Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen käytöksestä?

Vierailija
14.10.2018 |

Mies sanoo aina kun menemme kassalle jossakin, että "Onko sulla varaa nyt maksaa nuo ostokset?" ääneen muiden asiakkaiden kuullen. Jos hermostuin, niin mies vetoaa tilanteisiin jotka ovat sattuneet parikymppisenä kaupassa, että tilillä ei ollutkaan katetta ostoksiin. "Niin, ettei käy kuten silloin v. 2010 ettei sulla maksu mene läpi, kun tilillä ei ole katetta" ja tämänkin muiden kuullen.

Lisäys: Molemmilla on omat rahat ja tilit, näin on päätetty jo seurustelun alussa. Seurustelua 8 vuotta ja kaksi lastakin

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut nolo tilanne miehelle aikoinaan kun sulla ei maksut mene läpi. Ihmekös tuo. Varmistaa edelleen ettei joudu samaan tilanteeseen. Oliko muuten niin, että niitä tosiaan on sattunut vain parikymppisenä? ;)

Joo mua kanssa epäilyttää tämä ap:n versio 😀

Kyllä taisi näitä sattua useaan otteeseen ja ap taisi maksattaa miehellä ostoksiaan.

Kerran sattui kun kävimme kaupassa toisen lapsen syntymän jälkeen. En ollut katsonut tiliä sairaalassa ja sieltä oli lähtenyt katevarauksia. Mies ei maksanut ostoksia tuossakaan tilanteessa, joten en voi maksattaa miehellä.

Mies on tehnyt selväksi että hän voi maksaa ainoastaan lapsiin liittyviä ostoksia. Niitäkin vähän, koska tällä hetkellä maksaa vielä elarit molemmista. Ap

Mutta sanoit, että näin oli käynyt vuonna 2010 kun olit parikymppinen ja olitte juuri alkaneet seurustella. Nyt sanot, että näin kävi toisen lapsen syntymän jälkeen!

Mikäköhän nyt mahtaakaan olla totuus?

Se että ap on lihava, sossun rahoilla elävä ruma leveäv*ttu, joka vinguttaa katteetonta Visa Electroniaan ja koittaa saada miehensä maksamaan kaikki. Ei tulisi itsellä mieleenkään ostattaa miehellä omia henkilökohtaisia ostoksiani. Yhteisiin hankintoihin ja lasten asioihin on sitten oma tili, josta kumpikaan ei törsää luvatta.

Vierailija
22/23 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kolmikymppinen äiti-ihminen vinguttaa jotakin Visa Electronia kassalla ja täti toteaa, että sori, täällä ei ole katetta näihin 10€ ostoksiin, niin onhan se vähän noloa.

Mikä tuossa nyt on noloa? Eihän se sitä tarkoita että ihminen on varaton tai köyhä! Minä olen 50v ja lapseni yksin aikuiseksi kasvattanut. Monesti on noin käynyt ettei korttitilillä ole rahaa kun en ole muistanut/ehtinyt siirtää toiselta tililtä. Sitten käytän luottopuolta. En ole varaton, säästöjä on kymmeniä tuhansia. Nyt kun kortissa on etämaksu niin vielä vähemmän säilyttelen korttitilillä rahaa. Jos minut joku leimaa rahattomaksi tuon takia niin siinäpä leimaa, itse tiedän tilieni saldot vaikkei tuolla yhdellä olekaan aina riittävästi. Kassatyössä olleena olen huomannut että moni tekee samoin tai ottaa esille toisen kortin jolla on katetta. Ei tulisi mieleenkään pitää ihmistä varattomana sen vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos kolmikymppinen äiti-ihminen vinguttaa jotakin Visa Electronia kassalla ja täti toteaa, että sori, täällä ei ole katetta näihin 10€ ostoksiin, niin onhan se vähän noloa.

Mikä tuossa nyt on noloa? Eihän se sitä tarkoita että ihminen on varaton tai köyhä! Minä olen 50v ja lapseni yksin aikuiseksi kasvattanut. Monesti on noin käynyt ettei korttitilillä ole rahaa kun en ole muistanut/ehtinyt siirtää toiselta tililtä. Sitten käytän luottopuolta. En ole varaton, säästöjä on kymmeniä tuhansia. Nyt kun kortissa on etämaksu niin vielä vähemmän säilyttelen korttitilillä rahaa. Jos minut joku leimaa rahattomaksi tuon takia niin siinäpä leimaa, itse tiedän tilieni saldot vaikkei tuolla yhdellä olekaan aina riittävästi. Kassatyössä olleena olen huomannut että moni tekee samoin tai ottaa esille toisen kortin jolla on katetta. Ei tulisi mieleenkään pitää ihmistä varattomana sen vuoksi.

Ymmärsin niin, että ap ei voi käyttää luottopuolta ja ostokset jää kassalle jos mies ei niitä maksa. Electronissa ei ole luotto-ominaisuutta, pelkkä debit. Ap ei kerro myöskään toisesta tilistä, jolta siirtäisi rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan