Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentomatkustamista vastaan öyhöttävät eivät halua tai voi itse matkustaa

Vierailija
15.10.2018 |

Esim. ei ole rahaa matkustaa, niin ei haluta, että kukaan muukaan pääsee mihinkään.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani, perheessämme on yksi lapsi ja ajan autolla alle tuhat kilometriä vuodessa. Vaatteita ja muuta kulutustavaraa ostan todella harvoin. Lentomatkustamisesta en aio luopua, matkailu on minulle henki ja elämä.

Alkaa nyppiä joka kerta, kun kolmen tai useamman lapsen äiti joka ajaa maasturillaan sata kilsaa päivässä pelkkiä työmatkoja, pukee lapsensa jatkuvasti uusiin muotirytkyihin ja lastaa ostoskärryt täyteen liha- ja maitotuotteita kehtaa vinkua lentomatkustamisen saastuttamisesta.

Vierailija
22/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vegaani, perheessämme on yksi lapsi ja ajan autolla alle tuhat kilometriä vuodessa. Vaatteita ja muuta kulutustavaraa ostan todella harvoin. Lentomatkustamisesta en aio luopua, matkailu on minulle henki ja elämä.

Alkaa nyppiä joka kerta, kun kolmen tai useamman lapsen äiti joka ajaa maasturillaan sata kilsaa päivässä pelkkiä työmatkoja, pukee lapsensa jatkuvasti uusiin muotirytkyihin ja lastaa ostoskärryt täyteen liha- ja maitotuotteita kehtaa vinkua lentomatkustamisen saastuttamisesta.

Lentomatkustaminen oli esim. tänä kesänä säidenkin puolesta täysin turhaa ja tyhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkustaminen oli esim. tänä kesänä säidenkin puolesta täysin turhaa ja tyhmää.

Joo ja 1 aikuinen lapsi mulla.

Vierailija
24/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä matkusta säiden takia, vaan haluan tutustua uusiin paikkoihin. Matkustan pääsääntöisesti myös turistikauden ulkopuolella, jolloin monissa kaupungeissa on usein kylmä - ja saan itse tutustua paikkoihin ilman jumalattomia ryysiksiä ja edullisesti.

Vierailija
25/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://jalajalg.positium.ee/?lang=FI

Tuolla ainakin voi arvioida omaa kulutustottumustaan luonnonvaroihin suhteutettuna.

Vierailija
26/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh omaatuntoa kolkuttelee kun matkustellaan pakettimatkoilla turistirysiin, "tutustumaan kulttuuriin". Tuolla logiikalla sinua ei kai haittaa vaikka ajelisin ympyrää bensasyöpöllä koko lomani tai syön lihaa kilon päivässä? Rahattomat nääs niitä porkkanoita puputtaa ja pyöräilee töihin, raharikkaat ne ajelee autolla 100 metrin päähän kauppaankin ;) ihanan loogista

Jokainen tekee omat valintansa arvojensa pohjalta. Meidän Perhe viettää lomat yhdessä, ja tilaa temmeltää Suomessa riittää hyvin,voidaan olla ihan parhaassa seurassa, olipa se sitten syysretkeily luonnon vesiputouksille tuossa komeassa tuskassa, skimbaamista kohtalaisilla rinteillä tms.Ei lillumista samoissa altaissa ihmissikojen kanssa etelässä. Liikun mieluummin pyörällä, tai muuten liikkuen kun istun ruuhkissa ja maksan kohtuuttomasti parkkimaksuja, auto istuu pihassa kyllä sitä varten, ettei joka paikkaan pääse muuten. Tiedostettuja arvovalintoja kaikki.

Mistä lähtien ulkomaanmatkojen synonyymi on joku all inclusive pakettimatkat kammottaviin turistirysiin? Meillä sellaista ei harrasteta lainkaan. Kun menemme mailel vieraille, niin otamme majoituksen (yleensä lyhytaikaisen vuokrakämpän) turistialueiden ulkopuolelta. Emme myöskään juurikaan rantalomaile, koska vaimon kanssa emme sellaisesta niin piittaaa. Tykkäämme kävellä ja viettää aikaa luonnossa ja pikkukaupungeissa. Minusta matkailun rajoittaminen kotimaahan tuntuu aika rajoittuneelta ja tylsältäkin. Kyllä maailman näkeminen tuo paljon jännittäviä kokemuksia, uusia tuttavuuksiakin.

Vierailija
27/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko se pikemminkin päinvastoin, ap? Siis niin, että itsekkäät ja mukavuudenhaluiset ihmiset puolustelevat lentomatkailua, koska eivät halua tinkiä kulutustottumuksistaan?

No joo. Olen otse matkustellut 36 maassa, useimmissa niistä vieläpä monta keraa. Huomenna lähden taas esikoisen kanssa syyslomareissulle eurooppalaiseen pääkapunkiin, lentäen.

Mutta kyllä minä sen myönnän, ettei tämä ole oikein. Olen kaukomatkailun lopettanut, mutta Euroopan lomat ovat perheelle sellainen henkireikä, että vielä en ole saanut aikaiseksi.

Eikä kyse ole todellakaan tuloista (jotka nettona meillä kuusi tonnia kuussa), vaan mukavuudenhalusta. Meilläkin.

Minusta tämä on sellainen asia, että tämä todistaa hyvin vapaaehtoisten ilmastotoimenpideiden tehottomuuden. Pitäisi laatia laajamittaisia rajoituksia, joista itsekkäimmätkään eivät voi pinnailla. Ei ole oikein, että jotkut tunnolliset muuttavat tapojaan ja muut porskuttavat kuin siat lätissä.

Jos tuollainen yleiskielto hupilennoille laadittaisiin, olisin tyytyväisenä noudattamassa sitä koska kaikki muutkin joutuisivat.

Yksin en ala uhrautua.

Vierailija
28/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkaansa. On mielikuvituksetonta tunkee itsensä massan mukana koneeseen ja liitää takki auki "tutustumassa uusiin kulttuureihin". Lähimatkailuun voi oppia, Suomessa on paljon kauniita paikkoja ja upeita ihmisiä! Ps. Asuntolainaa voi maksaa myös tuplavauhtia, tai kuluttaa kotimaisiin palveluihin.

Kun asuu ulkomaantöiden takia muutama tuhat kilometriä Suomesta etelään, niin pitäisi totutella ajatukseen ajaa Euroopan halki bussilla/busseilla/laivalla Suomeen ja takaisin? Vai tarkoitatko sitä, että kaikki vieraisiin maihin suuntautuvat työ/lomamatkat ovat tarpeettomia ja parempi olisi kärvistellä työttömänä kotimaassa kun omalla alalla ei ole töitä?

Pysyt siellä missä olet töissäkin. Simple.

Eli Suomen kesämökit pitää myydä tai palkata niille ylläpito kun vanha äiti ei pysty kaikkea yksin tekemään? Ja totta hemmetissä tulen joka kesä niille mökeille nautiskelemaan.

Vierailija
29/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaisin kernaasti Suomessa, mutta meidän perheellä ei ole siihen varaa - kotimaan matkailu majoituksineen ja ruokailuineen on järkyttävän hintaista.

Vierailija
30/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh omaatuntoa kolkuttelee kun matkustellaan pakettimatkoilla turistirysiin, "tutustumaan kulttuuriin". Tuolla logiikalla sinua ei kai haittaa vaikka ajelisin ympyrää bensasyöpöllä koko lomani tai syön lihaa kilon päivässä? Rahattomat nääs niitä porkkanoita puputtaa ja pyöräilee töihin, raharikkaat ne ajelee autolla 100 metrin päähän kauppaankin ;) ihanan loogista

Jokainen tekee omat valintansa arvojensa pohjalta. Meidän Perhe viettää lomat yhdessä, ja tilaa temmeltää Suomessa riittää hyvin,voidaan olla ihan parhaassa seurassa, olipa se sitten syysretkeily luonnon vesiputouksille tuossa komeassa tuskassa, skimbaamista kohtalaisilla rinteillä tms.Ei lillumista samoissa altaissa ihmissikojen kanssa etelässä. Liikun mieluummin pyörällä, tai muuten liikkuen kun istun ruuhkissa ja maksan kohtuuttomasti parkkimaksuja, auto istuu pihassa kyllä sitä varten, ettei joka paikkaan pääse muuten. Tiedostettuja arvovalintoja kaikki.

Mistä lähtien ulkomaanmatkojen synonyymi on joku all inclusive pakettimatkat kammottaviin turistirysiin? Meillä sellaista ei harrasteta lainkaan. Kun menemme mailel vieraille, niin otamme majoituksen (yleensä lyhytaikaisen vuokrakämpän) turistialueiden ulkopuolelta. Emme myöskään juurikaan rantalomaile, koska vaimon kanssa emme sellaisesta niin piittaaa. Tykkäämme kävellä ja viettää aikaa luonnossa ja pikkukaupungeissa. Minusta matkailun rajoittaminen kotimaahan tuntuu aika rajoittuneelta ja tylsältäkin. Kyllä maailman näkeminen tuo paljon jännittäviä kokemuksia, uusia tuttavuuksiakin.

Kuten tuossa kirjoitin, jokainen tekee arvomaailmansa mukaiset valinnat. Jos hinta maapallolle on sinusta hyvässä suhteessa siihen mitä se tuottaa, tai mistä tingi toisessa kohtaa, niin tämähän on teidän valinta.

Vierailija
31/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen paljon matkaileva vähentäisi edes yhden reissun vuodessa, se tekisi jo paljon. Olisiko tässäkin paljon vähemmän vastustusta, jos hyväksyttäisiin, että ei kaikkea tarvitse lopettaa, riittää kun edes vähentää.

Vierailija
32/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, minut on haluttu 3 kertaa maksaa ulkomaille kun on luultu, etten lähde siksi, ettei ole rahaa. En ole lähtenyt, koska ympäristö ja nykyään ärsyttää sormenjälki-skannaus-turvatarkastussysteemit niin paljon, etten senkään takia halua matkustaa. En mene edes festareille, joissa on ihmisskanneri.

Vierailija
33/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko se pikemminkin päinvastoin, ap? Siis niin, että itsekkäät ja mukavuudenhaluiset ihmiset puolustelevat lentomatkailua, koska eivät halua tinkiä kulutustottumuksistaan?

No joo. Olen otse matkustellut 36 maassa, useimmissa niistä vieläpä monta keraa. Huomenna lähden taas esikoisen kanssa syyslomareissulle eurooppalaiseen pääkapunkiin, lentäen.

Mutta kyllä minä sen myönnän, ettei tämä ole oikein. Olen kaukomatkailun lopettanut, mutta Euroopan lomat ovat perheelle sellainen henkireikä, että vielä en ole saanut aikaiseksi.

Eikä kyse ole todellakaan tuloista (jotka nettona meillä kuusi tonnia kuussa), vaan mukavuudenhalusta. Meilläkin.

Minusta tämä on sellainen asia, että tämä todistaa hyvin vapaaehtoisten ilmastotoimenpideiden tehottomuuden. Pitäisi laatia laajamittaisia rajoituksia, joista itsekkäimmätkään eivät voi pinnailla. Ei ole oikein, että jotkut tunnolliset muuttavat tapojaan ja muut porskuttavat kuin siat lätissä.

Jos tuollainen yleiskielto hupilennoille laadittaisiin, olisin tyytyväisenä noudattamassa sitä koska kaikki muutkin joutuisivat.

Yksin en ala uhrautua.

Ennemmin lihan ja maitotuotteiden hintoihin haittavero tai ostorajoituksia jos tuolle linjalle lähdetään - lentomatkustamisen päästöt ovat mitättömät eläinperäisten tuotteiden päästöihin verrattuna.

Vierailija
34/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tää nyt jumal*uta ihan persiistä, kun ihmisen pitäisi luopua perustarpeista (ruoka, lapset, koti ja työssäkäynti), ja toiset sen kun vaan lentelee huvikseen ympäri maapalloa, tai kerskakuluttaa rahansa turhaan krääsään. Mikä on turhaa, mikä välttämätöntä?

Tarkoitus ei ole luopua, vaan opetella kohtuuta, onko autolla pakko ajaa kilometrin verran kauppaan, voiko sitä lentämistä vähentää, voisiko välillä matkustaa vaikka junalla tai laivalla, ehkä kasviksia voisi alkaa käyttämään enemmän ja vähentää lihan määrässä?

Vierailija
35/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut lentokoneesta putoavia ihmispaskoja päähänsä vai hajoaako ne ihan atomeiksi matkalla maahan.

Mythbusters ainakin kerran testasi voiko jäätynyt ihmiskusi tappaa kun se putoaa maahan.

Vierailija
36/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin laskureiden mukaan edestakainen Thaimaan lento puskee ilmakehään 3 tonnia hiilidioksidia. Suomalaisen normiperheen odotettu ja toivottu toinen lapsi kuormittaa sitä vuodessa liki kuudellakymmenellä tonnilla. Yhden lapsen päästöillä voisi siis lentää Thaimaahan ja takaisin kolmen viikon välein. Joka vuosi.

https://yle.fi/uutiset/3-10211420

Vierailija
37/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin laskureiden mukaan edestakainen Thaimaan lento puskee ilmakehään 3 tonnia hiilidioksidia. Suomalaisen normiperheen odotettu ja toivottu toinen lapsi kuormittaa sitä vuodessa liki kuudellakymmenellä tonnilla. Yhden lapsen päästöillä voisi siis lentää Thaimaahan ja takaisin kolmen viikon välein. Joka vuosi.

https://yle.fi/uutiset/3-10211420

Mites sitten sellainen aikuinen vauva joka vielä lentää thaimaaseen?

Vierailija
38/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin en ala uhrautua.

Ennemmin lihan ja maitotuotteiden hintoihin haittavero tai ostorajoituksia jos tuolle linjalle lähdetään - lentomatkustamisen päästöt ovat mitättömät eläinperäisten tuotteiden päästöihin verrattuna.

No ei se nyt kyllä ole noin. Lihaa ja maitoa saa aika rauhassa mussuttaa koko vuoden yhden kaukoloman "kustannuksella".

Ja 1,5 asteen tavoitteeseen pääseminen edellytäisi MOLEMPIA!

(Tuo, jonka kommenttiin vastasit)

Vierailija
39/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maaseudun Tulevaisuus laski (11.1.2018), että yhden Thaimaan-matkan lennot saastuttavat yhtä paljon kuin naudanlihan syönti kahdeksan vuoden aikana. MTV3:n laskelman (26.12.2017) mukaan yksi Thaimaan-matka lentäen voi tuottaa saman verran päästöjä kuin vuoden autoilu."

https://www.apu.fi/artikkelit/lentava-vegaani

Vierailija
40/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin en ala uhrautua.

No ei se nyt kyllä ole noin. Lihaa ja maitoa saa aika rauhassa mussuttaa koko vuoden yhden kaukoloman "kustannuksella".

Ja 1,5 asteen tavoitteeseen pääseminen edellytäisi MOLEMPIA!

(Tuo, jonka kommenttiin vastasit)

Miksi sinusta kuitenkin vain toista pitäisi lainsäädännön yms. kautta rajoittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä