Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli fysiikan numerosi koulussa?

Vierailija
13.10.2018 |

Uskoisin että liikenteessä piittaamattomat kaahaajat ja puskurissa roikkuvat turvavälistä piittaamattomat henkilöt ovat niitä joilla fysiikan ymmärrys on nolla. Matematiikkakaan ei taida olla vahvin laji. Toki taustalla oleva luonnehäiriökin voi aiheuttaa piittaamattomuutta muista liikenteessä liikkujista.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 (yläasteella ja lukiossa)

V. 2011 kiinnostuin fysiikasta todella paljon ja nyt 7 vuotta lukenut paljon kirjoja, kuunnellut radio-ohjelmia ja katsonut tiededokumentteja.

Ylipäätään rakentanut ahkerasti tieteellistä maailmankuvaa niillä rahkeilla, mitä entisellä kasin oppilaalla on. Tahdon sanoa, että älykkyysosamääräni on keskitasoa.

Voisin sanoa, että päivittäin tutkin näitä asioita. Nyt olen erityisen kiinnostunut elämänsynnystä ja astrobiologiasta.

Vierailija
22/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskoulussa 6-7 välillä, lukiossa sain 8 siitä ainoasta pakollisesta kurssista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulussa 10, lukiossa kurssit 9-10 ja yliopistossa kaikki fyssan peruskurssit 5. Autoilun lopetin, kun se alkoi menemään aina vaan huonommin

Vierailija
24/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikka, matematiikka ja kemia olivat aina kymppejä. Muut aineet vähän heikompia, koska olin liian laiska lukemaan läksyjä.

Vierailija
25/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon avaukseen liittyvään ongelmaan ei ole yhtä ainoaa ratkaisua, eli fysiikan lakeihin vetoamista. Tokihan ne ovat yhä voimassa, mutta pitäisi miettiä myös liikennepsykologiaa. Onnettomuuksia ei tapahtuisi niin paljoa jos kuljettajat eivät turhautuisi liian alhaisiin nopeusrajoituksiin. Toinen suuri vaikuttava tekijä on lievästi alle rajoitusten ajaminen. Perässä roikkuminen voi tarkoittaa myös samaa kuin "aja nyt perkele edes niin kovaa kuin saisit".

Kympillä menin molemmissa aineissa.

Vierailija
26/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon avaukseen liittyvään ongelmaan ei ole yhtä ainoaa ratkaisua, eli fysiikan lakeihin vetoamista. Tokihan ne ovat yhä voimassa, mutta pitäisi miettiä myös liikennepsykologiaa. Onnettomuuksia ei tapahtuisi niin paljoa jos kuljettajat eivät turhautuisi liian alhaisiin nopeusrajoituksiin. Toinen suuri vaikuttava tekijä on lievästi alle rajoitusten ajaminen. Perässä roikkuminen voi tarkoittaa myös samaa kuin "aja nyt perkele edes niin kovaa kuin saisit".

Kympillä menin molemmissa aineissa.

Eli asennevamma ja piittaamattomuus. Lisäksi rattisi ei käänny. Kelin mukaan saa ajaa ja iäkkäämmät ei aina uskalla ajaa SUURINTA SALLITTUA nopeutta. Alat siis tuomaroimaan ja otat lain omiin käsiisi. Verenpaine korkealla, aina v i t u t t a a ja lähdet joka paikkaan liian myöhässä.

Vierailija
27/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruskoulussa 10, lukiossa kurssit 9-10 ja yliopistossa kaikki fyssan peruskurssit 5. Autoilun lopetin, kun se alkoi menemään aina vaan huonommin

Onko sulla joku sairaus tai vamma jos autoilu ei enää sujunut?

Vierailija
28/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkastelen maailmaa aina fysiikan lakien kautta. Vaimo taas ajaa autoa tunteella ja intuitiolla.

Juuri näin meilläkin, olen inssi ja vaimo humanisti:)

Vierailija
29/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion pitkä fysiikka kymppi, lisäksi fysiikan opintoja tekussa. Olen hyvin varovainen kuski vaikka olen tilastollisesti riskiryhmää: nuori mies. Joskus kyydissä olevat ystävät tai sukulaiset jopa vinoilevat asiasta. No, minusta on tärkeintä että kaikki pääsevät ehjänä perille ja minä aion tehdä kaikkeni jotta niin myös käy.

Joillain tuntuu olevan asenteena se että edessä oleva auto pitää ajaa kiinni ja jäädä sen jälkeen roikkumaan perään. Toiset taas ajavat kaupungissa mitättömällä turvaetäisyydellä.

Vierailija
30/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoi olla jokin 7, en edes muista tarkasti. Olen aina ollut huono sekä fysiikassa että matikassa, mutta pidän silti itseäni ihan hyvänä kuskina. En ole ajanut kolareita tai saanut sakkoja, ajan varovasti ja maltilla. 

Vierailija
31/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikka ja matikka loogisuudessaan ovat aina olleet mulle helppoja, kemiaa kuitenkin olen vihannut.

Vierailija
32/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnettomuustutkintavideoita olisi hyvä saada televisioon. Vastaavasi tehtyjä kuin lento-onnettomuustutkinnat.

Että näkisi mitä siitä seuraa kun koheltaa ja on välinpitämätön.

Jos sataa ei ajeta sataa hoki jo Enskakin.

Työkoneiden, traktoreiden sekä kuorma-autojen varominen. Kuolleet kulmat ym.

Eihän nykyään osata edes antaa hälytysajoneuvollekaan tilaa, vaikka sieltä pillit päällä tullaan.

Lunta sataa vähän ja kymmeniä peltikolareita heti.

Suojatietä ennen kun pysähtyy, niin toinen auto ei pysähdykään. Jalankulkijakaan, saatika pyöräilijä, ei varmista toisen auton pysähtymistä, vaan kävelee vaan suoraan surman suuhun.

Valistakaa edes jälkikasvuanne pienestä pitäen ennakointiin. Eli mitä tapahtuu jos ei yhtään ennakoi.

Eiköhän lapset katso niitä g.o.revideoita omatoimisesti ja riittävän paljon. Niillä tuskin on mitään vaikutusta käytökseen.

Vierailija
33/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 6-7

Ei ole fysiikkan laskut kiinnostameet ikinä, joten olen huono niissä. Enemmän teoria kiinnostaa, mutta harvoinpa tulee perehdyttyä siihenkään.

Vierailija
34/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäistit siis kuitenkin tärkeimmät asiat. Sinua on ehkä kotona valistettu mitä liikenteessä käy henkilölle joka uhkaa fysiikan lakeja.

Vierailija
35/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko lisätä että en todellakaan ole puskurissa kiinni. :D Pidän väliä ja mä olen se, joka kiroaa toisia autoilijoita noista huonoista turvaväleistä.

Olihan tuo ap:n analyysi aika hatusta reväisty, mutta ehkä juuri sen takia koen tarpeelliseksi lisätä tämän.

Vierailija
36/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kouluajan oli 5, joskus välitodistuksessa 4. Samoin oli matematiikka, josta yhtenä vuotena sain ehdot.

Vierailija
37/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikka ysi. Vastasin reaalissa pelkästään fysiikan tehtäviin.

Harmi, että moottoritiellä ajaminen ei kuulu kaikkien autokoulujen opintosuunnitelmaan.

Vierailija
38/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä liikkuu esimerkiksi mopon perässä tai mopoauton puskurissa roikkuvan päässä? Eikö ymmärrä ohittaa hitaammin kulkevaa?

Entä viritetty mopoauto joka roikkuu auton puskurissa? Äkkipysäyksessä muovikippo paloina.

Fysiikan lait ei hanskassa vai asennevamma, psykopatia?

Vierailija
39/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen kävellen liikkeellä ja aion ylittää suojatien, voin aivan hyvin odottaa että 1 tai 2 autoa sujahtaa ohi jos tie sen jälkeen on vapaa. Itse asiassa kiusaannun jos auto pysähtyy suojatien eteen kun olisin pari sekuntia myöhemmin voinut ylittää tien ihan rauhassa.

Siksi nämä suojatielle juoksijat ja hyppijät ärsyttää. Kyllä jalankulkijakin voi huomioida muuta liikennettä, eikä ajatella että minähän tästä nyt menen ja sinä pysähdyt ja just nyt.

Ja jos auto pysähtyy, niin kannattaisi sitten mennä yli eikä laahustaa ja tuijottaa puhelinta.

Mä olen aivan samaa mieltä. Mut valtaa myös lievä kiusaantuneisuus. Olen kyllä myös iloinen, että autoilija on huomioinut mut.

Auton kuuluu hidastaa suojatien kohdalla, vaikka takaansa ei tulisi ketään.

Vierailija
40/42 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko lisätä että en todellakaan ole puskurissa kiinni. :D Pidän väliä ja mä olen se, joka kiroaa toisia autoilijoita noista huonoista turvaväleistä.

Olihan tuo ap:n analyysi aika hatusta reväisty, mutta ehkä juuri sen takia koen tarpeelliseksi lisätä tämän.

Siitä vaan väikkäriä vääntään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi