Mistäköhän on nykyään Nita Salovaara, Marianne Åsttöm ja Tii Heilimo?
Olivat upeita kaunottaria, Salovaaran suku omisti Mic Macin. Niin ja pitkä blondi Susanna V...jtn? Muistan Susannan ekst häät komean miesmallin kanssa.
Mikin on elämä vienyt sitten myöhemmin? Olisi kiva tietää?
Kommentit (96)
Tii:llä oli myös mukava sisko, kimpassa me teininä hengailtiin stadissa. Tii oli vaalea ja sen siskolla oli tummat hiukset. Kivoja tyyppejä molemmat.
Yhdessä vaiheesa niiden perheellä oli pupuja, sain yhden poikasen lemmikiksi, kotiin vietäväksi. Oi niitä huolettomia aikoja! :)
Tarvitaan juorulehti tyyliin menneisyys - "Missä missi? eli "MM?" - pelkkiä menneisyyden juttuja kaivetaan esiin ja etsitään nämä henkilöt.
Missä Sari Paakkola?
Missä Annen Jaques?
Missä Suvi Lukkarinen?
Salakuvia kuinka käyvät lontoolaisella kiskalla, tai leikkelevät ruusuja puutarhassaan.
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä upeat kaunottaret mahtavat olla nykyään? Onko enää mitään jutuntekijää tai edes aloittelevaa toimittajaa joka etsisi heitä jostain?
Yvonne Rosenlew: hän oli jotain aivan käsittämättömän kansainvälistä, asuukin Lontoossa, seurusteli Keken kanssa.
Mari Potila piti mahtihäöt Helsingin Tuomiokirkossa ja muutti sitten Lontooseen.
Se oli kuulkaa sitä aikaa Kekkosen-Koiviston Suomessa, ettei täältä todellakaan lähdetty tuosta vaan käymään missään ulkomailla, saatikka että joku muuttaisi sinne! Jos joku lontoolainen rocklehti kuukausien viiveellä saapui esim minun pohjanmaalainen kotikylään luettavaksi, niin se oli aivan kuin vieraalta planeetalta tullutta tietoa. Musiikki, vaatteet, trendi-sanaa ei ollut vielä keksittykään, mutta jotain semmoista..Minä olen tässä vanhentunut ja edelleen Suomessa asun. Tosin olen päässyt pois tuppukylästä.
Olisi niin kiinnostavaa tietää/nähdä, miten minun nuoruuteni kaunottaret ovat vuodet eläneet!
Mitä höpötät. Kyllä 70-80 luvuilla oli ihan tavallista käydä etelänmatkoilla, minäkin asuin siinä vaiheessa pari vuotta ulkomailla. Tosin en minäkään tiedä mitä näille aloituksessa mainituille ex-julkuille kuuluu nykyään.
Minua juuri nyt kiinnostaa miten laulajat elävät nyt ja miten heidän laulunsa ovat ovat jääneet elämään ikuisiksi ajoikis.
Josko uusi oikeiden iskelmien aika tulisi. Nuoretkin voisivat laulaa "tipitiitä", ja hopeista kuuta, kun sanat ovat niin merkityksellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se Maiju joka biletti Anne Pohtamin kanssa Studio 54;ssa NewYorkissa
Kaarina oli siskonsa missi hänkin.
Ei muista sukunimeä.
Maiju Leskinen asuu edelleen Nykissä. On siellä naimisissa ja yksi aikuinen poika.
Vierailija kirjoitti:
Leskinen oli Kaarinan ja Maijun sukunimi. Se, joka lomaili ulkomailla 70-80-luvuilla: pitäisi sinun jo tähän päivään ja ikään mennessä tietää, että olit täydellisen etuoikeutettu. Kaverini kävi Karibialla 1970-luvulla, mutta sukunimi oli Kaihari. Me muut käytiin Ruotsin laivalla syömässä ekat katkaravut...
Kyllä minä kävin Mallorcalla, Kanarialla ja Rodoksella sekä Interraililla ympäri Eurooppaa. Olen ihan tavan tallaaja, en mikään rikas aatelinen. Kaukomailla ei silloin ollut ehkä tavallista käydä mutta Euroopan matkailu oli kyllä ihan normaalia samoin kuin ne ruotsinristeilyt.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä ketä kiinnostaa tuollaiset 40 vuoden takaiset pikkujulkkikset enää. Ovat ihan tavallisia ihmisiä, vanhoja mummuja nyt.
Sinua, näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskinen oli Kaarinan ja Maijun sukunimi. Se, joka lomaili ulkomailla 70-80-luvuilla: pitäisi sinun jo tähän päivään ja ikään mennessä tietää, että olit täydellisen etuoikeutettu. Kaverini kävi Karibialla 1970-luvulla, mutta sukunimi oli Kaihari. Me muut käytiin Ruotsin laivalla syömässä ekat katkaravut...
Juuri tämä! En tiedä missä Granissa tai jossain ankkalammikossa itsestäänselvien ulkomaanmatkojen esittelijä on 70-80-luvulla elänyt, mutta aivan täydellisen ulkona loppusuomen todellisuudesta kyllä on!
Minun vanhempani olivat sentään opettajia, mutta ei kyllä meidän kylältä he, eivätkä rehtoritkaan, taikka jotkut isojen maalaistalojenkaan isännät ulkomailla reissanneet. Taikka mitään ulkomaan ostosmatkoissa tai ulkomaankielisiä lehtiä lukeneet.
Vuonna 1979 pääsin Tukholmaan ja siellä ostamaan jotain Indiskasta: se oli jotain aivan maagista, ne tuoksut ja värit..
En ole Granin ankkalammikossa asunut vaan asuin Itä-Hgin lähiössä ja kävin ensimmäisellä Mallorcan matkalla v 1974 kavereiden kanssa. Sitä ennen olin käynyt ruotsinlaivalla pari kertaa ja Norjan Lapissa vanhempien kanssa. Kävimme joka vuosi 1-2 kertaa jossain etelässä ja risteilyt päälle sekä pari kertaa interraililla ympäri Eurooppaa. Olen ihan tavallisesta duunariperheestä mutta silloin oli muotia käydä etelässä ja se oli kaveripiirissä ihan normaalia.
kivat muistot kirjoitti:
Tii:llä oli myös mukava sisko, kimpassa me teininä hengailtiin stadissa. Tii oli vaalea ja sen siskolla oli tummat hiukset. Kivoja tyyppejä molemmat.
Yhdessä vaiheesa niiden perheellä oli pupuja, sain yhden poikasen lemmikiksi, kotiin vietäväksi. Oi niitä huolettomia aikoja! :)
Minulle on jäänyt muistiin tärkeä tieto, Heilimon sisarukset ovat nimeltään Tii, Pii, Mai ja Kai.
Onkohan muisto oikea?
Vastahan Maiju Leskisestä oli joku juttu talvella ja löysinkin: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/255dbb5e-88ad-4552-a45e-0c8b47…
Mun veli oli 1982 ja 1983 kesätöissä Saksassa - ei se mitään ihmeellistä ollut. Moni muukin oli.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin saatiin keskustel siirtymään alkuperäisestä aiheesta jonnekin 70-luvun keihöamatkoihon, sillä lailla!
Vieläkö nämä missit ovat hengissä, mitä tekevät, mihin on elämä vienyt ja mitä tapahtunut?
Tämmöisiä juttuja EI jostain syystä naistenlehtiin saada. Tiijä sitten miksi ei. Eikö heitä edes kysytä, eikö toimittelijat osaa ajatella että heistä voisi tehdä jutun, vaiko kuinka?
Olen jo mummoiässä, niin muistan vielä miten Kiloajuoksija Martti Vainion pojan äiti ja vaimo otti vähän sellaisen äkkilähdön ja pikarakastumisrn USA:ajan. Jonkun verran Jaanasta tehtiin juttuja, mutta sitten loppui. Joskus mietin lähinnä sitä poikaa, että mitenköhän hänen elämänsä ja identiteettinsä (suomalaisuus) on kasvanut?
Samoin oli aivan mielettömän kaunis ja tyylikäs koti, sekä tyylikäs ja kaunis Kristiina Kankaanpää jossain USA:n itärannikolla! Koti oli silloin, 30v sitten, sisustettu ja rakennettu sillä tyylillä joka on vasta nyt muodissa täällä.
Mitähän hänelle kuuluu? Hönenkin tyttäret 100% suomalaisia, mutta tuskin mitään yhteyttä tai tietoa Suomesta heillä.
Niin ja nuoremmalle polvelle tiedoksi että K Kankaanpää oli naimisissa Ristomatti Ratian kanssa ja nämä tyttäret siis hänen.
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä upeat kaunottaret mahtavat olla nykyään? Onko enää mitään jutuntekijää tai edes aloittelevaa toimittajaa joka etsisi heitä jostain?
Yvonne Rosenlew: hän oli jotain aivan käsittämättömän kansainvälistä, asuukin Lontoossa, seurusteli Keken kanssa.
Mari Potila piti mahtihäöt Helsingin Tuomiokirkossa ja muutti sitten Lontooseen.
Se oli kuulkaa sitä aikaa Kekkosen-Koiviston Suomessa, ettei täältä todellakaan lähdetty tuosta vaan käymään missään ulkomailla, saatikka että joku muuttaisi sinne! Jos joku lontoolainen rocklehti kuukausien viiveellä saapui esim minun pohjanmaalainen kotikylään luettavaksi, niin se oli aivan kuin vieraalta planeetalta tullutta tietoa. Musiikki, vaatteet, trendi-sanaa ei ollut vielä keksittykään, mutta jotain semmoista..Minä olen tässä vanhentunut ja edelleen Suomessa asun. Tosin olen päässyt pois tuppukylästä.
Olisi niin kiinnostavaa tietää/nähdä, miten minun nuoruuteni kaunottaret ovat vuodet eläneet!
Jotenkin tämä Mari Potila tuntuu tutulta.
Onko Sari Aspholm vielä kanarialaisen miehensä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin saatiin keskustel siirtymään alkuperäisestä aiheesta jonnekin 70-luvun keihöamatkoihon, sillä lailla!
Vieläkö nämä missit ovat hengissä, mitä tekevät, mihin on elämä vienyt ja mitä tapahtunut?
Tämmöisiä juttuja EI jostain syystä naistenlehtiin saada. Tiijä sitten miksi ei. Eikö heitä edes kysytä, eikö toimittelijat osaa ajatella että heistä voisi tehdä jutun, vaiko kuinka?
Olen jo mummoiässä, niin muistan vielä miten Kiloajuoksija Martti Vainion pojan äiti ja vaimo otti vähän sellaisen äkkilähdön ja pikarakastumisrn USA:ajan. Jonkun verran Jaanasta tehtiin juttuja, mutta sitten loppui. Joskus mietin lähinnä sitä poikaa, että mitenköhän hänen elämänsä ja identiteettinsä (suomalaisuus) on kasvanut?
Samoin oli aivan mielettömän kaunis ja tyylikäs koti, sekä tyylikäs ja kaunis Kristiina Kankaanpää jossain USA:n itärannikolla! Koti oli silloin, 30v sitten, sisustettu ja rakennettu sillä tyylillä joka on vasta nyt muodissa täällä.
Mitähän hänelle kuuluu? Hönenkin tyttäret 100% suomalaisia, mutta tuskin mitään yhteyttä tai tietoa Suomesta heillä.Niin ja nuoremmalle polvelle tiedoksi että K Kankaanpää oli naimisissa Ristomatti Ratian kanssa ja nämä tyttäret siis hänen.
2 tyttäristä oli kyllä maailmanluokan kaunottaria
Jotakuta kiinnostivat nykykaunottaret ja laulajat. Missejä en ole seurannut enää vuosiin. Laulajia on monelta vuosikymmeneltä, sieltä neljän tai viiden vuosikymmenen takaakin still going strong: Paula Koivuniemi, Katri-Helena, Lea Laven jne. Vai mieluumminko nykylaulajia kuten Alma, Sanni, Anna Puu jne.
Tyrkkänpä minäkin lusikkani samaan puurokuppiin kuin muutamat muutkin eli matkailuun. Olen tavallisen duunariperheen lapsi. Ensimmäisen kerran kävin ulkomailla jo 1967. Kesätöissä olin Keski-Euroopassa 1969 ja -70. Ja vaihto-opiskelijana olin 70-luvun puolivälissä. Saman vuosikymmenen lopulla muutin ulkomaille muutamaksi vuodeksi, kun kotimaasta ei löytynyt koulutusta vastaavaa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Missä on Anna-Liisa Ruotsi?
Nehän piti ravintolaa Hangossa siihen aikaan kun siellä ei mitään kiinnostavia ravintoloita vielä ollutkaan.
Missäköhän on nykyään, mitä tekee? Varmaan golfaa talvet Espanjassa, niin ne yleensä tekee.
Missä on Leena Sarvi? Vieläkö tekee keikkoja?
Matkailu 70-luvulla pohjanmaan pikkukylillä tarkoitti ehkä ristelyä Vaasasta Sundsvalliin ostamaan jotai halpaa voita tms. Sitten saatettiin käydä jossain eteläsuomen kaupungissa, sillä edellytyksellä , että siellä asui joku sukulainen jonka luona saattoi yöpyä. Asenne oli, että hotelleissa asuu ainoastaan "kulkumulkut" ja muuten epämääräiset ihmiset, ei kunniailliset kansalaiset. Sama muuten taksilla ajamiseen; vain juopot yms käyttää taksia...
Joku kanarianmatka tai espanjaan matkustamienen luokiteltiin selkeesti viinan perään matkustamiseksi, joten sitä ei kunnon ihminen tee missään nimessä.
Muistan hyvin, kuinka meidän tuttavapiirissä oli joku äidin entinen työkaveri, joka miehensä kanssa ajoi autollaan ja asuntovaunullaan espanjaan, ja viettivät siellä leirintäalueella kesälomansa, siis 70-luvulla. Tätä pidän nykyään edistyksellisenä, ja seikkalunhaluisena, mutta vanhempieni mielestä ja kuulin heidän tämän sanovankin, kysessä oli alkoholin himo ja ongelma ja he ajoivat sinne asti vain siksi että siellä oli viina halpaa.?!? Voi jumankauta , sanon nyt.
Olen kotoisin alueelta ja suvusta, jossa on vankka tausta körttiläisiin, lestadiolaisiin ja sekä kepulaisuus kasvaa selkärangasta.
Mutta ei ole mitenkään sanottua, etteikö siellä edelleenkin olisi tällaista ilmastoa. Pahoin epäilen että varmasti on.
Tässä missi-laulaja Birgitta Leinonen, oliko ihan Kajjaanista kotoisin alunperin? Nykyään sukunimi Öynap. En tiedä mitä tekee työkseen.
Aika hieno veto kyllä!
Minä en ole ketjun aloittaja, mutta tuli mieleen, että on urheilijoita ja kaunottaria niiltä ajoilta, josta mainitsin.
Mietaan Juha on sitä luokkaa myös.