Tapailen miestä jolla on hirveät elarit kolmesta lapsesta!!
Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.
Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.
Kuulostaako teistäkin kohtuuttomalta?
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan tämä pettymys tietysti. Mies johtavassa asemassa ja elareiden jälkeen käteen jää pikkupikkutuloisen ihmisen pikkupalkka.
Ap
Voi sua parkaa, mun sympatiat on niin sun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Elarit on vahvistettu lastenvalvojalla ja oikeudessa.
Ja onhan tämä pettymys tietysti. Mies johtavassa asemassa ja elareiden jälkeen käteen jää pikkupikkutuloisen ihmisen pikkupalkka.
Lasten äiti on kotona lastensa kanssa. Toivottavasti elarit siitä pienenee kunhan saa itsensä töihin.
Ap
Elareiden laskeminen alas päin on pitkä ja kallis prosessi oikeudessa, jos lähivanhempi ei vapaaehtoisesti suostu asiasta sopimaan. Hyvä tuloiset ei saa oikeusapua, ja monet vakuutukset on rajanneet elatukseen liittyvät asiat pois korvattavien piiristä.
Vierailija kirjoitti:
Lasten äiti on kotona lastensa kanssa. Toivottavasti elarit siitä pienenee kunhan saa itsensä töihin.
Ap
Mikä on ongelma? Miehelle jää oma palkkansa ja sinä tietysti kustannat oman osuutesi omalla palkallasi.
Vai oliko tarkoitus lokkeilla miehen kustannuksella?
Vierailija kirjoitti:
Sillä on jotain muutakin häikkää raha-asioissa. Mieti nyt itsekin. Palkka noin 3000 e, elareihin noin 1000 e. Siitä jää 2000 e ihan yksin käytettäväksi. Asumiskulut lienee alle 1000 e tuosta? Eli mihin saa yksinäinen miesihminen käytettyä noin 1000 e kuukaudessa, jo ei säästöön jää yhtään?
Näinköhän sua tyttökulta kusetetaan...
Riippuu ihan siitä missä asuu. Mutta jos on kolme lasta jotka käyvät isällään joka toinen vkl ni ei kyllä ihan yksiössä voi asua. Lisäksi pitää varmaan olla auto (kun käy töissä) ja siitä aiheutuvat kulut. Ja kun lapset tulevat viikonloppuisin niin ei kyllä ole 100€ kun nähdä kun kauppaan mennään.
Toki tuosta varmasti jää käteen ja oikein käytettynä riittääkin mutta 1000€ nyt mikään hirveän iso raha ole kun siitä pitää maksaa laskut ja ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Joko teillä on vauvan tekoprosessi työn alla?
No ei ole kun vasta tapaillaan ja alkaa kyllä mietityttää jo koko suhde. Erostakin on vielä niin katkera. Pui usein sitä miten ex kohteli häntä niin huonosti liiton aikana ja vielä huonommin eron aikana ja jälkeen. Erosivat lopulta yhteisestä päätöksestä. Exän mielestä mies oli hankala ja sitten taas päinvastoin.
Ja toi kun tuntuu ettei rahaa ole yhtään mihinkään elareiden jälkeen ja minä joudun ikään kuin surkutella ja hyvillä sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ei sillä kyllä kovin kumpponen johtajan pesti ole. Itse oon asiantuntijahommissa ja käteen jää toi n. 3000e/kk ja oon alallani jopa vähän palkkakuopassa.
Mieshän voisi ryhtyä kolmen lapsensa lähivanhemmaksi. Jos äiti on tuloton, Kela maksaa minimit hänen puolestaan. Voitte alkaa vallan tienata miehen lapsilla! Ajattele, kolme suloista pientä muksua ja siitä vielä maksettaisiin!
No jos tilastokeskuksen mukaan lapsen kasvattaminen aikuiseksi maksaa keskimäärin noin 130 000 euroa niin eikös se silloin mene elatusmaksujen mukaisesti? (130 000 / 18 = 7200 euroa/v -> 7200 / 12 kk = 600 e/kk).
Molemmat vanhemmat kun laittavat sen 300 e/kk lapsen elämiseen niin aika todenmukaiseati jakautuvat kulut. Tuollahan katetaan 3 lapsen tarvitsemat asuintilat, sähkö, kulutus, kännykkämaksut, vakuutukset, harrastukset, ruoka, vaatteet, hoitomaksut pienenä, liikkuminen, ajokortit.. yms. eläminen. Hieman vaihtelee riippuen iästä, mutta isommilla lapsilla on monesti isommat kulut.
Sitten jos harrastetaan vielä jotain harrastusta aktiivisesti niin niihin saattaa mennä heittämällä melkoinen summa vuodessa (parhaimmillaan tuhansia euroja vuodessa) + muu normikukutus päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole kun vasta tapaillaan ja alkaa kyllä mietityttää jo koko suhde. Erostakin on vielä niin katkera. Pui usein sitä miten ex kohteli häntä niin huonosti liiton aikana ja vielä huonommin eron aikana ja jälkeen. Erosivat lopulta yhteisestä päätöksestä. Exän mielestä mies oli hankala ja sitten taas päinvastoin.
Ja toi kun tuntuu ettei rahaa ole yhtään mihinkään elareiden jälkeen ja minä joudun ikään kuin surkutella ja hyvillä sitä.
Ap
Voit varautua siihen, ettei miestä enää huvita tehdä lapsia kun niitä on jo ennestään (ainakin se) 3. Saattaa vedättää sinua että "joo tehdään vaan lapsia, mut sitten vähän myöhemmin, kun on parempi taloudellinen tilanne", kunnes huomaat olevasi niin vanha, ettet pysty enää lisääntymään. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En kyllä katselisi miestä, joka eksästään noin puhuu eikä ole päässyt erosta yli.
Vierailija kirjoitti:
Perheessä on ihan normaalia, että kolmasosa tuloista menee lapsiin. Miksi eron tullessa se muuttuisi epänormaaliksi`?
Mutta ei sun sitä pakko ole hyväksyä, parisuhde häneen on vapaaehtoinen.
3. osa tuloista lapsiin...no ei kyllä mene.
Johtavassa asemassa ja palkka 3000? Älä nyt hyvä ihminen usko kaikkea mitä sinulle syötetään. Tässä saattaa olla kyseessä tosielämän ”amerikkalainen kenraali”, jolla juuri nyt on tilapäisiä rahavaikeuksia ja tarvitsee vähän apua rakastamaltaan naiselta jne.
Vierailija kirjoitti:
Elarit on kuukaudessa liki tonnin. Mies on työssään johtavassa asemassa ja kolmasosa palkasta menee elareihin. Kuulemma joutuu elämään hyvin niukkaa elämää jotta saa elarit maksettua. On eronnut ex-vaimosta pari vuotta sitten ja lapset ovat joka toinen viikonloppu hänellä ja muuten exällä.
Niiden elareiden takia mies ei voi matkustella, ei käydä juurikaan maksullisissa paikoissa yms.
Kuulostaako teistäkin kohtuuttomalta?
No ei se kovin johtavassa asemassa voi olla jos käteen jää kolme tonnia kuussa.
Mutta ei kuulosta musta kohtuuttomalta, miksi yhteisten lapsien pitäisi luopua elintasostaan (esim harrastuksista ja tarpeeksi tilavassa kodista) siksi että vanhempien avioliito ei kestänytkään?
Saattaa hyvinkin olla juuri sellainen kunnollinen mies, mikäli tämä kuulostaa kohtuuttomalta sinusta eikä hänestä.
No, jos oikeudessa on vahvistettu epäilen vahvasti, että miehen tulot ovat kaksinkertaiset sinulle ilmoittamaasi nähden tai sitten lapset harrastavat jotain todella kallista kuten jääkiekkoa. Oikeus ei vahvista kohtuuttomia elareita eli ei huolta ap, miestäsi ei kupata vaan maksut ovat oikeudenmukaisia.
Itse olen asiantuntijatyötä tekevä yh ja ansaitsen enemmän kuin ap:n mies omalla työlläni.
Kuulemma yhdessä ollessaan elättivät lapset edullisesti. Vaatteita tuli serkuilta ilmaiseksi, jotain ostivat alennusmyynneissä lisäksi. Tekivät itse kotiruokaa. Ei mennyt paljoa rahaa. Kaiken huipuksi exänsä on uudessa suhteessa ja asuu yhdessä uuden miehen kanssa joten asumiskulutkaan ei jää yksin exällä tai no miehenihän niistä varmaan valtaosan maksaa. Hyi.
Meidän juttuihin ei rahat riitä vaan jos haluan miehen kanssa vaikka leffaan ja syömään niin minä maksan koska elarit. Ruotsia pidemmälle ei voi matkustaa koska elarit. Miehellä on auto tosiaan työmatkojen ja lasten hakujen takia. Asuu nyt vuokralla ja siihen menee 850 e kuussa pieni kaksio.
Pakko tässä mun itseänikin on miettiä ja tulee mieleen onko 3 lapsen eronnut isä väkisin hylkiö johon ei kenenkään naisen kannata sortua!?
Ap
Missä työssä on johtavassa asemassa noin huono palkka? Porvoon pormestarin duunissa?
Vierailija kirjoitti:
Missä työssä on johtavassa asemassa noin huono palkka? Porvoon pormestarin duunissa?
On työnjohdossa alemmassa johdossa. Esimiestyötä. Alaa en halua kertoa ettei tunnisteta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma yhdessä ollessaan elättivät lapset edullisesti. Vaatteita tuli serkuilta ilmaiseksi, jotain ostivat alennusmyynneissä lisäksi. Tekivät itse kotiruokaa. Ei mennyt paljoa rahaa. Kaiken huipuksi exänsä on uudessa suhteessa ja asuu yhdessä uuden miehen kanssa joten asumiskulutkaan ei jää yksin exällä tai no miehenihän niistä varmaan valtaosan maksaa. Hyi.
Meidän juttuihin ei rahat riitä vaan jos haluan miehen kanssa vaikka leffaan ja syömään niin minä maksan koska elarit. Ruotsia pidemmälle ei voi matkustaa koska elarit. Miehellä on auto tosiaan työmatkojen ja lasten hakujen takia. Asuu nyt vuokralla ja siihen menee 850 e kuussa pieni kaksio.
Pakko tässä mun itseänikin on miettiä ja tulee mieleen onko 3 lapsen eronnut isä väkisin hylkiö johon ei kenenkään naisen kannata sortua!?
Ap
No, jos oikeus on vahvistanut elarit, kuten kerroit, niin kyllä ne tarpeeseen menee.
Miehellä ei tunnu itsellään olevan käsitystä siitä, paljon lapsiin menee rahaa, kun jauhaa käytetyistä vaatteista ja kotiruuasta. Mies ei varmaan ole koskaan hoitanut lasten asioita?
Esim. jo lasten päivähoito voi viedä yli 600 € kuussa.
Mutta kerro jo ihmeessä, miten johtajamiehellä on noin pieni palkka? Kuulostaa satusedältä, joka kupattuaan exäänsä on siirtynyt kuppaamaan sinua.
Kuulostaa taloudelliselta hyväksikäyttäjältä. Älä ainakaan erehdy kerryttämään hänelle vaurautta.