Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentomatkustamista vastaan öyhöttävät eivät halua tai voi itse matkustaa

Vierailija
15.10.2018 |

Esim. ei ole rahaa matkustaa, niin ei haluta, että kukaan muukaan pääsee mihinkään.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko se pikemminkin päinvastoin, ap? Siis niin, että itsekkäät ja mukavuudenhaluiset ihmiset puolustelevat lentomatkailua, koska eivät halua tinkiä kulutustottumuksistaan?

No joo. Olen otse matkustellut 36 maassa, useimmissa niistä vieläpä monta keraa. Huomenna lähden taas esikoisen kanssa syyslomareissulle eurooppalaiseen pääkapunkiin, lentäen.

Mutta kyllä minä sen myönnän, ettei tämä ole oikein. Olen kaukomatkailun lopettanut, mutta Euroopan lomat ovat perheelle sellainen henkireikä, että vielä en ole saanut aikaiseksi.

Eikä kyse ole todellakaan tuloista (jotka nettona meillä kuusi tonnia kuussa), vaan mukavuudenhalusta. Meilläkin.

Minusta tämä on sellainen asia, että tämä todistaa hyvin vapaaehtoisten ilmastotoimenpideiden tehottomuuden. Pitäisi laatia laajamittaisia rajoituksia, joista itsekkäimmätkään eivät voi pinnailla. Ei ole oikein, että jotkut tunnolliset muuttavat tapojaan ja muut porskuttavat kuin siat lätissä.

Jos tuollainen yleiskielto hupilennoille laadittaisiin, olisin tyytyväisenä noudattamassa sitä koska kaikki muutkin joutuisivat.

Yksin en ala uhrautua.

Ennemmin lihan ja maitotuotteiden hintoihin haittavero tai ostorajoituksia jos tuolle linjalle lähdetään - lentomatkustamisen päästöt ovat mitättömät eläinperäisten tuotteiden päästöihin verrattuna.

Tuo on kyllä höpöä. Nelihenkisen perheen Thaimaan matka tuottaa niin paljon hiilidioksidia (1200 kiloa henkilö, 4800 kiloa yhteensä) , että sillä saa syödä melkein 1000 kiloa sikaa (5 kiloa hiilidioksidia per lihakilo).

Lähteet: Finnairin päästölaskuri ja Ilmastotieto 

No, syö sinä nelihenkisen perheesi kanssa ihan rauhassa, itse lennän lapsettomana hyvällä omalla tunnolla pari lomalentoa vuodessa...

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005768126.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi