Olisitko mieluummin lastentarhanopettaja vai sairaanhoitaja?
Kommentit (18)
Olen sairaanhoitaja ja pohdin vaihtoa (paluuta) varhaiskasvatukseen. Mieluummin hoitaisin enimmäkseen terveitä lapsia onnettomilla resursseilla päiväaikaan kun vaikeasti sairaita lapsia onnettomilla resursseilla vuorokauden ympäri.
Sairaanhoitaja koska haluaisin mielenterveyspuolelle auttamaan mielenterveysongelmaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja ja pohdin vaihtoa (paluuta) varhaiskasvatukseen. Mieluummin hoitaisin enimmäkseen terveitä lapsia onnettomilla resursseilla päiväaikaan kun vaikeasti sairaita lapsia onnettomilla resursseilla vuorokauden ympäri.
Ala terkkariksi tai kätilöksi?
Sairaanhoitaja, koska en oikein osaa olla lasten kanssa.
Pitkä ura sairaanhoitajana takana. Oikea valinta oli ja en voisi kuvitella työtä hälisevässä päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen terkkari ja niitäkin hommia tehnyt mutta elämä teki sille polulle mutkan ja terkkareista on tällä hetkellä ainakin täälläpäin ylitarjontaa eikä niihin hommiin niin vain mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen terkkari ja niitäkin hommia tehnyt mutta elämä teki sille polulle mutkan ja terkkareista on tällä hetkellä ainakin täälläpäin ylitarjontaa eikä niihin hommiin niin vain mennä.
Pk-seudulla on pula th sta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla on pula th sta
Se lämmittääkin minua kun meillä on täällä toisessa isohkossa kaupungissa koti, verkostot ja molemmilla perheen aikuisilla vakituiset työt ja lapsilla koulut 😊 Mutta hei, tässä ei ollut mitään ongelmaa joka pitäisi palstalla ratkaista, kerroin vain että harkitsen paluuta varhaiskasvatukseen ja että terkkarin hommiin ei täällä niin vain mennä, ja se on fine.
No opiskelen lastentarhanopettajaksi, joten tietysti siis lto mieluummin. Itse asiassa kyllä myös sairaanhoitajan työ kiinnosti jossakin vaiheessa ja jollain lailla edelleen, mutta tiedostin, että olisin luonteeltani liian herkkä sairaanhoitajaksi, enkä muutenkaan varmasti soveltuisi parhaimmalla mahdollisella tavalla hoitajan työhön.
Lto:n työn näen positiivisempana - vaikka varhaiskasvatuksen arjessa onkin monenlaisia haasteita, niin pääosin työ kuitenkin on positiivista, kasvun ja oppimisen iloa. Sairaanhoitaja taas kohtaa päivittäin sairauksia, oireita, pahoinvointia, jopa kuolemaa. Mulle se olisi liian raskasta.
Lastentarhanopettaja.
Tällä hetkellä olen lastenhoitaja, ei varmaan tarvitse vastaustani perustella sen kummemmin?
Sairaanhoitaja olen. En suosittele kellekään, mutta silti valitsen näistä kahdesta tämän. Palkkaus näistä kahdesta huomattavasti parempi (esim. yötyössä kaikilla kokemuslisillä ja tietyissä yks. sektorin paikoissa), ylityömahdollisuudet. Itse tienaan tänä vuonna liki tasan 50 tonnia, lastentarhanopettajana en tähän ikinä pääsisi.
Kokeneet sairaanhoitajat tienaa hyvin, esim. keikkafirmojen kautta. Joissain erikoisaloilla maksavat todella hyvin, koska ihmisiä ei pystytä hetkessä opettamaan noihin tehtäviin, esim. elinsiirrot. Itse ihmettelen näitä juttuja, että palkka muka on niin huono. Jos päivätyötä tekee, niin onhan se, mutta sekin on valinta. On myös mahdollisuus ihan kohtuullisiin ansioihin kun katsoo missä työtä tekee. Itselläni on vielä marras-ja joulukuun palkat tietty tulematta ja tällä hetkellä kasassa 45000 tänä vuonna. Ei se nyt niin huonosti ole.
No opiskelen lastentarhanopettajaksi, joten tietysti siis lto mieluummin. Itse asiassa kyllä myös sairaanhoitajan työ kiinnosti jossakin vaiheessa ja jollain lailla edelleen, mutta tiedostin, että olisin luonteeltani liian herkkä sairaanhoitajaksi, enkä muutenkaan varmasti soveltuisi parhaimmalla mahdollisella tavalla hoitajan työhön.
Lto:n työn näen positiivisempana - vaikka varhaiskasvatuksen arjessa onkin monenlaisia haasteita, niin pääosin työ kuitenkin on positiivista, kasvun ja oppimisen iloa. Sairaanhoitaja taas kohtaa päivittäin sairauksia, oireita, pahoinvointia, jopa kuolemaa. Mulle se olisi liian raskasta.
-oon samaa mieltä ja samanlainen itekki, mut en tiiä onko se herkkyys, miks koen noi asiat mitä sairaanhoidossa on nii kamalampina, mä vaan koen veren, tautisten eritteet, sairauksien kattomisen yms paljon kamalampana ku ilon kattomisen. :D En koe olevani liian herkkä sairaanhoitajaks, vaan koen sairaanhoitajien työnkuvan olevan ankeeta ja masentavaa. en välttämättä ees lähtis niihin juttuihin mukaan, enkä edes haluais, koska koen sen niin ankeana.
ja palkka on sama ainaki lähihoitajan jos on. Tottakai yötöistä saa enemmän mutta ite en yötöitä haluais tehäkkään. :D
Voisin olla sh päihde- ja mielenterveyspuolella.
Olen tällä hetkellä röntgenhoitaja. Sairaanhoitajan tai lto:n työ ei kumpikaan olisi ihan ykkösvalintani, mutta kallistuisin kuitenkin sairaanhoidon puoleen. Monipuolisempi työnkuva ja asiakaskunta olisivat enemmän mieleeni. Tosin en oikein perinteisistä hoitotöistä pidä, joten mieluusti pitäisin esim. vastaanottoa tai olisin mt-puolella hoitajana.
En pystyis olemaan kumpikaan. Eivät sovellu mulle nuo alat.
Sh. Perustelut:
- huomattavasti laajemmat työmahdollisuudet ja työkentät
- parempi palkka
- rauhallinen työympäristö verrattuna päiväkodin todella kovaan meluun (akuuteissakin paikoissa on aina ihan rauhallista/hiljaista vaikka ollaankin isojen asioiden äärellä)