Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin vanhemmat

Vaikeavalinta
12.10.2018 |

Kaipaisin kokemuksia ja ajatuksia aiheeseen liittyen.

Voivatko narsistin äiti ja isä olla täysin terveet?

Harkitsen yhteydenottoa narsistin sukulaisiin. Uskallanko? Vai olenko kohta useamman narsistin uhri?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskalla vaan, mutta varo mitä kerrot itsestäsi.

Vierailija
2/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaisit yhteyttä? Jos et tuon narsistin kautta luonnollisesti tule heitä tapaamaan niin ei ole mitään syytä ottaa heihin yhteyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaisit yhteyttä? Jos et tuon narsistin kautta luonnollisesti tule heitä tapaamaan niin ei ole mitään syytä ottaa heihin yhteyttä. 

Ollakseen suvun kanssa tekemisissä kuten normaalit ihmiset. Narsisti haluaa, että uhri ei tapaisi sukua, valheet voivat vaikka paljastua.

Vierailija
4/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Narsistin päässä on jossain kohtaa naksahtanut ja on todennäköisempää, että vanhemmat liittyvät siihen jotenkin kuin että eivät liity millään tavalla. Lisäksi, vaikka narsistin vanhemmat olisivatkin itse terveitä, niin kannattaa varautua siihen, että niin kauan kun narsisti ei itse mokaa niin täysin, että omien vanhempienkin silmät aukeavat, hän kääntää heidät sormiaan napsauttamalla sinua vastaan. Mahdollisesti vielä sen jälkeenkin.

Vierailija
5/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ole sitten varovainen, jos teet vastoin narsistin tahtoa, älä päästä häntä kylään raivoamaan. 

Vierailija
6/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terve suku. Isäni on paha narsisti, väkivaltainen ja sadistinen, enemmän jo sosiopaatin puolella. Hänen vanhempansa olivat myös julmia ja ilkeitä (eli minun isovanhempani), toinen henkisesti ja toinen fyysisesti. Itse en todellakaan alkaisi selvittelemään mitään.

Vierailija
7/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistiäitini on eristänyt minut jo kauan sitten suvusta. Kovasti kaipaisin sukulaisiani vaikka en heitä muista osaa ollenkaan ja osaa hyvin vähän.

Kumpikaan ei tunnu hyvältä ratkaisulta (ottaa yhteyttä, olla ottamatta yhteyttä).

Voiko narsistin tunnistaa heti jostain? Oman tilanteeni tajusin ihan liian myöhään.

Vierailija
8/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7 oli ap

Vierailija
9/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Narsistin päässä on jossain kohtaa naksahtanut ja on todennäköisempää, että vanhemmat liittyvät siihen jotenkin kuin että eivät liity millään tavalla. Lisäksi, vaikka narsistin vanhemmat olisivatkin itse terveitä, niin kannattaa varautua siihen, että niin kauan kun narsisti ei itse mokaa niin täysin, että omien vanhempienkin silmät aukeavat, hän kääntää heidät sormiaan napsauttamalla sinua vastaan. Mahdollisesti vielä sen jälkeenkin.

Narsistiäitini on jo kauan sitten katkaissut yhteydenpidon sukulaisiinsa. T. Ap

Vierailija
10/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole terve suku. Isäni on paha narsisti, väkivaltainen ja sadistinen, enemmän jo sosiopaatin puolella. Hänen vanhempansa olivat myös julmia ja ilkeitä (eli minun isovanhempani), toinen henkisesti ja toinen fyysisesti. Itse en todellakaan alkaisi selvittelemään mitään.

Sukunarsismin tajuaminen ei katso ikää, eikä sukupolven edustajaa. Kuten sinäkin olet ymmärtänyt mistä on kysymys, voi joku muukin sukulainen olla ymmärtänyt saman. Oletko sinä julma, ilkeä, sosiopaatti vai oletko katkaissut kierteen?  Hoksaaja on aina uhri, usein empaattisin sellainen. Narsistilla on useita uhreja perhe- ja sukupiirissä, pääosin kumartavia seurakuntalaisia. Narsismin piirteiden tunnistamisesta on nykyään mediassa ollut paljon julkaisuja, varmaan jollakin sukulaisista on alkanut moraalintunne kolkuttamaan. Tekemisissä voi narsistin sukulaisten kanssa olla, mutta huomioonotettavaa on että samasta puusta on narsisti pudonnut sisarusten kanssa. Varovainen saa olla, ettei taas uhriudu tai syntipukkiudu.

Vierailija
11/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole aikuisena tavannut ketään sukulaisiasi?

Vierailija
12/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poislukien lapsuudenperheeni niin en ole tavannut ketään sukulaista.

Vierailija
13/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poislukien lapsuudenperheeni niin en ole tavannut ketään sukulaista.

Voih mikä tilanne. Ota rohkeasti yhteyttä sukulaisiisi. He ovat sinun sukuasi, ei pelkästään äitisi. Narsistihan ei osaa huomioida, että lapsella on myös juuret ja lapsella on oikeus tuntea juurensa, narsisti ajattelee vain itseään. Äitisi ei voi määritellä, onko sinulla sukua vai ei, kenet haluat tavata tai et halua. Kutsu heitä käymään luonasi, tai käykää syömässä yhdessä ravintolassa tai kysy, voisitko käydä joulutervehdyksellä.

Vierailija
14/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisesi voivat ajatella samoin kuin sinä, he ovat ajatelleet sinua. Mutta eivät ole uskaltaneet ottaa sinuun mitään yhteyttä, koska äitisi.

Vierailija
15/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustavista kommenteista!

Oispa se kristallipallo, jolla näkisi tulevaisuuteen ja mielellään nykyisyyteen. Onko siellä jossain kaipaavia sukulaisia vai lisää vaanivia persoonallisuushäiriöisiä?

Vierailija
16/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistiäitini on eristänyt minut jo kauan sitten suvusta. Kovasti kaipaisin sukulaisiani vaikka en heitä muista osaa ollenkaan ja osaa hyvin vähän.

Kumpikaan ei tunnu hyvältä ratkaisulta (ottaa yhteyttä, olla ottamatta yhteyttä).

Voiko narsistin tunnistaa heti jostain? Oman tilanteeni tajusin ihan liian myöhään.

Miksi sinusta tuntuu, että yhteydenotto ei olisi hyvä ratkaisu? Narsismi ei ole tarttuva tauti. Tilanne on kannaltasi kärsivämpi, jos siirrät tunteitasi ja tapaamista niin, että joku sukulainen on ehtinyt siirtyä tuonpuoleiseen.

Vierailija
17/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kannustavista kommenteista!

Oispa se kristallipallo, jolla näkisi tulevaisuuteen ja mielellään nykyisyyteen. Onko siellä jossain kaipaavia sukulaisia vai lisää vaanivia persoonallisuushäiriöisiä?

Narsisti, persoonallisuushäiriöinen ihminen ei vahingoita sinua yhdellä tapaamisella. Tapaa kerran ja käsittele tunteitasi sen jälkeen, päätä sen jälkeen haluatko tavata uudelleen. Simple.

Vierailija
18/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Mutta ei siinä häviä mitään, kun narsisti on jo tehnyt työn, ettei lapsi saisi tuntea sukuaan. Kun lapsi ei ota sukulaisiin yhteyttä, toiminta sujuu narsismin vallan mukaan. Kuka sellaista haluaisi, muu kuin narsisti?

Vierailija
19/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuvoa, mutta toivotan tsemmpiä mitä ikinä teetkin

Itsenkin narsistin sukulainen, ja tiedän miten se vaikuttaa koko sukuun ja jopa sukupolvia eteenpäin.

En tiedä mitä tutkimukset sanovat, mutta sukulaiseni tapauksessa tämä narsistinen ihminen on kasvanut epävakaissa oloissa, mutta ei narsistin kasvattamana. Epävakaat olot taas voivat johtua monesta asiasta, ei välttämättä kasvattajien itsensä ilkeydestä tai välinpitämättömyydestä.

Vierailija
20/22 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinusta tuntuu, että yhteydenotto ei olisi hyvä ratkaisu? Narsismi ei ole tarttuva tauti. Tilanne on kannaltasi kärsivämpi, jos siirrät tunteitasi ja tapaamista niin, että joku sukulainen on ehtinyt siirtyä tuonpuoleiseen.

Narsismi liittyy ilmeisesti usein varhaislapsuuden kokemuksiin ja joissakin tapauksissa lapsen huoltajaan. Huoleni on siinä, onko narsistin äiti aiheuttanut äitini tilan. T. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi