Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä puhumisen aloittaminen on alentumista

Vierailija
13.10.2018 |

Pieni riita, väärinkäsitys, eikä mies koskaan puhu. Istutaan eri huoneissa monta päivää ja minun pitää lähestyä. Isompi kriisi - sama homma. Tänään taas yritin puhua, että mikä siinä on ettei voi tulla koskaan puhumaan ja mies vastasi ettei ala alentua ja tulla puhumaan.

En taida olla väärällä ajatuksella liikenteessä, jos ero on ainoa mahdollisuus.

Mistä lähtien kumppanille puhuminen on alentumista? Miltä teistä tuntuisi, jos mitätön riitakin, ei selviä, kun mies ei vain suostu puhua!

On vain niin avuton olo. Onko se liikaa vaadittu että puoliso haluaisi että on kaikki hyvin ja selvitetään asia? En ymmärrä mitä pitäisi tehdä.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa kannattaa ukko jättää.

Vierailija
2/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kattelis moista miesprinsessaa.

jätä se ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa kannattaa ukko jättää.

En vaan keksi enää mitään keinoja käsitellä tätä. Itse kaipaan asioiden selvittämistä ja sitä ettei aina jätetä yksin, jos on hankala tilanne. Ollaan puhuttu asiasta hyvällä ja huonolla, mutta ratkaisu ei löydy. Mies sanoo ettei jaksa mitättömän asian takia alkaa puhumaan, mutta miten muuten se tilanne raukeaa? Että minä tulen aina ja selvitän... Tulee olo etten merkitse mitään. Ap

Vierailija
4/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ”parisuhteessa” ei ole kunnioitusta eikä arvostusta. Löydät ap parempaa!

Vierailija
5/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Ettei toinen halua puhua? Olen taas antanut aikaa 4 päivää ja toinen ei liikahdakaan.. ap

Vierailija
6/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyse nyt alentumisesta vai jaksamisesta? Ja jos kerran sama juttu isoissa riidoissa? Lapsellista ja henkisen väkivallan käyttöä, itse kyllä olen tuollaisissa tilanteissa tehnyt miehelle täysin selväksi että mököttäminen ei ole aikuisen ihmisen hommaa ja minä en lapsen kanssa ala olla naimisissa, saa sitten jäädä mököttämään keskenään. 

Vierailija
7/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ”parisuhteessa” ei ole kunnioitusta eikä arvostusta. Löydät ap parempaa!

Huh, ajattelin samaa pitkään, mutta tuntuu jo että kuvittelen miehen olevan vaikea. Asiasta on tullut niin normaali... ap

Vierailija
8/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sinua itsestäänselvyytenä. 

Vierailija
9/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Ettei toinen halua puhua? Olen taas antanut aikaa 4 päivää ja toinen ei liikahdakaan.. ap

Älä missään nimessä alennu sinä anelemaan sitä puhumaan, pitäkööt tunkkinsa kun on lapsellinen.

Vierailija
10/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mielenkiintoista kun miehet ei saa osoittaa mieltään millään tavalla. Naiset huutaa, paiskoo tavaroita, pitää mykkäkoulu ja kiroilee ja haukkuu, mut mies jos tekee saman, ni se on hullu psyko, josta pitää päästä eroon.

Riitelytavat on muuten varmaan yks alkeellisimmista asioista minkä kans ihmiset joutuu tekemään hirveesti töitä. Harva osaa jatkuvasti ilmaista itseään pelkästään rakentavalla tavalla. Varmaan suurin osa ihmisistä taantuu ihan lapselliselle tasolle riidellessään. Siinä se parisuhde punnitaan. Mitä sallin itseltäni ja toiselta.

Vierailija
11/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä roiku kusipäässä!

Ei tuo tule paremmaksi muuttumaan, pahenee vain vanhetessaan.

Nimim. Kokemusta on

Vierailija
12/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kyse nyt alentumisesta vai jaksamisesta? Ja jos kerran sama juttu isoissa riidoissa? Lapsellista ja henkisen väkivallan käyttöä, itse kyllä olen tuollaisissa tilanteissa tehnyt miehelle täysin selväksi että mököttäminen ei ole aikuisen ihmisen hommaa ja minä en lapsen kanssa ala olla naimisissa, saa sitten jäädä mököttämään keskenään. 

Sanon tätä samaa aina miehelle, etten henkisesti enää jaksa. Sanoo ettei halua alentua tulla puhumaan minulle, pyytää anteeksi (kyse ei ole siitä), ja ettei jaksa mitään kinastelua enää. Suurin syy meidän ongelmille on se ettei mies PUHU! Nytkin riita alkoi siitä, ettei mies vain kommunikoi ihan normaaleja asioita ”hei otan auton tänä aamuna” ”menen töiden jälkeen sinne ja tänne voitko hoitaa koiran”. Mies ei vaan käsitä kuinka tärkeää sellainen on.... nyt se on 4 päivää ollut hiljaa, ha kun yritän jutella - laittaa silmät kiinni, huokailee, sanoo ettei jaksa, eikä todellakaan ala alentua siihen että tulisi luokseni ja että saataisiin tilanne pois. Ap

Vierailija
13/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sinä olet tottunut riitelemään, ap?

Vierailija
14/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sinua itsestäänselvyytenä. 

Siltä alkanut tuntua.. en vain halua luovuttaa ”helpolla”, vaikka tässä tilanteessa pitäisi. ap

Vierailija
15/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mielenkiintoista kun miehet ei saa osoittaa mieltään millään tavalla. Naiset huutaa, paiskoo tavaroita, pitää mykkäkoulu ja kiroilee ja haukkuu, mut mies jos tekee saman, ni se on hullu psyko, josta pitää päästä eroon.

Riitelytavat on muuten varmaan yks alkeellisimmista asioista minkä kans ihmiset joutuu tekemään hirveesti töitä. Harva osaa jatkuvasti ilmaista itseään pelkästään rakentavalla tavalla. Varmaan suurin osa ihmisistä taantuu ihan lapselliselle tasolle riidellessään. Siinä se parisuhde punnitaan. Mitä sallin itseltäni ja toiselta.

Kaikkea ei todellakaan tarvitse sallia. Kukaan ei ole ansainnut toiselta ihan pas*aa käytöstä. Jos tällaista käytöstä on, niin parisuhteessa siitä pyritään eroon. Jotkut siihen pystyvät,(= parisuhde kestää), jotkut eivät (= ero on väistämätön)

Vierailija
16/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä roiku kusipäässä!

Ei tuo tule paremmaksi muuttumaan, pahenee vain vanhetessaan.

Nimim. Kokemusta on

Pitää oikeasti erota, yritän vain niin kovasti saada tätä toiminaan, ja samalla menee oma jaksaminen ihan nollaan. Tuntuu että itse teen kaiken väärin ja minussa se vika vain on, niin kuin mies sanoo. Ap

Vierailija
17/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vissiin miehen kotona koskaan riidelty normaalisti, vaan vanhempansa viettäneet aina mykkäkoulua? Ymmärräthän, että jos teette lapsia niin he tulevat oppimaan tämän saman käytösmallin ja opettavat sen vastaavasti myös omille lapsilleen?

Vierailija
18/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti keskenkasvuisten touhuja tuollaiset.

Vierailija
19/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoa vanhemmilta se riitelytapa opitaan. Eikä se että osoittaa mieltään ole hyväksyttävää naisillekaan, kukaan ei saa heitellä tavaroita tai haukkua. Huutaa ja kiroilla saa jos on aihetta. Murjottaminen ja mököttäminen on vaan lapsellista, sen merkki ettei osaa käyttää sanoja kuten aikuisen kuuluu, menee samaan kuin se tavaroiden heittely, ne on lapsen tapoja käsitellä asioita, kas kun ei pidätä hengitystä. Ihan yhtä lailla jos nainen osoittaa mieltään lapsellisesti vuodesta toiseen, on syytä ottaa ero.

Minä en voi sietää mitään mielenosoitusta, sanoo sitten suoraan mitä on sanottavaa ja sillä selvä, en halua arvailla mitään.

Vierailija
20/64 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jätä se siihen puhumattomaan tilaan nauttimaan omasta ylemmyydentunteestaan, josta ei voi alentua puhumaan, ja ala elää omaa elämääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme