Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juon liikaa

Vierailija
12.10.2018 |

Olen kolmen pienen lapsen töissäkäyvä äiti. Työpäivän jälkeen tulen kotiin ja olen todella väsynyt. Hoidan lasten harrastuskuskaukset, iltatoimet ja kahden vanhemman lapsen kouluasiat. Mies tekee iltatöitä eli olen melkein aina lasten kanssa yksin. En pääse salille enkä lenkille, paino sen kun nousee. Kun lapset vihdoin menevät tappelun ja kiukuttelun jälkeen nukkumaan juon varmaan joka toinen päivä pullon viiniä. Olen tylsistynyt, väsynyt ja turhaantunut. Toki on kiva olla lasten kanssa mutta kaiken vastuun yksinkantaminen on uuvuttavaa. Onko kenelläkään muulla tällaista? Miten pääsen tästä huonosta kierteestä pois?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tipaton kuukausi. Jumppaa kotona. Youtube täynnä kaikkia pätkiä. Rentoudu esim. lukemalla jotain hyvää kirjaa, käsitöitä tekemällä tai mitä ikinä, mistä ennen sait mielihyvää. Kun olet kuukauden ilman alkoholia, huomaat virkistyneesi. Olet väsynyt jo pelkästään tuosta juomisesta ja alkoholi laskee myös serotoniinitasoja, joten alakuloisuuskin lisääntyy. Tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laittaa viinipullon hinta säästöön, niin teette koko perheen voimalla hienon ulkomaan matkan ensi kesänä. Ajattele terävästi esim. Jos tänään juon, olen huomenna väsynyt. Tulee viikonloppu. Ei ole varaa viedä lapsia mihinkään esim. Elokuviin. Mihin tämä johtaa? Rappio. Sitäkö haluat. Ota vastuu heti kaikesta. Se on ainoa keino. Lopeta selittely. Mieti, miten voit rentoutua ilmanviinä. Vastuu on vain ja ainoastaan sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos sen viinin juontiinkin kuluneen ajan voisit käyttää vaikka kotijumppaan? Tai jätä niitä lasten harrastuskuskauksia väliin ja ulkoile sen sijaan yhdessä lasten kanssa.

Vierailija
4/5 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala laittaa viinipullon hinta säästöön, niin teette koko perheen voimalla hienon ulkomaan matkan ensi kesänä. Ajattele terävästi esim. Jos tänään juon, olen huomenna väsynyt. Tulee viikonloppu. Ei ole varaa viedä lapsia mihinkään esim. Elokuviin. Mihin tämä johtaa? Rappio. Sitäkö haluat. Ota vastuu heti kaikesta. Se on ainoa keino. Lopeta selittely. Mieti, miten voit rentoutua ilmanviinä. Vastuu on vain ja ainoastaan sinun.

Vierailija
5/5 |
12.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista ja tsempistä. Olen yrittänyt lopettaa juomista ja jumpata kotona, olen vain jotenkin ahdistunut ja varsinkin iltaisin on vaikea olla. Kuviota hankaloittaa myös se että taapero nukahtaa todella myöhään kun nukkuu päiväkodissa pakolliset päikkärit ja yleensä en enää jaksa tehdä mitään klo 23:00. Yleensä laitan vaan lasten ohjelmat pyörimään klo 20:00-23:00 ettei herätä sisaria. Töissä pitää olla jo klo 6:00.

Koen tämän elämäntilanteen todella raskaaksi kun ei koskaan saa omaa aikaa eikä levätä. Ennen lapsia mielihyvää toi jumppa ja kirjojen lukeminen ja ystävien tapaaminen ja kun mies oli kotona hoitamassa lapsia kaikki oli vielä jotenkin tasapainossa. Taloudellisita syistä oli kuitenkin pakko palata töihin. Viikonloppuisin siivoan kodin, käyn kaupassa, ja ulkoillaan lasten kanssa. Välillä tavataan ystäviä, perhe asuu muualla. Mies ei juo mutta nukkuu todella paljon viikonloppuisin eikä jaksa tehdä mitään. Ehkä joku ohjelma katsotaan yhdessä mutta parisuhdeyhteyttä ei oikein enää ole kun ei viikolla nähdä ollenkaan.

Yritän kuitenkin taas uudestaan. En aio juoda tänään ja teen kotijumpan. Päivä kerrallaan.

Kiitos kun sain avautua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä