Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentomatkustamista vastaan öyhöttävät eivät halua tai voi itse matkustaa

Vierailija
15.10.2018 |

Esim. ei ole rahaa matkustaa, niin ei haluta, että kukaan muukaan pääsee mihinkään.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Kateus ja katkeruus paistaa heistä läpi. Aivan satavarmasti matkustelisivat, jos heillä olisi siihen varaa.

Vierailija
2/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Omassakin ystäväpiirissäni on monia, joilla ihan varmasti olisi varaa matkustaa, mutta ovat tietoisesti valinneet elämäntavan, jossa vältetään lentämistä. Itse en halua lopettaa matkailua, mutta en kyllä liioin matkustamistani paljon ulkopuolisille "mainosta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei pidä paikkaansa. On mielikuvituksetonta tunkee itsensä massan mukana koneeseen ja liitää takki auki "tutustumassa uusiin kulttuureihin". Lähimatkailuun voi oppia, Suomessa on paljon kauniita paikkoja ja upeita ihmisiä! Ps. Asuntolainaa voi maksaa myös tuplavauhtia, tai kuluttaa kotimaisiin palveluihin.

Vierailija
4/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihansyöntiä vastaan öyhöttävät ovat kasvissyöjiä.

Autoilua vastaan öyhöttävät asuvat kalliossa ja polkevat jopolla.

jne jne aina on helppo vastustaa sitä mitä ei itse tarvi/käytä/tee.

Vierailija
5/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh omaatuntoa kolkuttelee kun matkustellaan pakettimatkoilla turistirysiin, "tutustumaan kulttuuriin". Tuolla logiikalla sinua ei kai haittaa vaikka ajelisin ympyrää bensasyöpöllä koko lomani tai syön lihaa kilon päivässä? Rahattomat nääs niitä porkkanoita puputtaa ja pyöräilee töihin, raharikkaat ne ajelee autolla 100 metrin päähän kauppaankin ;) ihanan loogista

Vierailija
6/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "öyhötän" siksi, että siitä minun olisi helpointa luopua. Ja olen jo luopunutkin monena vuonna. Lapsista, lemmikeistä, ruuasta ja autosta (syrjäisen asumiseni vuoksi) en halua luopua.

Vierailija
7/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihansyöntiä vastaan öyhöttävät ovat kasvissyöjiä.

Autoilua vastaan öyhöttävät asuvat kalliossa ja polkevat jopolla.

jne jne aina on helppo vastustaa sitä mitä ei itse tarvi/käytä/tee.

Ja lapsia vastustavat ovat veloja.

Vierailija
8/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä "öyhötän" siksi, että siitä minun olisi helpointa luopua. Ja olen jo luopunutkin monena vuonna. Lapsista, lemmikeistä, ruuasta ja autosta (syrjäisen asumiseni vuoksi) en halua luopua.

Mun on helppo olla hankkimatta lemmikkejä tai lapsia, mutta en kuitenkaan öyhötä niistä. 

AP

Vierailija
9/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää nyt jumal*uta ihan persiistä, kun ihmisen pitäisi luopua perustarpeista (ruoka, lapset, koti ja työssäkäynti), ja toiset sen kun vaan lentelee huvikseen ympäri maapalloa, tai kerskakuluttaa rahansa turhaan krääsään. Mikä on turhaa, mikä välttämätöntä?

Vierailija
10/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh omaatuntoa kolkuttelee kun matkustellaan pakettimatkoilla turistirysiin, "tutustumaan kulttuuriin". Tuolla logiikalla sinua ei kai haittaa vaikka ajelisin ympyrää bensasyöpöllä koko lomani tai syön lihaa kilon päivässä? Rahattomat nääs niitä porkkanoita puputtaa ja pyöräilee töihin, raharikkaat ne ajelee autolla 100 metrin päähän kauppaankin ;) ihanan loogista

Jokainen tekee omat valintansa arvojensa pohjalta. Meidän Perhe viettää lomat yhdessä, ja tilaa temmeltää Suomessa riittää hyvin,voidaan olla ihan parhaassa seurassa, olipa se sitten syysretkeily luonnon vesiputouksille tuossa komeassa tuskassa, skimbaamista kohtalaisilla rinteillä tms.Ei lillumista samoissa altaissa ihmissikojen kanssa etelässä. Liikun mieluummin pyörällä, tai muuten liikkuen kun istun ruuhkissa ja maksan kohtuuttomasti parkkimaksuja, auto istuu pihassa kyllä sitä varten, ettei joka paikkaan pääse muuten. Tiedostettuja arvovalintoja kaikki.

Vierailija
11/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on helppo olla hankkimatta lemmikkejä tai lapsia, mutta en kuitenkaan öyhötä niistä. 

AP

Eli sä olet maapallolle sitten vain turha rasite. Ellet tee ympäristöä merkittävästi auttavia keksintöjä.

Vierailija
12/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, me matkusteltiin ennen enemmän mutta nykyään kun ollaan tietoisempia lentomatkustamisen haitoista ollaan vähennetty radikaalisti lentämistä.

Rahasta ei ole kiinni. Sitä paitsi usein tämä kotimaan matkustelu on kalliimpaa..

Vierailija
13/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkaansa. On mielikuvituksetonta tunkee itsensä massan mukana koneeseen ja liitää takki auki "tutustumassa uusiin kulttuureihin". Lähimatkailuun voi oppia, Suomessa on paljon kauniita paikkoja ja upeita ihmisiä! Ps. Asuntolainaa voi maksaa myös tuplavauhtia, tai kuluttaa kotimaisiin palveluihin.

Kun asuu ulkomaantöiden takia muutama tuhat kilometriä Suomesta etelään, niin pitäisi totutella ajatukseen ajaa Euroopan halki bussilla/busseilla/laivalla Suomeen ja takaisin? Vai tarkoitatko sitä, että kaikki vieraisiin maihin suuntautuvat työ/lomamatkat ovat tarpeettomia ja parempi olisi kärvistellä työttömänä kotimaassa kun omalla alalla ei ole töitä?

Vierailija
14/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee omat valintansa arvojensa pohjalta. Meidän Perhe viettää lomat yhdessä, ja tilaa temmeltää Suomessa riittää hyvin,voidaan olla ihan parhaassa seurassa, olipa se sitten syysretkeily luonnon vesiputouksille tuossa komeassa tuskassa, skimbaamista kohtalaisilla rinteillä tms.Ei lillumista samoissa altaissa ihmissikojen kanssa etelässä. Liikun mieluummin pyörällä, tai muuten liikkuen kun istun ruuhkissa ja maksan kohtuuttomasti parkkimaksuja, auto istuu pihassa kyllä sitä varten, ettei joka paikkaan pääse muuten. Tiedostettuja arvovalintoja kaikki.

Mä kanssa lyhensin työmatkaani rajusti. Ja oon luopunut ulkomaan matkoista. Eli en nyt ihan ekana osoittelisi sillä syyttävällä sormella meikäläistä.

Vierailija
15/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. ei ole rahaa matkustaa, niin ei haluta, että kukaan muukaan pääsee mihinkään.

Miksi haluaisin että joku kumihanskoissa kourii ja minä maksan&jonotan?

Vierailija
16/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun asuu ulkomaantöiden takia muutama tuhat kilometriä Suomesta etelään, niin pitäisi totutella ajatukseen ajaa Euroopan halki bussilla/busseilla/laivalla Suomeen ja takaisin? Vai tarkoitatko sitä, että kaikki vieraisiin maihin suuntautuvat työ/lomamatkat ovat tarpeettomia ja parempi olisi kärvistellä työttömänä kotimaassa kun omalla alalla ei ole töitä?

Pysyt siellä missä olet töissäkin. Simple.

Vierailija
17/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt susta puhuta vaan niistä, jotka menee Kanarialle tai Thaimaahan kerran vuodessa.

Vierailija
18/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä ihan aikuisten oikeesti yököttää turistimassat ja lentokoneiden määrä, kun sen nyt on oppinut tajuamaan. Vaikka olenkin köyhä. Ei tule kateus mieleen, päinvastoin.

Kun näen kuvia turistirysistä, joissa ihmismassat vellovat rannoilla, tulee mieleen vain tuholaiset, ihmismassat on kuin sirkkaparvet, jotka tuhoavat kaiken altaan.

Minua ei haittaa yhtään, jos jättiaalto välillä huuhtoo näitä pois rannoilta.

Ja mitenkä ne ihmismassojen vellomiset näissä turistirysissä ovat mahdollisia, no lentokoneiden ansiosta. Ihminen kuvittelee että se on nykyään ihmisoikeus lennellä ympäri maapalloa, eikä tarvitse ollenkaan miettiä seurauksia.

Vierailija
19/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun ope ja tällä viikolla kävin oppilaiden kanssa läpi ilmastonmuutosasioita IPCC: n raportin innoittamana. Olin aivan järkyttynyt oppilaiden itsekkäistä kommenteista, kuinka heillä ei takuulla vähennetä lihansyöntiä tai lopeteta lentomatkoja. Vain alle puolet oppilaista kantoi huolta ilmastonmuutoksista. Nämä nuoret ovat aikuisia vielä vaikka kuinka pitkälle, joten huonolta näyttää maailman tulevaisuus.

Vierailija
20/61 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitä ainakin miten täysillä tai tyhjillä koneilla lennetään, pitäisi miettiä

olen ollut lentokone siivoojana ja ihmeen tyhjiä, muutaman matkustajan koneita oli melko paljon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän