Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttuu siivoamisesta

Siivousonkirosana
14.10.2018 |

Vapaapäivä alkoi kivasti aamukahvilla. Mies istuu tietokoneella ja ehdotan varovasti, että josko järjesteltäis tänään yhdessä kotia, käytäis vähän kaappeja läpi, että saadaan lisää tilaa. Painotin että JÄRJESTELLÄÄN, ei siivota. Tiedän, että mieheni ei halua siivota vapaapäivänään. Vastaus "joo, ok".

Aloitin oman vaatekaappini siivoamisella, että mies saa hetken oleilla.

Seuraavaksi siirryin eteisen kaappien kimppuun. Eka kommentti mieheltä: "en tajuu, mikä ihme into sulla on aina siivota niitä yläkaappeja". No kuittaan, että heitän turhat pois, niin saan kesäkengät ja - takit yläkaappiin säilöön. Heitän roskia lattialle, ku en jaksa kavuta tuolilta alas viedäkseni jokaista roskaa erikseen roskiin. Helpompi sit alas tullessa kerätä kasa lattialta ja viedä kerralla. Mies: "miks sun täytyy heittää ne lattialle?" Selitän.

Seuraavaks pyydän apua, että voisko ottaa painavia vastaan. Kauhee puhkuminen ja turhautuneisuus, ku vähän pyydän apua.

No yläkaapit valmiit. Saldona kiukuttelua, ku halusin heittää pois johtoja, joilla ei ole mitään virkaa. Kiukuttelua siitä ja siitä, ettei saa heittää pois, jos joskus tarvii. Kyselyä, että lähdetäänkö kaupoille (luen rivien välistä, että tämä alkaa jo riittää).

Sitten varsinaiset kaapit. Pyysin apua yhden maalipurkin avaamiseen, että nään onko vielä käyttökelpoista. Kauhee huuto, et miks ****ssa pitää aina vapaapäivänä siivota. Miksei vaan voi olla. Yritän selittää, että ensinnäkään tää ei oo siivoomista vaan järjestelyä. Jos ei joskus järjestä ja heitä turhaa pois, ni hautaudutaan tavararöykkiöiden alle ja varsinainen siivoominenkin on mahdottomuus.

Sit alkaa se ikuinen kitinä, että hän on ollut 6 päivää töissä. Niin olen minäkin tehnyt sen 39 h töitä tällä viikolla (ja mä siivoan työkseni). Miksei voi siivota joskus töiden jälkeen eikä vapaapäivänä. No eipä oo näkynyt sellasta tässä kämpässä paitsi kauheella kiukuttelulla, kun mä olen ensin aloittanut siivoamisen. Minä kyllä siivoan joka päivä vähän (omat sotkut pois jne), mut mies ei.

Ja sit äijä kehtas vielä sanoa, että: "musta tuntuu, että sä siivoot ihan tahallas ärsyttääkses mua". Anteeks mitä? :D Mä JÄRJESTÄN siksi, ettei mun tarvitse ärsyyntyä jatkuvasta kaaoksesta ja siksi, että se SIIVOAMINEN olis joskus mahdollista.
Sit yks jaksaa kiukkuu mulle siitä, kun unohdan joskus laittaa uuden roskapussin roska-astiaan, kun vien roskat. Ai hyvää päivää. Sehän on ihan maailmanloppu verrattuna siihen, että joka nurkka ja kaappi tursuaa kaikenmaailman ylimääräistä shaibaa.

Ja miksi pitää koko ****n vapaapäivä käyttää siivoamiseen. Niinno, tää on järjestelyä ja tähän nyt on mennyt kaikkiaan 1,5 h.. Ajatukseni vähän olikin, että aamupäivästä käyttää osan kodin ylläpitoo , ni sitten saadaan nautiskella loppupäivä oleilusta ym.

Kohtalotovereita? Tää on aika peestä. Mikä avuksi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä. Itselläkin menisi hermo jos aina vapaapäivinä joku käskyttäisi siivoamaan, varsinkin 6-päiväisen työviikon jälkeen. Ja siivoamistahan tuo on, en tiedä miksi haluat kutsua sitä muuksi.

Kuuntele miestä, jos siivoaminen on hänelle vastenmielistä niin voisiko sen tehdä välillä arkipäivisin, kuten mies toivoo? Tai niin että mies tekisi oman osuutensa silloin. Itse ainakin kaipaan nimenomaan sellaisia vapaapäiviä jolloin en tee yhtään mitään hyödyllistä.

Mistä ihmeestä teille edes tulee niin paljon tavaraa että vähän väliä pitää olla heittämässä sitä roskiin..?

Vierailija
2/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän fanaattiselta siivota kaappeja noin aktiivisesti. Ihan ylimääräistä hommaa ja voisi jättää tekemättäkin.

N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tiedäkään kuinka mä toivon, että mäkin saisin olla vapaapäivänäni raivaamatta tilaa kaappeihin. Kyllä. Ketuttaa niin julmetusti toisen välinpitämättömyys MEIDÄN YHTEISTÄ kotia kohtaan.

Tilaa tarvitaan, koska meillä ei ole mahdollisuutta säilö pienessä eteisessä kaikkia kenkiä ja takkeja kerralla. Sad but true. Se, että mä jokaikinen päivä kompastun miehen levällään oleviin kenkiin eteisessä on raivostuttavaa.

Jos mies tekisi kuten itse toivoo, että siivoaisi arkena omat jälkensä ja muutenkin, ei ongelmaa olisi.

Sitä en ymmärrä, että raivoaa mulle kun siivoan. Olis tyytyväinen, että edes minä siivoan, eikä syyllistäisi.

Ja mistäkö tavaraa tulee. No siinäpä se. Löysin 4 kaljakärryä yläkaapeista (mies säilönyt sinne JOS JOSKUS TARVII). 2 ihmistä, jotka käy kaljaostoksilla ehkä kerran 2 vuodessa tarviten YHDEN kaljakärryn. Johtoja 2 muovikassillista, joista ei edes tietoa mihin ne kuuluu. Vanha modeemipakkaus, vanhojen puhelimien laatikoita.. Kaikki nämä oli sullottuna yläkaappeihin, koska jos joskus tarvii. No ei ole tarvittu, eikä tulla tarvitsemaan. Mies säilöö kaikkea turhaa, kun ei osaa heittää pois. Sit mä saan olla siivoamassa niitä rojuja. Nyt sain kaikki kesäkengät ja monta takkia noiden romujen sijaan yläkaappeihin pois eteisen naulakosta ja mun jaloista pyörimästä.

On aika raskasta, ku toinen hamstraa paskaa ja sit mä saan kuunnella vinkumista, ku totean, että ne täytyy heittää pois, että voidaan säilyttää jotain oikeesti tarpeellista. Jos mä en tee, ni kuka tekee?

Ps. Siivoaminen on imurointia, pölyjen pyyhintää, pyykinpesua. Järjestely on tavaroiden oikealle paikalle laittamista ja tavaroiden säilyttämisen järkeistämistä.

Vierailija
4/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sen lähteä muualle silloin kun siivoat. Ei kannata ottaa pulttia jostain urputtajasta. Sano hänelle ettet pidä kun hän norkoilee asunnossa ja että hän on tiellä.

Vierailija
5/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on pakkomielle siivota kaappeja, niin mihin tarvitset siinä miehen apua?

Miehellä tuskin on mitään oikeutta heitellä kuitenkaan sinun romujasi pois, eikö niinkin ? 

Vierailija
6/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske sen lähteä muualle silloin kun siivoat. Ei kannata ottaa pulttia jostain urputtajasta. Sano hänelle ettet pidä kun hän norkoilee asunnossa ja että hän on tiellä.

Ehdotinkin, että lähtee sinne kaupoille yksin, ku mun siivoaminen niin ahdistaa. No lähti lopulta.

Olis ollut kiva ensin hoitaa tuo homma kaksin nopeasti, niin olisin lähtenyt mukaan.

Nyt mä mietin yksin kotona, että no olipa taas kiva. Olis sit suoraan sanonut, että ei tänään jaksa ja hoidetaan homma viikolla. Mut vastaa, et käy kyllä ja sit alkaa se raivoaminen. Miehen logiikka: sano vasten tahtoasi ja koe sitten oikeudeksesi raivota, kun muija tekee niin kuin on sovittu. 😁

Vierailija
7/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo maksimissaan tunnin operaatio piti miestä ärsyttääksesi tehdä nimenomaan VAPAAPÄIVÄNÄ?

Jos jopa anonyymilla palstalla annat itsestäsi hermoheikon kontrollifriikin kuvan, niin millainenkohan mahdat olla oikeassa elämässäsi kumppanina miehellesi ? 

Vierailija
8/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran mieheltä, josko hän lähtisi kanssani joku päivä taloyhtiön pesutupaan pesemään avukseni mattoja, kun isot matot on niin painavia märkänä. Mies sanoi, että ei hän työviikoilla jaksa, mennään sitten lomalla. Sitten mies jäi lomalle ja uusin pyyntöni. Mies katsoi silmät pyöreänä ja sanoi, ettei hän nyt lomaa käytä mattojen pesuun. Selvä, sen jälkeen en ole pyytänyt, mutta en myöskään ole yksin mattoja pessyt. Vien matot pesulaan, mies saa maksaa laskun. On helppoa ja tulee puhdasta.

Vierailija
9/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousonkirosana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotinkin, että lähtee sinne kaupoille yksin, ku mun siivoaminen niin ahdistaa. No lähti lopulta.

Olis ollut kiva ensin hoitaa tuo homma kaksin nopeasti, niin olisin lähtenyt mukaan.

Nyt mä mietin yksin kotona, että no olipa taas kiva. Olis sit suoraan sanonut, että ei tänään jaksa ja hoidetaan homma viikolla. Mut vastaa, et käy kyllä ja sit alkaa se raivoaminen. Miehen logiikka: sano vasten tahtoasi ja koe sitten oikeudeksesi raivota, kun muija tekee niin kuin on sovittu. 😁

Naisen logiikka :

"niin kuin on sovittu"<->päättää itsekkäästi kuinka hyppyyttää , käskyttää ja käyttää miestään palvelijanaan, juuri sillä siunaaman sekunnilla kun nainen jotain päättää "yhdessä"

Vierailija
10/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkomielle? En ole siivonnut eteisen kaappeja puoleen vuoteen, joten joskus se on tehtävä. Yleensä siihen aikaan, kun tarvii tilaa niille vaatteille, joiden käyttökausi on ohi.

Me ei heitetä mitään toistemme/yhteisiä tavaroita pois ilman lupaa. Joten en heitä, jos en saa lupaa. Mieskään ei heitä mun tavaroita pois ilman lupaa. Tosin eipä hänelle edes sellaista tilannetta tuu vastaan, koska ei hän tee tällaisia järjestelyitä/siivouksia ainakaan mun poissaollessa. Hän sotkee ja istuu pers homeessa tuijottaen tietokonetta tai televisiota.

Olen aiemmin tehnytkin niin, että siivoillut, kun mies on pois ja kerännyt yhteen kasaan tavaroita, joista kysyn onko tarpeellisia. Vastauksena tullut, että oliks nyt pakko siivota ja en mä tiedä, tarviinko noita enää. Ja niin ne paskat taas sullotaan kaappiin odottamaan sitä hetkeä, jos joskus tarvii. Argh. Ei. Aikuisen ihmisen täytyy tietää, tarvitseeko. Hyvä logiikka olis, et jos ei oo vuoteen tarvinnut eikä osannut edes kyseistä tavaraa kaivata, niin ei varmasti tarvitse jatkossakaan.

Vierailija
11/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehdotan varovasti"

Tuo lause kertoo kaiken teidän parisuhteesta.

:(

Vierailija
12/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kerran mieheltä, josko hän lähtisi kanssani joku päivä taloyhtiön pesutupaan pesemään avukseni mattoja, kun isot matot on niin painavia märkänä. Mies sanoi, että ei hän työviikoilla jaksa, mennään sitten lomalla. Sitten mies jäi lomalle ja uusin pyyntöni. Mies katsoi silmät pyöreänä ja sanoi, ettei hän nyt lomaa käytä mattojen pesuun. Selvä, sen jälkeen en ole pyytänyt, mutta en myöskään ole yksin mattoja pessyt. Vien matot pesulaan, mies saa maksaa laskun. On helppoa ja tulee puhdasta.

Miksi et maksa puolet laskusta?

Vierailija
13/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousonkirosana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen logiikka :

"niin kuin on sovittu"<->päättää itsekkäästi kuinka hyppyyttää , käskyttää ja käyttää miestään palvelijanaan, juuri sillä siunaaman sekunnilla kun nainen jotain päättää "yhdessä"

Minä mitään ole päättänyt, vaan kysyin. Ja jos vastaus on "joo, ok", ni pitäiskö mun sit lukea ajatuksia, että "voi kulta, ei tarvitsekaan, vaikka just sanoit, että ok, mutta ei kaiketi sovikaan". Tyypillistä miehistä käytöstä olettaa, että naiset osaa lukea ajatuksia. Osaatko sinä, mies, lukea naisesi ajatuksia? I don't think so.

Vierailija
14/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, onhan tuo varmaan ärsyttävää, mutta jos kerran asutte kahdestaan ja on aika pieni asunto, niin teillä ei varmaan ole kovin montaa kaappia, ja jos siivoat monen vuoden skeidat sieltä pois parissa tunnissa, niin eipä siihen miestä edes tarvittu, ja sitä ei tarvi tehdä taas ainakaan pariin vuoteen, ei teillä varmaan sitten niitä kaljakärryjä ja johtoja kerry tuollaista määrää ihan hetkessä.

Odotapa sitten kun teillä on pari-kolme lasta ja niiden retut ja kengät jotka jää jatkuvasti pieneksi, ja yhä vaan lisääntyvä lelujen määrä, ja kakarat kuskaa niitä vielä muihinkin huoneisiin omasta huoneesta. Sitten voit tulla vinkumaan että mies ei käy sun kans lasten kaappeja läpi.

Vierailija
15/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarviit miestä jos haluut järjestellä kaappeja? Kyllä muakin nyppis jos ainoana vapaapäivänä joku pakottais tekemään jotain tylsää siivoamista jota en halua tehdä. Tottakai joskus tarvii siivota, mutta koita ymmärtää miestäsikin.

Vierailija
16/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään maksa, koska taloyhtiön pesutuvalla matot voisi pestä ilmaiseksi.

Vierailija
17/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttäisi suunnattomasti, jos vasta aamulla ensimmäisen kerran mainitaan asiasta. Inhoan kaappien järjestelyä ja valitsen siivouspäivän hyvin tarkasti.

Vierailija
18/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaihda tuo siivoton hamsteri oikeaan mieheen.

Vierailija
19/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään maksa, koska taloyhtiön pesutuvalla matot voisi pestä ilmaiseksi.

Kyllä sinä itsekin siitä hyödyt.

Vierailija
20/35 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä nyt ehkä myöskään edes yritä ymmärtää miestä. Jos siinä on hamsterinvikaa, se turvallisuudentunne on tosi syvällä päässä, kun yläkaapissa on pussillinen antiikkijohtoja. Kyllä se sen silti tietää, ettei se ole järkevää. Eli ärtymys nousee heti kun tietää toisen taas vaanivan kaapin edessä kuin sarvikuono puun alla. Vaatisi hienotunteisuutta asian lähestyminen ja nuo äkkihyökkäykset tuntuvat iskuilta hänen persoonaansa vastaan. Mitä ne tietysti ovatkin.

Ja kuka saatana avaa maalipurkin nähdäkseen, vieläkö se toimii? Ei varmaan toimikaan kohta, jos sitä pitää käydä varmuuden vuoksi tuulettamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi