Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan hakea taas keväällä lähihoitajakouluun

Vierailija
12.10.2018 |

Toivottavasti pääsen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii.ma oon varmaan sit joku henkinen teinin ja mummob risteytys ku viihdyn hyvin myyjana xD vaikq se onki maailman helpoin tyo,ainaki itelleni,kaikille ei ole

Vierailija
22/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vasta keväällä? Opiskelunhan voi aloittaa joka päivä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni suurinpiirtein pakotettiin työkkärin taholta lähihoitajaksi. Hän olisi vaan hoitanut hevosiaan. Nyt kyllä tykkää siitä ammatista.

Vierailija
24/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluat olla lähäri? Esim. kaupan kassa on statusarvoltaan korkeampi ammatti eikä vaadi koulutusta toisin kuin lähäri.

Statusarvoltaan??? Haha, kiitos päivän nauruista. Enpä ole elämässäni naurettavampaa kuullut, vai että oikein statusarvo :D Minulle työ kuin työ on yhtä arvokasta, toisiin tarvitsee enemmän koulutusta ja vastuukin sen mukainen, mutta että statusarvo? Ajatteleeko ihmiset oikeasti näin? 

Vierailija
25/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääset ap. Ja teille muille: Kuka tahansa ei pääse opiskelemaan lähihoitajaksi. Ei Helsingissä eikä missään muuallakaan. Hakijoita on aina monta kertaa enemmän kuin opiskelupaikkoja. Jokainen hakija ei siis tietenkään voi päästä. Ihan yksinkertaisella laskukaavalla pääsemme tähän tulokseen.

Vierailija
26/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SENKUN MENET ! ! ! !

Mä menen Etä-hoitaja kouluun, ja sinne ei ketä tahansa otetakkaan !

Vierailija
27/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluat olla lähäri? Esim. kaupan kassa on statusarvoltaan korkeampi ammatti eikä vaadi koulutusta toisin kuin lähäri.

Kaupan kassa taitaa jopa tienatakin enemmän, ainakin mitä on palstaan uskominen.

Lähihoitajan palkan pienuutta koskevissa ketjuissa valitellaan lähihoitajan palkan olevan n. 1700-2000€ brutto. Itse sain kaupan kassalla lisien kanssa 2200-2300€/kk.

Vierailija
28/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne pääsee kuka vain osaa kirjoittaa nimensä hakupapereihin. Ei lähärillä ole oikeasti muita vaatimuksia kuin kyky tehdä työtä paskspalkalla. Lääkelaskuilla yms. ei oke mitään väliä koska lähäri ei tee kuin yksinkertaisimpia tehtäviä.

No niin. Voisiko nämä p*kapuheet vähitellen lopettaa?

Olen tällainen keskinkertainen lähihoitaja. Työni koostuu pääasiassa ihan asiakkaiden perushoidosta. Kuitenkin työssä on haastellisiakin tehtäviä. Asiakkaan tila huononee, otetaan labrat. Tuloksista nähdään, että tulehdusarvot korkeat. Soitan  laitoksen lääkärille,joka ei vastaa puheluihin. Soitan päivystävälle taholle, kerron tilanteen ja labran tulokset. Soitan asiakkaalle kuljetuksen päivystyssairaalaan. Laitan mukaan tarvittavat paperit. Ilmoitan omaiselle tilanteesta. Teen kirjaukset. Jatkan muiden asiakkaiden hoitoa. Työ on monipuolista ja vaativaa.  Olet pieni osanen isossa koneistossa, jossa hoitajan tehtävä on käytännön hoitotyön, lääkkeiden ym. ohella  tietää asiaakkaan oikeuksista, terveydenhuollon lainsäädännöstä ja käytännöistä. Pitää tietää kaikki yhteistyötahot kotisairaanhoidosta, hautaustoimistoon.

Niin, että pitää osata vähän muutakin kuin kirjoittaa nimensä paperiin.

En ole aiempi, eikä tarkoitukseni ole vähätellä lähihoitajan työtä, mutta jos puhutaan koulupaikasta eikä itse työstä, niin ihmettelen kyllä jos joku ei pääse sisään lähihoitajalinjalle. Eli pistää kyllä miettimään, että kuinka sellainen ihminen hoitaa kyseisen työn, joka on joutunut hakemaan lähärilinjalle monta kertaa...

On systeemi muuttunut rajusti muutamassa vuodessa, jos näin on. Kun itse hain, pääsin toisella yrittämällä, vaikka oli jo olemassa parikin hoitoalan tutkintoa ja lukiotodistus. Se oli jo saavutus, että pääsi testeihin. Koko päivän kesti testaukset. Oli psykologin haastattelua ja opettajien haastatteluja ja laskutehtäviä ja essee ja monikymmensivuisia psykologisia tehtäviä. Paikkoja oli 40 ja hakijoita 400. Nykyisinkö on niin, että voi aloittaa milloin tahansa? Vaikki huomenna voisi mennä kouluun, kunhan vaan kirjoittaa hakemuksen alle? Paikkoja tehdään lisää sitä mukaa kun hakijoita tulee? Mistä sinne yhtäkkiä opettajia saadaan riittävästi? On se melkoinen kaaos nykyään.

Vierailija
29/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pääset ap. Ja teille muille: Kuka tahansa ei pääse opiskelemaan lähihoitajaksi. Ei Helsingissä eikä missään muuallakaan. Hakijoita on aina monta kertaa enemmän kuin opiskelupaikkoja. Jokainen hakija ei siis tietenkään voi päästä. Ihan yksinkertaisella laskukaavalla pääsemme tähän tulokseen.

Mä hain viime keväänä Stadiaan aikuispuolelle lähihoitajaksi ja yllätyin siitä miten helposti pääsi sisään. Oli vain "haastattelu", joka kesti 2-3 minuuttia ja sielläkin vain kerrottiin niistä pakollisista rokotuksista ja vähän jostain muusta. Mitään ei kysytty, ei motivaatiota testattu, ei ollut testejä, ei mitään. Ja tulin siis hyväksytyksi. Multa löytyy media-assarin pt vuodelta 2011. Ei varmaan kaikkia hyväksytäkään, mutta en kyllä myöskään ymmärrä millä perusteella ottavat opiskelemaan, kun ei ole minkäänlaisia soveltavuuskokeita. Kyllä minä olisin odottanut että aikuispuolellakin olisi jonkinlainen pääsykoe kaikille hakijoille. Muistan lukeneeni jonkun lehden verkkouutisen, missä eräs Stadian lähihoitajapuolen opettaja avautui näistä ongelmista, kun on paljon epäpäteviä opiskelijoita, jotka ei siis sovellu ollenkaan kyseiselle alalle ja paljon opiskelijoita keskeyttää.

Mutta arvostan lähihoitajia ja kannustan kyllä hakemaan alalle, jos kiinnostusta löytyy. Töitä luulisi ainakin löytyvän hyvin tällä alalla.

Vierailija
30/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jonkinlaisia soveltuvuuskokeita vielä järjestetään (matikan peruslaskutoimitukset, ryhmätilanteet, haastattelu ja kirjallinen osio). Itselläni ainakin oli tälläiset kokeet keväällä. Ja hakijoita enemmän kuin aloituspaikkoja, joten kaikki eivät opiskelupaikkaa saa.

Vierailija
31/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hain viime keväänä Stadiaan aikuispuolelle lähihoitajaksi ja yllätyin siitä miten helposti pääsi sisään. Oli vain "haastattelu", joka kesti 2-3 minuuttia ja sielläkin vain kerrottiin niistä pakollisista rokotuksista ja vähän jostain muusta. Mitään ei kysytty, ei motivaatiota testattu, ei ollut testejä, ei mitään. Ja tulin siis hyväksytyksi. Multa löytyy media-assarin pt vuodelta 2011. Ei varmaan kaikkia hyväksytäkään, mutta en kyllä myöskään ymmärrä millä perusteella ottavat opiskelemaan, kun ei ole minkäänlaisia soveltavuuskokeita. Kyllä minä olisin odottanut että aikuispuolellakin olisi jonkinlainen pääsykoe kaikille hakijoille. Muistan lukeneeni jonkun lehden verkkouutisen, missä eräs Stadian lähihoitajapuolen opettaja avautui näistä ongelmista, kun on paljon epäpäteviä opiskelijoita, jotka ei siis sovellu ollenkaan kyseiselle alalle ja paljon opiskelijoita keskeyttää.

Mutta arvostan lähihoitajia ja kannustan kyllä hakemaan alalle, jos kiinnostusta löytyy. Töitä luulisi ainakin löytyvän hyvin tällä alalla.

Jostain syystä sinut on valittu. Se onkin mysteeri miten valinnat suoritetaan ilman pääsykoetta. Helposti ei kuitenkaan voi päästä, kun hakijoita on niin paljon enemmän kuin opiskelupaikkoja.

Vierailija
32/32 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin seudulla pääsee kuka vain, mutta maakunnissa on tiukempi seula. En hirveästi suosittele kyseistä uraa. Tänään taas jouduin tekemään sairaanhoitajan pätevyyttä vaativia töitä, joita ei ole koulussa/töissä opetettu. Ihan yhtä hyvin olisi voinut hakea jonkun kadulta tekemään samat asiat.

Mitä jouduit tekemään tarkalleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän