Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi siisti Reiman laadukas talvihaalari ei mene kaupaksi - ilmaiseksiko se pitäisi antaa?

Vierailija
12.10.2018 |

Yhden talven oli käytössä ja todella siisti. Pyydän vain 20€ ja sekin näyttää olevan liikaa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hupaisaa kiukutella siitä, ettei joku tavara mene kaupaksi :D

Vierailija
22/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritin myydä Reimatecia 6-7€ ei mennyt kaupaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ei pidä käytetyistä.

No ei niin, mutta monet todellakin pitää. Miksi ostaa lapselle talveksi uusi haalari, kun käytettynä saa siistejä vaatteita? Rikkaat tosin voi syytää rahansa mihin haluavat.

Koska se voi olla esim. väärin pesty, mistä syystä materiaali ei lämmitä tai pidä kuten kuuluis. Tai siinä voi olla vika, ja ei voi palauttaa kauppaan. Tai on allerginen pesuaineille. Eli käytetyissä on riskinsä, useimmiten toki kierrätys sujuu hyvin.

Vierailija
24/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kelvanneet käytetyt lastenvaatteet, mutta kokotummaa talviasua en mielelläni osta. Lapsi haluaa itsekin jotain vähän värikkäämpää, ja itse haluan myös että talvivaate saa mieluummin erottua kuin sulautua ympäröivään pimeyteen (vaikka olisikin heijastimet). Sateenkaarenkirjavista en minäkään välitä.

Makuasioita. Sisarukset kuitenkin pitivät samanlaisista puvuistaan (siskolla pinkki) ja asusteilla saa väriä.

Tottakai ovat makuasioita, kerroin vaan miksi minä en ostaisi kokotummaa haalaria. Väri voi olla osalle kynnyskysymys vaikka haalari olisi halpa ja hyväkuntoinen.

Nuo sisarusten haalarit eivät olleet halpoja. Myyn myös Lassie-haalaria hintaan 2€ ja sekään ei kelpaa edes "pihapuvuksi".

Vierailija
25/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei niin, mutta monet todellakin pitää. Miksi ostaa lapselle talveksi uusi haalari, kun käytettynä saa siistejä vaatteita? Rikkaat tosin voi syytää rahansa mihin haluavat.

Tuliko mieleen, että ilman meitä "rikkaita" sulla ei olisi ostaa mitään käytettynä? No ei tullut! 😄

Vierailija
26/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se voi olla esim. väärin pesty, mistä syystä materiaali ei lämmitä tai pidä kuten kuuluis. Tai siinä voi olla vika, ja ei voi palauttaa kauppaan. Tai on allerginen pesuaineille. Eli käytetyissä on riskinsä, useimmiten toki kierrätys sujuu hyvin.

Ei oikeesti! "Väärin pesty"?! Jo on maailma mennyt kummalliseksi. Miten me joskus pärjättiin ihan pelkillä hiihtohousuilla ja tikkitakeilla? Lapasetkin kastui ja ne vietiin hellan pankolle kuivumaan - vaihdettiin uudet. Silti olemme hyvissä ammateissa ja pärjäämme elämässä.

Vierailija
27/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei ole valmis maksamaan, niin sittenhän se pitänee todellakin antaa ilmaiseksi. Mikset antaisi jollekin vähävaraiselle, jolla ei ole laittaa edes sitä kahtakymppiä haalariin?

Joskus ihmetyttää, miksi joka käytetystä rievusta pitäisi saada rahaa.

Vierailija
28/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko mieleen, että ilman meitä "rikkaita" sulla ei olisi ostaa mitään käytettynä? No ei tullut! 😄

Naura sinä vaan. Olen tyytyväinen siihen, mitä minulla on, enkä havittele sitä mitä minulla ei ole ➡ onnellisuus on sitä.

Vierailija
29/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeesti! "Väärin pesty"?! Jo on maailma mennyt kummalliseksi. Miten me joskus pärjättiin ihan pelkillä hiihtohousuilla ja tikkitakeilla? Lapasetkin kastui ja ne vietiin hellan pankolle kuivumaan - vaihdettiin uudet. Silti olemme hyvissä ammateissa ja pärjäämme elämässä.

Joillakin nykymammoilla on tapana tukkia nuo nykyaikaiset tekniset materiaalit huuhteluaineella. Joillakin on myös tapana kyllästää vaatteet voimakkaan hajuisella pesuaineella, tai sillä huuhteluaineella.

Tervetuloa sieltä uuninpankolta niillä pässinpökkimillä tänne 2000-luvulle.

Vierailija
30/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei ole valmis maksamaan, niin sittenhän se pitänee todellakin antaa ilmaiseksi. Mikset antaisi jollekin vähävaraiselle, jolla ei ole laittaa edes sitä kahtakymppiä haalariin?

Olen lahjoittanut paljon Roskalava Facebook-ryhmässä (vaatteita, huonekaluja, astioita). Näistä vähän kalliimmista vaatteista pyydän jonkun verran.

Vierailija
31/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin nykymammoilla on tapana tukkia nuo nykyaikaiset tekniset materiaalit huuhteluaineella. Joillakin on myös tapana kyllästää vaatteet voimakkaan hajuisella pesuaineella, tai sillä huuhteluaineella.

Tervetuloa sieltä uuninpankolta niillä pässinpökkimillä tänne 2000-luvulle.

Joo kiitos vaan - olen laskeutunut uuninpankolta. Kun tulen kotiin niin haistan jo heti rapussa, että 'ahaa' - naapurin nainen on pesemässä pyykkiä asuntoyhtiön pesutuvalla.

Vierailija
32/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naura sinä vaan. Olen tyytyväinen siihen, mitä minulla on, enkä havittele sitä mitä minulla ei ole ➡ onnellisuus on sitä.

Samat sanat. Olen myös onnellinen siitä mitä minulla on, enkä sen kummempia havittele. Minäkin muuten ostan sekä myyn kirpparilla, mutta en kyllä tunne mitään ylemmyyttä uutena ostamisesta sen enempää kuin kirpparilta ostamisestakaan. Mutta kovin usein saa lukea näitä kommentteja "olen vähän parempi ja fiksumpi kun ostan vain kirpparilta, koska on kamalan tyhmää ostaa mitään uutena".

Hyvää viikonloppua! 👋

Vierailija
33/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla tarpeeksi hyvät kuvat? Minusta Reiman laatu on viime vuosina parantunut huimasti ja laadultaan menevät jo kirkkaasti esim. Popin ohi. Meille ostettiin vuosia Popin ulkovaatteita, mutta niissä on parin viimeisen vuoden aikana ollut niin paljon susia että olen siirtynyt Reiman tec-vaatteisiin.

Mulla on 2 lasta ja ostan heille ulkovaatteet uutena. Itse olen myös myynyt pieneksi jääneet Torissa tai merkkikirppiksiltä pois ja mun kokemuksen mukaan esim siisti untuvatakki (ovh n. 100 eur) menee kaupaksi noin 50 eurolla.

Facebookin Reimatec-kirppiksellä ja Muksujen merkkityotekirppiksellä on minusta paras myydä esim Reimaa.

Vierailija
34/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, itse en tykkää tuon mallin hihansuista ja sen takia en ole noita meille ostanut vaikka muuten Reimaa käytetäänkin. Meillä on ollut joskus jossain muussa takissa tuollaiset ja ne laahasi aina leikeissä kurassa ja kuluivat myös äkkiä puhki. Tuossa näyttäis se resori siellä sisällä olevan valkoinen, sekin olisi mulle syy olla ostamatta kyseistä vastetta. :)

Vierailija
35/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli viime syksynä myynnissä Torissa yksi ns. merkkihaalari ja toinen samaa kokoa Prisman ciraf-haalari. Molemmat siistejä ja hyväkuntoisia, yhdellä tytöllä olleet.

Sain merkkihaalari-ilmoitukseen vastaukseksi nyyhkytarinan joltain mummolta jonka lapsenlapsi kipeästi tarvitsi talvihaalaria, mutta kun oli sitä ja tätä sairautta jne. Mummo pyysi siis haalaria roimalla alennuksella.

Vastasin että valitettavasti en tätä haalaria halua myydä niin halvalla, mutta mielelläni annan se toisen, prisma-haalarin tarvitsijalle ilmaiseksi, kunhan noutaa tai postikulut maksaa.

Väärän värinen, ei kelpaa, vastasi mummo.

Molemmat haalarit meni sittemmin kaupaksi pyyntihinnalla.

Vierailija
36/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sulla tarpeeksi hyvät kuvat? Minusta Reiman laatu on viime vuosina parantunut huimasti ja laadultaan menevät jo kirkkaasti esim. Popin ohi. Meille ostettiin vuosia Popin ulkovaatteita, mutta niissä on parin viimeisen vuoden aikana ollut niin paljon susia että olen siirtynyt Reiman tec-vaatteisiin.

Mulla on 2 lasta ja ostan heille ulkovaatteet uutena. Itse olen myös myynyt pieneksi jääneet Torissa tai merkkikirppiksiltä pois ja mun kokemuksen mukaan esim siisti untuvatakki (ovh n. 100 eur) menee kaupaksi noin 50 eurolla.

Facebookin Reimatec-kirppiksellä ja Muksujen merkkityotekirppiksellä on minusta paras myydä esim Reimaa.

Laitoin Reiman sivuilta kuvan ja siitä näkyy myös kaikki pukua koskevat tiedot. En osannut ottaa itse hyvää kuvaa. Ja kuten ilmoituksessa mainitsin; pukua voi tulla katsomaan ennen ostopäätöstä.

Vierailija
37/37 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, itse en tykkää tuon mallin hihansuista ja sen takia en ole noita meille ostanut vaikka muuten Reimaa käytetäänkin. Meillä on ollut joskus jossain muussa takissa tuollaiset ja ne laahasi aina leikeissä kurassa ja kuluivat myös äkkiä puhki. Tuossa näyttäis se resori siellä sisällä olevan valkoinen, sekin olisi mulle syy olla ostamatta kyseistä vastetta. :)

Minä nyt tartuin tuohon perhepäivähoitajan sanomaan; hän nimenomaan kehui hupussa olevaa jotain... tuulisuojaa?