Mitä luulette saavanne äitienpäivälahjaksi?
Itse saan aina lasten tarhassa tekemät liikuttavat kortit ja kukat, ja mieheltä kortin nyt ainakin.
Kommentit (15)
Mies varmaan jossain vaiheessa päivää sanoo: Ai, onko nyt joku äitienpäiviä? No, onnea rakas! Ja halaa! Tämmöstä se on kun on ulkomainen mies, joka ei suomalaisista pyhistä tiedä mitään! =) En tosin valita!
meillä ei ole tapana ostaa lahjoja ei kumpanakaan vanhempainpäivänä. Lapset tekevät kortit nykyään kun osaavat jo itse tehdä.
- Lapsien itsetehdyt kortit ja jotkut pienet itsetehdyt lahjat (serkkujen kans heillä on aina joka äitien- isänpäivänä tällaiset talkoot)
- Lapsien poimimat luonnonkukat
- Mieheltä ja lapsilta yhteiseksi joku hajuvesi, vaate ja syömisherkku :)
- Lapsien ja miehen tekemä aamupala sänkyyn, Hesarin kera
- Omalta äidiltäni joku vaate
- Anopilta joku kukka tai yrtti ja kirja.
Vierailija:
meillä ei ole tapana ostaa lahjoja ei kumpanakaan vanhempainpäivänä. Lapset tekevät kortit nykyään kun osaavat jo itse tehdä.
kortti/kortit riittää oikein hyvin ja jos saa aamupalan sänkyyn, niin se on hyvä juttu.
t. 4
ruusuja ison kimpun
jonkun korun
lapsilta kortin
kakun
-pitkään saan nukkua, sitten aamupala sänkyyn,
miehen tekemää kakkua jälkkäriksi
-kotitöistä vapaan päivä, mies hoitaa jos jotain pitää siivota ym...
-lahjaksi lapsilta tehtyja kortteja ja lahjoja
-mieheltä tänävuonna kävelysauvat, aurinkolasit ja epilaattori...
(kai vielä joku yllärikin)
-päivällä ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan
-mummuloissa käydään pikavisiiteillä, yleensä saan molemmista jotain pientä,hajuvettä,koruja ym...
-iltasella vielä mies järkkää jonkun kivan yllärin!
-iltapala saatetaan syödä koko porukalla piknikillä, jonka mies tietty valmistanut!
eiköhän tossa ollut suurinpiirtein kaikkii!
Eilen sain jo esikoisen Etolasta ostaman peltisen spagettipurkin, jota hän ei malttanutkaan pitää piilossa...
Lisäksi saan herkullisen aamupalan, kakkua ja kukkia.
Mies muistaa kyllä omaa äitiään lahjalla ja kukilla. Lapsilta saan kortin ja yleensä kahvit ja valmiin voileivän. ja itse kerättyjä kukkia. Se riittää.
Mieheni ei ole valmis antaa minun edes nukkua, minä olen meidän perheessä se joka nousee joka ainut viikonloppu lapsen kanssa. tyttö on sen verran pieni että hän ei osaa mitään tehdä.
en pidä äitienpäivästä, koska tämä on taas muistutus siitä kuinka kusipää mieheni on...ei sillä että haluaisin jonkun lahjan, kun saisian kerrankin vaan nukkua
Meillä lahjomiset on harvinaisia. Emme osta lahjoja toisillemme (yleensä) hääpäivänä, jouluna, äitien- ja isänpäivänä, emmekä syntymäpäivinäkään. Poikkeuksia joskus on.
Joskus lahjat ovat jotakin itse tehtyä tai leivottua.
En toivo lahjoja. Lapset ovat luulatavsti krotit tehneet tarhassa. Lempiaamupalani saan valmiina (mutta en halua sitä sänkyyyn) ja mies kokkaa lempiruokaani päivällä. Ja aamulla nukun niin pitkään kuin jaksan. Iltapäivällä tehdään jotain yhdessä, käydään retkellä metsässä tai kahvilla jossakin.
jotain äitienpäivänä.
Minä sain viime vuonna ihanan korun, mutta tänä vuonna ajattelin vihjaista miehelle että ostaisi minulle pari muumi-mukia. Lapsi niin tykästynyt niihin ja ajattelin alkaa keräillä niitä.
stella80:
- Omalta äidiltäni joku vaate
- Anopilta joku kukka tai yrtti ja kirja.
omalle äidilleni soitan äitienpäivänä tai hän soittaa,kumpi nyt sattuu ensin ehtimään ellei olla siellä käymässä.
yhden kortin jo antoi etukäteen ;)
kuopukselta saan varmaan aamulla hieman räkäisen halin.
Mies ostaa varmaan kimpun ruusuja kun käydään torilla tivolissa :).