Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläluomileikkaus

Vierailija
15.10.2018 |

En halua kertoa tarkkaa ajankohtaa, mutta olin hieman päälle kuukausi sitten yläluomileikkauksessa, jossa kaikki meni muuten aivan kuten pitikin, mutta toinen silmä ei sulkeudu kunnolla. Ei vieläkään. Kaikki tiedot on kirjattu omakantaan, kirurgi on suomalainen ja paikka suomalainen ja kaikkien tuntema paikka.

Tämä silmän sulkeutumisongelma ei tullut yllätyksenä kirurgille eikä hän ole tehnyt asiasta mitään numeroa. Neuvoi vain käyttämään kostutusgeeliä siihen saakka, että silmä sulkeutuu kunnolla.

Molemmat silmät näyttävät luonnollisilta eikä mitään kireyttä näy eikä tunnu enää, paitsi tässä huonosti sulkeutuvassa silmässä tuntuu elohiiri ja pientä painetta tai jotain.

Tiedän, ettei tämä nyt ole mikään kovin pitkä aika toipua leikkauksesta, mutta silti pelottaa ja stressaa. Pelkään, ettei silmä paranekaan eikä mene ikinä kunnolla kiinni. Tiedän ettei niin käy, kyllä kirurgi tietää mitä tekee. Mutta kokemattomalle asiakkaalle se on tosi ahdistava asia.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa hurjalta, itse käyn toistaiseksi botoxhoidoissa joten en tarvitse vielä yläluomileikkausta kun lihasten lamautus pitää silmäluomet kohollaan, ja otsan migreenikipu loppui samalla. Botox lopetti myös elohiiret toisesta silmästä.

Vierailija
2/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen järkikin sanoo, että se vie aikaa, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Alkuun näytin aivan kummajaiselta ja silmät sekä näyttivät että tuntuivat kireiltä. Kyllähän sekin outo ja epämiellyttävä tunne katosi ajan kanssa. Tämä asia nyt stressaa, vaikka varmaan aivan turhaan.

En ymmärrä, miksi minulle ei puhuttu sanaakaan jälkitarkastuksesta missään vaiheessa. VASTA omakantaa lueskellessani törmäsin lyhenteeseen jt ja sen perässä noin 2 kk. Päättelin, että sen on oltava jälkitarkastus. Tosi outoa, ettei siitä ole sanottu sanaakaan missään vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuukauden jälkeen pitäisi silmät mennä normaalisti kiinni.

Ainakin minulla parani tai turvotus laski muutamassa päivässä, ja silmäluomet toimivat.

Vierailija
4/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuukauden jälkeen pitäisi silmät mennä normaalisti kiinni.

Ainakin minulla parani tai turvotus laski muutamassa päivässä, ja silmäluomet toimivat.

Jälkitarkastus on kuitenkin vasta 2 kk leikkauksesta, joten seurailen silmän toimintoja siihen asti ja jos siinäkään ajassa se ei mene kiinni, niin suutun kirurgille. Ei kaikkien ihmisten toiminnot ole identtisiä. Vaikka SINULLA oli näin ja noin niin ei se tarkoita, että kaikilla muillakin on.

Vierailija
5/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työkaverin luomet olivat parantuneet 2 vkoa leikkauksesta, eikä mitään outoja tuntemuksia.

Vierailija
6/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan silmän normaalisti kiinni kun keskityn siihen. Jos annan sen olla rennosti, se jää hieman raolleen. Eli varmasti kaikki on ok, paraneminen on vain hieman hitaampaa.

Vierailija
7/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun työkaverin luomet olivat parantuneet 2 vkoa leikkauksesta, eikä mitään outoja tuntemuksia.

No mutta minulla ei ole sama tilanne.

Vierailija
8/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai nyt vaan oikeasti käynyt jossain ulkomaan klinikalla jossa toimenpiteen suoritti joku yleislääkäri, plastikkakirurgin sijasta? Sellaisista olen nimittäin kuullut tuollaisia kauhutarinoita että toinen silmä ei avaudu, toinen ei sulkeudu, silmät näyttävät eriparisilta, silmiin jää elohiirinykimiset jne!

Vierailija
9/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai nyt vaan oikeasti käynyt jossain ulkomaan klinikalla jossa toimenpiteen suoritti joku yleislääkäri, plastikkakirurgin sijasta? Sellaisista olen nimittäin kuullut tuollaisia kauhutarinoita että toinen silmä ei avaudu, toinen ei sulkeudu, silmät näyttävät eriparisilta, silmiin jää elohiirinykimiset jne!

Suomessa, suomalainen kirurgi ja suomalainen paikka jonka joka ikinen suomalainen tietää.

Vierailija
10/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja henkilö on plastiikkakirurgian erikoislääkäri. Siksi häneen luotan, vaikka stressaa. Kuitenkin ajattelen niin, että mikäli tässä ajassa kaiken pitäisi olla täydellisen ok, olisi jälkitarkastuskin nyt eikä vasta 2 kk leikkauksesta. Joka tapauksessa kirurgi hoitaa asian tavalla tai toisella, se on varma se.

Vierailija
11/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoi?

Vierailija
12/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kokenut lääkäri osaa tehdä lippaluomileikkauksen niin että ihoa poistetaan vain sen verran kuin on tarpeen mutta ei kuitenkaan liikaa. Se että silmiä ei saa suljettua leikkauksen jälkeen on harmittava mutta yleinen vaiva. Kudokset kyllä löystyvät ajan mittaan ja ongelma poistuu. Itse leikkaus on aika yksinkertainen ja niitä yleensä suorittavat kaikista kokemattomimmat lääkärit, ikävä kyllä. En lähtisi leikkauttamaan mitään, edes yläluomia, ellei ole ihan pakko.

Vierailija
13/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksoi?

Alle 2000 €.

Toiselle kommentoijalle: En minäkään ole plastiikkakirurgian kannalla, mutta silmät häiritsivät liikaa (vaikkakin leikkaus oli ainoastaan esteettinen.) Halusin silmät kauniisti esiin ja siksi päätin uskaltautua leikkaukseen.

Vierailija
14/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksoi?

Alle 2000 €.

Toiselle kommentoijalle: En minäkään ole plastiikkakirurgian kannalla, mutta silmät häiritsivät liikaa (vaikkakin leikkaus oli ainoastaan esteettinen.) Halusin silmät kauniisti esiin ja siksi päätin uskaltautua leikkaukseen.

Aika kallis Suomessa plastiikkakirurgin tekemäksi. Halvemmallakin saa.

Vierailija
15/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tekijä plastiikkakirurgi vai silmälääkäri?

Vierailija
16/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko tekijä plastiikkakirurgi vai silmälääkäri?

"Ja henkilö on plastiikkakirurgian erikoislääkäri."

Vierailija
17/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsellä vai laserleikkaus?

Vierailija
18/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisellä kävin ja ei mitään ongelmaa. 

Vierailija
19/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksoi?

Alle 2000 €.

Aika kallis Suomessa plastiikkakirurgin tekemäksi. Halvemmallakin saa.

Et selkeästi ymmärrä esteettisen ja terveydellisen syyn eroa. Minulla se oli vain ja ainoastaan esteettinen. -ap

Vierailija
20/26 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veitsellä vai laserleikkaus?

Veitsellä. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä