Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan hakea taas keväällä lähihoitajakouluun

Vierailija
12.10.2018 |

Toivottavasti pääsen.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks sinne pääse kuka vaan? Ei se mikään lääkis oo.

Vaikka mun tuntemat lähärit pitää kyllä itseään ylilääkäristä seuraavana.

Vierailija
2/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että sinne otetaan kaikkia "joita kiinni saadaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks sinne pääse kuka vaan? Ei se mikään lääkis oo.

Vaikka mun tuntemat lähärit pitää kyllä itseään ylilääkäristä seuraavana.

Mä en ole päässyt.

Vierailija
4/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluat olla lähäri? Esim. kaupan kassa on statusarvoltaan korkeampi ammatti eikä vaadi koulutusta toisin kuin lähäri.

Vierailija
5/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin seudulla pääsee kuka vain, mutta maakunnissa on tiukempi seula. En hirveästi suosittele kyseistä uraa. Tänään taas jouduin tekemään sairaanhoitajan pätevyyttä vaativia töitä, joita ei ole koulussa/töissä opetettu. Ihan yhtä hyvin olisi voinut hakea jonkun kadulta tekemään samat asiat.

Vierailija
6/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä haluat olla lähäri? Esim. kaupan kassa on statusarvoltaan korkeampi ammatti eikä vaadi koulutusta toisin kuin lähäri.

En ole päässyt kaupan kassaksikaan ja tykkään hoitotöistä.

Vierailija
7/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pääsee kuka vain osaa kirjoittaa nimensä hakupapereihin. Ei lähärillä ole oikeasti muita vaatimuksia kuin kyky tehdä työtä paskspalkalla. Lääkelaskuilla yms. ei oke mitään väliä koska lähäri ei tee kuin yksinkertaisimpia tehtäviä.

Vierailija
8/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Toivottavasti pääset! 

Vierailija
9/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on hyvät mahdollisuudet. Hänhän kirjoitti otsikossa olevan yhdyssanankin ihan oikein!

Vierailija
10/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on fyysisiä tai henkisiä rajoitteita, niin ei sinne pääse vaikka hakisi joka vuosi uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
11/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu miten ilkeetä porukkaa täällä taas on. Itse ainakin valtavasti arvostan hoitotyön tekijöitä, on sitten lähäri tai sh. Tsemppia ap, toivottavasti enskerralla nappaa!

Vierailija
12/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin innolla ottamaan kausiinfluenssarokotus seuraavat noin 30? noin 40? vuotta! Pääset osaksi ihmiskoetta, joka tehdään hoitajilla. Uskotko, että et saa mitään kroonista tautia vanhetessasi, joka pahenee jatkuvasta rokottamisesta, rokotteiden apuaineista?

Vierailija
13/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne pääsee kuka vain osaa kirjoittaa nimensä hakupapereihin. Ei lähärillä ole oikeasti muita vaatimuksia kuin kyky tehdä työtä paskspalkalla. Lääkelaskuilla yms. ei oke mitään väliä koska lähäri ei tee kuin yksinkertaisimpia tehtäviä.

No niin. Voisiko nämä p*kapuheet vähitellen lopettaa?

Olen tällainen keskinkertainen lähihoitaja. Työni koostuu pääasiassa ihan asiakkaiden perushoidosta. Kuitenkin työssä on haastellisiakin tehtäviä. Asiakkaan tila huononee, otetaan labrat. Tuloksista nähdään, että tulehdusarvot korkeat. Soitan  laitoksen lääkärille,joka ei vastaa puheluihin. Soitan päivystävälle taholle, kerron tilanteen ja labran tulokset. Soitan asiakkaalle kuljetuksen päivystyssairaalaan. Laitan mukaan tarvittavat paperit. Ilmoitan omaiselle tilanteesta. Teen kirjaukset. Jatkan muiden asiakkaiden hoitoa. Työ on monipuolista ja vaativaa.  Olet pieni osanen isossa koneistossa, jossa hoitajan tehtävä on käytännön hoitotyön, lääkkeiden ym. ohella  tietää asiaakkaan oikeuksista, terveydenhuollon lainsäädännöstä ja käytännöistä. Pitää tietää kaikki yhteistyötahot kotisairaanhoidosta, hautaustoimistoon.

Niin, että pitää osata vähän muutakin kuin kirjoittaa nimensä paperiin.

Vierailija
14/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuta kuin innolla ottamaan kausiinfluenssarokotus seuraavat noin 30? noin 40? vuotta! Pääset osaksi ihmiskoetta, joka tehdään hoitajilla. Uskotko, että et saa mitään kroonista tautia vanhetessasi, joka pahenee jatkuvasta rokottamisesta, rokotteiden apuaineista?

Mulla olisi työelämää enää 20v jäljellä eläkeikään. Ap

Vierailija
15/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Voisiko nämä p*kapuheet vähitellen lopettaa?

Olen tällainen keskinkertainen lähihoitaja. Työni koostuu pääasiassa ihan asiakkaiden perushoidosta. Kuitenkin työssä on haastellisiakin tehtäviä. Asiakkaan tila huononee, otetaan labrat. Tuloksista nähdään, että tulehdusarvot korkeat. Soitan  laitoksen lääkärille,joka ei vastaa puheluihin. Soitan päivystävälle taholle, kerron tilanteen ja labran tulokset. Soitan asiakkaalle kuljetuksen päivystyssairaalaan. Laitan mukaan tarvittavat paperit. Ilmoitan omaiselle tilanteesta. Teen kirjaukset. Jatkan muiden asiakkaiden hoitoa. Työ on monipuolista ja vaativaa.  Olet pieni osanen isossa koneistossa, jossa hoitajan tehtävä on käytännön hoitotyön, lääkkeiden ym. ohella  tietää asiaakkaan oikeuksista, terveydenhuollon lainsäädännöstä ja käytännöistä. Pitää tietää kaikki yhteistyötahot kotisairaanhoidosta, hautaustoimistoon.

Niin, että pitää osata vähän muutakin kuin kirjoittaa nimensä paperiin.

En ole aiempi, eikä tarkoitukseni ole vähätellä lähihoitajan työtä, mutta jos puhutaan koulupaikasta eikä itse työstä, niin ihmettelen kyllä jos joku ei pääse sisään lähihoitajalinjalle. Eli pistää kyllä miettimään, että kuinka sellainen ihminen hoitaa kyseisen työn, joka on joutunut hakemaan lähärilinjalle monta kertaa...

Vierailija
16/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu miten ilkeetä porukkaa täällä taas on. Itse ainakin valtavasti arvostan hoitotyön tekijöitä, on sitten lähäri tai sh. Tsemppia ap, toivottavasti enskerralla nappaa!

Jotain on näillä ilkeilijöillä pielessä omassa elämässään, kun kokee tarvetta kettuilla muille. Taitaa mies tehdä liian pitkiä työpäiviä... 

Kaikki hakijat ei suinkaan pääse opiskelemaan, muuten niitä aloituspaikkoja pitäisi olla enemmän. Mutta koska alalle ei kaikki edes sovellu, niin turhaa on niitä paikkojakaan lisäillä.

Vierailija
17/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millalailla myyjan tyo on statukseltqqn arvostetumpaa?:Dhelpompaa ja sama palkka ilman koulutusta mut ei arvokkaampaa statukselta

Vierailija
18/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku oikeesti ettq hoitajaks sopii kaikki?juu ei.pitas ollq tiukemmat kriteerit:D

Vierailija
19/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ddksskdkdck kirjoitti:

Millalailla myyjan tyo on statukseltqqn arvostetumpaa?:Dhelpompaa ja sama palkka ilman koulutusta mut ei arvokkaampaa statukselta

Kaupan kassoilla on enää nuoret, joilla ei ole ammattia sekä lähes eläkeikäiset mammat. Lähäreissä on laajempi kirjo, sekä ammattitaitoa.

Kuka mitäkin sitten arvostaa...

Vierailija
20/32 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan saisi hyväksiluetuksi kun on koulunkäyntiavustajan tutkinto? Ja työkokemusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi