Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirveää katsottavaa tuo erilaiset teiniäidit...

Vierailija
13.10.2018 |

En kestä oikeasti. Polttavat tupakkaa raskaana ollessaan ja niin kypsyttömiä kuin tuon ikäiset nyt yleensä on. Viattomat vauvat saavat mahdollisesti oppimisvaikeuksia ja kasvuhäiriöitä äidin hölmöilyn vuoksi (tupakan poltto).... Kuka noille opettaisi ehkäisyn tärkeyden???

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään idiooteimmat ekstrovertit saavat huomiota. Fiksuimmat eivät mene tosi-TV:hen.

Sääli . Koko ihmiskunta tyhmistyy koko ajan. Tai sitten tämä menee aaltoina ja seuraavaksi haluamme taas seurata älykkäiden ja lämpimien ihmisten elämää.

Vierailija
42/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v ja en ole koko elämäni aikana tuntenut tällaisia ihmisiä kuin nämä teiniäidit. Ainoa tähän viittaava oli kun koulukaverini, lääkäriperheen tytär tuli raskaaksi. Hänelle tehtiin kiireen vilkkaa abortti. Niin että ei ne lähtökohdat aina merkitse. Nykyään hänkin on akateemisella uralla, 2 lapsen äiti. Aiemmin oli tavallisempaa tehdä lapset vähän nuorempana kuin nyt. Myöskään nuorissa tuttavissani ei ole noin surkeata porukkaa. Kukaan normijärkinen ei lähde tuollaiseen ohjelmaan. Aikaisemmassa ohjelmaversiossa äidit ja isät olivat aikuisia mutta sama meno heilläkin oli kuin tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vois olla edes yksi oikeasti rakastunut pariskunta, jonka ehkäisy vaan pettää. Kunnolliset, opiskelevat nuoret, joilla olisi tulevaisuuden suunnitelmia, jotka vain sitten menisivät uusiksi. Kai tällaisiakin tapauksia on?

Ei näillä tapauksilla mitään ehkäisyä ole ollutkaan! Kotona vois vanhemmat puhua lapsille seksiasioista ja antaa kondomipaketti jo 13 vuotiaalle 👍

Vierailija
44/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää miettimään, että kun nämäkin nuoret naiset osaavat puhua sujuvasti ja osaavat analysoida ja pohtia tilannettaan vaikka kuinka ja paljon, edestä ja takaa, ennen ja jälkeen, MUTTA silti näyttää, että elämänhallinta on jokseenkin hukassa. Ikään kuin kaikki viisaus  ja hienot lauseet olisi imuroitu nuorten/naistenlehdistä ja netistä?

Vierailija
45/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lapsen 18v ja toisen 20v. Raskausaikaan ei kuulunut minkään näköisiä päihteitä ja alkoholiakin olen käyttänyt vain pari kertaa esikoisen syntymän jälkeen. Mies on kunnon isä lapsille ja käy töissä, joten emme elä edes millään sossun rahoilla. Ainoat tuet mitä saamme on lapsilisät ja kotihoidontuki. Itse lähden opiskelemaan, kun nuorempikin on lähempänä kolmea vuotta. Epäilen, että meidän perhettä ei olisi hyväksytty edes kyseiseen sarjaan, kun täytyisi ilmeisesti olla ongelmia arjessa... Huulipyöreänä olen seurannut sarjaa, kuinka lapsellista porukkaa siinä on. Ihmetellään miksi ihmiset tuijottaa, kun raskaana poltat ja isä vaan vieressä tokaisee "sinun elämähän se on". Suorastaan vituttaa tuommoiset idiootit, jotka eivät yhtään välitä, että myrkyttävät omaa lastaan ja kyse on myös lapsen elämästä. En voi ajatella heidän olevan missään vaiheessa hyviä vanhempia, jos ei kykene edes raskausaikaa olemaan ilman tupakkia. En käsitä kuka edes kehtaa mennä koko kansan eteen näyttämään miten paska ihminen on.

Vierailija
46/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen saanut lapsen 18v ja toisen 20v. Raskausaikaan ei kuulunut minkään näköisiä päihteitä ja alkoholiakin olen käyttänyt vain pari kertaa esikoisen syntymän jälkeen. Mies on kunnon isä lapsille ja käy töissä, joten emme elä edes millään sossun rahoilla. Ainoat tuet mitä saamme on lapsilisät ja kotihoidontuki. Itse lähden opiskelemaan, kun nuorempikin on lähempänä kolmea vuotta. Epäilen, että meidän perhettä ei olisi hyväksytty edes kyseiseen sarjaan, kun täytyisi ilmeisesti olla ongelmia arjessa... Huulipyöreänä olen seurannut sarjaa, kuinka lapsellista porukkaa siinä on. Ihmetellään miksi ihmiset tuijottaa, kun raskaana poltat ja isä vaan vieressä tokaisee "sinun elämähän se on". Suorastaan vituttaa tuommoiset idiootit, jotka eivät yhtään välitä, että myrkyttävät omaa lastaan ja kyse on myös lapsen elämästä. En voi ajatella heidän olevan missään vaiheessa hyviä vanhempia, jos ei kykene edes raskausaikaa olemaan ilman tupakkia. En käsitä kuka edes kehtaa mennä koko kansan eteen näyttämään miten paska ihminen on.

Lisään vielä, että eihän tämä ole ainoastaan teiniäideissä. Kyllä vanhemmatkin ihmiset käyttävät päihteitä raskauden aikana, eikä aina ole kovin hääppösiä vanhempia, vaikka ikää olisi 35v. Uskon vain, että enemmän tätä on teiniäitien keskuudessa. Minusta voisi olla laissa kiellettyä kaikki päihteet raskauden aikana. Huostaanotto vain heti synnytyksen jälkeen, jos ilmi tulee.

Vierailija
47/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen 16-vuotiaana vuonna 1995, tuolloin  ei ollut sosiaalista mediaa eikä tv-sarjaa,  vahingon käyminen oli jotain  niin  hävettävää ja ilman vertaistukea tai sosiaalista hyväksyntää  sai pärjätä. Asuimme ensin vanhemmillani, sitten muutimme omaan asuntoon kun poika oli 1v. Pojan nukkuessa väänsin tälle perunamuussia, keitin tuttipulloja  ja itkin  yksinäisyttäni. Välillä mietin tupakalla käydessäni, että hyppään.

Mielestäni Toisenlaisten Teiniäitien kaltaiset ohjelmat antavat liian ruusuiset kuvan teinivanhemmuudesta! 

Vierailija
48/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lapsen 16-vuotiaana vuonna 1995, tuolloin  ei ollut sosiaalista mediaa eikä tv-sarjaa,  vahingon käyminen oli jotain  niin  hävettävää ja ilman vertaistukea tai sosiaalista hyväksyntää  sai pärjätä. Asuimme ensin vanhemmillani, sitten muutimme omaan asuntoon kun poika oli 1v. Pojan nukkuessa väänsin tälle perunamuussia, keitin tuttipulloja  ja itkin  yksinäisyttäni. Välillä mietin tupakalla käydessäni, että hyppään.

Mielestäni Toisenlaisten Teiniäitien kaltaiset ohjelmat antavat liian ruusuiset kuvan teinivanhemmuudesta! 

Hyvin kirjoitettu.

Vierailija
49/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä ohjelmassa pitäisi olla mukana joku sellainen napakka sosiaali- tai kasvatusalan ammattilainen, joka ei hymistellen nielisi kaikkia teinivanhempien kauniita puheita (nuoret osaavat kyllä halutessaan tuottaa juuri sellaista puhetta, jota heiltä toivotaan) ja toisi esiin ihan konkreettisia asioita, joissa nuoren vanhemman on skarpattava jos aikoo lapsensa kanssa elellä. Nyt tässä sarjassa juontaja käy ihastelemassa vauvaa ja se psykologi (?) horisee väliin ympäripyöreyksiä uuden elämäntilanteen haastavuudesta.

Vierailija
50/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plussaa muussista! Moni vanhempikin äiti antaa pelkkiä purkkiruokia.

Vierailija
51/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Sinulle kuuluu nykyään?

Vierailija
52/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse olen saanut esikoisen 20-vuotiaana ja itse en koe kivana tätä stereotypiaa mitä nuorista äideistä tv ssä tarjoillaan. Kamalaa katsottavaa varmaan, en ole halunnut katsoa kun olen lukenut että mitäs tyyppejä siellä tänä vuonna pyörii.

Voisi olla ihan fiksua ottaa meitä fiksujakin nuoria äitejä joskus esille medioissa. Itse en suosittele kenellekään liian nuorena äidiksi tulemista, etenkään epästabiilissa parisuhdetilanteessa. Me tehtiin se tietoinen ratkaisu tehdä lapset nuorena, mutta toisaalta meillä on ollut aina kapasiteettia pitää lapsista huolta.

Lapsista huolimatta olen saavutanut sen koulutuksen minkä olen halunnut (lukio, amk ja nyt yliopistossa riittää työsarkaa) ja pysynyt lasten isän kanssa onnellisesti yhdessä 12v. Uskallan kuitenkin väittää, että useimmat tässä ei onnistu ja olen enemmänkin poikkeus.

Voisiko seuraava ohjelma olla vaikka opiskelijanuoret, jotta nuoriso saisi jotain muitakin ideoita televisiosta kuin tämän teiniäitiyden.

Vierailija
53/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä itse olen saanut esikoisen 20-vuotiaana ja itse en koe kivana tätä stereotypiaa mitä nuorista äideistä tv ssä tarjoillaan. Kamalaa katsottavaa varmaan, en ole halunnut katsoa kun olen lukenut että mitäs tyyppejä siellä tänä vuonna pyörii.

Voisi olla ihan fiksua ottaa meitä fiksujakin nuoria äitejä joskus esille medioissa. Itse en suosittele kenellekään liian nuorena äidiksi tulemista, etenkään epästabiilissa parisuhdetilanteessa. Me tehtiin se tietoinen ratkaisu tehdä lapset nuorena, mutta toisaalta meillä on ollut aina kapasiteettia pitää lapsista huolta.

Lapsista huolimatta olen saavutanut sen koulutuksen minkä olen halunnut (lukio, amk ja nyt yliopistossa riittää työsarkaa) ja pysynyt lasten isän kanssa onnellisesti yhdessä 12v. Uskallan kuitenkin väittää, että useimmat tässä ei onnistu ja olen enemmänkin poikkeus.

Voisiko seuraava ohjelma olla vaikka opiskelijanuoret, jotta nuoriso saisi jotain muitakin ideoita televisiosta kuin tämän teiniäitiyden.

20v tuskin enää lukeutuu teiniäiteihin.

Itse pitäisin 18v rajana

Vierailija
54/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä teini-ikäisellä tarkoitetaan 13-19-vuotiasta. Parikymppistä voisi sanoa nuoreksi äidiksi.

Vierailija
55/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä aloittajan kanssa. Täältä kun lukee juttuja niin mammat on kasvattamassa lisää tulevia epäonnistuneita teiniäitejä. Kaikki sallitaan eikä mitään rajoja.

Vierailija
56/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää alaikäiset edes saavat esiintyä telkkarissa, vanhempien luvalla kai, vai tarvitaanko mitään lupia?

Minusta oudoimpia ovat yli 20v tapaukset, jotka ovat täysin keskenkasvuisia, tupakoivat raskaana jne. Tosin näissä sarjoissahan he ovat yleensä saaneet ekan lapsen alaikäisenä ja siksi ovat teiniäitejä. Sain itse esikoiseni 21v, ja tunnen siksi monia samanikäisenä tai 19-20v äidiksi tulleita. Ei heistä kukaan ole tuollainen, ihan normaaleja, työssäkäyviä täyspäisiä ihmisiä. Ilmeisesti on todella ratkaisevaa, saako sen ekan lapsen 17v vai 19v.

Vierailija
57/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nää alaikäiset edes saavat esiintyä telkkarissa, vanhempien luvalla kai, vai tarvitaanko mitään lupia?

---

Jos itselläni olisi tuommoinen tyttö (ei ole mitenkään mahdollista) niin tekisin kaikkeni, että hän ei levittelisi kurjuuttaan telkkarissa kaikelle kansalle. Tosin minun epäonnistumisenihan se olisi.

Vierailija
58/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden teiniäidin jolla lapset jo osa yläasteella ja pienemmät ala-asteella.

Vanhemmat ovat yhdessä ja varmaan ihan onnellisia, mutta he käyttäytyvät edelleen kuin teinit ja autoa tuunataan mitä hirveämmällä tavalla ja pokemonia jahdataan.

Lapset kiusaa toisia koulussa ja vanhempien mielestä se on hienoa, että heidän lapset ei jää toisten jalkoihin.

He eivät selvästikään ole osannut kasvaa aikuisiksi, niin mitenkähän lapset osaisi tulevaisuudessa oppia elämään kuin aikuiset.

Vierailija
59/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä katsonut mutta mikä kanava tekee tällaisia ohjelmia? Ja kuka suostuu kuvattavaksi jos ohjelman sävy tuollainen?

Surullistahan tässä on se, että joku niistä teiniäityleistä kertoi, että suostui ohjelmaan, koska haluaa muuttaa ihmisten käsityksiä teiniäideistä. Vaan toisin kävi..

Vierailija
60/64 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on niin syrjäytyneitä nuoria ja tuntuu pahalta niiden vauvojen takia. Ei ole helppo elämä heillä.