Onko teillä ystäviä, jotka eivät koskaan kutsu kotiinsa?
Minulla on pari pitkäaikaista ystävää, jotka eivät koskasn kutsu kylään. Tulevat kyllä milellään meille iltaa istumaan ja lähtevät esim. keikoille tai leffaan. Mistä tämmöinen voi johtua?
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kyseessä ovat melko mukavuudenhaluiset ihmiset, jotka ajattelevat, että pääsee helpommalla jollei kestitse itse ketään. Ja ovat sen verran ajattelemattomia, etteivät mieti sitä, ettei ystävyys loputtomiin kestä sitä, että vain toinen näkee sen eteen vaivaa. Jossain vaiheessa kutsut loppuvat, kun toinen kyllästyy siihen, ettei hän pääse ikinä vuorollaan nauttimaan vieraanvaraisuudesta.
Minusta siinä on vieraanvaraisuutta ihan tarpeeksi, kun pyydän ystävääni ulos syömään ja tarjoan hänelle ruuat. Siinä menee pari tuntia rattoisasti seurustellen ja syöden. Meillä on kotona aina jotain sotkussa enkä jaksa siivota koko kotia lattiasta kattoon ennen vierailua. En pysty rentoutumaan, kun huomaan, että ikkunat on likaiset ja jääkaapin ovessa on tahroja vaikkei ne muuten minua haittaa.
Minä en kutsu ystäviä kotiini kuin todella harvoin, esim. siksi hetkeksi kun jonnekin lähtiessä vaihdan vaatteet ja ystävä saa sillä välin hörpätä kahvit. Mielelläni näen julkisilla paikoilla, ja menen tietysti, jos joku haluaa minut kotiinsa kutsua. Koti on minulle oma turvapaikka ja pesä, ja on epämiellyttävää, jos joku ei osaa lähteä pois, kun jaksamiseni käy vähiin. Muualla tavatessa voin itse sanoa, että nyt pitää lähteä kotiin syystä X, mutta saman sanominen vieraalle omassa kodissa on vaikeaa ja tuntuu todella epäkohteliaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kutsu ihmisiä kotiini ja tapaan ystäväni muualla kuin kenenkään kodissa. Mikä vimma ihmisillä on päästä toisten kotiin? Koti on minulle yksityinen paikka eikä mikään seurustelupaikka kaikenaailman ihmisille.
Kahvilat ovat hälyisiä paikkoja. Ei voi jutella rauhassa ajan kanssa. Ylimääräisten korvaparien takia ei puhua varsinkaan mistään kovin henkilökohtaisista asioista.
Riippuu ihan kahvilasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kutsun joitakin ystäviä kotiin, toisia en. Ne joita en kutsu on sellaisia joiden olen kuullut päivittelevän jonkun ihmisen kodin seksiseuraa.
Siis... what?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kutsu ihmisiä kotiini ja tapaan ystäväni muualla kuin kenenkään kodissa. Mikä vimma ihmisillä on päästä toisten kotiin? Koti on minulle yksityinen paikka eikä mikään seurustelupaikka kaikenaailman ihmisille.
Kahvilat ovat hälyisiä paikkoja. Ei voi jutella rauhassa ajan kanssa. Ylimääräisten korvaparien takia ei puhua varsinkaan mistään kovin henkilökohtaisista asioista.
Miksei voi puhua vapaasti? Eihän siellä kukaan kyylää yksittäisten ihmisten keskusteluja ja kyllä pitää aika äänekkäästi puhua jos se ympäriinsä kuuluu.
Ihmiset on muutenkin kovin ihmeellisiä. Meillä vierailee säännöllisesti kaksilapsinen perhe, joka tulee kolmen tunnin ajomatkan päästä. Kutsumme heitä lomilla tai viikonloppuina ja he tulevat noin klo 13 aikaan, jolloin meillä tietysti on ruoka tarjolla. Perheen äiti on tyytyväinen, että lapset saavat heti ruokaa, kun alkaa olla jo nälkä. Kun meidät kerran kutsuttiin vastavierailulle, aikuisille iskettiin käteen viinilasi ja lapsille ei mitään. Kun klo tuli parin tunnin päästä 15, perheen äiti nousu ylös ja yllättäen totesi, että lähtisivätkö miehet kauppaan ostamaan jotain grillattavaa. Meidän lapset olivat jo aivan näännyksissä, mutta saatiin kuin saatiinkin ruokaa klo 18. Päätimme, että jos meidät vielä kutsutaan kylään sinne, menemme ensin Mäkkärin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kutsun joitakin ystäviä kotiin, toisia en. Ne joita en kutsu on sellaisia joiden olen kuullut päivittelevän jonkun ihmisen kodin seksiseuraa.
Aargh, siis SEKASOTKUA! :D
Mä jo vähän ajattelin että kuinka yleistä on päivitellä toisten seksiseuraa 😂
"Siellä se sen mies makasi sohvalla kun menin....hyi olkoon, on ne varmaan harrastaneet seksiä kun lapsikin on "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei voi puhua vapaasti? Eihän siellä kukaan kyylää yksittäisten ihmisten keskusteluja ja kyllä pitää aika äänekkäästi puhua jos se ympäriinsä kuuluu.
Koska jotkut asiat, joista hyvän ystävän kanssa keskustellaan ovat sellaisia, etteivät ne kuulu kaikkien korville.
Vierailija kirjoitti:
Minä en kutsu ystäviä kotiini kuin todella harvoin, esim. siksi hetkeksi kun jonnekin lähtiessä vaihdan vaatteet ja ystävä saa sillä välin hörpätä kahvit. Mielelläni näen julkisilla paikoilla, ja menen tietysti, jos joku haluaa minut kotiinsa kutsua. Koti on minulle oma turvapaikka ja pesä, ja on epämiellyttävää, jos joku ei osaa lähteä pois, kun jaksamiseni käy vähiin. Muualla tavatessa voin itse sanoa, että nyt pitää lähteä kotiin syystä X, mutta saman sanominen vieraalle omassa kodissa on vaikeaa ja tuntuu todella epäkohteliaalta.
Helv*tin itsekästä! Sulla pitää olla pakomahdollisuus, mutta ei kotiin kutsuvilla ystävilläsi?
Yks ei kutsu, hänen kotinsa on "kaatopaikka".
Mä en kutsu, koska en jaksa siivota, enkä halua sitä sekasotkuakaan kenellekään näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska jotkut asiat, joista hyvän ystävän kanssa keskustellaan ovat sellaisia, etteivät ne kuulu kaikkien korville.
No kyllä meillä kotona on ihan yhtäläisesti lapset ja mies kuuntelemassa. Lisäksi koko ajan joku on keskeyttämässä ja jotain kyselemässä. Jos tapaan ystäväni muualla kuin kotona voin keskittyä seurustelemaan hänen kanssaan ilman häirintää ja keskeytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis... what?
No niin, se saikin jo selityksensä. En ollut lukenut vielä niin pitkälle! 😁
Vierailija kirjoitti:
Eikä sellaista joka ajattelee hänen kodistaan noin kannatakaan kutsua .
Vierailija kirjoitti:
Ja tasan arvostelevasta asenteestasi johtuu ettei sinua kutsuta.
Minulla on useampikin sukulainen/kaveri, joita en kutsu kylään. Syynä on, että he ovat tarjoilun suhteen erittäin nirsoja. Mikään ei kelpaa, mitä tarjoan. Kaikkein pahinta on, että nämä ruokamieltymykset vaihtelevat, joten en voi laittaa muistiin, mikä ei kelpaa kellekin. On helpompi mennä esim. kahvilaan ja jokainen ottaa mitä haluaa.
Jotkut kutsuvat kotiinsa, mutteivät tarjoa siellä yhtään mitään vieraille. Se on ikävää käytöstä. Meillä kun taas viihdytään mainiosti katetun pöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helv*tin itsekästä! Sulla pitää olla pakomahdollisuus, mutta ei kotiin kutsuvilla ystävilläsi?
Itsehän ne kutsuu, joten ilmeisesti eivät kaipaa sitä mahdollisuutta? Voisivathan hekin ehdottaa tapaamista kahvilassa -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan kahvilasta.
Ei rauhalliseenkaan kahvilaan silti voi tuntikausiksi jäädä viettämään aikaa.
Mä jo vähän ajattelin että kuinka yleistä on päivitellä toisten seksiseuraa 😂