Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveää katsottavaa tuo erilaiset teiniäidit...

Vierailija
13.10.2018 |

En kestä oikeasti. Polttavat tupakkaa raskaana ollessaan ja niin kypsyttömiä kuin tuon ikäiset nyt yleensä on. Viattomat vauvat saavat mahdollisesti oppimisvaikeuksia ja kasvuhäiriöitä äidin hölmöilyn vuoksi (tupakan poltto).... Kuka noille opettaisi ehkäisyn tärkeyden???

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaikka se teitä kuinka ahdistaa niin tuokin teiniäiti saattaa olla paljon parempi vanhempi kuin oma äitinsä. Todellisuus voi kuulkaa olla paljon karumpaa kuin tupakanpoltto.

Vierailija
62/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin- en asu Suomessa enkä ole ko. sarjaa nähnyt, kuitenkin tulee etsimättä mieleen oma tausta ja siitä selviytyminen.

Olen hyvin köyhästä perheestä, äidilläni epävakaa persoonallisuushäiriö joka näkyi minun, ainoan tyttären fyysisenä ja henkisenä pahoinpitelynä. 16- vuotiaana tulin raskaaksi mutta olin onneksi tarpeeksi fiksu tehdäkseni abortin ( olin toisella paikkakunnalla sisäoppilaitoksessa, kukaan ei tiedä tästä vieläkään).

Otin opikseni ja hankin ehkäisyn, kävin kouluni ja nyt olen oman alani arvostettu ammattilainen, hyvin toimeentuleva monen lapsen äiti.

Avainasioita kuvatun kaltaisesta tilanteesta poispääsyyn kohdallani oli riittävä äly ja henkinen vahvuus.

Kannettu vesi ei pysy kaivossa eli ilman noita ominaisuuksia kaikenlainen ohjaus lienee teholtaan vähäistä. Asiaa ei paranna tässä ketjussa jo mainittu sosiaali-ja terveysalan ihmisten hymistely ja yliymmärtäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lapsen 16-vuotiaana vuonna 1995, tuolloin  ei ollut sosiaalista mediaa eikä tv-sarjaa,  vahingon käyminen oli jotain  niin  hävettävää ja ilman vertaistukea tai sosiaalista hyväksyntää  sai pärjätä. Asuimme ensin vanhemmillani, sitten muutimme omaan asuntoon kun poika oli 1v. Pojan nukkuessa väänsin tälle perunamuussia, keitin tuttipulloja  ja itkin  yksinäisyttäni. Välillä mietin tupakalla käydessäni, että hyppään.

Mielestäni Toisenlaisten Teiniäitien kaltaiset ohjelmat antavat liian ruusuiset kuvan teinivanhemmuudesta! 

1 vuotiaalle ei todellakaan tarvitse enää pulloja keittää. Ja 16v on aika eri kuin 19-20v teiniäiti. Ja pakko todeta, että 70-luvulla lapset saatiin todella nuorena. 30v äiti oli "vanha". Oli ihan normaalia, että äiti oli parikymppinen.

Vierailija
64/64 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuan aihetta, mutta aikanaan Yleltä tuli se Teiniäidit-sarja, taitaa olla vieläkin Areenassa katsottavissa, paitsi 1.kausi. Niin jossain keskustelufoorumillahan joku sanoi, että oli hakenut siihen ohjelmaan, mutta hän ei siihen ollut päässyt. Syyksi oli sanottu, että hänellä oli liian vakaa elämä eikä ollut mitään ongelmia tai draamaa elämässään.