Epämääräiset oireet selitetään masennuksella, mikähän tässä on
Mitenhän tämän alottaisi. Oireet pamahtivat päälle raskauden alkuaikoihin, ja kivut jatkuvat edelleen vielä nyt lähes 4vuotta myöhemmin. Särkee ja vihloo ympäri kroppaa, vaihtelevasti enemmän tai vähemmän. Tuntuu kuin kipu olisi nivelissä mutta tavallaan taas ei kuitenkaan. Toisinaan kun se olisi luissa. Liikkuminen ei auta eikä pahenna kipuja, mutta esimerkiksi hölkkääminen on mahdotonta saati juokseminen, koska alkaa jokainen askelma sattuu ja vihloo polvesta alaspäin tuota luuta(?) Nivelet myös naksuvat kovasti, mutta lääkärit eivät ole todenneet niissä olevan mitään turvotuksia/nestettä tms. Olen kipujen vuoksi käynyt useammalla lääkärillä, ja ovat sitä mieltä että oireet johtuvat mielentilastani, olen tosiaan kärsinyt ahdistuneisuudesta/masennuksesta vuosikausia, ja näiden mukaan minulle määrättiin mielialalääkkeet kivun ja ahdistuneisuuden hoitoon. Voin henkisesti todella hyvin nyt kyllä, mutta eipä noi kipuja oo poistaneet. Perus kipulääkkeet eivät myöskään auta. Koska verikokeissa ei ole näkynyt mitään, ei minua ole myöskään sen kummemmin alettu tutkia. Sanovat vaan, että kyllä sen kanssa oppii elämään?
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Pelottaa, kun toisinaan ihan perusaskareetkin sattuvat niin paljon, ettei niitä pysty hoitamaan. Ja tuo liikuntapuoli, kun olen ollut aina kova menemään.. Huoh.
Kommentit (2)
Kuulostaa yliliikkuvilta niveliltä ehkä? Mulla on ainakin, ja samantyyppistä kipua, mutta mitään muuta esim reumaa ei oo koskaan todettu. Välillä itkettää kun ilman dg on lähes sängynoma kipujen vuoksi. Nivelten yliliikkuvutta ei näytetä pidettävän ongelmana.
Niin ja lisättäköön, että ajattelin nyt kerrankin hyppynarulla huvitella lasten kanssa mutta meni jalat alta heti ekalla hypyllä ja lensin naamalleni maahan. En tiedä kaaduinko siksi että sattui vaiko siksi että ei vaan jalat jaksaisi kannatella. Että tämäkö sitä mielentilan aiheuttamaa normaalia oirehdintaa?