedä, että haluaisinko edes tietää jos hän näyttää nykyään jostain pullukalta perheenisältä. Missäköhön olin maailmaa lienee?

Ja toki aina muistan Marden.

Vierailija
50/96 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Suomi Seija Paakkola lauloi yhdessä Arin ja Dannyn sekä jonkun mieslaulajan kanssa. Tekivät jotain show:ta ja oli yhteensopivat esiintymisasut. En kyllä muista että kuka se toinen mieslaulajia oli, Jokke Seppälä ehkä?

Vierailija
51/96 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen vieläkin, miksi Seija Paakkola valittiin Miss Suomeksi ja se Tii Heilimo 1.perintöprinsessa.

Huutava vääryys!😣

Vierailija
52/96 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomi Seija Paakkola lauloi yhdessä Arin ja Dannyn sekä jonkun mieslaulajan kanssa. Tekivät jotain show:ta ja oli yhteensopivat esiintymisasut. En kyllä muista että kuka se toinen mieslaulajia oli, Jokke Seppälä ehkä?

Suomen ABBA?

😂

Vierailija
53/96 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla käytiin leningradissa bussi kyydillä , vietiin vaatteita ja sukkahousuja,

Ja merkkimuovikasseja.

Vierailija
54/96 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pepe Willberg

.

Ja mitä matkailuun tulee, niin itse olen syntynyt maaseudulla pph-rakennusmies -perheeseen. 1970-luvulla matkailimme Lapissa, Pohjois- Norjassa ja Pohjois-Ruotsissa omalla autolla. Ensimmäisen kerran lähdin ulkomaille 1982, kun tein kolmen viikon Nordic Railin tai vastaavan (interrailin kaltainen junamatkailujuttu, joka rajoittui kuitenkin vain Suomeen, Ruotsiin, Norjaan ja Tanskaan). Vuodesta 1985 alkaen olen tehnyt vuosittain vähintään yhden ulkomaanmatkan lentäen, aluksi Finnmatkoilla tai Aurinkomatkoilla.

Vierailija
55/96 |
02.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on ex-missi Heleena Nieminen? Etunimi oli erikoisesti kirjoitettu, en ollut semmoista ennen nähnyt. Tuli perintöprinsessaksi ja hyvänäköinen kyllä.

Mitäköhän hän tekee nykyään?

Minäkin muistan sen missin joka rakastui mallimatkallaan ranskalaiseen mieheen jonka kanssa muuttivat Ranskan Polynesiaan. Itse olin koulutyttö pohjanmaalaisessa pikkupitäjässä, ja minun näkökulmastani olisi voitu yhtä hyvin uutisoida, että hän muutti jonnekin ulkoavaruuteen. Hänen täytyy nykyään olla jo yli 60 v pitkästi. Vieläköhän asuu keskellä Tyyntä Valtamerta? Siinäpä olisi jollekin toimittajalle kiva jutunaihe!

Vierailija
56/96 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä nämä upeat kaunottaret mahtavat olla nykyään? Onko enää mitään jutuntekijää tai edes aloittelevaa toimittajaa joka etsisi heitä jostain?

Yvonne Rosenlew: hän oli jotain aivan käsittämättömän kansainvälistä, asuukin Lontoossa, seurusteli Keken kanssa.

Mari Potila piti mahtihäöt Helsingin Tuomiokirkossa ja muutti sitten Lontooseen.

Se oli kuulkaa sitä aikaa Kekkosen-Koiviston Suomessa, ettei täältä todellakaan lähdetty tuosta vaan käymään missään ulkomailla, saatikka että joku muuttaisi sinne! Jos joku lontoolainen rocklehti kuukausien viiveellä saapui esim minun pohjanmaalainen kotikylään luettavaksi, niin se oli aivan kuin vieraalta planeetalta tullutta tietoa. Musiikki, vaatteet, trendi-sanaa ei ollut vielä keksittykään, mutta jotain semmoista..

Minä olen tässä vanhentunut ja edelleen Suomessa asun. Tosin olen päässyt pois tuppukylästä.

Olisi niin kiinnostavaa tietää/nähdä, miten minun nuoruuteni kaunottaret ovat vuodet eläneet!

Miten niin täältä ei lähdetty ulkomaille silloin?

Me lähdettiin vaihto-oppilaiksi, opiskeltiin ulkomailla, lomailtiin maailmalla, työskenneltiin ulkomailla, tehtiin työmatkoja ulkomaille. Jo meidän vanhemmat teki työmatkoja ulkomaille, muuttivat perheineen työn perässä, veivät perheitään lomalle maailmalle.

Ihan 1970-80 -luvuilla.

On taas väheksyvä puhetta nimittää Suomea joksikin tuppukyläksi, josta ei lähdetty minnekään, jonne ei tullut vaikutteita mistään jne. On tietenkin aikoja, jolloin ei ollut rahaa matkustaa jne. mutta ulkomailla on käyty viihde- ja kulttuuripiireissä koko ajan.

Suomalaisia oopperatähtiä lauloi Euroopan lavoilla jo 1800-1900- luvuilla ja myös levyttivät. Venäjän vallan aikana Pietari oli yksi Euroopan kulttuurikeskuksia ja sielä asui, aikana ennen sulkeutunutta Neuvostoliittoa, parhaimmillaan kymmeniä tuhansia suomalaisia.

Oma lukunsa ovat amerikansuomalaiset, joilla oli esim. omaa musiikkituotantoa (Leo Kauppi, Hiski Salomaa) ja jonne suomalaiset taiteilijat tekivät kiertueita jo ainakin 1910-1920-luvuilla (mm. J. Alfred Tanner, Wäinö Sola, Tatu Pekkarinen, Matti Jurva) ja paljon myöhemminkin. Esim. Matti Jurva äänitti ensimmäiset levynsä Yhdysvalloissa 1920- luvun lopulla.

Taiteilijat hakivat vaikutteita Pariisin taidemaailmasta. Ja Tulenkantajat-ryhmä mm. Mika Waltari ja Olavi Paavolainen avasi kirjallisissa piireissä ikkunoita Eurooppaan silloin, kun suomalainen kulttuuriväki oli vaikuttanut siellä eri tavoin jo vuosikymmeniä.

Otetaan esimerkiksi monien väheksymä vanha suomalainen iskelmämusiikki 1920-30- luvuilta ja vielä aina 1950- luvulle asti. Varsinkin 1920-30-luvulla levytykset tehtiin monesti ulkomailla, koska tuli usein halvemmaksi lähettää laulaja ja orkesteri levyttämään ulkomaille kuin tilata äänitystekniikka Suomeen. Molempia tapoja käytettiin. Eri levy-yhtiöillä oli edustajansa myös Suomessa ja ihan perusiskelmää (humppaa, valsseja, jenkkoja, polkkia) suomalaiset artistit ja bändit levyttivät usein Berliinissä joka oli Euroopan kulttuurikeskus, mutta myös ainakin Lontoossa (Niilo Saarikon yhtiö, kun tuottaja ei ollut tyytyväinen Riiassa äänitettyjen levyjen tekniseen tasoon), Tukholmassa, Kööpenhaminassa, Tallinnassa, Varsovassa ja Pariisissa. Toivo Kärki voitti Melody Makerin sävellyskilpailun ennen sotia, mutta sota ja sen liittoutumat estivät sen hyödyntämisen.

Sotavuosina Harmony Sisters oli kova sana Saksassa ja poliittisista syistä levytykset siellä jatkuivat, mutta myös puolueettomassa Tukholmassa, jossa myös sodan jälkeen mm. Olavi Virta kävi levyttämässä. Eli eivät Hurriganesin Tukholman levytykset 1970- luvulla ja joidenkin bändien Lontoon matkat olleet mitenkään tavattomia suomalaisen populaarimusiikin historiassa.

Tavallinen ihminen matkusti vähemmän, mutta ei se ollut tavallista muuallakaan. Turha väittää Suomea tuppukyläksi, josta ei lähdetty minnekään ja että kansainvälistyminen alkoi joskus 1970-luvulla ja joidenkin väitteiden mukaan vasta EU:n tullesssa.

Vierailija
57/96 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pepe Willberg.

Vierailija
58/96 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on ex-missi Heleena Nieminen? Etunimi oli erikoisesti kirjoitettu, en ollut semmoista ennen nähnyt. Tuli perintöprinsessaksi ja hyvänäköinen kyllä.

Mitäköhän hän tekee nykyään?

Minäkin muistan sen missin joka rakastui mallimatkallaan ranskalaiseen mieheen jonka kanssa muuttivat Ranskan Polynesiaan. Itse olin koulutyttö pohjanmaalaisessa pikkupitäjässä, ja minun näkökulmastani olisi voitu yhtä hyvin uutisoida, että hän muutti jonnekin ulkoavaruuteen. Hänen täytyy nykyään olla jo yli 60 v pitkästi. Vieläköhän asuu keskellä Tyyntä Valtamerta? Siinäpä olisi jollekin toimittajalle kiva jutunaihe!

Voisiko joku jutunaihetta täältä etsivä toimittaja käydä tägön aiheeseen kiinni? On meitä vanhempia lukijoita kuitenkin joita kinnostaisi.

Vierailija
59/96 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi Lukkarinen , mikä kaunotar! Ja oli aina tyylikäs, jääprinsessa ja upea.

Anne-Marie Kerttula, teki mallinuraa ranskassa. Missä hön on nykyään? Muuttiko takaisin suomeen? Kuka tietäisi?

Vierailija
60/96 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa Bister?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi